Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A szombat este kiadott kormányrendeletek szerint megszűntek a korlátozások okai.","shortLead":"A szombat este kiadott kormányrendeletek szerint megszűntek a korlátozások okai.","id":"20250518_szaj-es-koromfajas-importtilalom-visszavonas-Gerecse-tura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"faffabe6-4cb3-44bd-ad75-8a4237dacde2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250518_szaj-es-koromfajas-importtilalom-visszavonas-Gerecse-tura","timestamp":"2025. május. 18. 08:53","title":"Visszavonták a száj- és körömfájás miatt elrendelt importtilalmat, megtarthatják a Gerecse-túrát is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77a74450-197e-4d64-b4d0-2bb954ed87e5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az RMDSZ elnöke úgy érzi, meg tudta győzni a magyar miniszterelnököt.","shortLead":"Az RMDSZ elnöke úgy érzi, meg tudta győzni a magyar miniszterelnököt.","id":"20250518_Kelemen-Hunor-Orban-Viktor-telefon-George-Simion-roman-elnokvalasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77a74450-197e-4d64-b4d0-2bb954ed87e5.jpg","index":0,"item":"e80ba70c-00f9-4a21-bfa1-0aec0639f893","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Kelemen-Hunor-Orban-Viktor-telefon-George-Simion-roman-elnokvalasztas","timestamp":"2025. május. 18. 13:46","title":"Kelemen Hunor elárulta, mit beszélt Orbánnal a magyarellenes Simionról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27f884d3-8a37-483c-88b8-3f408474058a","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"A zene arra viszi a hallgatóját, amerre az előadó vezeti. Gerlóczy Zsigmond, az ifjú magyar zongorista bárhol jár is, zenei influencerek és a szabad rögtönzéseket kedvelő publikum szeretete kíséri. ","shortLead":"A zene arra viszi a hallgatóját, amerre az előadó vezeti. Gerlóczy Zsigmond, az ifjú magyar zongorista bárhol jár is...","id":"20250518_hvg-gerloczy-zsigmond-zongoramuvesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27f884d3-8a37-483c-88b8-3f408474058a.jpg","index":0,"item":"1edcc74d-4bc4-4256-99b2-7eb84df6e930","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-gerloczy-zsigmond-zongoramuvesz","timestamp":"2025. május. 18. 20:00","title":"Gerlóczy Zsigmond: Igyekszem a semmiből játszani, hogy ami elhagyja a kezemet, egyszeri és megismételhetetlen legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10c05eb0-4b66-439e-8a94-aa31279dda63","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Robert Palladino szerint Magyarország vezetése is pozitívan reagált a megújult elköteleződésükre.","shortLead":"Robert Palladino szerint Magyarország vezetése is pozitívan reagált a megújult elköteleződésükre.","id":"20250519_egyesult-allamok-robert-palladino-ideiglenes-ugyvivo-ukrajna-haboru-europa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10c05eb0-4b66-439e-8a94-aa31279dda63.jpg","index":0,"item":"8eedfb64-ba3c-4632-b646-5c14ddae0197","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_egyesult-allamok-robert-palladino-ideiglenes-ugyvivo-ukrajna-haboru-europa","timestamp":"2025. május. 19. 15:53","title":"Budapesti amerikai ügyvivő: Olyan Európát szeretnénk, amely jobban támogatja Ukrajnát, és nem függ Moszkvától vagy Pekingtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94bf32c7-06b7-4e66-b37f-50589aee8f7f","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Sokan nem azért hallgatnak a munkahelyükön, mert nincs mondanivalójuk, hanem mert félnek. A pszichológiai biztonság megteremtése kulcsfontosságú, ha azt akarjuk, hogy a tudás és az innováció valóban kibontakozhasson. Szerkesztett részlet Amy C. Edmondson Pszichológiai biztonság a munkahelyen című könyvéből.","shortLead":"Sokan nem azért hallgatnak a munkahelyükön, mert nincs mondanivalójuk, hanem mert félnek. A pszichológiai biztonság...","id":"20250518_pszichologiai-biztonsag-konyv-reszlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94bf32c7-06b7-4e66-b37f-50589aee8f7f.jpg","index":0,"item":"55158688-c98b-437d-a4fb-c23b35e124b6","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250518_pszichologiai-biztonsag-konyv-reszlet","timestamp":"2025. május. 18. 19:15","title":"Mindenki tud valamit. De ez csak akkor számít, ha el is meri mondani!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Vasárnap iktatták be XIV. Leót, a vatikáni magyar delegáció vezetője a köztársasági elnök volt.","shortLead":"Vasárnap iktatták be XIV. Leót, a vatikáni magyar delegáció vezetője a köztársasági elnök volt.","id":"20250518_sulyok-tamas-xiv-leo-beiktatas-papa-beszelgetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19.jpg","index":0,"item":"3f921880-f2e7-4059-b9ca-2862a2d0ea53","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_sulyok-tamas-xiv-leo-beiktatas-papa-beszelgetes","timestamp":"2025. május. 18. 15:40","title":"Ezt mondta Sulyok Tamás a pápának, miközben kezet ráztak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16029f82-1aaa-4f6d-8616-c0344169a9da","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nincs szó arról, hogy az Egyesült Királyság ismét felvételizne az unióba, de a közeledés jelentős. És részben Vlagyimir Putyinnak és Donald Trumpnak köszönhető.","shortLead":"Nincs szó arról, hogy az Egyesült Királyság ismét felvételizne az unióba, de a közeledés jelentős. És részben Vlagyimir...","id":"20250519_Europai-Unio-Nagy-Britannia-vedelmi-es-kereskedelmi-megallapodasok-utazas-szendioxid-ado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16029f82-1aaa-4f6d-8616-c0344169a9da.jpg","index":0,"item":"adb557d7-7c91-490c-bb92-caa462c4003c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_Europai-Unio-Nagy-Britannia-vedelmi-es-kereskedelmi-megallapodasok-utazas-szendioxid-ado","timestamp":"2025. május. 19. 15:43","title":"Öt évvel a Brexit után fontos védelmi és kereskedelmi megállapodásokat kötött Nagy-Britannia és az EU","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d120894e-70e9-45f8-9fcc-9e04c3e8c5fa","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mercedes sofőrje szándékosan nekihajtott a NAV-osok autójának. ","shortLead":"A Mercedes sofőrje szándékosan nekihajtott a NAV-osok autójának. ","id":"20250519_autos-uldozes-utan-kaptak-el-egy-cigicsempeszt-az-M3-ason","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d120894e-70e9-45f8-9fcc-9e04c3e8c5fa.jpg","index":0,"item":"f8a435d9-9418-4968-8e76-f05814f17670","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_autos-uldozes-utan-kaptak-el-egy-cigicsempeszt-az-M3-ason","timestamp":"2025. május. 19. 08:21","title":"Filmbe illő autós üldözés után kaptak el egy cigicsempészt az M3-ason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.
A C3 ízig-vérig városi autó, inkább funkcionális, mint szemet gyönyörködtető, bár külseje kétségkívül jól eltalált és újszerű formatervezést dicsér. A lágy körívek, a domború alak, az elnyújtott lámpák és a pajkos, bumfordi hangulat sajnos nem folytatódik a beltérben. A nagy A-oszlop nincs útban, előre jó a kilátás, viszont annak ellenére, hogy az autónk nem túl nagy, elég nehézkes a parkolás. Köszönhető a pici hátsó szélvédőnek, illetve az elméretezett oldalsó visszapillantó tükröknek.
Elöl kényelmes plüss ülések fogadnak, szürke minden, ez az autó legnagyobb hibája, a nyomott hangulat sajnos végigkísért az együtt töltött hét során. A beltérben használt anyagok ugyanakkor kellemes tapintásúak, finomak és nagyon könnyen koszolódnak. A kormány jó nagy, fogása jó. Botváltója picike, kis utat is jár be, női kezekre tervezték, használata során csupán kétszer volt kisebb gondom vele, nem akarta bevenni a hátramenetet.
Nem csupán a váltó és a nagyon könnyen, már-már túl lazán irányítható kormány hangsúlyozza a nőies mivoltát az autónak. Dicséretes, hogy mindkét első üléshez jár kartámasz, de a vezető oldali fölösleges, felhajtva csak zavart a váltásban és az öv bekapcsolásában. Látszik, hogy kisebb, kevésbé széles testekre méretezték. Ugyanakkor pont jó volt az első utasülés kartámasza, az illett a könyököm alá. Persze ezt a luxust csak egyedül engedhettem meg, párosban már egy kicsit szűknek bizonyul az autó. És ha szűk elöl, akkor mit mondjanak a hátsó utasok? A beszállás már egy gyereknek is nehézkes, utazni kifejezetten csak gyerekeknek ajánlott hátul. A lábtér nagyon szegényes, bár az autó púpos mivolta miatt a fejtér hatalmas, úgy elöl, mind hátul.
A tesztautóm szürkesége még akkor is zavaró, ha tudom, hogy rendkívül jól fel van szerelve. Kevés kisautóban látni tempomatot, esőérzékelős ablaktörlőt vagy automata fényszórókat. A digitális klíma és a kormányról vezérelhető audiorendszer is kényelmesebbé teszi az utazást. Tárolórekeszt csak a két első ajtó öblös oldalzsebében találunk, középen egy kis kuka árválkodik. Mindkét első ülés alatt egy-egy kihúzható, műanyag tálcát találunk, csak zörgő tárgyakat ne tegyünk oda. A műszerfal kétszínű, jó tapintású műanyagból készült, könnyen koszolódik, de könnyen is tisztítható.
A digitális kijelző látványos, jó nézni, ahogy a hatalmas, 108 pontos számsoron megjelenik a sebesség, és fölötte skálásan a fordulatszám. Erős fényben nem lehet jól látni a fedélzeti számítógép középkonzolon elhelyezett kijelzőjén a forgalmi adatokat, ellenben a műszerfal hatalmas kijelzője, minden időben, minden körülmények között jól olvasható. Az elektromosan állítható és fűthető oldalsó visszapillantó tükrök a gépkocsi nagyfrekvenciás távirányítóval történő bezárásakor automatikusan behajtódnak.
A nem túl méretes csomagtartóban egy meglepő szerkezetet fedeztem fel. Első ránézésre kihajtható műanyag kempingasztalnak tűnt, de aztán rájöttem, hogy ezzel lehet teljesen sík padlót varázsolni, ha lehajtjuk a hátsó üléseket. A csomagtér így kétszintes lesz. Az elem neve moduboard, csak a legmagasabb felszereltségnél alapáras.
Nem tetszett
A beltér egyhangú szürkesége Kényelmetlen hátsó üléssor Lépcsős, szűk pedálrend
Futóműve lágy, jól bírja az úthibákat. Kanyarban is jól viselkedik. A fékek nem túl harapósak. A pedálok elrendezése lépcsős, itt is a női felhasználás volt elsődleges, férfi talpakkal szokni kell a bütyköket. A kuplungpedál mellé könnyen beragad az ember cipője. Hátul isofix-bekötési pontokat találunk, a biztonságra sokat adnak a Citroennél, tesztautómban négy légzsák védte a bent ülőket. Jó pont a biztonsági vizsgán az is, hogy a középkonzolról lehet zárni, illetve nyitni a hátsó ajtók gyerekzárját, nem kell az ajtók reteszével bíbelődni. A biztonsági arzenál (ABS, ESP) tekintetében a Citroent csak amiatt érheti kritika, hogy a törésteszteken négy csillagot szerzett autóban az utasülés biztonsági övét nem figyeli az elektronika, így a hangjelzés elmarad, ha nem csatolták be a jobb első övet.
Két közös nyomócsöves, új generációs HDi motor közül választhatunk, ha dízelt szeretnénk: az egyik a 70 lóerős 1.4 HDi, a másik pedig a 92 lóerős 1.6 HDi 16V motor közteshűtővel és változó geometriájú turbóval. Mindkét motor rendkívüli rugalmasságot és teljesítményt kínál. Én az utóbbit teszteltem. A motor kissé hangos, de ez az egyetlen rossz tulajdonság, amit le lehet róla írni. Kisautómban nagyon komoly dízelszív dobogott. Ha megtehetném, elrendelném, hogy holnaptól minden kocsit ezzel a HDi-motorral szereljenek. Szinte elképesztő fogyasztást produkált. A teszthét elején szokás szerint visszafogottan autóztam, és szinte meghűlt bennem a vér, amikor a kezdeti 3,9 literes átlagfogyasztásról felmentünk 4,3-ra. És onnan az istennek sem akart feljebb menni. Már kezdtem azt hinni, hogy elromlott a számítógép, de egy pörgős gödöllői út után, ahol többnyire 100 kilométer/órás átlagsebességgel haladtam, megnyugodva láttam, hogy 4,5 literig sikerült feltornáznom a fogyasztást. De másnap, már megint 4,3-ról indult. Bepipultam, és az utolsó napokon jobban odaléptem a kicsikének. Az üzemanyagtöltő állomásnál dörzsöltem a kezem, reménykedve meglesz a hatliteres átlag. Nézem az órát, nézem a számlát, nézem a számológépet: 4,98 literes átlagfogyasztással mert végezni az autóm. Ez eddig saját rekord, 16 korábbi tesztautóm egyik példánya sem ment még hat liter alá.
Tetszett
Egyedi forma Gazdag felszereltség Takarékos motor
A C3 ezen tulajdonsága feledteti minden szürkeségét és szűkösségét. Ha valaki nőies autót akar és fontos neki a takarékosság, akkor a C-betűnél ne lapozzon tovább. Kiváló választás cégautónak, főleg ott, ahol inkább hölgyek dolgoznak, és ahol sokat kell városban közlekedni, kevés utassal és csomaggal. Ha ezek a paraméterek mind stimmelnek, akkor áldani fogjuk az eget, mert a C3 tényleg nem kér sokat enni. Az 1600 köbcentis motor nem csupán takarékos, hanem pörgős is, 90 lóerejével magabiztosan és könnyedén mozgatja a kisautót. Karakterisztikája is kiváló, szinte miden fordulatszámon kielégítően húz. Négyesben szinte robban.
A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.
A korábbi tétovázás után szeretne megkapaszkodni Kínában a PSA-csoport, az új Citroën C4 szedán első példányai a napokban gördültek le a wuhani gyártósorról.
A C6-os aktív motorházfedeléért a Citroënnek ítélték idén az Innovációs díjat, amelyet Claude Satinet, az Automobiles Citroën vezérigazgatója vett át a német Auto-Bild sajtócsoport estélyén Genfben.
Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.
A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.