szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Citroën az év első negyedévében összesen 2050 személy-, illetve haszongépjárművet értékesített, ami a piac 9,2 százalékos bővülésénél intenzívebb, több mint 30,4 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A Citroën ezzel a 8. legnépszerűbb márka Magyarországon. Piaci részesedése 4,3 százalék, ami 0,7 százalékponttal magasabb a 2005 első negyedévinél.

© Citroën
Az év első három hónapjában itthon a legnépszerűbb Citroën modellnek a C4 bizonyult, amelyből 411 talált gazdára. A C4 eladásai 2005 azonos időszakához képest 4,85 százalékot nőttek. A Xsara Picasso és a Berlingo továbbra is piacvezető a saját alszegmensében. 2006 első negyedévében a három francia márka közül a Citroën érte el a legjobb eredményt az alsó-középkategóriában, eladásai több mint 56 százalékkal nőttek 2005 azonos időszakához viszonyítva.

© Citroën
Idén a kishaszongépjárművek piacán is remekül teljesítettek a Citroënek, kétszer annyi fogyott, mint 2005 azonos időszakában és ezzel piaci részesedése több mint 9 százalék. Személyautós testvéréhez hasonlóan, a haszon Berlingo eladásai is jelentősen nőttek, és 2005 első negyedévéhez viszonyított 246,3 százalékos fejlődésével megháromszorozta tavalyi piaci részesedését. Idén a Citroën legalább 4 százalékot kíván kiszakítani a magyar piacból, és 9000 kocsit meghaladó értékesítést irányzott elő.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!