Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6325fe6e-744f-46c7-8807-ca88c783c8ba","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A polgármester szerint a „tolerancia” kifejezés ijesztette meg a kormánypártiakat.","shortLead":"A polgármester szerint a „tolerancia” kifejezés ijesztette meg a kormánypártiakat.","id":"20250518_Kovacs-Gergely-XII-kerulet-Hegyvidek-fideszes-plakatok-Arad-a-Tisza-tolerancia-onkormanyzat-telephely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6325fe6e-744f-46c7-8807-ca88c783c8ba.jpg","index":0,"item":"07d03494-eb54-4dfa-bfc6-563ddd498357","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Kovacs-Gergely-XII-kerulet-Hegyvidek-fideszes-plakatok-Arad-a-Tisza-tolerancia-onkormanyzat-telephely","timestamp":"2025. május. 18. 15:02","title":"Kovács Gergely felírta a fideszes plakátokra, hogy „Árad a Tisza”, rögtön el is vitték azokat az önkormányzat telephelyéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff190938-a035-4181-9931-0e464d177f71","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Kihúzták a 20. heti nyerőszámokat.","shortLead":"Kihúzták a 20. heti nyerőszámokat.","id":"20250517_otos-lotto-nyeroszamok-20-het","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff190938-a035-4181-9931-0e464d177f71.jpg","index":0,"item":"9d448b0c-077b-47f7-95d3-ccd9b2966a72","keywords":null,"link":"/elet/20250517_otos-lotto-nyeroszamok-20-het","timestamp":"2025. május. 17. 19:42","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff6fa273-1b0b-4c5b-b418-ceb65ca69ac7","c_author":"HVG","category":"360","description":"Szingapúri kutatók bemutatták, hogyan használhatók fel megfelelő alapanyagok és a 3D-s ételnyomtatás technológiája arra, hogy mind ízben, mind állagban leutánozzák a tenger gyümölcseinek egyik fontos képviselőjét, a tintahalkarikát.","shortLead":"Szingapúri kutatók bemutatták, hogyan használhatók fel megfelelő alapanyagok és a 3D-s ételnyomtatás technológiája...","id":"20250518_hvg-3d-etelnyomtatas-tintahalkarika-laborbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff6fa273-1b0b-4c5b-b418-ceb65ca69ac7.jpg","index":0,"item":"6ff000b2-5bdd-4ef5-bae0-dd0632e5934e","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-3d-etelnyomtatas-tintahalkarika-laborbol","timestamp":"2025. május. 18. 15:45","title":"Sikerült a tintahalkarika-nyomtatás, ízre és állagra is tökéletesnek mondják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén már nem 40 ezer, hanem 5 ezer eurót kell kifizetniük a pilótáknak. A januárban bevezetett szigorítás mostani enyhítése mögött felsejlik a mind nagyobb feszültség a pilóták és az FIA-elnök között. ","shortLead":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén...","id":"20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa.jpg","index":0,"item":"52cd6c00-fb74-47ec-abcf-994c0100bf33","keywords":null,"link":"/elet/20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","timestamp":"2025. május. 18. 08:55","title":"Verstappenék mostantól kedvezményesen káromkodhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"708ac41f-79bf-4ed9-8ede-82a894aa3944","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kormányfő Facebook-oldalára kirakott előzetesbe az Ukrajna EU-tagsága elleni mondatokat vágták be.","shortLead":"A kormányfő Facebook-oldalára kirakott előzetesbe az Ukrajna EU-tagsága elleni mondatokat vágták be.","id":"20250517_Orban-harangozta-be-hogy-interjut-adott-Gonczi-Gabornak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/708ac41f-79bf-4ed9-8ede-82a894aa3944.jpg","index":0,"item":"fd56c812-85c5-4d08-84fd-45461c1f66bd","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Orban-harangozta-be-hogy-interjut-adott-Gonczi-Gabornak","timestamp":"2025. május. 17. 11:30","title":"Orbán Viktor beharangozta, hogy interjút adott Gönczi Gábornak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7d83159-3612-4839-b6b5-988b51e2b511","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nagy- és kiskereskedelemre alapított vállalatot Budapesten a kolozsvári Poultry Investment S. A., a Székely Csürke márkanév tulajdonosa.","shortLead":"Nagy- és kiskereskedelemre alapított vállalatot Budapesten a kolozsvári Poultry Investment S. A., a Székely Csürke...","id":"20250517_hvg-szekely-csurke-kerezsi-miklos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7d83159-3612-4839-b6b5-988b51e2b511.jpg","index":0,"item":"c053d085-2e2a-408f-ad62-1b911b7ed22d","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-szekely-csurke-kerezsi-miklos","timestamp":"2025. május. 17. 08:30","title":"Minden és mindenki székely, barcasági vagy legalább erdélyi: terjeszkedik a Székely Csürke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c86aa262-11f9-4435-9975-aee604a25d11","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Érdemes előre tájékozódni, hogy elkerüljük a bírságokat.","shortLead":"Érdemes előre tájékozódni, hogy elkerüljük a bírságokat.","id":"20250517_Uj-fizetos-utak-juniustol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c86aa262-11f9-4435-9975-aee604a25d11.jpg","index":0,"item":"ecacd716-8d25-4425-a058-53613ab8fb24","keywords":null,"link":"/cegauto/20250517_Uj-fizetos-utak-juniustol","timestamp":"2025. május. 17. 07:24","title":"Újabb útszakaszok lesznek fizetősek júniustól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac73e77a-1556-4183-aa33-cb42b6bd8325","c_author":"Galicza Dorina ","category":"gazdasag","description":"Megér egy hiteles felmérés egy házkutatást? Hann Endrét, Horn Gábort és Pulai Andrást kérdeztük arról, lehet-e hatása az új „átláthatósági” törvénytervezetnek a Medián, a Republikon, illetve a Publicus munkájára.","shortLead":"Megér egy hiteles felmérés egy házkutatást? Hann Endrét, Horn Gábort és Pulai Andrást kérdeztük arról, lehet-e hatása...","id":"20250517_atlathatosagi-uldozesi-torveny-kozvelemeny-kutatok-Hann-Endre-Horn-Gabor-Pulai-Andras-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac73e77a-1556-4183-aa33-cb42b6bd8325.jpg","index":0,"item":"1027ffbb-9620-4a7e-b488-cc3b367e40f2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250517_atlathatosagi-uldozesi-torveny-kozvelemeny-kutatok-Hann-Endre-Horn-Gabor-Pulai-Andras-ebx","timestamp":"2025. május. 17. 08:57","title":"„Ahhoz képest, ami itt készül, elhanyagolható, ha a Mediánnak kicsit rosszabbul megy” – fenyegeti a Lex Putyin a közvélemény-kutatókat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.
A C3 ízig-vérig városi autó, inkább funkcionális, mint szemet gyönyörködtető, bár külseje kétségkívül jól eltalált és újszerű formatervezést dicsér. A lágy körívek, a domború alak, az elnyújtott lámpák és a pajkos, bumfordi hangulat sajnos nem folytatódik a beltérben. A nagy A-oszlop nincs útban, előre jó a kilátás, viszont annak ellenére, hogy az autónk nem túl nagy, elég nehézkes a parkolás. Köszönhető a pici hátsó szélvédőnek, illetve az elméretezett oldalsó visszapillantó tükröknek.
Elöl kényelmes plüss ülések fogadnak, szürke minden, ez az autó legnagyobb hibája, a nyomott hangulat sajnos végigkísért az együtt töltött hét során. A beltérben használt anyagok ugyanakkor kellemes tapintásúak, finomak és nagyon könnyen koszolódnak. A kormány jó nagy, fogása jó. Botváltója picike, kis utat is jár be, női kezekre tervezték, használata során csupán kétszer volt kisebb gondom vele, nem akarta bevenni a hátramenetet.
Nem csupán a váltó és a nagyon könnyen, már-már túl lazán irányítható kormány hangsúlyozza a nőies mivoltát az autónak. Dicséretes, hogy mindkét első üléshez jár kartámasz, de a vezető oldali fölösleges, felhajtva csak zavart a váltásban és az öv bekapcsolásában. Látszik, hogy kisebb, kevésbé széles testekre méretezték. Ugyanakkor pont jó volt az első utasülés kartámasza, az illett a könyököm alá. Persze ezt a luxust csak egyedül engedhettem meg, párosban már egy kicsit szűknek bizonyul az autó. És ha szűk elöl, akkor mit mondjanak a hátsó utasok? A beszállás már egy gyereknek is nehézkes, utazni kifejezetten csak gyerekeknek ajánlott hátul. A lábtér nagyon szegényes, bár az autó púpos mivolta miatt a fejtér hatalmas, úgy elöl, mind hátul.
A tesztautóm szürkesége még akkor is zavaró, ha tudom, hogy rendkívül jól fel van szerelve. Kevés kisautóban látni tempomatot, esőérzékelős ablaktörlőt vagy automata fényszórókat. A digitális klíma és a kormányról vezérelhető audiorendszer is kényelmesebbé teszi az utazást. Tárolórekeszt csak a két első ajtó öblös oldalzsebében találunk, középen egy kis kuka árválkodik. Mindkét első ülés alatt egy-egy kihúzható, műanyag tálcát találunk, csak zörgő tárgyakat ne tegyünk oda. A műszerfal kétszínű, jó tapintású műanyagból készült, könnyen koszolódik, de könnyen is tisztítható.
A digitális kijelző látványos, jó nézni, ahogy a hatalmas, 108 pontos számsoron megjelenik a sebesség, és fölötte skálásan a fordulatszám. Erős fényben nem lehet jól látni a fedélzeti számítógép középkonzolon elhelyezett kijelzőjén a forgalmi adatokat, ellenben a műszerfal hatalmas kijelzője, minden időben, minden körülmények között jól olvasható. Az elektromosan állítható és fűthető oldalsó visszapillantó tükrök a gépkocsi nagyfrekvenciás távirányítóval történő bezárásakor automatikusan behajtódnak.
A nem túl méretes csomagtartóban egy meglepő szerkezetet fedeztem fel. Első ránézésre kihajtható műanyag kempingasztalnak tűnt, de aztán rájöttem, hogy ezzel lehet teljesen sík padlót varázsolni, ha lehajtjuk a hátsó üléseket. A csomagtér így kétszintes lesz. Az elem neve moduboard, csak a legmagasabb felszereltségnél alapáras.
Nem tetszett
A beltér egyhangú szürkesége Kényelmetlen hátsó üléssor Lépcsős, szűk pedálrend
Futóműve lágy, jól bírja az úthibákat. Kanyarban is jól viselkedik. A fékek nem túl harapósak. A pedálok elrendezése lépcsős, itt is a női felhasználás volt elsődleges, férfi talpakkal szokni kell a bütyköket. A kuplungpedál mellé könnyen beragad az ember cipője. Hátul isofix-bekötési pontokat találunk, a biztonságra sokat adnak a Citroennél, tesztautómban négy légzsák védte a bent ülőket. Jó pont a biztonsági vizsgán az is, hogy a középkonzolról lehet zárni, illetve nyitni a hátsó ajtók gyerekzárját, nem kell az ajtók reteszével bíbelődni. A biztonsági arzenál (ABS, ESP) tekintetében a Citroent csak amiatt érheti kritika, hogy a törésteszteken négy csillagot szerzett autóban az utasülés biztonsági övét nem figyeli az elektronika, így a hangjelzés elmarad, ha nem csatolták be a jobb első övet.
Két közös nyomócsöves, új generációs HDi motor közül választhatunk, ha dízelt szeretnénk: az egyik a 70 lóerős 1.4 HDi, a másik pedig a 92 lóerős 1.6 HDi 16V motor közteshűtővel és változó geometriájú turbóval. Mindkét motor rendkívüli rugalmasságot és teljesítményt kínál. Én az utóbbit teszteltem. A motor kissé hangos, de ez az egyetlen rossz tulajdonság, amit le lehet róla írni. Kisautómban nagyon komoly dízelszív dobogott. Ha megtehetném, elrendelném, hogy holnaptól minden kocsit ezzel a HDi-motorral szereljenek. Szinte elképesztő fogyasztást produkált. A teszthét elején szokás szerint visszafogottan autóztam, és szinte meghűlt bennem a vér, amikor a kezdeti 3,9 literes átlagfogyasztásról felmentünk 4,3-ra. És onnan az istennek sem akart feljebb menni. Már kezdtem azt hinni, hogy elromlott a számítógép, de egy pörgős gödöllői út után, ahol többnyire 100 kilométer/órás átlagsebességgel haladtam, megnyugodva láttam, hogy 4,5 literig sikerült feltornáznom a fogyasztást. De másnap, már megint 4,3-ról indult. Bepipultam, és az utolsó napokon jobban odaléptem a kicsikének. Az üzemanyagtöltő állomásnál dörzsöltem a kezem, reménykedve meglesz a hatliteres átlag. Nézem az órát, nézem a számlát, nézem a számológépet: 4,98 literes átlagfogyasztással mert végezni az autóm. Ez eddig saját rekord, 16 korábbi tesztautóm egyik példánya sem ment még hat liter alá.
Tetszett
Egyedi forma Gazdag felszereltség Takarékos motor
A C3 ezen tulajdonsága feledteti minden szürkeségét és szűkösségét. Ha valaki nőies autót akar és fontos neki a takarékosság, akkor a C-betűnél ne lapozzon tovább. Kiváló választás cégautónak, főleg ott, ahol inkább hölgyek dolgoznak, és ahol sokat kell városban közlekedni, kevés utassal és csomaggal. Ha ezek a paraméterek mind stimmelnek, akkor áldani fogjuk az eget, mert a C3 tényleg nem kér sokat enni. Az 1600 köbcentis motor nem csupán takarékos, hanem pörgős is, 90 lóerejével magabiztosan és könnyedén mozgatja a kisautót. Karakterisztikája is kiváló, szinte miden fordulatszámon kielégítően húz. Négyesben szinte robban.
A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.
A korábbi tétovázás után szeretne megkapaszkodni Kínában a PSA-csoport, az új Citroën C4 szedán első példányai a napokban gördültek le a wuhani gyártósorról.
A C6-os aktív motorházfedeléért a Citroënnek ítélték idén az Innovációs díjat, amelyet Claude Satinet, az Automobiles Citroën vezérigazgatója vett át a német Auto-Bild sajtócsoport estélyén Genfben.
Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.
A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.