Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"42e82a84-2eb4-4378-8b5b-0400daf2df81","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar állam az átadás előtt módosította a beépíthetőséget.","shortLead":"A magyar állam az átadás előtt módosította a beépíthetőséget.","id":"20250308_reformatus-egyhaz-ingatlan-budapest-mkkp-kovacs-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42e82a84-2eb4-4378-8b5b-0400daf2df81.jpg","index":0,"item":"e6e91064-6b48-4d00-8415-4297835e0771","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_reformatus-egyhaz-ingatlan-budapest-mkkp-kovacs-gergely","timestamp":"2025. március. 08. 17:50","title":"Kovács Gergely: Magánkézbe játszott át a Református Egyház egy többmilliárdos budapesti területet, amelyet nemrég ingyen kapott az államtól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ced9e80-5255-4ce6-8fac-88e334517cf9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A MOK szerint három évtizede nincs érdemi reform az egészségügyben, a kormány szerint a tüntetést szervező kamara politikai bábok gyülekezete. ","shortLead":"A MOK szerint három évtizede nincs érdemi reform az egészségügyben, a kormány szerint a tüntetést szervező kamara...","id":"20250308_A-kormany-azzal-vadolja-az-orvostuntetes-resztvevoit-hogy-az-ellenzeknek-kampanyolnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ced9e80-5255-4ce6-8fac-88e334517cf9.jpg","index":0,"item":"084185b1-862e-4cf7-bf9d-41838fef504f","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_A-kormany-azzal-vadolja-az-orvostuntetes-resztvevoit-hogy-az-ellenzeknek-kampanyolnak","timestamp":"2025. március. 08. 12:25","title":"A kormány azzal vádolja az orvostüntetés szervezőit, hogy az ellenzéknek kampányolnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","shortLead":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","id":"20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"1efbcaa4-9297-4be4-94ed-a3361708fa44","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","timestamp":"2025. március. 08. 14:44","title":"Kaphatnak-e magyar nyugdíjat átköltöző ukrán nyugdíjasok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17a80e29-6dd1-4ff4-9e58-c5881d3d48af","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nincs más megoldás: a doktor egyszerre két szobában, két asszisztenssel rendel.","shortLead":"Nincs más megoldás: a doktor egyszerre két szobában, két asszisztenssel rendel.","id":"20250308_videon-milyen-az-amikor-egy-orvosra-85-ezer-beteg-jut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17a80e29-6dd1-4ff4-9e58-c5881d3d48af.jpg","index":0,"item":"30a8f4a5-78bd-4b15-8834-3dacf7da861a","keywords":null,"link":"/elet/20250308_videon-milyen-az-amikor-egy-orvosra-85-ezer-beteg-jut","timestamp":"2025. március. 08. 08:43","title":"„Dolgozunk, nincs megállás” - videón, milyen az, amikor egy orvosra 85 ezer beteg jut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b61f516a-3b88-4a69-94bc-b3efe1095832","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Százasával érkeztek a jelzések vasárnap, hogy nem sikerült a vásárlás, akár a sarki boltban, akár online. Délutánra elvileg megoldották a dolgot.","shortLead":"Százasával érkeztek a jelzések vasárnap, hogy nem sikerült a vásárlás, akár a sarki boltban, akár online. Délutánra...","id":"20250309_mastercard-fennakadasok-online-fizetes-bolti-vasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b61f516a-3b88-4a69-94bc-b3efe1095832.jpg","index":0,"item":"823b25a2-d44a-4c91-a813-c0c4bd704913","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_mastercard-fennakadasok-online-fizetes-bolti-vasarlas","timestamp":"2025. március. 09. 14:37","title":"Önnél sem működött a kártyás fizetés? Világszerte gond volt a Mastercarddal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6e29e31-c7c6-4eda-b92a-22699fe559d4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Fejét a sínnek támasztva szundikált egy férfi Limában, amikor jött a vonat. Az elképesztő jelenetet térfigyelő kamera is rögzítette.","shortLead":"Fejét a sínnek támasztva szundikált egy férfi Limában, amikor jött a vonat. Az elképesztő jelenetet térfigyelő kamera...","id":"20250309_vonatbaleset-gazolas-peru-lima-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6e29e31-c7c6-4eda-b92a-22699fe559d4.jpg","index":0,"item":"9125014c-3b3c-4814-bd8e-45eebe8aa223","keywords":null,"link":"/cegauto/20250309_vonatbaleset-gazolas-peru-lima-video","timestamp":"2025. március. 09. 11:59","title":"Elütötte a vonat, mégis kimászott alóla – videó csak erős idegzetűeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","shortLead":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","id":"20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6.jpg","index":0,"item":"fe4d31f7-2147-4489-a836-3d4cd0f786a9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","timestamp":"2025. március. 09. 10:03","title":"43 súlyos hibát találtak az Androidban – most javították őket, de van, amit a már a hatóságok is kihasználtak telefonok feltörésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3157f383-2f21-4943-972f-fbf9b6199bab","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Elő a szelvényekkel!","shortLead":"Elő a szelvényekkel!","id":"20250308_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3157f383-2f21-4943-972f-fbf9b6199bab.jpg","index":0,"item":"c2900256-e95a-4354-83e0-ceb3b6171b78","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 19:46","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.
Az új karosszéria inkább a kiegyensúlyozottságot és az eleganciát helyezi előtérbe, mintsem a dinamizmust. Az autó ragadozó nagymacskákéra emlékeztető eleje erősen döntött szélvédőben folytatódik, amelyből kibontakoznak a lapos tető vonalai. A hátsó traktusban a sárvédő feszesen domborodik azt sugallva, hogy a 407 Coupé ugrani készül, még álló helyzetben is.
Négy különálló ülőhelye, műszeregysége, valódi alumíniumból készült díszítő elemei és a bőrkárpitozás hangulatában megjelennek az automobilizmus legszebb hagyományai. A dinamizmusra további hangsúlyt helyez a műszeregység, amely összesen öt kerek műszert foglal magába, krómozott kerettel, alumíniumhatású mutatókkal és az órásmesterség kifinomult technológiáját idéző skálázással. A kormánykerék oldalsó részeit perforált, kézpihentetőit pedig sima bőrrel vonták be. A volán harmadik küllőjén megjelenő polírozott betét az utastér többi díszítő alumínium betétjével harmonizál.
A 407 Coupé 4,815 méter hosszú, 1,868 méter széles. Magassága nem haladja meg az 1,40 métert, első és hátsó túlnyúlásai 1,08 és 1,01 méteresek, ami 5,5 és 8,5 centis pluszt jelent a limuzinhoz képest. A belső tér mérete tökéletesen megfelel négy felnőtt részére, az utastér hossza 1,72 méterre nőtt, vagyis 5,8 centiméterrel hosszabb a 406 Coupéhoz képest. Könyökszélessége elöl 1,542 méter, hátul 1,376 méter, azaz 12,8 és 14,2 centiméterrel több, mint a 406 Coupénál. A 407 Coupé csomagtartója tökéletesen hasáb formájú, térfogata 400 liter. A hátsó háttámla osztott és lehajtható. A tömeg csökkentésére a motorházfedél alumíniumból, a csomagtérfedél pedig kompozit műanyagból készül. Az ablakkeret nélküli ajtók a stílust szolgálják.
A 407 Coupé modern, erős motorokkal járul hozzá a vezetés élvezetéhez, legyen szó akár a benzines, akár a részecskeszűrős (FAP) dízelmotorokról. A belépőszintű négyhengeres, két felülfekvő vezértengelyes, 16 szelepes, 2231 köbcentis benzinmotor teljesítménye 120 kW (160 LE) 5875 fordulat/percnél, maximális nyomatéka 220 Nm 4150 fordulat/percnél. A motor 2000 fordulat/perctől egészen 5 500 fordulat/percig 200 Nm nyomatékot képes leadni, vagyis a maximum 91 százalékát. A motor teljes egészében (hengertömb-hengerfej) könnyűfém ötvözetből készült, hengerenként négyszelepes, és két felül fekvő vezérműtengelye van. A másik benzines motor 60 fokos V-elrendezésű, hathengeres. Lökettérfogata 2946 köbcenti, legnagyobb teljesítménye 155 kW (211LE) 6000 fordulat/percnél maximális nyomatéka 290 Nm 3750 fordulat/percnél.
A Coupé elsőként kapja meg a 407-es családból a vadonatúj V6 HDi FAP turbódízelt, amely eddig a 607-es kiváltsága volt. A 60 fokos, V-alakban elrendezett hathengeres 2720 cm3-es, teljesítménye 150 kW (204 LE), nyomatéka 440 Nm. A motort harmadik generációs, „karbantartásmentes” részecskeszűrővel látták el. A 210 ezer kilométerre növelt csereperiódust az új adalék bevezetése és a szűrő új struktúrája teszi lehetővé. Akármilyen motor legyen is a gépháztető alatt, mindig hatfokozatú a 407 Coupé váltóműve. A 2,2 litereshez manuális sebességváltó tartozik, a V6 dízelhez automata, a V6 benzines pedig a kettő valamelyikével rendelhető meg. Az áttételeket természetesen a motor nyomatékához illesztik.
A 407 limuzin és SW változatok különösen jó teljesítményt nyújtó futóművét kapta meg a 407 Coupé is, de a remek útfekvés érdekében – kiegészítve a karosszéria magas csavarószilárdságát – speciális elemekkel fejlesztették tovább azokat. A karosszéria magassága a rugók megrövidítése révén csökkent, elöl 10, hátul 23 milliméterrel. Valamennyi modellen szériaszerelvény az ESP, a következő fő funkciókkal: a blokkolásgátlót (ABS) mindkét kerékméretre kalibrálták; a négy kerék egyedi szabályzása teljesen elektronikus, ami különösen a blokkolásgátlás és stabilizálás közben javítja a fékezés hatékonyságát; a fékasszisztens a fékpedál megnyomási sebességétől függően aktiválódik. Ha a lassulás eléri a 8 m/s²-et, automatikusan bekapcsol a vészvillogó; a kipörgésgátló (ASR) a fékre és a motorra hat, a menetparamétereket a kormányzással összehasonlító menetstabilizáló (CDS) pedig a fizikai határokon belül a kívánt pályán tartja az autót.
Magas szintű aktív biztonságával összhangban a 407 Coupé passzív biztonsága is rendkívül fejlett. A frontális ütközés két erőelvezetési útvonalát átvették a limuzintól a kupéhoz is. Ez rendkívül hatékonyan emészti fel az energiát az autó orr-részében. A kormányoszlop 80 milliméteres megrövidülésre képes, és egy külön megoldás korlátozza a motor hátramozdulását frontális ütközéskor. A gyalogosok védelmét egyedi megoldások szolgálják. Az alsó részen, a gyalogosokat védő lökhárító-elemen és a lökhárító felső részén habosított energiaelnyelő betéteket építettek be. Ami az oldalütközést illeti, a kupé formája (legfőképp a rendkívül hosszú ajtónyílás) szükségessé tett néhány speciális oldalsó erősítést. Az ajtó merevségét adó keret egy darabból, hegesztés nélkül készül, hogy elkerüljék ütközés esetén a törés veszélyét. A tetőívbe kompozit megerősítést építettek, hogy csökkenjen az alakváltozás, ezáltal is védve az utasok fejét. A kocsiban ülőket alapban hat légzsák védi.
A „bőröndfogantyú” jellegű kilincsek baleset után elősegítik a sérültek kiszabadítását. A központi áramtalanító leállítja az üzemanyag-ellátást, bekapcsolja a vészvillogót és oldja a központi zárat. Ezenfelül a GPS RT3 rádiótelefon automatikus helymeghatározással gyorsítja meg a mentők érkezését egy baleset bekövetkezésekor. Egy légzsák berobbanása vagy az „SOS” gomb megnyomása telefonhívást indít, esetleg SMS-t küld (Franciaországban a szerződött ügyfelektől az Inter Mutuelles Assurances-hoz, illetve a nemzetközi 112-es segélyhívó számra), amely azonosítja a járművet és annak tartózkodási helyét.
Ez az elegáns autó mindig, a körülményektől függetlenül, praktikus is. Így valamennyi változatában megtalálható a sebességkorlátozóval kombinált sebességtartó. Hasonlóképpen színes többfunkciós képernyőn jelennek meg a vezetési és a kényelmi információk (audiorendszer, klíma, fedélzeti számítógép, navigáció. A kétfunkciós fényszórók (vagyis ugyanaz a lámpa valósítja meg a tompított és a távolsági fényt) xenon gázkisüléses fényforrást használnak, amelyek fényereje háromszorosa a normál izzókénak. A kanyarkövető funkció (opció az alapkivitelben és széria a második szinthez) 5 kilométer/óra felett működik, a tompított és a távfény esetében is. A 407 Coupén alapfelszerelés az esőérzékelő, amely az eső intenzitásának függvényében 16 féle érték között változtatja a törlés ütemét. Mindegyik keréken külön érzékelő méri a guminyomás- és hőmérséklet változását. Alacsony keréknyomás vagy defekt érzékelésekor a vezetőt a műszeregység pontmátrix-kijelzője és a központi képernyő is tájékoztatja, az érintett kerék megadásával.
A tolatva végrehajtott parkolási manővereket a négy érzékelő hatósugarában felbukkanó akadályok távolságát jelző hang segíti. A Sport kivitelben opció, afölött széria az első lökhárítóba épített hat érzékelővel működő első radar. Ez esetben a hangjelzést vizuális jelzés is kiegészíti, elöl, hátul, jobb és baloldalon, középen megjelenítve az akadály helyét.
Valamennyi változatban alapfelszerelés a kétzónás, automatikus hőfokszabályzású és levegőelosztású légkondicionáló. A hőmérséklet-érzékelő mellett légnedvesség-mérő is tartozik hozzá, így például megakadályozza az üvegek bepárásodását. A külső szabályzású kompresszor csak az utasok által igényelt mennyiségű hideg levegőt szállítja, tehát csökkenti a fogyasztást. A kétirányú napsütés-érzékelő figyelembe veszi a napsugarak hatását is, hogy ne kelljen minduntalan állítgatni a klíma kezelőgombjait. A szélvédő hővisszaverő anyaga csökkenti az utastér napsütés hatására bekövetkező felmelegedését, javítva a klimatizálás hatásfokát.
A benzines alapmodell induló ára 8,75 millió forint, a V6-os motorokkal hajtott 407-es kupékat Féline felszereltséggel 11,8 millió forintért kínálják.
A francia PSA-konszern (Citroen és Peugeot) bemutatott két olyan hibrid tanulmányautót, amely a jövő egyik lehetséges megoldása energiaproblémáinkra és a nagyvárosok légszennyezettségének enyhítésére.
Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.
Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.