Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37","c_author":"Kovács Bálint","category":"elet","description":"A Katona József Színház új bemutatója végre azt adja, ami egy autokrácia felé menetelő országban elvárható a színházaktól: mindenféle shakespeare-i metafora nélkül arról szól, milyen lesz az ország hat év múlva, ha akkor még mindig Orbán Viktor és a Fidesz lesz hatalmon.","shortLead":"A Katona József Színház új bemutatója végre azt adja, ami egy autokrácia felé menetelő országban elvárható...","id":"20250601_katona-jozsef-szinhaz-2031-kritika-biro-zsombor-aurel-dohy-balazs-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37.jpg","index":0,"item":"012d8060-c575-4be4-903a-c5a18a9cc6a5","keywords":null,"link":"/elet/20250601_katona-jozsef-szinhaz-2031-kritika-biro-zsombor-aurel-dohy-balazs-orban-viktor","timestamp":"2025. június. 01. 20:00","title":"„Nem kellett volna annyi színdarabot csinálni a Viktorról!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"444b5a75-0d88-4e07-891a-776a738305a6","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Ukrajnán keresztül már nem küldenek gázt, cserébe a hozzánk Szerbia felől belépő Török Áramlat csővezetéket csúcsra járatják. A régió gázelosztó központja Magyarország lett, a teljes délkelet-európai/balkáni régió függése az orosz gáztól a 2021-es szinthez képest csaknem megduplázódott. Egy friss tanulmány szerint a Gazprom ennél is többet akar, és van is még mozgástere.","shortLead":"Ukrajnán keresztül már nem küldenek gázt, cserébe a hozzánk Szerbia felől belépő Török Áramlat csővezetéket csúcsra...","id":"20250602_orosz-gaz-gazfuggoseg-Gazprom-Balkan-magyar-segitseg-elosztokozpont-Magyarorszag-Torokorszag-BOTAS-MVM-MET","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/444b5a75-0d88-4e07-891a-776a738305a6.jpg","index":0,"item":"e811f671-a13c-4b11-9525-88a5d82a02dc","keywords":null,"link":"/360/20250602_orosz-gaz-gazfuggoseg-Gazprom-Balkan-magyar-segitseg-elosztokozpont-Magyarorszag-Torokorszag-BOTAS-MVM-MET","timestamp":"2025. június. 02. 09:45","title":"Magyarország hathatós segítségével Moszkvának az egész régiót sikerült visszaszoktatnia az orosz gázra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74c0e0fd-02a6-4873-8386-8927d2dd2206","c_author":"HVG","category":"360","description":"A kiszuperált szélkerekek hatalmas alkatrészeit sem kell szemétdombra vetni vagy reciklálni, használati eszközként is találhatnak új életet. Egy holland dizájnstúdió ezt azzal is bizonyította, hogy egy szélturbina gondolájából készített miniházat.","shortLead":"A kiszuperált szélkerekek hatalmas alkatrészeit sem kell szemétdombra vetni vagy reciklálni, használati eszközként is...","id":"20250601_hvg-hasznalt-szelturbina-garzon-lakas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74c0e0fd-02a6-4873-8386-8927d2dd2206.jpg","index":0,"item":"ac8bd151-01ef-4819-87a7-27b930c597c3","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-hasznalt-szelturbina-garzon-lakas","timestamp":"2025. június. 01. 16:15","title":"A szemétdombra dobás helyett 35 nm-es lakássá alakíthatók át a kiszuperált szélturbinák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49f4292d-0c04-4f4e-85dd-f4d4319ea406","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Budapesten több mint 30 ezer forinttal magasabb a díj, mint az ország többi részén.","shortLead":"Budapesten több mint 30 ezer forinttal magasabb a díj, mint az ország többi részén.","id":"20250602_kotelezo-biztositas-kgfb-index-MNB","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f4292d-0c04-4f4e-85dd-f4d4319ea406.jpg","index":0,"item":"4a1ccd6f-fd8e-40ec-b667-2800d872ad07","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_kotelezo-biztositas-kgfb-index-MNB","timestamp":"2025. június. 02. 11:16","title":"Több mint 59 ezer forintra drágult országos átlagban a személygépkocsik kötelező biztosítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1cfb4b8-ac01-4d26-a95b-bef8dc95b8b2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Azt egyelőre nem tudni, a két eset között van-e összefüggés.","shortLead":"Azt egyelőre nem tudni, a két eset között van-e összefüggés.","id":"20250601_Ket-vasuti-hid-omlott-ossze-Oroszorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1cfb4b8-ac01-4d26-a95b-bef8dc95b8b2.jpg","index":0,"item":"9d73085b-227b-4eca-9138-2a6eb097afec","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Ket-vasuti-hid-omlott-ossze-Oroszorszagban","timestamp":"2025. június. 01. 08:37","title":"Két vasúti híd omlott össze Oroszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30e89895-74c9-4bad-9e1b-3c5cb8c0ca77","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Eddig 826 esetben lett vádemelés a nyomozás vége a DELTA Program kezdete óta.","shortLead":"Eddig 826 esetben lett vádemelés a nyomozás vége a DELTA Program kezdete óta.","id":"20250601_DELTA-program-kabitoszer-drogellenes-hadjarat-buntetoeljaras-vademelesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30e89895-74c9-4bad-9e1b-3c5cb8c0ca77.jpg","index":0,"item":"c92074b4-9499-437d-af7d-7a6aab6f0c00","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_DELTA-program-kabitoszer-drogellenes-hadjarat-buntetoeljaras-vademelesek","timestamp":"2025. június. 01. 13:24","title":"Három hónap alatt több mint 3500 büntetőeljárást indított a rendőrség az új drogellenes hadjárata keretében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d80440d3-c365-4301-8232-58449b907f01","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Az italcsomagolások kötelező visszaváltási rendszere 2024 júliusában élesedett Magyarországon, és elképesztő gyorsasággal futott fel. Rengeteg helyen találkozhatunk a REpont automatákkal. A 400 négyzetméternél kisebb boltokban önkéntes ezeknek a visszaváltó automatáknak az üzemeltetése. A legkisebbek pedig – szintén önkéntesen – kézi visszaváltóhelyekké válhatnak: a boltosok egy okostelefonos alkalmazás segítségével manuálisan vehetik vissza az italcsomagolásokat. Vecsésen egy ilyen kisboltban néztük meg, hogyan működik a kézi visszaváltós REpont. Bíró Márióval, a bolt tulajdonosával és a szállításért is felelős Returmatic Zrt. munkatársával, Szunyog Józseffel beszélgettünk a tapasztalatokról. ","shortLead":"Az italcsomagolások kötelező visszaváltási rendszere 2024 júliusában élesedett Magyarországon, és elképesztő...","id":"20250428_Akar-naponta-elviszik-a-palackokat-mohu-kezi-visszavaltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d80440d3-c365-4301-8232-58449b907f01.jpg","index":0,"item":"9332499b-7eac-430d-a1f1-ce8a767d05cd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250428_Akar-naponta-elviszik-a-palackokat-mohu-kezi-visszavaltas","timestamp":"2025. június. 01. 11:30","title":"Nem is kell automata a visszaváltáshoz?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az európai szélsőjobb lehetőségei és korlátai, egy európai háború esélyei, Trump harca a bíróságok ellen – válogatásunk a világlapok írásaiból.","shortLead":"Az európai szélsőjobb lehetőségei és korlátai, egy európai háború esélyei, Trump harca a bíróságok ellen – válogatásunk...","id":"20250601_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"0caada45-0c5b-46a3-9e9c-111254d19f28","keywords":null,"link":"/360/20250601_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 01. 10:09","title":"Európa sorsa múlik azon, ki nyeri ma a lengyel elnökválasztást – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.
A Volkswagen Jetta a wolfsburgi márka egyik legizgalmasabb autója, középút az unalmas Golf és a fényűző Passat között. Sokan egy kis Passatot látnak benne, szerintem a Passat nem több, mint egy megnyújtott Jetta. Ebből is látszik, hogy a Jetta, főleg az általam tesztelt sportos ruhába öltöztetett erős dízel, a szívemhez nőtt, még akkor is, ha az extravagáns külső szerény belsőt takar.
A Jetta jellegzetességei: krómozott nagy hűtőrács, az ablakokat körbeölelő krómozás. Szexis, markáns hátsó lámpák, visszapillantóba integrált index, a sportline változat igazán dögösen néz ki. Kellemes, nem tolakodó, túlságosan is visszafogott a beltér hangulata. A sportos vezetőülés tartása példás, a műszerek, a kapcsolók a Golfból és az Octaviából ismerősek. Szépek műszerfalon és az ajtókon végigfutó alumíniumhatású díszek, akárcsak a váltóboxot körülölelő krómozás.
Nem tetszett
Kormány korlátozott beállítása Fantáziátlan beltér Tempomat működése
A németes belső nem csupán nappali fényben mutat harmóniát, de este is tökéletes az összhang, a kék és a vörös színek dominálnak. Kár, hogy ennyiben ki is merül a fantázia. A külső dinamizmus belül nem érvényesül. Minden a helyén van, minden jó, de semmi nem dobogtatja meg a szívet.
A kormány egy picit magasan van, azért a tökéletes üléshelyzet beállítása nem túl egyszerű, aki szereti alacsonyról vezetni az autót, az gondban lehet a teherautós magasságban található kormánnyal. Az audiorendszer a kormányról nem irányítható. A multifunkciós kartámasz hosszabbítható, jól pakolható, ám néha egy erősebb könyöklésre összecsukódik, ami zavaró vezetés közben. A tükör fényre automatikusan tompít. Az ülések alatt bélelt fiókokat találunk. A kartámasz is rejt egy kis tárólót, elöl hátul 2-2 pohártartót találunk. A csomagtartó hatalmas, könnyen pakolható. Hátralátás korlátozott, a visszapillantók kicsik, de szerencsére az általam tesztelt felszereltséghez tolatóradar is tartozott, így nem okozott különösebb problémát a tolatás és a parkolás.
Az ébenfekete színű autón eszméletlenül jól mutatnak a 17 hüvelykes könnyűfém felnik. Dinamizmust és sportosságot sugallnak. A sportos kerék, a peres gumik ellenére a 15 milliméterrel leültetett futómű nem akarja érezni az úthibákat, kátyúkban nem csattan, hangtalanul veszi tudomásul a hazai utak borzalmas állapotát. A kormány fogása nagyon jó, nagyon biztos és ez igaz a kormányzásra is. Az autó másik nagy erőssége a példás úttartást lehetővé tévő futómű. Rossz úton, földúton is jól teljesít, a vezető nem is veszi észre a burkolat minőségét.
A tempomat használata nem teljesen egyértelmű, viszont az autó annyira jó vezetési élményt kínál, hogy a kényelem helyett én inkább a sportos lendületet választottam. Ismerkedésünk elején kissé lebecsültem a kétliteres turbódízelt, így nagyon nem is léptem a körmére. Amikor azonban kicsit meghajtottam a 140 lovat, kellemesen tapasztaltam, a Jetta rugalmasságát. Az élvezetes tempót csak a turbó süvítése zavarja. A sebességmérő 260-ig van skálázva, annyit biztosan nem megy az autó, de 200-zal még elboldogul. Papíron a végsebessége 207 kilométer óránként. Tíz alatt van százon. Az utóbbi adatról én is meggyőződtem.
Tekintélyes, 320 Nm-es a nyomatéka, így meggyőzően gyorsul, igazi erőművész. Olyan, mintha egy öltönyös úr bevadulna. A motor hangját csak indulásnál és nagyobb gázadásnál lehet hallani. 2200-as fordulat után úgy húz, mint egy bivaly, így ne lepődjünk meg azon, ha picit megugrik az adrenalin szintje a vérünkben. Cégautónak, flottaautónak kitűnő választás, mert ízlést és presztízst fejez ki, ugyanakkor igénytelen megbízható és hosszú távon gazdaságos autó.
Tetszett
Komfortos futómű Menetdinamika Látványos külső
Azoknak ajánlott, akik nem akarnak túl sokat költeni az autóra, de mégis szeretnének reprezentálni és egy látványos autóból kiszállni. Jól akarnak kinézni, kevés pénzért nagy értéket képviselni. Az üzemanyaggal nem lesz gondjuk, az autó főként városi forgalomban 7,9 liter üzemanyaggal beérte száz kilométerenként.
Volkswagen Jetta 2.0 PD TDI Sportline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1986
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
340 Nm 1750-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4554 / 1781 / 1459
Csomagtér
527 liter
Saját tömeg (kg)
1393
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
207
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
5,5
Tesztfogyasztás
7,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
149
ÁRA
Az Jetta Trendline 1,6 bevezető ára 3,998 millió Ft A tesztelt autó ára 7,003 millió Ft
Új mércét állít az Audi Q7 a többcélú modellek (SUV) kategóriájában, a sokoldalúság, a kifinomult technika és a prémiumkategóriás járművek luxusának egyéni kombinációját kínálva. Menetteljesítményével és dinamikájával az utcán, terepen pedig a kompromisszumot nem ismerő mozgékonyságával tűnik ki.
A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.
A Volkswagen Haszonjárművek 2005-ös kiszállításait, forgalmát és termelését tekintve egyaránt rekordszámokat ért el. A működési nyereség 244 millió eurós növekedéssel plusz 102 millió euró értéken zárt.
A Phaeton és a Touareg mellett a Multivan a Volkswagen harmadik prémiumautója, a különleges Multivan Business Bentley-üléseivel egyenesen a kategória csúcsán helyezkedik el. A multifunkciós kisbusz az üzleti felhasználás mellett sportcélokra és családi, baráti utazóautónak is ideális.
Bernd Pischetsrieder, a VW-konszern vezetője a detroiti autókiállításon bejelentette, hogy a Volkswagen egy eddiginél tisztább üzemű bio-üzemanyag fejlesztésén dolgozik.