szerző:
automenedzser.hu

A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.

© VW
A Volkswagen Jetta a wolfsburgi márka egyik legizgalmasabb autója, középút az unalmas Golf és a fényűző Passat között. Sokan egy kis Passatot látnak benne, szerintem a Passat nem több, mint egy megnyújtott Jetta. Ebből is látszik, hogy a Jetta, főleg az általam tesztelt sportos ruhába öltöztetett erős dízel, a szívemhez nőtt, még akkor is, ha az extravagáns külső szerény belsőt takar.

[[ Oldaltörés: Külseje izgalmas, belseje fakó (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
A Jetta jellegzetességei: krómozott nagy hűtőrács, az ablakokat körbeölelő krómozás. Szexis, markáns hátsó lámpák, visszapillantóba integrált index, a sportline változat igazán dögösen néz ki. Kellemes, nem tolakodó, túlságosan is visszafogott a beltér hangulata. A sportos vezetőülés tartása példás, a műszerek, a kapcsolók a Golfból és az Octaviából ismerősek. Szépek műszerfalon és az ajtókon végigfutó alumíniumhatású díszek, akárcsak a váltóboxot körülölelő krómozás.

Nem tetszett
Kormány korlátozott beállítása
Fantáziátlan beltér
Tempomat működése
A németes belső nem csupán nappali fényben mutat harmóniát, de este is tökéletes az összhang, a kék és a vörös színek dominálnak. Kár, hogy ennyiben ki is merül a fantázia. A külső dinamizmus belül nem érvényesül. Minden a helyén van, minden jó, de semmi nem dobogtatja meg a szívet.

© hvg.hu
A kormány egy picit magasan van, azért a tökéletes üléshelyzet beállítása nem túl egyszerű, aki szereti alacsonyról vezetni az autót, az gondban lehet a teherautós magasságban található kormánnyal. Az audiorendszer a kormányról nem irányítható. A multifunkciós kartámasz hosszabbítható, jól pakolható, ám néha egy erősebb könyöklésre összecsukódik, ami zavaró vezetés közben. A tükör fényre automatikusan tompít. Az ülések alatt bélelt fiókokat találunk. A kartámasz is rejt egy kis tárólót, elöl hátul 2-2 pohártartót találunk. A csomagtartó hatalmas, könnyen pakolható. Hátralátás korlátozott, a visszapillantók kicsik, de szerencsére az általam tesztelt felszereltséghez tolatóradar is tartozott, így nem okozott különösebb problémát a tolatás és a parkolás.

© VW
Az ébenfekete színű autón eszméletlenül jól mutatnak a 17 hüvelykes könnyűfém felnik. Dinamizmust és sportosságot sugallnak. A sportos kerék, a peres gumik ellenére a 15 milliméterrel leültetett futómű nem akarja érezni az úthibákat, kátyúkban nem csattan, hangtalanul veszi tudomásul a hazai utak borzalmas állapotát. A kormány fogása nagyon jó, nagyon biztos és ez igaz a kormányzásra is. Az autó másik nagy erőssége a példás úttartást lehetővé tévő futómű. Rossz úton, földúton is jól teljesít, a vezető nem is veszi észre a burkolat minőségét.

[[ Oldaltörés: Élvezetes tempót diktál (Oldaltörés) ]]

© hvg.hu
A tempomat használata nem teljesen egyértelmű, viszont az autó annyira jó vezetési élményt kínál, hogy a kényelem helyett én inkább a sportos lendületet választottam. Ismerkedésünk elején kissé lebecsültem a kétliteres turbódízelt, így nagyon nem is léptem a körmére. Amikor azonban kicsit meghajtottam a 140 lovat, kellemesen tapasztaltam, a Jetta rugalmasságát. Az élvezetes tempót csak a turbó süvítése zavarja. A sebességmérő 260-ig van skálázva, annyit biztosan nem megy az autó, de 200-zal még elboldogul. Papíron a végsebessége 207 kilométer óránként. Tíz alatt van százon. Az utóbbi adatról én is meggyőződtem.

© hvg.hu
Tekintélyes, 320 Nm-es a nyomatéka, így meggyőzően gyorsul, igazi erőművész. Olyan, mintha egy öltönyös úr bevadulna. A motor hangját csak indulásnál és nagyobb gázadásnál lehet hallani. 2200-as fordulat után úgy húz, mint egy bivaly, így ne lepődjünk meg azon, ha picit megugrik az adrenalin szintje a vérünkben. Cégautónak, flottaautónak kitűnő választás, mert ízlést és presztízst fejez ki, ugyanakkor igénytelen megbízható és hosszú távon gazdaságos autó.


Tetszett
Komfortos futómű
Menetdinamika
Látványos külső
Azoknak ajánlott, akik nem akarnak túl sokat költeni az autóra, de mégis szeretnének reprezentálni és egy látványos autóból kiszállni. Jól akarnak kinézni, kevés pénzért nagy értéket képviselni. Az üzemanyaggal nem lesz gondjuk, az autó főként városi forgalomban 7,9 liter üzemanyaggal beérte száz kilométerenként.



Volkswagen Jetta 2.0 PD TDI Sportline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1986
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 340 Nm 1750-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4554 / 1781 / 1459
Csomagtér527 liter
Saját tömeg (kg) 1393
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 207
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes5,5
Tesztfogyasztás7,9
CO2 kibocsátás (g/Km) 149
ÁRA Az Jetta Trendline 1,6 bevezető ára 3,998 millió Ft
A tesztelt autó ára 7,003 millió Ft

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
automenedzser.hu Autó

Audi Q7 - Az erő sportos oldala

Új mércét állít az Audi Q7 a többcélú modellek (SUV) kategóriájában, a sokoldalúság, a kifinomult technika és a prémiumkategóriás járművek luxusának egyéni kombinációját kínálva. Menetteljesítményével és dinamikájával az utcán, terepen pedig a kompromisszumot nem ismerő mozgékonyságával tűnik ki.

automenedzser.hu Autó

Cégautó piperetükörrel

A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.

automenedzser.hu Autó

Skoda, egy oktávval feljebb

Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

hvg.hu Autó

Rekordot ért el a VW haszonjármű üzletága

A Volkswagen Haszonjárművek 2005-ös kiszállításait, forgalmát és termelését tekintve egyaránt rekordszámokat ért el. A működési nyereség 244 millió eurós növekedéssel plusz 102 millió euró értéken zárt.

automenedzser.hu Autó

Volkswagen Multivan: az üzleti világ fenegyereke

A Phaeton és a Touareg mellett a Multivan a Volkswagen harmadik prémiumautója, a különleges Multivan Business Bentley-üléseivel egyenesen a kategória csúcsán helyezkedik el. A multifunkciós kisbusz az üzleti felhasználás mellett sportcélokra és családi, baráti utazóautónak is ideális.

hvg.hu Autó

Zöld útra tér a VW

Bernd Pischetsrieder, a VW-konszern vezetője a detroiti autókiállításon bejelentette, hogy a Volkswagen egy eddiginél tisztább üzemű bio-üzemanyag fejlesztésén dolgozik.

Megtalálták a 3300 éve élt, legendás II. Ramszesz fáraó 105 centis szobrát

Megtalálták a 3300 éve élt, legendás II. Ramszesz fáraó 105 centis szobrát

Nem engedték ki Jakutszkból a sámánt, aki el akarta zavarni az orosz elnököt

Nem engedték ki Jakutszkból a sámánt, aki el akarta zavarni az orosz elnököt

Egy hónap után távozott Újbuda ellenzéki polgármesterének kabinetfőnöke

Egy hónap után távozott Újbuda ellenzéki polgármesterének kabinetfőnöke

Több mint kétmillió amerikai számára luxus a vezetékes víz

Több mint kétmillió amerikai számára luxus a vezetékes víz

iPhone-t venne karácsonyra? Itt egy 41 millió forintos változat

iPhone-t venne karácsonyra? Itt egy 41 millió forintos változat

A magyar kéziválogatott kijutott az olimpiai selejtezőre

A magyar kéziválogatott kijutott az olimpiai selejtezőre