Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8f80745c-a08f-4027-b617-38e07a98a31a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Jó Hír: az állam kifizeti az állampapírokra járó kamatot, jelentette be Orbán Viktor január derekán. Ez valóban jó, azt azonban sokan nem tudják, mivel járna, ha ez nem valósulna meg és egyáltalán miért jó befektetés az állampapír.","shortLead":"Jó Hír: az állam kifizeti az állampapírokra járó kamatot, jelentette be Orbán Viktor január derekán. Ez valóban jó, azt...","id":"20250217_Kasszakulcs-42-allampapir","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f80745c-a08f-4027-b617-38e07a98a31a.jpg","index":0,"item":"5aa3501b-a492-4aa8-ad87-f8a297039dc0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_Kasszakulcs-42-allampapir","timestamp":"2025. február. 17. 05:50","title":"Kinek érdemes állampapírt vennie és kinek nem? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e516de2b-c8cf-4efd-804d-60f252678884","c_author":"SSI Schäfer","category":"brandchannel","description":"Sokan nem is gondoljuk végig, milyen mértékű tervezettség szükséges ahhoz, hogy az otthonunk kényelméből megrendelt termékek eljussanak hozzánk. Pedig mára emberek, robotok és mesterséges intelligencia felügyelte automata rendszerek gondoskodnak a minél zökkenőmentesebb ügyfélélményért. De vajon hol van az ember szerepe ezekben a rendszerekben? Milyen folyamatok, trendek jellemzik az intralogisztika világát? Többek között ezekről a kérdésekről is beszélgettünk az SSI SCHÄFER két szakemberével.","shortLead":"Sokan nem is gondoljuk végig, milyen mértékű tervezettség szükséges ahhoz, hogy az otthonunk kényelméből megrendelt...","id":"20250122_ssi_raktarozas_robotok_logisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e516de2b-c8cf-4efd-804d-60f252678884.jpg","index":0,"item":"96ac06ef-c7ee-4e0b-9124-3c2d94f511c0","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250122_ssi_raktarozas_robotok_logisztika","timestamp":"2025. február. 17. 11:35","title":"Íme a következménye a sok házhoz rendelésnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"SSI Schäfer Systems International Kft.","c_partnerlogo":"587ab37a-5d07-4b1b-898a-62d35ece6a1d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"03bb3c44-0cce-4c20-8752-34647d88c22e","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Musk azt is közölte, hogy egész hétvégén a Grok 3-at fogják bütykölni, úgyhogy posztolni sem fog. Aztán elkezdett posztolni arról, hogy milyen menő a Grok 3.","shortLead":"Musk azt is közölte, hogy egész hétvégén a Grok 3-at fogják bütykölni, úgyhogy posztolni sem fog. Aztán elkezdett...","id":"20250216_grok-3-demo-elon-musk-x-chatbot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03bb3c44-0cce-4c20-8752-34647d88c22e.jpg","index":0,"item":"61cce37e-f345-4277-b6b4-15dc46f7d5a7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250216_grok-3-demo-elon-musk-x-chatbot","timestamp":"2025. február. 16. 22:05","title":"Kedd hajnalban debütál Elon Musk chatbotjának legfrissebb demóverziója az X-en","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a43fcd7-c52f-4a17-a865-2802edb88c4d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A kocsija pótkerekére dobta rá a trófeáit. ","shortLead":"A kocsija pótkerekére dobta rá a trófeáit. ","id":"20250217_Ket-rokatetemmel-a-kocsijan-hajtott-Nyiregyhazan-egy-terepjaros-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a43fcd7-c52f-4a17-a865-2802edb88c4d.jpg","index":0,"item":"5f99aae4-bb28-4556-8f69-b0a34b3c3378","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Ket-rokatetemmel-a-kocsijan-hajtott-Nyiregyhazan-egy-terepjaros-video","timestamp":"2025. február. 17. 13:27","title":"Két rókatetemmel a kocsiján közlekedett Nyíregyházán egy terepjárós – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ad425ef-137e-4281-9172-72b1a0225b5f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A magyar külügyminiszer Kazahsztánból háborúpártizta le az Ukrajna és Európa biztonsága miatt aggódó politikusokat.","shortLead":"A magyar külügyminiszer Kazahsztánból háborúpártizta le az Ukrajna és Európa biztonsága miatt aggódó politikusokat.","id":"20250217_szijjarto-peter-orosz-ukran-haboru-beke-eu-parizs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ad425ef-137e-4281-9172-72b1a0225b5f.jpg","index":0,"item":"4accbcc4-be2c-4e7a-b6b0-6e71e42d0736","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_szijjarto-peter-orosz-ukran-haboru-beke-eu-parizs","timestamp":"2025. február. 17. 10:16","title":"Szijjártó Péter szerint azok az európai vezetők, akik hétfőn összegyűlnek Párizsban, meg akarják akadályozni az ukrán békét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fontos szerephez juthat a későbbiekben a jelenleg még tesztelés alatt álló dislike-gomb az Instagram kommentszekciójában. ","shortLead":"Fontos szerephez juthat a későbbiekben a jelenleg még tesztelés alatt álló dislike-gomb az Instagram...","id":"20250217_meta-instagram-uj-funkcio-kommentek-nemtetszes-gomb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b.jpg","index":0,"item":"25bd0ec0-cf20-45d1-b448-e8633e4858c6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_meta-instagram-uj-funkcio-kommentek-nemtetszes-gomb","timestamp":"2025. február. 17. 18:03","title":"„Nem tetszik” gomb jön az Instagramra, néhányan már nyomkodhatják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2274d087-4432-42a8-8644-e37f408ab2f8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezők arról tájékoztattak, nem férne be a fotósunk a helyszínre.","shortLead":"A szervezők arról tájékoztattak, nem férne be a fotósunk a helyszínre.","id":"20250218_Nem-engedik-be-a-HVG-t-Orban-evertekelojere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2274d087-4432-42a8-8644-e37f408ab2f8.jpg","index":0,"item":"d45f0f7d-aa94-4aa6-b1cc-cf5c01baef52","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Nem-engedik-be-a-HVG-t-Orban-evertekelojere","timestamp":"2025. február. 18. 12:54","title":"„Regisztrációját sajnos nem tudjuk elfogadni” – nem engedik be a HVG-t Orbán Viktor évértékelőjére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d8c6965-d25f-4103-9682-45f4c3ed0796","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kiadta a 2024 második félévére vonatkozó jelentését az internetes sebességmérésre szakosodott Speedtest. A magyar piac viszonylatában fény derült arra is, hogy melyik szolgáltatónál a legjobb az internet, ha játékról van szó.","shortLead":"Kiadta a 2024 második félévére vonatkozó jelentését az internetes sebességmérésre szakosodott Speedtest. A magyar piac...","id":"20250217_speedtest-connectivity-report-magyarorszag-otthoni-mobil-internet-sebesseg-adatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d8c6965-d25f-4103-9682-45f4c3ed0796.jpg","index":0,"item":"f518a731-99be-4192-97bd-3be938de32d5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_speedtest-connectivity-report-magyarorszag-otthoni-mobil-internet-sebesseg-adatok","timestamp":"2025. február. 17. 11:25","title":"Hol a leggyorsabb az internet? Melyik szolgáltató a legjobb, ha játékról van szó? Kijöttek a magyarországi sebességadatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.
A Volkswagen Jetta a wolfsburgi márka egyik legizgalmasabb autója, középút az unalmas Golf és a fényűző Passat között. Sokan egy kis Passatot látnak benne, szerintem a Passat nem több, mint egy megnyújtott Jetta. Ebből is látszik, hogy a Jetta, főleg az általam tesztelt sportos ruhába öltöztetett erős dízel, a szívemhez nőtt, még akkor is, ha az extravagáns külső szerény belsőt takar.
A Jetta jellegzetességei: krómozott nagy hűtőrács, az ablakokat körbeölelő krómozás. Szexis, markáns hátsó lámpák, visszapillantóba integrált index, a sportline változat igazán dögösen néz ki. Kellemes, nem tolakodó, túlságosan is visszafogott a beltér hangulata. A sportos vezetőülés tartása példás, a műszerek, a kapcsolók a Golfból és az Octaviából ismerősek. Szépek műszerfalon és az ajtókon végigfutó alumíniumhatású díszek, akárcsak a váltóboxot körülölelő krómozás.
Nem tetszett
Kormány korlátozott beállítása Fantáziátlan beltér Tempomat működése
A németes belső nem csupán nappali fényben mutat harmóniát, de este is tökéletes az összhang, a kék és a vörös színek dominálnak. Kár, hogy ennyiben ki is merül a fantázia. A külső dinamizmus belül nem érvényesül. Minden a helyén van, minden jó, de semmi nem dobogtatja meg a szívet.
A kormány egy picit magasan van, azért a tökéletes üléshelyzet beállítása nem túl egyszerű, aki szereti alacsonyról vezetni az autót, az gondban lehet a teherautós magasságban található kormánnyal. Az audiorendszer a kormányról nem irányítható. A multifunkciós kartámasz hosszabbítható, jól pakolható, ám néha egy erősebb könyöklésre összecsukódik, ami zavaró vezetés közben. A tükör fényre automatikusan tompít. Az ülések alatt bélelt fiókokat találunk. A kartámasz is rejt egy kis tárólót, elöl hátul 2-2 pohártartót találunk. A csomagtartó hatalmas, könnyen pakolható. Hátralátás korlátozott, a visszapillantók kicsik, de szerencsére az általam tesztelt felszereltséghez tolatóradar is tartozott, így nem okozott különösebb problémát a tolatás és a parkolás.
Az ébenfekete színű autón eszméletlenül jól mutatnak a 17 hüvelykes könnyűfém felnik. Dinamizmust és sportosságot sugallnak. A sportos kerék, a peres gumik ellenére a 15 milliméterrel leültetett futómű nem akarja érezni az úthibákat, kátyúkban nem csattan, hangtalanul veszi tudomásul a hazai utak borzalmas állapotát. A kormány fogása nagyon jó, nagyon biztos és ez igaz a kormányzásra is. Az autó másik nagy erőssége a példás úttartást lehetővé tévő futómű. Rossz úton, földúton is jól teljesít, a vezető nem is veszi észre a burkolat minőségét.
A tempomat használata nem teljesen egyértelmű, viszont az autó annyira jó vezetési élményt kínál, hogy a kényelem helyett én inkább a sportos lendületet választottam. Ismerkedésünk elején kissé lebecsültem a kétliteres turbódízelt, így nagyon nem is léptem a körmére. Amikor azonban kicsit meghajtottam a 140 lovat, kellemesen tapasztaltam, a Jetta rugalmasságát. Az élvezetes tempót csak a turbó süvítése zavarja. A sebességmérő 260-ig van skálázva, annyit biztosan nem megy az autó, de 200-zal még elboldogul. Papíron a végsebessége 207 kilométer óránként. Tíz alatt van százon. Az utóbbi adatról én is meggyőződtem.
Tekintélyes, 320 Nm-es a nyomatéka, így meggyőzően gyorsul, igazi erőművész. Olyan, mintha egy öltönyös úr bevadulna. A motor hangját csak indulásnál és nagyobb gázadásnál lehet hallani. 2200-as fordulat után úgy húz, mint egy bivaly, így ne lepődjünk meg azon, ha picit megugrik az adrenalin szintje a vérünkben. Cégautónak, flottaautónak kitűnő választás, mert ízlést és presztízst fejez ki, ugyanakkor igénytelen megbízható és hosszú távon gazdaságos autó.
Tetszett
Komfortos futómű Menetdinamika Látványos külső
Azoknak ajánlott, akik nem akarnak túl sokat költeni az autóra, de mégis szeretnének reprezentálni és egy látványos autóból kiszállni. Jól akarnak kinézni, kevés pénzért nagy értéket képviselni. Az üzemanyaggal nem lesz gondjuk, az autó főként városi forgalomban 7,9 liter üzemanyaggal beérte száz kilométerenként.
Volkswagen Jetta 2.0 PD TDI Sportline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1986
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
340 Nm 1750-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4554 / 1781 / 1459
Csomagtér
527 liter
Saját tömeg (kg)
1393
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
207
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
5,5
Tesztfogyasztás
7,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
149
ÁRA
Az Jetta Trendline 1,6 bevezető ára 3,998 millió Ft A tesztelt autó ára 7,003 millió Ft
Új mércét állít az Audi Q7 a többcélú modellek (SUV) kategóriájában, a sokoldalúság, a kifinomult technika és a prémiumkategóriás járművek luxusának egyéni kombinációját kínálva. Menetteljesítményével és dinamikájával az utcán, terepen pedig a kompromisszumot nem ismerő mozgékonyságával tűnik ki.
A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.
A Volkswagen Haszonjárművek 2005-ös kiszállításait, forgalmát és termelését tekintve egyaránt rekordszámokat ért el. A működési nyereség 244 millió eurós növekedéssel plusz 102 millió euró értéken zárt.
A Phaeton és a Touareg mellett a Multivan a Volkswagen harmadik prémiumautója, a különleges Multivan Business Bentley-üléseivel egyenesen a kategória csúcsán helyezkedik el. A multifunkciós kisbusz az üzleti felhasználás mellett sportcélokra és családi, baráti utazóautónak is ideális.
Bernd Pischetsrieder, a VW-konszern vezetője a detroiti autókiállításon bejelentette, hogy a Volkswagen egy eddiginél tisztább üzemű bio-üzemanyag fejlesztésén dolgozik.
Miben előzte meg a korát, miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében a 200 éve született Jókai Mór?