Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9f42a34f-1e30-432a-8140-6b00c5229f66","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Az érzelmileg elérhető, támogató, dicsérő szülő sokat segíthet, hogy a gyereke ne roppanjon össze az érettségivel, felvételivel járó stressztől. Mi nyomasztja ilyenkor a diákokat? Miért fontos a mentalizáció, illetve B és C terv készítése? Milyen viselkedés esetén érdemes szakembert felkeresni? És mi a teendő, ha a megmérettetés reggelén a gyerek bepánikol és nem akar elmenni vizsgázni?","shortLead":"Az érzelmileg elérhető, támogató, dicsérő szülő sokat segíthet, hogy a gyereke ne roppanjon össze az érettségivel...","id":"20250511_Vizsgazik-a-gyerek_Hogyan-tamogassuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f42a34f-1e30-432a-8140-6b00c5229f66.jpg","index":0,"item":"4265828e-479e-4bad-a5a7-5f5aa7807094","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250511_Vizsgazik-a-gyerek_Hogyan-tamogassuk","timestamp":"2025. május. 11. 18:31","title":"Vizsgázik a gyerek – Hogyan támogassuk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76070240-179a-457a-b7d2-a09b7943f9c5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bolla Tiborról hétfőn jelent meg egy cikk, amely szerint közeli ismerőse a „Nagymester”, az utóbbi évek egyik legsúlyosabb korrupciós bűncselekményének vádlottja.","shortLead":"Bolla Tiborról hétfőn jelent meg egy cikk, amely szerint közeli ismerőse a „Nagymester”, az utóbbi évek egyik...","id":"20250512_tisza-bolla-tibor-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76070240-179a-457a-b7d2-a09b7943f9c5.jpg","index":0,"item":"07eaa518-7312-4261-926d-945ead0e7c4d","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_tisza-bolla-tibor-karacsony-gergely","timestamp":"2025. május. 12. 15:10","title":"A Tisza azonnali hatállyal visszahívatná a BKV-vezért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"34c29231-4d66-4bac-b59c-cb1c5f2654dc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekesnő ezúttal két Los Angeles-i elefánt nyugdíjazásáért szólalt fel.","shortLead":"Az énekesnő ezúttal két Los Angeles-i elefánt nyugdíjazásáért szólalt fel.","id":"20250512_vilag-legszomorubb-elefantja-kiszabaditas-allatkert-cher","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34c29231-4d66-4bac-b59c-cb1c5f2654dc.jpg","index":0,"item":"3f18dfc0-e60a-4e5f-b4bf-4b944d7f9664","keywords":null,"link":"/elet/20250512_vilag-legszomorubb-elefantja-kiszabaditas-allatkert-cher","timestamp":"2025. május. 12. 13:54","title":"„A világ legszomorúbb elefántjának” felszabadításáért küzd Cher","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db518d5e-4e01-426c-b021-c4d8d2d00fad","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hamarosan érkezik egy még az ID.3 GTX-nél is potensebb új VW villanyautó.","shortLead":"Hamarosan érkezik egy még az ID.3 GTX-nél is potensebb új VW villanyautó.","id":"20250512_farmotoroskent-tamad-a-vw-legujabb-izgalmas-id3-gti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db518d5e-4e01-426c-b021-c4d8d2d00fad.jpg","index":0,"item":"f531fd9c-3aaa-4668-b1fc-718fc44b8f9f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_farmotoroskent-tamad-a-vw-legujabb-izgalmas-id3-gti","timestamp":"2025. május. 12. 08:41","title":"Farmotorosként támad a VW legújabb izgalmas GTI-je","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c8ff10f-dbf5-4864-9470-fee50161602d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Német Marshall Alapítvány berlini intézetének elemzője úgy véli, hogy a magyar kormány nem támadást készített elő Ukrajna nyugati része ellen, inkább Ukrajna esetleges összeomlására készült. Hegedűs a múlt pénteken kirobbant kémügyről nyilatkozott a német Focus hetilapnak.","shortLead":"A Német Marshall Alapítvány berlini intézetének elemzője úgy véli, hogy a magyar kormány nem támadást készített elő...","id":"20250513_Hegedus-Daniel-kembotrany-Karpatalja-magyarorszag-ukrajna-Focus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c8ff10f-dbf5-4864-9470-fee50161602d.jpg","index":0,"item":"ac612307-c1c3-498c-8150-3f292e2c650a","keywords":null,"link":"/360/20250513_Hegedus-Daniel-kembotrany-Karpatalja-magyarorszag-ukrajna-Focus","timestamp":"2025. május. 13. 07:11","title":"Hegedűs Dániel: „Ez nem egy füstölgő pisztoly”, kétlem, hogy Magyarország be akart vonulni Kárpátaljára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21a7da8e-0aeb-4aa1-972f-b186227a9cb2","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Hite és pszichológiai végzettsége felvértezi a kormányzati lejáratókampány ellen – erről is beszélt a HVG-nek Bódis Kriszta, a Tisza Párt önkéntes segítője. Ha a szakemberek elzárkóznak a közélettől, akkor politikai kalandorok és csinovnyikok töltik be a szakértői pozíciókat, ahogy történik is a NER-ben – ezt is mérlegelte, amikor a Tisza Párt társadalompolitikai tanácsadójának állt, vállalva a propaganda támadásait. Magyar Péter szerinte szuperhőssé vált a többség szemében.","shortLead":"Hite és pszichológiai végzettsége felvértezi a kormányzati lejáratókampány ellen – erről is beszélt a HVG-nek Bódis...","id":"20250512_hvg-egyszeruen-felnek-bodis-kriszta-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21a7da8e-0aeb-4aa1-972f-b186227a9cb2.jpg","index":0,"item":"c3243bf3-ce07-43a3-b690-421dac617576","keywords":null,"link":"/360/20250512_hvg-egyszeruen-felnek-bodis-kriszta-interju","timestamp":"2025. május. 12. 06:30","title":"Bódis Kriszta: A legdurvább, amit alkalmaznak, a megalázás nőiségemben, és hogy megpróbálnak nevetségessé tenni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df9f3dba-ac70-475d-b944-e1330d9e8afb","c_author":"Nyusztay Máté ","category":"360","description":"Vártuk, mégsem sejtettük, hogy ennyire drámai lesz, amikor a Trump-Musk-dodzsem ámokfutása eléri az amerikai űrkutatást is. Az egy dolog, hogy megtizedelnék a NASA-t, kukáznák a középtávú holdprogramot, a Nemzetközi Űrállomást, továbbá az egyetlen űrhajót, amit a NASA végre ki tudott izzadni – csakhogy félő, hogy ezzel gyakorlatilag átpasszolják az USA űrbeli dominanciáját Kínának.","shortLead":"Vártuk, mégsem sejtettük, hogy ennyire drámai lesz, amikor a Trump-Musk-dodzsem ámokfutása eléri az amerikai űrkutatást...","id":"20250511_nasa-koltsegvetes-urkutatas-mars-hold-spaceX-starship-donald-trump-elon-musk-doge","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df9f3dba-ac70-475d-b944-e1330d9e8afb.jpg","index":0,"item":"093d9c43-01d8-4847-99ad-0b8660fd4879","keywords":null,"link":"/360/20250511_nasa-koltsegvetes-urkutatas-mars-hold-spaceX-starship-donald-trump-elon-musk-doge","timestamp":"2025. május. 11. 19:30","title":"Most ért be Elon Musk törleszkedése: Trump beszántaná a NASA-t és tálcán kínálná fel a Holdat Kínának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Világszerte szorul vissza a demokrácia, mind több országból lesz szép csendben autokrácia. Putyin átverni készül az európaiakat, változatlanul ragaszkodik az ukrán kapitulációhoz. Az új német kancellár a jelek szerint kész cselekedni, nem csupán a száját járatja. Trump nagyon téved, amikor azt hiszi, hogy ő alakítja a Közel-Kelet sorsát, mert valójában az Öböl-menti államok diktálnak neki. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Világszerte szorul vissza a demokrácia, mind több országból lesz szép csendben autokrácia. Putyin átverni készül...","id":"20250512_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"efe1f22e-6b6f-41bb-aea0-84a49de0ddc3","keywords":null,"link":"/360/20250512_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 12. 10:30","title":"Orbán összeesküvés-játéka: egy érthető tagadás másképp néz ki – a Frankfurter Allgemeine Zeitung a magyar–ukrán kémügyről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2005 őszén mutatták be a nagyközönségnek a sportos családi autók koncepciójának cseh változatát a frankfurti autószalonon. A Škoda Octavia RS és az Octavia Combi RS fejlesztésekor az ésszerűség elvét követték a mérnökök, amikor a nagyon erős motort, a kiforrott műszaki tartalmat, a biztonságos, családi méretű karosszériát és a magas vezetési komfortot próbálták meg ötvözni a valóban dinamikus menettulajdonságokkal.
Az elődmodellt 2001-ben kezdte forgalmazni a Škoda Auto, miután a szoros piaci helyzetben egyre világosabbá vált: a tömegautó-gyártók számára immár presztízskérdés jelen lenni a sportos autók szegmensében is. Az Octavia RS/Octavia Combi RS modellek előző generációjából tavaly augusztus végéig, az új modell megjelenéséig összesen 16 ezer 374 darabot gyártottak (12 ezer 809 Octavia RS-t és 3565 Octavia Combi RS-t), s ez az Octavia teljes éves gyártási mennyiségének durván 2,9 százalékát teszi ki.
Az elődmodell technikai leszármazottjának tekinthető új generációs Škoda Octavia RS vadonatúj, 200 lóerős (147 kW-os) turbótöltéses benzinmotorral, és kétféle karosszériaváltozatban, ötajtós és kombi kialakításban rendelhető meg. Változatlanul tágas, alaphelyzetben 560, illetve 580 literes a csomagtér térfogata, de a módosított és megerősített fenéklemez, a sportos belső kialakítás, valamint az egyedi külső design megkülönbözteti a szériaautóktól. A rendkívüli vezetési élményről kétliteres TFSI turbófeltöltéses benzinmotor gondoskodik. A 200 lóerős, 280 Nm-es nyomatékmaximum leadására képes erőforrással 7,3, illetve 7,5 másodperces gyorsulásra képes a szériában 6 sebességes manuális váltóművel szerelt autó, a kocsi végsebessége pedig eléri az óránkénti 240 (238, kombi) kilométeres csúcsot. A sportos, tartósan nagy igénybevétel miatt, a dinamikus és biztonságos vezethetőség érdekében az Octavia RS ültetett sportfutóművet kapott. A kocsi motorizáltságára jellemző, hogy a jelenleg beépített 2.0 TFSI benzinmotor mellett az év közepétől választható lesz egy gazdaságos, ám kirobbanó teljesítményű, részecskeszűrővel szerelt, 170 lóerős (125 kW-os) 2.0 PD TDI dízelmotor is.
A különleges menetteljesítményen kívül a sportos külső is megkülönbözteti az Octavia RS-t a családi változatoktól. A karosszéria leültetése már önmagában agresszív, dinamikus külsőt kölcsönöz a modellnek, de a spoilerrel egybeépített első és hátsó sportlökhárító, az ötajtós változat hátsó „szárnya”, vagyis az ötödik ajtóra szerelt spoiler, a 17 hüvelykes Zenith könnyűfém keréktárcsa, valamint a krómozott iker kipufogócső is a különleges menetteljesítményt hivatott demonstrálni. A sportos hangulat azonban nem marad az ajtón kívül, hanem egyeduralkodóvá válik az utastérben is – köszönhetően a fekete-ezüst kárpitozású sportüléseknek, a műszerfalat és az ajtók belsejét díszítő, alumíniumhatású dekorbetétnek vagy a háromküllős kormánykeréknek. De a sportosság apróbb, mégis látványos stílusjegyeivel is operál a gyártó, hiszen az új Octavia RS is stílusos zöldszínű féknyereggel készül, míg az RS felirat büszkén ott díszeleg a kocsi hűtőrácsán, az ötödik ajtón, a bőr kormánykeréken és jókora méretben valamennyi ülés háttámláján is. Ugyancsak a sportosság jegyében választható új színű fényezés is az Octavia RS-hez.
Az Octaviákra jellemző sok ötletes rakodórekesz az új RS-modellekben is megtalálható, ezzel bizonyítva, hogy ezek az autók nemcsak sportos vezetésre alkalmasok, de családi járművekre jellemző kényelmük és gazdag felszereltségük okán megállják helyüket a hétköznapokban is. Jellemzően a magas vásárlói igényekre és a sokoldalú használhatóságra, a gyártó magasan húzta meg a mércét az alaptartozékok bőségét illetően. Szériafelszerelései között található négy légzsák, ESP, minden irányban állítható bőr kormánykerék, szabályozható magasságú vezető- és első utasülés, távirányítós központi zár, fedélzeti információs rendszer, elektromos mozgatású ablakok és fűthető külső tükrök, Climatronic légkondicionáló, nagy erejű Xenon fényszóró, valamint CD-lejátszóval kombinált, minőségi hangzást nyújtó Stream rádióegység is.
A közvetlen üzemanyag-befecskendezésű, négyhengeres, szürkeöntvény blokkból és alumínium ötvözetből készült hengerfejből álló benzinmotor turbófeltöltésű folyadékhűtéssel és töltőlevegő-hűtővel van ellátva. A főtengelyt öt helyen csapágyazták. A 2.0 TFSI az első közvetlen befecskendezésű turbómotor a piacon, műszaki alapjául a 2.0 FSI erőforrás szolgál. A 2xOHC erőforrás további jellemzője a hengerenkénti négy szelep, a változó, hidraulikus szívószelep-vezérlés, a változtatható hosszúságú szívócső, a két kiegyenlítő tengely, az elektronikus gázpedál érintésmentes pedálpozíció-érzékelővel, a kopogásszabályozás két kopogásérzékelővel, a három, hármashatású katalizátor öt lambda-érzékelővel és a kipufogógáz recirkulációja.
A hatsebességes kézi váltó pontosan, könnyen kapcsolható. Jellemzője a két áttételi arány: az első az első 4 sebességfokozathoz, a második az ötödikhez, a hatodikhoz és a tolatáshoz tartozik. Ezzel a megoldással a sebességváltó háza kompaktabb és mérete megegyezik a hagyományos, ötsebességes váltóéval. Az Octavia RS kipufogórendszerét a mérnökök teljesen áttervezték, hogy egyéni, sportos hanghatást érjenek el.
Az új sportos Octavia RS és Combi RS modellekbe épített gazdag elektronika közül kiemelésre érdemes az ESP, amely széria-felszerelés. Az elektronikus stabilitásprogram több, külön-külön is nélkülözhetetlen aktív biztonsági védelmi rendszert egyesít magába. Az ESP részei: az ABS (blokkolásgátló), az EBD (a tengelyek közötti elektronikus fékerő-elosztó), a HBA (hidraulikus fékrásegítő), az EBC (motorfék-vezérlés), az EDL (elektronikus differenciálzár), az ASR (kipörgésgátló), az ESBS (kibővített vezetésstabilizáló rendszer fékezéshez kanyarban) és a DSR (aktív kormányzás-támogatás).
A kocsi karosszériájának kialakítása megegyezik a hagyományos családi Octavia modellével, azzal a különbséggel, hogy az ültetett sportfutóműre és a nagyobb fizikai igénybevételre tekintettel, a hátsó traktus speciális erősítést kapott a torziós merevség növelése érdekében. Ennek köszönhetően az Octavia RS-modellekre minden gond nélkül akár 18 hüvelykes kerekek is felszerelhetők. Az Octavia RS indulóára 6,740 millió forint, a kombit 6,9648 millióért vihetik el.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
A Kvasinyban található Škoda-gyárban megkezdődött a Roomster sorozatgyártása. Az év végéig legkevesebb 15 ezer Roomster gyártását tervezi a cég, az üzem napi termelését fokozatosan emelik majd 190 darabra.
A Fabia WRC megérkezésével új névvel, új csapattal indul a Skoda a hazai ralibajnokságban. Az Octavia WRC után Fabia WRC-vel rajthoz álló Turi Tamás és Tóth Imre nem titkolt célja a bajnoki cím elnyerése.
Három negyedévnyi esés után az idei év elején újra nőttek az európai elektromosautó-eladások, az elemzők optimizmusa azonban így is mérséklődött a korábbi évekhez képest.