Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cf3e2ea1-263a-4ea3-9a44-0610ebb17b0e","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Több százezer emberéletet követelt, hogy az egészségügy a rendszerváltás óta nem szerepel a kormányzati prioritások között. Az ország egyre jobban lemarad már nemcsak az EU-ban, hanem a visegrádi országokhoz képest is.","shortLead":"Több százezer emberéletet követelt, hogy az egészségügy a rendszerváltás óta nem szerepel a kormányzati prioritások...","id":"20241127_hvg-halalozas-egeszseg-egeszsegugy-orosz-eva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf3e2ea1-263a-4ea3-9a44-0610ebb17b0e.jpg","index":0,"item":"26b4a4f2-a90a-4f3e-b4d7-5b8bab76ac5f","keywords":null,"link":"/360/20241127_hvg-halalozas-egeszseg-egeszsegugy-orosz-eva","timestamp":"2024. november. 27. 06:30","title":"Több százezer magyar hal meg túl korán, mert a kormánynak nem fontos az egészségügy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d4afdf4-a48a-45b8-9371-05930de23bbf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Véletlenül gázt adott, és ajtóstul rontott az utcára. ","shortLead":"Véletlenül gázt adott, és ajtóstul rontott az utcára. ","id":"20241125_tram-train-villamos-rokkantkocsi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d4afdf4-a48a-45b8-9371-05930de23bbf.jpg","index":0,"item":"a404376b-66e3-4164-a80b-6ef56d18b68d","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_tram-train-villamos-rokkantkocsi","timestamp":"2024. november. 25. 13:35","title":"Kitörte a tramtrain ajtaját egy elektromos moped","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0866cb5e-43cc-4977-b4dc-72f3a939b25b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kutatók szerint Hankó Balázs kulturális miniszter több ponton is ferdít, nem lenne szabad úgy hozzányúlni a kutatói hálózathoz, hogy közben nincs megállapodás az unióval több programról. Szerintük utóbbiért a kormány nem is tesz elég erőfeszítést.","shortLead":"A kutatók szerint Hankó Balázs kulturális miniszter több ponton is ferdít, nem lenne szabad úgy hozzányúlni a kutatói...","id":"20241125_akademiai-dolgozok-foruma-hanko-balazs-gulyas-balazs-vita-kutatohalozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0866cb5e-43cc-4977-b4dc-72f3a939b25b.jpg","index":0,"item":"fb50e4fc-e289-4314-86c8-695cdc7fe08b","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_akademiai-dolgozok-foruma-hanko-balazs-gulyas-balazs-vita-kutatohalozat","timestamp":"2024. november. 25. 09:55","title":"Akadémiai Dolgozók Fóruma: Ne fogadjanak el törvényt a kutatóhálózatról, amíg nem nyitják meg az Erasmus és Horizon pályázatokat!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"538098f8-0b53-4901-b11f-660023307579","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A leendő elnök üzletkötési ízlése jobban megfelel majd egyes EU-tagoknak és tagjelölt államoknak, mint másoknak.","shortLead":"A leendő elnök üzletkötési ízlése jobban megfelel majd egyes EU-tagoknak és tagjelölt államoknak, mint másoknak.","id":"20241126_FT-Dimitar-Becsev-illiberalis-Kelet-Europa-Trump-Orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538098f8-0b53-4901-b11f-660023307579.jpg","index":0,"item":"a1feb2c7-0389-42b3-9081-da5928e37b3c","keywords":null,"link":"/360/20241126_FT-Dimitar-Becsev-illiberalis-Kelet-Europa-Trump-Orban","timestamp":"2024. november. 26. 07:30","title":"FT-vendégkommentár: Az illiberális Kelet-Európa ki akarja játszani a Trump-kártyát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"288b242e-c42d-4e38-9b08-1d9843ada27f","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Túl kevés se jó, de a sok is megárt: a tudósok most kezdik újraértékelni, miképpen érdemes adagolni a fluoridot a fogak védelmére. Szülők figyelmébe: a gyerek tényleg ne nyelje le a fogkrémet!","shortLead":"Túl kevés se jó, de a sok is megárt: a tudósok most kezdik újraértékelni, miképpen érdemes adagolni a fluoridot a fogak...","id":"20241125_fluorid-ivoviz-Robert-Kennedy-fogkrem-IQ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/288b242e-c42d-4e38-9b08-1d9843ada27f.jpg","index":0,"item":"6d936a87-fe50-4db6-bd14-eba7a20f2c28","keywords":null,"link":"/360/20241125_fluorid-ivoviz-Robert-Kennedy-fogkrem-IQ","timestamp":"2024. november. 25. 13:30","title":"Kell fluorid az ivóvízbe? Komcsi vagy cukoripari ördögi trükk? Igaza lehet Trump oltásellenes miniszterjelöltjének?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9141137-6d01-4a95-91b0-6d39b00d6568","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az újdonság teljes elektromos hajtásrendszerét magyar mérnökök tervezték és építették meg.","shortLead":"Az újdonság teljes elektromos hajtásrendszerét magyar mérnökök tervezték és építették meg.","id":"20241125_Rendszamot-kapott-forgalomba-allhat-egy-uj-elektromos-varosi-busz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9141137-6d01-4a95-91b0-6d39b00d6568.jpg","index":0,"item":"2b0e049c-2ffe-4852-b09e-002456305724","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_Rendszamot-kapott-forgalomba-allhat-egy-uj-elektromos-varosi-busz","timestamp":"2024. november. 25. 14:21","title":"Rendszámot kapott, forgalomba állhat egy új, magyar elektromos busz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55d2a88c-8030-4532-9276-ee9f38f46066","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tézisfüzet ráadásul egyik kollégájának számítógépén lett kész.","shortLead":"A tézisfüzet ráadásul egyik kollégájának számítógépén lett kész.","id":"20241125_racz-andras-orban-balazs-doktori-tezisfuzet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55d2a88c-8030-4532-9276-ee9f38f46066.jpg","index":0,"item":"4d1ed6c9-28af-4a24-8dd9-7e6e3d256487","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_racz-andras-orban-balazs-doktori-tezisfuzet-ebx","timestamp":"2024. november. 25. 08:53","title":"Rácz András: Orbán Balázs éppen saját könyvének bemutatójára utazott, amikor doktorijának tézisfüzete készült","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f75d2b2c-8b0d-41d1-ab5e-6fd2e8e3ba7e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A zászlóshajó kategóriás Maextro S800 a gyártó szerint nagyobb, mint a kínai autók 99,99 százaléka.","shortLead":"A zászlóshajó kategóriás Maextro S800 a gyártó szerint nagyobb, mint a kínai autók 99,99 százaléka.","id":"20241127_huawei-maextro-s800-luxusauto-a-maybachra-es-a-rolls-roycera-tamad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f75d2b2c-8b0d-41d1-ab5e-6fd2e8e3ba7e.jpg","index":0,"item":"fefc8904-8ce8-4ffb-9dd2-f037243010c1","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_huawei-maextro-s800-luxusauto-a-maybachra-es-a-rolls-roycera-tamad","timestamp":"2024. november. 27. 08:41","title":"A Huawei új luxusautója már a Maybachra és a Rolls-Roycera támad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.
A C3 ízig-vérig városi autó, inkább funkcionális, mint szemet gyönyörködtető, bár külseje kétségkívül jól eltalált és újszerű formatervezést dicsér. A lágy körívek, a domború alak, az elnyújtott lámpák és a pajkos, bumfordi hangulat sajnos nem folytatódik a beltérben. A nagy A-oszlop nincs útban, előre jó a kilátás, viszont annak ellenére, hogy az autónk nem túl nagy, elég nehézkes a parkolás. Köszönhető a pici hátsó szélvédőnek, illetve az elméretezett oldalsó visszapillantó tükröknek.
Elöl kényelmes plüss ülések fogadnak, szürke minden, ez az autó legnagyobb hibája, a nyomott hangulat sajnos végigkísért az együtt töltött hét során. A beltérben használt anyagok ugyanakkor kellemes tapintásúak, finomak és nagyon könnyen koszolódnak. A kormány jó nagy, fogása jó. Botváltója picike, kis utat is jár be, női kezekre tervezték, használata során csupán kétszer volt kisebb gondom vele, nem akarta bevenni a hátramenetet.
Nem csupán a váltó és a nagyon könnyen, már-már túl lazán irányítható kormány hangsúlyozza a nőies mivoltát az autónak. Dicséretes, hogy mindkét első üléshez jár kartámasz, de a vezető oldali fölösleges, felhajtva csak zavart a váltásban és az öv bekapcsolásában. Látszik, hogy kisebb, kevésbé széles testekre méretezték. Ugyanakkor pont jó volt az első utasülés kartámasza, az illett a könyököm alá. Persze ezt a luxust csak egyedül engedhettem meg, párosban már egy kicsit szűknek bizonyul az autó. És ha szűk elöl, akkor mit mondjanak a hátsó utasok? A beszállás már egy gyereknek is nehézkes, utazni kifejezetten csak gyerekeknek ajánlott hátul. A lábtér nagyon szegényes, bár az autó púpos mivolta miatt a fejtér hatalmas, úgy elöl, mind hátul.
A tesztautóm szürkesége még akkor is zavaró, ha tudom, hogy rendkívül jól fel van szerelve. Kevés kisautóban látni tempomatot, esőérzékelős ablaktörlőt vagy automata fényszórókat. A digitális klíma és a kormányról vezérelhető audiorendszer is kényelmesebbé teszi az utazást. Tárolórekeszt csak a két első ajtó öblös oldalzsebében találunk, középen egy kis kuka árválkodik. Mindkét első ülés alatt egy-egy kihúzható, műanyag tálcát találunk, csak zörgő tárgyakat ne tegyünk oda. A műszerfal kétszínű, jó tapintású műanyagból készült, könnyen koszolódik, de könnyen is tisztítható.
A digitális kijelző látványos, jó nézni, ahogy a hatalmas, 108 pontos számsoron megjelenik a sebesség, és fölötte skálásan a fordulatszám. Erős fényben nem lehet jól látni a fedélzeti számítógép középkonzolon elhelyezett kijelzőjén a forgalmi adatokat, ellenben a műszerfal hatalmas kijelzője, minden időben, minden körülmények között jól olvasható. Az elektromosan állítható és fűthető oldalsó visszapillantó tükrök a gépkocsi nagyfrekvenciás távirányítóval történő bezárásakor automatikusan behajtódnak.
A nem túl méretes csomagtartóban egy meglepő szerkezetet fedeztem fel. Első ránézésre kihajtható műanyag kempingasztalnak tűnt, de aztán rájöttem, hogy ezzel lehet teljesen sík padlót varázsolni, ha lehajtjuk a hátsó üléseket. A csomagtér így kétszintes lesz. Az elem neve moduboard, csak a legmagasabb felszereltségnél alapáras.
Nem tetszett
A beltér egyhangú szürkesége Kényelmetlen hátsó üléssor Lépcsős, szűk pedálrend
Futóműve lágy, jól bírja az úthibákat. Kanyarban is jól viselkedik. A fékek nem túl harapósak. A pedálok elrendezése lépcsős, itt is a női felhasználás volt elsődleges, férfi talpakkal szokni kell a bütyköket. A kuplungpedál mellé könnyen beragad az ember cipője. Hátul isofix-bekötési pontokat találunk, a biztonságra sokat adnak a Citroennél, tesztautómban négy légzsák védte a bent ülőket. Jó pont a biztonsági vizsgán az is, hogy a középkonzolról lehet zárni, illetve nyitni a hátsó ajtók gyerekzárját, nem kell az ajtók reteszével bíbelődni. A biztonsági arzenál (ABS, ESP) tekintetében a Citroent csak amiatt érheti kritika, hogy a törésteszteken négy csillagot szerzett autóban az utasülés biztonsági övét nem figyeli az elektronika, így a hangjelzés elmarad, ha nem csatolták be a jobb első övet.
Két közös nyomócsöves, új generációs HDi motor közül választhatunk, ha dízelt szeretnénk: az egyik a 70 lóerős 1.4 HDi, a másik pedig a 92 lóerős 1.6 HDi 16V motor közteshűtővel és változó geometriájú turbóval. Mindkét motor rendkívüli rugalmasságot és teljesítményt kínál. Én az utóbbit teszteltem. A motor kissé hangos, de ez az egyetlen rossz tulajdonság, amit le lehet róla írni. Kisautómban nagyon komoly dízelszív dobogott. Ha megtehetném, elrendelném, hogy holnaptól minden kocsit ezzel a HDi-motorral szereljenek. Szinte elképesztő fogyasztást produkált. A teszthét elején szokás szerint visszafogottan autóztam, és szinte meghűlt bennem a vér, amikor a kezdeti 3,9 literes átlagfogyasztásról felmentünk 4,3-ra. És onnan az istennek sem akart feljebb menni. Már kezdtem azt hinni, hogy elromlott a számítógép, de egy pörgős gödöllői út után, ahol többnyire 100 kilométer/órás átlagsebességgel haladtam, megnyugodva láttam, hogy 4,5 literig sikerült feltornáznom a fogyasztást. De másnap, már megint 4,3-ról indult. Bepipultam, és az utolsó napokon jobban odaléptem a kicsikének. Az üzemanyagtöltő állomásnál dörzsöltem a kezem, reménykedve meglesz a hatliteres átlag. Nézem az órát, nézem a számlát, nézem a számológépet: 4,98 literes átlagfogyasztással mert végezni az autóm. Ez eddig saját rekord, 16 korábbi tesztautóm egyik példánya sem ment még hat liter alá.
Tetszett
Egyedi forma Gazdag felszereltség Takarékos motor
A C3 ezen tulajdonsága feledteti minden szürkeségét és szűkösségét. Ha valaki nőies autót akar és fontos neki a takarékosság, akkor a C-betűnél ne lapozzon tovább. Kiváló választás cégautónak, főleg ott, ahol inkább hölgyek dolgoznak, és ahol sokat kell városban közlekedni, kevés utassal és csomaggal. Ha ezek a paraméterek mind stimmelnek, akkor áldani fogjuk az eget, mert a C3 tényleg nem kér sokat enni. Az 1600 köbcentis motor nem csupán takarékos, hanem pörgős is, 90 lóerejével magabiztosan és könnyedén mozgatja a kisautót. Karakterisztikája is kiváló, szinte miden fordulatszámon kielégítően húz. Négyesben szinte robban.
A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.
A korábbi tétovázás után szeretne megkapaszkodni Kínában a PSA-csoport, az új Citroën C4 szedán első példányai a napokban gördültek le a wuhani gyártósorról.
A C6-os aktív motorházfedeléért a Citroënnek ítélték idén az Innovációs díjat, amelyet Claude Satinet, az Automobiles Citroën vezérigazgatója vett át a német Auto-Bild sajtócsoport estélyén Genfben.
Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.
A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.
A budapesti egyéni országgyűlési választókerületek számának 18-ról 16-ra csökkentése több mint a választás előtti szokásos fideszes hatalmi manipuláció.