Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bb8a77f8-2c11-4d55-b8b2-92693fc06f45","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Polgár Csaba megbízása január 31-én szűnik meg Pintér Sándor döntése nyomán.","shortLead":"Polgár Csaba megbízása január 31-én szűnik meg Pintér Sándor döntése nyomán.","id":"20250129_orszagos-onkologiai-intezet-pinter-csaba-megbizas-visszavonas-belugyminiszterium-indoklas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb8a77f8-2c11-4d55-b8b2-92693fc06f45.jpg","index":0,"item":"f3f8181e-4882-4894-accb-c6e4bc89c682","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_orszagos-onkologiai-intezet-pinter-csaba-megbizas-visszavonas-belugyminiszterium-indoklas","timestamp":"2025. január. 29. 16:45","title":"Nem árulja el a BM, miért rúgta ki az Országos Onkológiai Intézet főigazgatóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0051f404-5403-47b0-a488-2b281ef7d773","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elérhetővé váltak az adatok: csütörtök délben épp két paksi blokk teljesítményét meghaladó áramot termeltek a családi házak tetejére szerelt kiserőművek.","shortLead":"Elérhetővé váltak az adatok: csütörtök délben épp két paksi blokk teljesítményét meghaladó áramot termeltek a családi...","id":"20250130_haztartasi-napelemek-napenergia-megujulo-energia-hmke-termeles-adatai-mavir-energiatermeles-paks-ii-gaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0051f404-5403-47b0-a488-2b281ef7d773.jpg","index":0,"item":"42e22a18-fc0f-4c45-bb4c-c24e9ef62da7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_haztartasi-napelemek-napenergia-megujulo-energia-hmke-termeles-adatai-mavir-energiatermeles-paks-ii-gaz","timestamp":"2025. január. 30. 13:33","title":"Míg a paksi erőműre várunk, egy Paksnak beillő erőmű zümmög a házaink tetején, és épp csúcsra pörgeti a szikrázó idő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6ad69c7-d8b4-468c-8e58-6a5390ff4dd1","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Szemrevalóbb dizájn, jobb hatékonyság, nagyobb hatótáv, kisebb zaj, modernebb technika. Ezek a főbb hívószavai a világ legnépszerűbb autójaként jegyzett Tesla Model Y ráncfelvarrt változatának – jövünk az első személyes találkozás tapasztalataival.","shortLead":"Szemrevalóbb dizájn, jobb hatékonyság, nagyobb hatótáv, kisebb zaj, modernebb technika. Ezek a főbb hívószavai a világ...","id":"20250129_budapest-felfrissitett-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6ad69c7-d8b4-468c-8e58-6a5390ff4dd1.jpg","index":0,"item":"53d20a48-840d-4481-a683-93faf373b18c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_budapest-felfrissitett-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","timestamp":"2025. január. 29. 16:13","title":"Budapesten a legújabb Tesla: beültünk a menő fénycsíkos friss Model Y-ba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5223c708-f8f8-4957-a89e-5bec7569388c","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Kilépteti az USA-t a Párizsi Megállapodásból Donald Trump. Ez a második alkalom, hogy így tesz, de most várhatóan sokkal inkább az elevenébe vág. A lépésnek szerteágazó hatásai lehetnek, gyengülhetnek a klímaváltozás legsúlyosabb hatásainak elkerülését célzó erőfeszítések, és az USA biztosan elveszti a befolyását erre. Trump viszont gazdaságilag is lábon lőheti országát azzal, hogy átengedi a terepet a versenytársaknak a tiszta technológiákban, még úgy is, hogy Amerika fele nem megy vele. A lépés várható hatásait Ürge-Vorsatz Diána, az IPCC alelnöke segített mérlegelni.","shortLead":"Kilépteti az USA-t a Párizsi Megállapodásból Donald Trump. Ez a második alkalom, hogy így tesz, de most várhatóan...","id":"20250130_donald-trump-a-klimavaltozas-ellen-parizsi-egyezmeny-klimavedelem-kibocsatas-csokkentes-fosszilis-energia-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5223c708-f8f8-4957-a89e-5bec7569388c.jpg","index":0,"item":"61e370ad-0f3c-47e4-980a-95bf78129dc1","keywords":null,"link":"/360/20250130_donald-trump-a-klimavaltozas-ellen-parizsi-egyezmeny-klimavedelem-kibocsatas-csokkentes-fosszilis-energia-usa","timestamp":"2025. január. 30. 15:45","title":"Trump nem tudja feltámasztani a múltat, az USA gazdaságát viszont lábon lőheti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a80f8b3b-3924-4846-ac10-231b46b35e93","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Búcsúzhat a szinkronizálástól és még sok mástól is az, aki nem frissíti a böngészőjét – vagy számítógépét – már egy ideje.","shortLead":"Búcsúzhat a szinkronizálástól és még sok mástól is az, aki nem frissíti a böngészőjét – vagy számítógépét – már...","id":"20250129_google-chrome-bongeszo-regi-verzio-szinkronizalas-megszunes-frissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a80f8b3b-3924-4846-ac10-231b46b35e93.jpg","index":0,"item":"cd78eec2-dada-4c60-b774-0b22f3f8bb64","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_google-chrome-bongeszo-regi-verzio-szinkronizalas-megszunes-frissites","timestamp":"2025. január. 29. 17:03","title":"Milyen Chrome fut a gépén? Lehet, hogy hamarosan önnél is leáll egy csomó funkció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71001c5b-f271-4ea3-8ca5-b54edaddecba","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A csere helyszíne Hán Júnisz volt, ahol palesztinok tömege várta a túszokat.","shortLead":"A csere helyszíne Hán Júnisz volt, ahol palesztinok tömege várta a túszokat.","id":"20250130_izrael-tuszok-szabadulas-halasztas-palesztin-tomeg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71001c5b-f271-4ea3-8ca5-b54edaddecba.jpg","index":0,"item":"77fa3398-163d-4d4b-9080-65f699a25479","keywords":null,"link":"/vilag/20250130_izrael-tuszok-szabadulas-halasztas-palesztin-tomeg","timestamp":"2025. január. 30. 16:13","title":"A túszok átadása körüli káosz miatt leállította a fogolycserét Izrael","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea2b8853-2f60-4f12-b43c-ee505d53e2f5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai gazdasági továbbra is szilárd ütemben bővül, de az infláció kissé magas.","shortLead":"Az amerikai gazdasági továbbra is szilárd ütemben bővül, de az infláció kissé magas.","id":"20250129_A-Fed-nem-valtoztatott-az-iranyado-dollarkamaton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea2b8853-2f60-4f12-b43c-ee505d53e2f5.jpg","index":0,"item":"c8fdc950-ef1c-40fc-aa31-6a9f702ad515","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_A-Fed-nem-valtoztatott-az-iranyado-dollarkamaton","timestamp":"2025. január. 29. 20:35","title":"A Fed nem változtatott az irányadó dollárkamaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e731196b-29d2-45b7-af39-0c3dbf7bff17","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az Indexnek adott interjút a friss GDP-adatokkal kapcsolatban. A tárcavezető elárulta, hogy 2024-es év miért nem a gazdasági növekedésről szólt, ahogy azt a kormányzat ígérte, majd beszélt a reálbérek növekedéséről és a vámháború körüli egyezkedésekről is.","shortLead":"Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az Indexnek adott interjút a friss GDP-adatokkal kapcsolatban. A tárcavezető...","id":"20250130_Nagy-Marton-azt-allitja-a-vamhaborurol-a-hatterben-egyeztetnek-Trumppal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e731196b-29d2-45b7-af39-0c3dbf7bff17.jpg","index":0,"item":"329735c2-43c2-43ec-87ba-9549c2170efc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_Nagy-Marton-azt-allitja-a-vamhaborurol-a-hatterben-egyeztetnek-Trumppal","timestamp":"2025. január. 30. 20:43","title":"Nagy Márton azt állítja, a vámháborúról a háttérben egyeztetnek Trumppal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.
A C3 ízig-vérig városi autó, inkább funkcionális, mint szemet gyönyörködtető, bár külseje kétségkívül jól eltalált és újszerű formatervezést dicsér. A lágy körívek, a domború alak, az elnyújtott lámpák és a pajkos, bumfordi hangulat sajnos nem folytatódik a beltérben. A nagy A-oszlop nincs útban, előre jó a kilátás, viszont annak ellenére, hogy az autónk nem túl nagy, elég nehézkes a parkolás. Köszönhető a pici hátsó szélvédőnek, illetve az elméretezett oldalsó visszapillantó tükröknek.
Elöl kényelmes plüss ülések fogadnak, szürke minden, ez az autó legnagyobb hibája, a nyomott hangulat sajnos végigkísért az együtt töltött hét során. A beltérben használt anyagok ugyanakkor kellemes tapintásúak, finomak és nagyon könnyen koszolódnak. A kormány jó nagy, fogása jó. Botváltója picike, kis utat is jár be, női kezekre tervezték, használata során csupán kétszer volt kisebb gondom vele, nem akarta bevenni a hátramenetet.
Nem csupán a váltó és a nagyon könnyen, már-már túl lazán irányítható kormány hangsúlyozza a nőies mivoltát az autónak. Dicséretes, hogy mindkét első üléshez jár kartámasz, de a vezető oldali fölösleges, felhajtva csak zavart a váltásban és az öv bekapcsolásában. Látszik, hogy kisebb, kevésbé széles testekre méretezték. Ugyanakkor pont jó volt az első utasülés kartámasza, az illett a könyököm alá. Persze ezt a luxust csak egyedül engedhettem meg, párosban már egy kicsit szűknek bizonyul az autó. És ha szűk elöl, akkor mit mondjanak a hátsó utasok? A beszállás már egy gyereknek is nehézkes, utazni kifejezetten csak gyerekeknek ajánlott hátul. A lábtér nagyon szegényes, bár az autó púpos mivolta miatt a fejtér hatalmas, úgy elöl, mind hátul.
A tesztautóm szürkesége még akkor is zavaró, ha tudom, hogy rendkívül jól fel van szerelve. Kevés kisautóban látni tempomatot, esőérzékelős ablaktörlőt vagy automata fényszórókat. A digitális klíma és a kormányról vezérelhető audiorendszer is kényelmesebbé teszi az utazást. Tárolórekeszt csak a két első ajtó öblös oldalzsebében találunk, középen egy kis kuka árválkodik. Mindkét első ülés alatt egy-egy kihúzható, műanyag tálcát találunk, csak zörgő tárgyakat ne tegyünk oda. A műszerfal kétszínű, jó tapintású műanyagból készült, könnyen koszolódik, de könnyen is tisztítható.
A digitális kijelző látványos, jó nézni, ahogy a hatalmas, 108 pontos számsoron megjelenik a sebesség, és fölötte skálásan a fordulatszám. Erős fényben nem lehet jól látni a fedélzeti számítógép középkonzolon elhelyezett kijelzőjén a forgalmi adatokat, ellenben a műszerfal hatalmas kijelzője, minden időben, minden körülmények között jól olvasható. Az elektromosan állítható és fűthető oldalsó visszapillantó tükrök a gépkocsi nagyfrekvenciás távirányítóval történő bezárásakor automatikusan behajtódnak.
A nem túl méretes csomagtartóban egy meglepő szerkezetet fedeztem fel. Első ránézésre kihajtható műanyag kempingasztalnak tűnt, de aztán rájöttem, hogy ezzel lehet teljesen sík padlót varázsolni, ha lehajtjuk a hátsó üléseket. A csomagtér így kétszintes lesz. Az elem neve moduboard, csak a legmagasabb felszereltségnél alapáras.
Nem tetszett
A beltér egyhangú szürkesége Kényelmetlen hátsó üléssor Lépcsős, szűk pedálrend
Futóműve lágy, jól bírja az úthibákat. Kanyarban is jól viselkedik. A fékek nem túl harapósak. A pedálok elrendezése lépcsős, itt is a női felhasználás volt elsődleges, férfi talpakkal szokni kell a bütyköket. A kuplungpedál mellé könnyen beragad az ember cipője. Hátul isofix-bekötési pontokat találunk, a biztonságra sokat adnak a Citroennél, tesztautómban négy légzsák védte a bent ülőket. Jó pont a biztonsági vizsgán az is, hogy a középkonzolról lehet zárni, illetve nyitni a hátsó ajtók gyerekzárját, nem kell az ajtók reteszével bíbelődni. A biztonsági arzenál (ABS, ESP) tekintetében a Citroent csak amiatt érheti kritika, hogy a törésteszteken négy csillagot szerzett autóban az utasülés biztonsági övét nem figyeli az elektronika, így a hangjelzés elmarad, ha nem csatolták be a jobb első övet.
Két közös nyomócsöves, új generációs HDi motor közül választhatunk, ha dízelt szeretnénk: az egyik a 70 lóerős 1.4 HDi, a másik pedig a 92 lóerős 1.6 HDi 16V motor közteshűtővel és változó geometriájú turbóval. Mindkét motor rendkívüli rugalmasságot és teljesítményt kínál. Én az utóbbit teszteltem. A motor kissé hangos, de ez az egyetlen rossz tulajdonság, amit le lehet róla írni. Kisautómban nagyon komoly dízelszív dobogott. Ha megtehetném, elrendelném, hogy holnaptól minden kocsit ezzel a HDi-motorral szereljenek. Szinte elképesztő fogyasztást produkált. A teszthét elején szokás szerint visszafogottan autóztam, és szinte meghűlt bennem a vér, amikor a kezdeti 3,9 literes átlagfogyasztásról felmentünk 4,3-ra. És onnan az istennek sem akart feljebb menni. Már kezdtem azt hinni, hogy elromlott a számítógép, de egy pörgős gödöllői út után, ahol többnyire 100 kilométer/órás átlagsebességgel haladtam, megnyugodva láttam, hogy 4,5 literig sikerült feltornáznom a fogyasztást. De másnap, már megint 4,3-ról indult. Bepipultam, és az utolsó napokon jobban odaléptem a kicsikének. Az üzemanyagtöltő állomásnál dörzsöltem a kezem, reménykedve meglesz a hatliteres átlag. Nézem az órát, nézem a számlát, nézem a számológépet: 4,98 literes átlagfogyasztással mert végezni az autóm. Ez eddig saját rekord, 16 korábbi tesztautóm egyik példánya sem ment még hat liter alá.
Tetszett
Egyedi forma Gazdag felszereltség Takarékos motor
A C3 ezen tulajdonsága feledteti minden szürkeségét és szűkösségét. Ha valaki nőies autót akar és fontos neki a takarékosság, akkor a C-betűnél ne lapozzon tovább. Kiváló választás cégautónak, főleg ott, ahol inkább hölgyek dolgoznak, és ahol sokat kell városban közlekedni, kevés utassal és csomaggal. Ha ezek a paraméterek mind stimmelnek, akkor áldani fogjuk az eget, mert a C3 tényleg nem kér sokat enni. Az 1600 köbcentis motor nem csupán takarékos, hanem pörgős is, 90 lóerejével magabiztosan és könnyedén mozgatja a kisautót. Karakterisztikája is kiváló, szinte miden fordulatszámon kielégítően húz. Négyesben szinte robban.
A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.
A korábbi tétovázás után szeretne megkapaszkodni Kínában a PSA-csoport, az új Citroën C4 szedán első példányai a napokban gördültek le a wuhani gyártósorról.
A C6-os aktív motorházfedeléért a Citroënnek ítélték idén az Innovációs díjat, amelyet Claude Satinet, az Automobiles Citroën vezérigazgatója vett át a német Auto-Bild sajtócsoport estélyén Genfben.
Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.
A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.