Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3d936f2f-d957-4130-96c2-61993f00f113","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Vélhetően gyorsan elkapkodják majd. ","shortLead":"Vélhetően gyorsan elkapkodják majd. ","id":"20250505_Brad-Pitt-F1-es-film-Mercedes-AMG","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d936f2f-d957-4130-96c2-61993f00f113.jpg","index":0,"item":"fd070026-5aa6-4f54-99c3-b21928ff867e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_Brad-Pitt-F1-es-film-Mercedes-AMG","timestamp":"2025. május. 05. 20:20","title":"Egyedi Mercedes-AMG készült Brad Pitt F1-es filmje miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"„Az európai autópiac öt éve hanyatlásban van. Ez az egyetlen jelentős terület, amely nem tért vissza a Covid előtti szintjére” – jelentette ki John Elkann, a Stellantis főnöke.","shortLead":"„Az európai autópiac öt éve hanyatlásban van. Ez az egyetlen jelentős terület, amely nem tért vissza a Covid előtti...","id":"20250506_varosi-autok-megmenteseert-lobbiznak-europai-gyartok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6.jpg","index":0,"item":"260ab018-9f39-4fc2-a970-cced585a72b6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250506_varosi-autok-megmenteseert-lobbiznak-europai-gyartok","timestamp":"2025. május. 06. 12:58","title":"A piac jelenlegi szintje katasztrófa – idén eldől az európai autóipar sorsa a Renault és a Stellantis vezére szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3178d7a7-d841-4ebd-95f3-bb6f71bf3872","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A villámárvíz miatt több száz turistát kellett kimenekíteniük Petrából. Két embert nem sikerült kihozniuk a kanyonból.","shortLead":"A villámárvíz miatt több száz turistát kellett kimenekíteniük Petrából. Két embert nem sikerült kihozniuk a kanyonból.","id":"20250506_belga-turistak-villamarviz-jordania-petra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3178d7a7-d841-4ebd-95f3-bb6f71bf3872.jpg","index":0,"item":"397fff80-080b-4d19-bacc-0642868068fc","keywords":null,"link":"/elet/20250506_belga-turistak-villamarviz-jordania-petra","timestamp":"2025. május. 06. 18:54","title":"Belga turisták haltak meg a hétvégén villámárvízben Jordániában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Áprilisban támogatókat veszített a Momentum és a Kutya Párt is, a DK-t pedig leszorította a dobogóról a Mi Hazánk.","shortLead":"Áprilisban támogatókat veszített a Momentum és a Kutya Párt is, a DK-t pedig leszorította a dobogóról a Mi Hazánk.","id":"20250506_Republikon-Intezet-aprilis-negy-szazalek-elony-Tisza-Fidesz-Mi-Hazank-kozvelemeny-kutatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"862636ef-285b-4bbc-a1fd-7a1f9c64b9bf","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_Republikon-Intezet-aprilis-negy-szazalek-elony-Tisza-Fidesz-Mi-Hazank-kozvelemeny-kutatas-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 10:42","title":"Republikon: Négy százalékkal előzi a Tisza a Fideszt, erősödött a Mi Hazánk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21dff370-b64d-4613-b856-b32c7f45910d","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Bekövetkezett, amit a jól értesültek már hónapok óta vártak a Forma–1-ben: Franco Colapintóra cseréli Jack Doohant az Alpine. Lemondott az istálló vezetője is, a feladatait – legalábbis egyelőre – a dörzsölt öreg róka, Flavio Briatore veszi át.","shortLead":"Bekövetkezett, amit a jól értesültek már hónapok óta vártak a Forma–1-ben: Franco Colapintóra cseréli Jack Doohant...","id":"20250507_jack-doohan-franco-colapinto-flavio-briatore-alpine-csapatfonok-tavozas-versenyzocsere-imola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21dff370-b64d-4613-b856-b32c7f45910d.jpg","index":0,"item":"726eb937-13b7-4946-984a-492485d82468","keywords":null,"link":"/sport/20250507_jack-doohan-franco-colapinto-flavio-briatore-alpine-csapatfonok-tavozas-versenyzocsere-imola","timestamp":"2025. május. 07. 13:46","title":"Folytatódik az Alpine-káosz: lelépett a csapatfőnök, lecserélik Doohant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b160ed33-9ab2-4441-920f-3644d3054f2d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A lap szerint még a héten bejelenthetik jelölését.","shortLead":"A lap szerint még a héten bejelenthetik jelölését.","id":"20250506_Polt-Peter-Hende-Csaba-Alkotmanybirosag-elnoke-Legfobb-Ugyesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b160ed33-9ab2-4441-920f-3644d3054f2d.jpg","index":0,"item":"9bdccd82-0d5b-4f1c-88d8-01253b069375","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_Polt-Peter-Hende-Csaba-Alkotmanybirosag-elnoke-Legfobb-Ugyesz","timestamp":"2025. május. 06. 13:55","title":"24.hu: Polt Pétert az Alkotmánybíróság elnökévé emelné a fideszes kétharmad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"180ddfc9-4894-4e0c-b632-f4094b86bddb","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Minden harmadik gyermek túlsúlyos, és ennek döntően életmódbeli oka van. Sok felnőtt hormonbetegnek képzeli magát pusztán azért, mert felszedett néhány kilót – mondta el a HVG-nek adott interjúban Luczay Andrea endokrinológus, gyermekgyógyász, a Magyar Endokrinológiai és Anyagcsere Társaság vezetőségi tagja","shortLead":"Minden harmadik gyermek túlsúlyos, és ennek döntően életmódbeli oka van. Sok felnőtt hormonbetegnek képzeli magát...","id":"20250506_hvg-luczay-andrea-endokrinologus-cukorbetegseg-hormonbetegseg-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/180ddfc9-4894-4e0c-b632-f4094b86bddb.jpg","index":0,"item":"8dfdcf0f-1bf8-4e58-be95-ec33d121a8ca","keywords":null,"link":"/360/20250506_hvg-luczay-andrea-endokrinologus-cukorbetegseg-hormonbetegseg-interju","timestamp":"2025. május. 06. 09:30","title":"Nem biztos, hogy hormonbetegek vagyunk, ha felszedtünk pár kilót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"044636ea-b54e-4dd1-868c-f7d6b8b124fd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Öt éve dolgoznak a projekten. ","shortLead":"Öt éve dolgoznak a projekten. ","id":"20250506_Ferrari-szintu-szuperautoval-keszul-a-kinai-Great-Wall","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/044636ea-b54e-4dd1-868c-f7d6b8b124fd.jpg","index":0,"item":"ac3a9cf1-675a-484f-ac55-a87e5000adc2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250506_Ferrari-szintu-szuperautoval-keszul-a-kinai-Great-Wall","timestamp":"2025. május. 06. 08:03","title":"Ferrari-szintű szuperautóval készül a kínai Great Wall","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.
Az új karosszéria inkább a kiegyensúlyozottságot és az eleganciát helyezi előtérbe, mintsem a dinamizmust. Az autó ragadozó nagymacskákéra emlékeztető eleje erősen döntött szélvédőben folytatódik, amelyből kibontakoznak a lapos tető vonalai. A hátsó traktusban a sárvédő feszesen domborodik azt sugallva, hogy a 407 Coupé ugrani készül, még álló helyzetben is.
Négy különálló ülőhelye, műszeregysége, valódi alumíniumból készült díszítő elemei és a bőrkárpitozás hangulatában megjelennek az automobilizmus legszebb hagyományai. A dinamizmusra további hangsúlyt helyez a műszeregység, amely összesen öt kerek műszert foglal magába, krómozott kerettel, alumíniumhatású mutatókkal és az órásmesterség kifinomult technológiáját idéző skálázással. A kormánykerék oldalsó részeit perforált, kézpihentetőit pedig sima bőrrel vonták be. A volán harmadik küllőjén megjelenő polírozott betét az utastér többi díszítő alumínium betétjével harmonizál.
A 407 Coupé 4,815 méter hosszú, 1,868 méter széles. Magassága nem haladja meg az 1,40 métert, első és hátsó túlnyúlásai 1,08 és 1,01 méteresek, ami 5,5 és 8,5 centis pluszt jelent a limuzinhoz képest. A belső tér mérete tökéletesen megfelel négy felnőtt részére, az utastér hossza 1,72 méterre nőtt, vagyis 5,8 centiméterrel hosszabb a 406 Coupéhoz képest. Könyökszélessége elöl 1,542 méter, hátul 1,376 méter, azaz 12,8 és 14,2 centiméterrel több, mint a 406 Coupénál. A 407 Coupé csomagtartója tökéletesen hasáb formájú, térfogata 400 liter. A hátsó háttámla osztott és lehajtható. A tömeg csökkentésére a motorházfedél alumíniumból, a csomagtérfedél pedig kompozit műanyagból készül. Az ablakkeret nélküli ajtók a stílust szolgálják.
A 407 Coupé modern, erős motorokkal járul hozzá a vezetés élvezetéhez, legyen szó akár a benzines, akár a részecskeszűrős (FAP) dízelmotorokról. A belépőszintű négyhengeres, két felülfekvő vezértengelyes, 16 szelepes, 2231 köbcentis benzinmotor teljesítménye 120 kW (160 LE) 5875 fordulat/percnél, maximális nyomatéka 220 Nm 4150 fordulat/percnél. A motor 2000 fordulat/perctől egészen 5 500 fordulat/percig 200 Nm nyomatékot képes leadni, vagyis a maximum 91 százalékát. A motor teljes egészében (hengertömb-hengerfej) könnyűfém ötvözetből készült, hengerenként négyszelepes, és két felül fekvő vezérműtengelye van. A másik benzines motor 60 fokos V-elrendezésű, hathengeres. Lökettérfogata 2946 köbcenti, legnagyobb teljesítménye 155 kW (211LE) 6000 fordulat/percnél maximális nyomatéka 290 Nm 3750 fordulat/percnél.
A Coupé elsőként kapja meg a 407-es családból a vadonatúj V6 HDi FAP turbódízelt, amely eddig a 607-es kiváltsága volt. A 60 fokos, V-alakban elrendezett hathengeres 2720 cm3-es, teljesítménye 150 kW (204 LE), nyomatéka 440 Nm. A motort harmadik generációs, „karbantartásmentes” részecskeszűrővel látták el. A 210 ezer kilométerre növelt csereperiódust az új adalék bevezetése és a szűrő új struktúrája teszi lehetővé. Akármilyen motor legyen is a gépháztető alatt, mindig hatfokozatú a 407 Coupé váltóműve. A 2,2 litereshez manuális sebességváltó tartozik, a V6 dízelhez automata, a V6 benzines pedig a kettő valamelyikével rendelhető meg. Az áttételeket természetesen a motor nyomatékához illesztik.
A 407 limuzin és SW változatok különösen jó teljesítményt nyújtó futóművét kapta meg a 407 Coupé is, de a remek útfekvés érdekében – kiegészítve a karosszéria magas csavarószilárdságát – speciális elemekkel fejlesztették tovább azokat. A karosszéria magassága a rugók megrövidítése révén csökkent, elöl 10, hátul 23 milliméterrel. Valamennyi modellen szériaszerelvény az ESP, a következő fő funkciókkal: a blokkolásgátlót (ABS) mindkét kerékméretre kalibrálták; a négy kerék egyedi szabályzása teljesen elektronikus, ami különösen a blokkolásgátlás és stabilizálás közben javítja a fékezés hatékonyságát; a fékasszisztens a fékpedál megnyomási sebességétől függően aktiválódik. Ha a lassulás eléri a 8 m/s²-et, automatikusan bekapcsol a vészvillogó; a kipörgésgátló (ASR) a fékre és a motorra hat, a menetparamétereket a kormányzással összehasonlító menetstabilizáló (CDS) pedig a fizikai határokon belül a kívánt pályán tartja az autót.
Magas szintű aktív biztonságával összhangban a 407 Coupé passzív biztonsága is rendkívül fejlett. A frontális ütközés két erőelvezetési útvonalát átvették a limuzintól a kupéhoz is. Ez rendkívül hatékonyan emészti fel az energiát az autó orr-részében. A kormányoszlop 80 milliméteres megrövidülésre képes, és egy külön megoldás korlátozza a motor hátramozdulását frontális ütközéskor. A gyalogosok védelmét egyedi megoldások szolgálják. Az alsó részen, a gyalogosokat védő lökhárító-elemen és a lökhárító felső részén habosított energiaelnyelő betéteket építettek be. Ami az oldalütközést illeti, a kupé formája (legfőképp a rendkívül hosszú ajtónyílás) szükségessé tett néhány speciális oldalsó erősítést. Az ajtó merevségét adó keret egy darabból, hegesztés nélkül készül, hogy elkerüljék ütközés esetén a törés veszélyét. A tetőívbe kompozit megerősítést építettek, hogy csökkenjen az alakváltozás, ezáltal is védve az utasok fejét. A kocsiban ülőket alapban hat légzsák védi.
A „bőröndfogantyú” jellegű kilincsek baleset után elősegítik a sérültek kiszabadítását. A központi áramtalanító leállítja az üzemanyag-ellátást, bekapcsolja a vészvillogót és oldja a központi zárat. Ezenfelül a GPS RT3 rádiótelefon automatikus helymeghatározással gyorsítja meg a mentők érkezését egy baleset bekövetkezésekor. Egy légzsák berobbanása vagy az „SOS” gomb megnyomása telefonhívást indít, esetleg SMS-t küld (Franciaországban a szerződött ügyfelektől az Inter Mutuelles Assurances-hoz, illetve a nemzetközi 112-es segélyhívó számra), amely azonosítja a járművet és annak tartózkodási helyét.
Ez az elegáns autó mindig, a körülményektől függetlenül, praktikus is. Így valamennyi változatában megtalálható a sebességkorlátozóval kombinált sebességtartó. Hasonlóképpen színes többfunkciós képernyőn jelennek meg a vezetési és a kényelmi információk (audiorendszer, klíma, fedélzeti számítógép, navigáció. A kétfunkciós fényszórók (vagyis ugyanaz a lámpa valósítja meg a tompított és a távolsági fényt) xenon gázkisüléses fényforrást használnak, amelyek fényereje háromszorosa a normál izzókénak. A kanyarkövető funkció (opció az alapkivitelben és széria a második szinthez) 5 kilométer/óra felett működik, a tompított és a távfény esetében is. A 407 Coupén alapfelszerelés az esőérzékelő, amely az eső intenzitásának függvényében 16 féle érték között változtatja a törlés ütemét. Mindegyik keréken külön érzékelő méri a guminyomás- és hőmérséklet változását. Alacsony keréknyomás vagy defekt érzékelésekor a vezetőt a műszeregység pontmátrix-kijelzője és a központi képernyő is tájékoztatja, az érintett kerék megadásával.
A tolatva végrehajtott parkolási manővereket a négy érzékelő hatósugarában felbukkanó akadályok távolságát jelző hang segíti. A Sport kivitelben opció, afölött széria az első lökhárítóba épített hat érzékelővel működő első radar. Ez esetben a hangjelzést vizuális jelzés is kiegészíti, elöl, hátul, jobb és baloldalon, középen megjelenítve az akadály helyét.
Valamennyi változatban alapfelszerelés a kétzónás, automatikus hőfokszabályzású és levegőelosztású légkondicionáló. A hőmérséklet-érzékelő mellett légnedvesség-mérő is tartozik hozzá, így például megakadályozza az üvegek bepárásodását. A külső szabályzású kompresszor csak az utasok által igényelt mennyiségű hideg levegőt szállítja, tehát csökkenti a fogyasztást. A kétirányú napsütés-érzékelő figyelembe veszi a napsugarak hatását is, hogy ne kelljen minduntalan állítgatni a klíma kezelőgombjait. A szélvédő hővisszaverő anyaga csökkenti az utastér napsütés hatására bekövetkező felmelegedését, javítva a klimatizálás hatásfokát.
A benzines alapmodell induló ára 8,75 millió forint, a V6-os motorokkal hajtott 407-es kupékat Féline felszereltséggel 11,8 millió forintért kínálják.
A francia PSA-konszern (Citroen és Peugeot) bemutatott két olyan hibrid tanulmányautót, amely a jövő egyik lehetséges megoldása energiaproblémáinkra és a nagyvárosok légszennyezettségének enyhítésére.
Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.
Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.