Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
[{"available":true,"c_guid":"88cb1b36-e166-4c6c-a7bd-13dca4350f23","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Színház- és Filmművészeti Egyetemet tulajdonló kuratórium vezetője azt állítja, a tanárok agitálták a diákokat, hogy ne felvételizzenek. Erre írtak választ középiskolások.","shortLead":"A Színház- és Filmművészeti Egyetemet tulajdonló kuratórium vezetője azt állítja, a tanárok agitálták a diákokat...","id":"20210304_szfe_szinhaz_es_filmmuveszeti_egyetem_felveteli_felvetelizo_diakok_nyilt_level_vidnyanszky_attila","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=88cb1b36-e166-4c6c-a7bd-13dca4350f23&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"8b188996-d2d4-4b46-b244-f4bd6ba201b2","keywords":null,"link":"/kultura/20210304_szfe_szinhaz_es_filmmuveszeti_egyetem_felveteli_felvetelizo_diakok_nyilt_level_vidnyanszky_attila","timestamp":"2021. március. 04. 08:43","title":"„A saját döntésünk, hogy nem felvételizünk az SZFE-re” – diákok írtak nyílt levelet Vidnyánszkynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91fbaf00-43fa-4d1b-ac71-dbc56582cbad","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Súlyosan érint több osztályt is a dolgozók kiesése.","shortLead":"Súlyosan érint több osztályt is a dolgozók kiesése.","id":"20210303_gyor_korhaz_egeszsegugy_dolgozo","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=91fbaf00-43fa-4d1b-ac71-dbc56582cbad&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"9776338e-266f-4ab7-b55d-cbec3d218872","keywords":null,"link":"/itthon/20210303_gyor_korhaz_egeszsegugy_dolgozo","timestamp":"2021. március. 03. 17:22","title":"Tíz orvos és 50 ápoló távozott a győri kórházból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99585220-199f-46b2-910a-cfa50f5cbf5f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Pedagógusok Szakszervezete szerint különösen aggasztó, hogy a koronavírus új variánsai a gyerekek közt is terjednek.","shortLead":"A Pedagógusok Szakszervezete szerint különösen aggasztó, hogy a koronavírus új variánsai a gyerekek közt is terjednek.","id":"20210303_koronavirus_oktatas_rendkivuli_szunet","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=99585220-199f-46b2-910a-cfa50f5cbf5f&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"6f2c0a07-e591-47a7-b334-6f5d6894e91e","keywords":null,"link":"/itthon/20210303_koronavirus_oktatas_rendkivuli_szunet","timestamp":"2021. március. 03. 09:39","title":"Megduplázódott a rendkívüli szünetet elrendelő iskolák száma két hét alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b24f002-3c4f-474b-8d8d-09a0cf7211a7","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Már nem kell sokat várnunk a közelmúltban generációváltáson átesett S-osztály elektromos testvérmodelljének hivatalos leleplezésére.","shortLead":"Már nem kell sokat várnunk a közelmúltban generációváltáson átesett S-osztály elektromos testvérmodelljének hivatalos...","id":"20210305_az_elso_hivatalos_foto_a_mercedes_eqs_luxusvillanyauto_kulsejerol","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=0b24f002-3c4f-474b-8d8d-09a0cf7211a7&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"dc8c411b-a431-47b8-975b-8fbaa24e4c2f","keywords":null,"link":"/cegauto/20210305_az_elso_hivatalos_foto_a_mercedes_eqs_luxusvillanyauto_kulsejerol","timestamp":"2021. március. 05. 07:59","title":"Az első hivatalos fotó a Mercedes EQS luxus-villanyautó külsejéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa0584f4-1696-49ac-a619-d4c3aa7ddd30","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Jenei Zoltán szerint még rengeteg kérdést át kell gondolniuk, hogy minden feltétel meglegyen a munkavégzéshez.","shortLead":"Jenei Zoltán szerint még rengeteg kérdést át kell gondolniuk, hogy minden feltétel meglegyen a munkavégzéshez.","id":"20210303_egeszsegugy_dolgozo_szerzodes_jenei_zoltan","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=fa0584f4-1696-49ac-a619-d4c3aa7ddd30&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"58051635-8224-445f-80d3-994002c00865","keywords":null,"link":"/itthon/20210303_egeszsegugy_dolgozo_szerzodes_jenei_zoltan","timestamp":"2021. március. 03. 16:41","title":"Sok sikert kívánt az országos kórházi főigazgató a távozó egészségügyi dolgozóknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe83ac02-b458-4e60-9bb6-bd4956ed1915","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kkv","description":"Egy 300 cégnél végzett felmérés szerint a vállalatok 38 százaléka tervez létszámbővítést. A home office lehetőségét hetente legalább egy napra a vállalatok kicsit több, mint fele tartaná meg.","shortLead":"Egy 300 cégnél végzett felmérés szerint a vállalatok 38 százaléka tervez létszámbővítést. A home office lehetőségét...","id":"20210304_cegek_felmeres_munka","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=fe83ac02-b458-4e60-9bb6-bd4956ed1915&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"10de7d4b-5948-4bda-ab6a-534efe8d6a2a","keywords":null,"link":"/kkv/20210304_cegek_felmeres_munka","timestamp":"2021. március. 04. 05:55","title":"A közepes és nagy magyar cégek 70 százaléka ígér fizetésemelést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70505ccf-2d35-4827-b491-67d109292dcb","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Egymás után vezetik be az országok a koronavírus-fertőzésből a felgyógyulást, illetve az oltottságot bizonyító igazolványokat. A magyar kormány ebben is külön utat jár. Ám miközben az immunizáltak is továbbadhatják a kórt, százmilliók kerülhetnek hátrányba, mert betegségeik vagy hazájuk gazdasági nehézségei miatt nem kaphatnak vakcinát.","shortLead":"Egymás után vezetik be az országok a koronavírus-fertőzésből a felgyógyulást, illetve az oltottságot bizonyító...","id":"202109__oltasutlevel__sok_huho_de_miert__kizart_kisebbsegek__flepnis_uj_vilag","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=70505ccf-2d35-4827-b491-67d109292dcb&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"47b9439d-d9ce-454c-8a2e-c3e493784aec","keywords":null,"link":"/360/202109__oltasutlevel__sok_huho_de_miert__kizart_kisebbsegek__flepnis_uj_vilag","timestamp":"2021. március. 04. 15:00","title":"Ahány ország, annyi oltásútlevél, káosz fenyeget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"651b6de4-79fc-4449-9ca8-0da1a27be6b1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A pedagógusok közül sokan alig várták az iskolabezárásról szóló döntést, még azok is, akik már átestek a fertőzésen. A lépés azonban nehéz helyzetbe hoz sok szülőt, főleg azokat, akik kisebb gyerekeket nevelnek.","shortLead":"A pedagógusok közül sokan alig várták az iskolabezárásról szóló döntést, még azok is, akik már átestek a fertőzésen...","id":"20210304_koronavirus_iskolak_bezarasa_tavoktatas_szigoritas","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=651b6de4-79fc-4449-9ca8-0da1a27be6b1&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"8bf019e0-3ca3-43b8-acc4-27955c812930","keywords":null,"link":"/itthon/20210304_koronavirus_iskolak_bezarasa_tavoktatas_szigoritas","timestamp":"2021. március. 04. 15:12","title":"A tanárok üdvözlik az iskolabezárást, de a szülőknek feladja a leckét a távoktatás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.
A C3 ízig-vérig városi autó, inkább funkcionális, mint szemet gyönyörködtető, bár külseje kétségkívül jól eltalált és újszerű formatervezést dicsér. A lágy körívek, a domború alak, az elnyújtott lámpák és a pajkos, bumfordi hangulat sajnos nem folytatódik a beltérben. A nagy A-oszlop nincs útban, előre jó a kilátás, viszont annak ellenére, hogy az autónk nem túl nagy, elég nehézkes a parkolás. Köszönhető a pici hátsó szélvédőnek, illetve az elméretezett oldalsó visszapillantó tükröknek.
Elöl kényelmes plüss ülések fogadnak, szürke minden, ez az autó legnagyobb hibája, a nyomott hangulat sajnos végigkísért az együtt töltött hét során. A beltérben használt anyagok ugyanakkor kellemes tapintásúak, finomak és nagyon könnyen koszolódnak. A kormány jó nagy, fogása jó. Botváltója picike, kis utat is jár be, női kezekre tervezték, használata során csupán kétszer volt kisebb gondom vele, nem akarta bevenni a hátramenetet.
Nem csupán a váltó és a nagyon könnyen, már-már túl lazán irányítható kormány hangsúlyozza a nőies mivoltát az autónak. Dicséretes, hogy mindkét első üléshez jár kartámasz, de a vezető oldali fölösleges, felhajtva csak zavart a váltásban és az öv bekapcsolásában. Látszik, hogy kisebb, kevésbé széles testekre méretezték. Ugyanakkor pont jó volt az első utasülés kartámasza, az illett a könyököm alá. Persze ezt a luxust csak egyedül engedhettem meg, párosban már egy kicsit szűknek bizonyul az autó. És ha szűk elöl, akkor mit mondjanak a hátsó utasok? A beszállás már egy gyereknek is nehézkes, utazni kifejezetten csak gyerekeknek ajánlott hátul. A lábtér nagyon szegényes, bár az autó púpos mivolta miatt a fejtér hatalmas, úgy elöl, mind hátul.
A tesztautóm szürkesége még akkor is zavaró, ha tudom, hogy rendkívül jól fel van szerelve. Kevés kisautóban látni tempomatot, esőérzékelős ablaktörlőt vagy automata fényszórókat. A digitális klíma és a kormányról vezérelhető audiorendszer is kényelmesebbé teszi az utazást. Tárolórekeszt csak a két első ajtó öblös oldalzsebében találunk, középen egy kis kuka árválkodik. Mindkét első ülés alatt egy-egy kihúzható, műanyag tálcát találunk, csak zörgő tárgyakat ne tegyünk oda. A műszerfal kétszínű, jó tapintású műanyagból készült, könnyen koszolódik, de könnyen is tisztítható.
A digitális kijelző látványos, jó nézni, ahogy a hatalmas, 108 pontos számsoron megjelenik a sebesség, és fölötte skálásan a fordulatszám. Erős fényben nem lehet jól látni a fedélzeti számítógép középkonzolon elhelyezett kijelzőjén a forgalmi adatokat, ellenben a műszerfal hatalmas kijelzője, minden időben, minden körülmények között jól olvasható. Az elektromosan állítható és fűthető oldalsó visszapillantó tükrök a gépkocsi nagyfrekvenciás távirányítóval történő bezárásakor automatikusan behajtódnak.
A nem túl méretes csomagtartóban egy meglepő szerkezetet fedeztem fel. Első ránézésre kihajtható műanyag kempingasztalnak tűnt, de aztán rájöttem, hogy ezzel lehet teljesen sík padlót varázsolni, ha lehajtjuk a hátsó üléseket. A csomagtér így kétszintes lesz. Az elem neve moduboard, csak a legmagasabb felszereltségnél alapáras.
Nem tetszett
A beltér egyhangú szürkesége Kényelmetlen hátsó üléssor Lépcsős, szűk pedálrend
Futóműve lágy, jól bírja az úthibákat. Kanyarban is jól viselkedik. A fékek nem túl harapósak. A pedálok elrendezése lépcsős, itt is a női felhasználás volt elsődleges, férfi talpakkal szokni kell a bütyköket. A kuplungpedál mellé könnyen beragad az ember cipője. Hátul isofix-bekötési pontokat találunk, a biztonságra sokat adnak a Citroennél, tesztautómban négy légzsák védte a bent ülőket. Jó pont a biztonsági vizsgán az is, hogy a középkonzolról lehet zárni, illetve nyitni a hátsó ajtók gyerekzárját, nem kell az ajtók reteszével bíbelődni. A biztonsági arzenál (ABS, ESP) tekintetében a Citroent csak amiatt érheti kritika, hogy a törésteszteken négy csillagot szerzett autóban az utasülés biztonsági övét nem figyeli az elektronika, így a hangjelzés elmarad, ha nem csatolták be a jobb első övet.
Két közös nyomócsöves, új generációs HDi motor közül választhatunk, ha dízelt szeretnénk: az egyik a 70 lóerős 1.4 HDi, a másik pedig a 92 lóerős 1.6 HDi 16V motor közteshűtővel és változó geometriájú turbóval. Mindkét motor rendkívüli rugalmasságot és teljesítményt kínál. Én az utóbbit teszteltem. A motor kissé hangos, de ez az egyetlen rossz tulajdonság, amit le lehet róla írni. Kisautómban nagyon komoly dízelszív dobogott. Ha megtehetném, elrendelném, hogy holnaptól minden kocsit ezzel a HDi-motorral szereljenek. Szinte elképesztő fogyasztást produkált. A teszthét elején szokás szerint visszafogottan autóztam, és szinte meghűlt bennem a vér, amikor a kezdeti 3,9 literes átlagfogyasztásról felmentünk 4,3-ra. És onnan az istennek sem akart feljebb menni. Már kezdtem azt hinni, hogy elromlott a számítógép, de egy pörgős gödöllői út után, ahol többnyire 100 kilométer/órás átlagsebességgel haladtam, megnyugodva láttam, hogy 4,5 literig sikerült feltornáznom a fogyasztást. De másnap, már megint 4,3-ról indult. Bepipultam, és az utolsó napokon jobban odaléptem a kicsikének. Az üzemanyagtöltő állomásnál dörzsöltem a kezem, reménykedve meglesz a hatliteres átlag. Nézem az órát, nézem a számlát, nézem a számológépet: 4,98 literes átlagfogyasztással mert végezni az autóm. Ez eddig saját rekord, 16 korábbi tesztautóm egyik példánya sem ment még hat liter alá.
Tetszett
Egyedi forma Gazdag felszereltség Takarékos motor
A C3 ezen tulajdonsága feledteti minden szürkeségét és szűkösségét. Ha valaki nőies autót akar és fontos neki a takarékosság, akkor a C-betűnél ne lapozzon tovább. Kiváló választás cégautónak, főleg ott, ahol inkább hölgyek dolgoznak, és ahol sokat kell városban közlekedni, kevés utassal és csomaggal. Ha ezek a paraméterek mind stimmelnek, akkor áldani fogjuk az eget, mert a C3 tényleg nem kér sokat enni. Az 1600 köbcentis motor nem csupán takarékos, hanem pörgős is, 90 lóerejével magabiztosan és könnyedén mozgatja a kisautót. Karakterisztikája is kiváló, szinte miden fordulatszámon kielégítően húz. Négyesben szinte robban.
A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.
Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!
Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.
A korábbi tétovázás után szeretne megkapaszkodni Kínában a PSA-csoport, az új Citroën C4 szedán első példányai a napokban gördültek le a wuhani gyártósorról.
A C6-os aktív motorházfedeléért a Citroënnek ítélték idén az Innovációs díjat, amelyet Claude Satinet, az Automobiles Citroën vezérigazgatója vett át a német Auto-Bild sajtócsoport estélyén Genfben.
Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.
A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.