Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cbf7dfc8-b82e-4121-9a70-e0f92c46fec2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy hete indították el.","shortLead":"Egy hete indították el.","id":"20250331_magyar-peter-nepszavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbf7dfc8-b82e-4121-9a70-e0f92c46fec2.jpg","index":0,"item":"0f2ef26f-636a-4a7e-a942-ad33cf45891a","keywords":null,"link":"/itthon/20250331_magyar-peter-nepszavazas","timestamp":"2025. március. 31. 12:09","title":"Már félmilliónál is többen töltötték ki Magyar Péterék „népszavazását”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"469d6f49-ed88-4211-837e-3bd40d904445","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"gazdasag","description":"Jogerősen fiktívvé nyilvánította Tarsoly Csaba és családtagjai lakcímkártyáját a bíróság, mert az azon megjelölt budai villa már nem az övék. Egy elsőfokú bírósági döntés szerint a családnak ki is kellene költöznie belőle.","shortLead":"Jogerősen fiktívvé nyilvánította Tarsoly Csaba és családtagjai lakcímkártyáját a bíróság, mert az azon megjelölt budai...","id":"20250331_Tarsoly-Csaba-ervenytelen-lakcimkartya-luxusingatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/469d6f49-ed88-4211-837e-3bd40d904445.jpg","index":0,"item":"b841bdff-22c5-47ac-b87d-03e579181d56","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_Tarsoly-Csaba-ervenytelen-lakcimkartya-luxusingatlan","timestamp":"2025. március. 31. 05:00","title":"Már a lakcímkártyájuk sem érvényes Tarsoly Csabáéknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fb9e34d-ea62-4114-8501-edacd9ce9236","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ijesztő jelenetről készült videó bejárta az internetet,","shortLead":"Az ijesztő jelenetről készült videó bejárta az internetet,","id":"20250331_mianmar-foldrenges-korhaz-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fb9e34d-ea62-4114-8501-edacd9ce9236.jpg","index":0,"item":"c0868242-233d-4258-ad6c-1d2192b1bbc2","keywords":null,"link":"/elet/20250331_mianmar-foldrenges-korhaz-video","timestamp":"2025. március. 31. 12:10","title":"Videón, ahogyan a nővérek kétségbeesetten próbálták óvni az újszülötteket a 7,7-es erősségű földrengésben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6c6d74e-029e-4be8-a06a-08229d898eb1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elektromos jármű az ütközést követően kigyulladt.","shortLead":"Az elektromos jármű az ütközést követően kigyulladt.","id":"20250401_Xiaomi-SU7-halalos-baleset-Kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6c6d74e-029e-4be8-a06a-08229d898eb1.jpg","index":0,"item":"d72786de-8583-4aa0-97b9-346a47ef8bea","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_Xiaomi-SU7-halalos-baleset-Kina","timestamp":"2025. április. 01. 15:57","title":"Három áldozata van a Xiaomi SU7 első halálos balesetének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92795b71-47be-445d-86d9-1d501b72dac8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az okosórák és fitneszkarkötők után az okosgyűrűk jelenthetik a viselhető eszközök újabb népszerű kategóriáját. A finn Oura Health idejében felismerte ezt a trendet, és sikerült is betörnie az intelligens gyűrűk piacára. A Samsung úgy gondolta, talán érdemes egy váratlan húzással elejét venni a finn céggel való esetleges pereskedésnek.","shortLead":"Az okosórák és fitneszkarkötők után az okosgyűrűk jelenthetik a viselhető eszközök újabb népszerű kategóriáját. A finn...","id":"20250401_samsung-oura-megelozo-per-okosgyuru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92795b71-47be-445d-86d9-1d501b72dac8.jpg","index":0,"item":"6b20d501-39d4-4596-920d-30d50424cf0c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_samsung-oura-megelozo-per-okosgyuru","timestamp":"2025. április. 01. 06:03","title":"„Egy gyűrű mind fölött, egy gyűrű kegyetlen”: Megelőző csapást mért volna a Samsung az Ourára, de nem úgy sikerült, ahogy elképzelte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"445aa76a-58cb-4efd-9af4-b657bd0eac46","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Koncz Zsófia számítása szerint havonta 109 ezer forint pluszbevételhez juthatnak majd az érintett nők.","shortLead":"Koncz Zsófia számítása szerint havonta 109 ezer forint pluszbevételhez juthatnak majd az érintett nők.","id":"20250331_A-Fidesz-benyujtotta-a-ketgyermekes-anyak-szja-mentessegerol-szolo-torvenyjavaslat-adomentes-gyed-gyes-parlament-orszaggyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/445aa76a-58cb-4efd-9af4-b657bd0eac46.jpg","index":0,"item":"8182e7ec-7189-4101-b238-e447b5207465","keywords":null,"link":"/itthon/20250331_A-Fidesz-benyujtotta-a-ketgyermekes-anyak-szja-mentessegerol-szolo-torvenyjavaslat-adomentes-gyed-gyes-parlament-orszaggyules","timestamp":"2025. március. 31. 20:31","title":"A Fidesz benyújtotta a kétgyermekes anyák szja-mentességéről szóló törvényjavaslatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6093f18a-eb1c-4b33-8f76-51ed6d8ef576","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Chrome mellett a Firefox, valamint az arra épülő egyéb böngészők is érintettek egy súlyos hibában. Érdemes frissíteni.","shortLead":"A Chrome mellett a Firefox, valamint az arra épülő egyéb böngészők is érintettek egy súlyos hibában. Érdemes frissíteni.","id":"20250331_mozilla-firefox-nulladik-napi-hiba-javitas-frissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6093f18a-eb1c-4b33-8f76-51ed6d8ef576.jpg","index":0,"item":"789bd459-8681-404c-9a65-830285c8b8b9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_mozilla-firefox-nulladik-napi-hiba-javitas-frissites","timestamp":"2025. március. 31. 05:03","title":"Sürgős frissítés jött a Firefox böngészőhöz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"322c1d3d-0f5c-4a3a-9517-b625ba1a0984","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Feldman Zsolt az agrártárca egyik legrégibb tisztviselője volt.","shortLead":"Feldman Zsolt az agrártárca egyik legrégibb tisztviselője volt.","id":"20250401_Levaltottak-a-mezogazdasagi-allamtitkart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/322c1d3d-0f5c-4a3a-9517-b625ba1a0984.jpg","index":0,"item":"557d19f8-5c68-4805-a15a-46bc3586fa27","keywords":null,"link":"/itthon/20250401_Levaltottak-a-mezogazdasagi-allamtitkart","timestamp":"2025. április. 01. 06:14","title":"Leváltották a mezőgazdasági államtitkárt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2005 őszén mutatták be a nagyközönségnek a sportos családi autók koncepciójának cseh változatát a frankfurti autószalonon. A Škoda Octavia RS és az Octavia Combi RS fejlesztésekor az ésszerűség elvét követték a mérnökök, amikor a nagyon erős motort, a kiforrott műszaki tartalmat, a biztonságos, családi méretű karosszériát és a magas vezetési komfortot próbálták meg ötvözni a valóban dinamikus menettulajdonságokkal.
Az elődmodellt 2001-ben kezdte forgalmazni a Škoda Auto, miután a szoros piaci helyzetben egyre világosabbá vált: a tömegautó-gyártók számára immár presztízskérdés jelen lenni a sportos autók szegmensében is. Az Octavia RS/Octavia Combi RS modellek előző generációjából tavaly augusztus végéig, az új modell megjelenéséig összesen 16 ezer 374 darabot gyártottak (12 ezer 809 Octavia RS-t és 3565 Octavia Combi RS-t), s ez az Octavia teljes éves gyártási mennyiségének durván 2,9 százalékát teszi ki.
Az elődmodell technikai leszármazottjának tekinthető új generációs Škoda Octavia RS vadonatúj, 200 lóerős (147 kW-os) turbótöltéses benzinmotorral, és kétféle karosszériaváltozatban, ötajtós és kombi kialakításban rendelhető meg. Változatlanul tágas, alaphelyzetben 560, illetve 580 literes a csomagtér térfogata, de a módosított és megerősített fenéklemez, a sportos belső kialakítás, valamint az egyedi külső design megkülönbözteti a szériaautóktól. A rendkívüli vezetési élményről kétliteres TFSI turbófeltöltéses benzinmotor gondoskodik. A 200 lóerős, 280 Nm-es nyomatékmaximum leadására képes erőforrással 7,3, illetve 7,5 másodperces gyorsulásra képes a szériában 6 sebességes manuális váltóművel szerelt autó, a kocsi végsebessége pedig eléri az óránkénti 240 (238, kombi) kilométeres csúcsot. A sportos, tartósan nagy igénybevétel miatt, a dinamikus és biztonságos vezethetőség érdekében az Octavia RS ültetett sportfutóművet kapott. A kocsi motorizáltságára jellemző, hogy a jelenleg beépített 2.0 TFSI benzinmotor mellett az év közepétől választható lesz egy gazdaságos, ám kirobbanó teljesítményű, részecskeszűrővel szerelt, 170 lóerős (125 kW-os) 2.0 PD TDI dízelmotor is.
A különleges menetteljesítményen kívül a sportos külső is megkülönbözteti az Octavia RS-t a családi változatoktól. A karosszéria leültetése már önmagában agresszív, dinamikus külsőt kölcsönöz a modellnek, de a spoilerrel egybeépített első és hátsó sportlökhárító, az ötajtós változat hátsó „szárnya”, vagyis az ötödik ajtóra szerelt spoiler, a 17 hüvelykes Zenith könnyűfém keréktárcsa, valamint a krómozott iker kipufogócső is a különleges menetteljesítményt hivatott demonstrálni. A sportos hangulat azonban nem marad az ajtón kívül, hanem egyeduralkodóvá válik az utastérben is – köszönhetően a fekete-ezüst kárpitozású sportüléseknek, a műszerfalat és az ajtók belsejét díszítő, alumíniumhatású dekorbetétnek vagy a háromküllős kormánykeréknek. De a sportosság apróbb, mégis látványos stílusjegyeivel is operál a gyártó, hiszen az új Octavia RS is stílusos zöldszínű féknyereggel készül, míg az RS felirat büszkén ott díszeleg a kocsi hűtőrácsán, az ötödik ajtón, a bőr kormánykeréken és jókora méretben valamennyi ülés háttámláján is. Ugyancsak a sportosság jegyében választható új színű fényezés is az Octavia RS-hez.
Az Octaviákra jellemző sok ötletes rakodórekesz az új RS-modellekben is megtalálható, ezzel bizonyítva, hogy ezek az autók nemcsak sportos vezetésre alkalmasok, de családi járművekre jellemző kényelmük és gazdag felszereltségük okán megállják helyüket a hétköznapokban is. Jellemzően a magas vásárlói igényekre és a sokoldalú használhatóságra, a gyártó magasan húzta meg a mércét az alaptartozékok bőségét illetően. Szériafelszerelései között található négy légzsák, ESP, minden irányban állítható bőr kormánykerék, szabályozható magasságú vezető- és első utasülés, távirányítós központi zár, fedélzeti információs rendszer, elektromos mozgatású ablakok és fűthető külső tükrök, Climatronic légkondicionáló, nagy erejű Xenon fényszóró, valamint CD-lejátszóval kombinált, minőségi hangzást nyújtó Stream rádióegység is.
A közvetlen üzemanyag-befecskendezésű, négyhengeres, szürkeöntvény blokkból és alumínium ötvözetből készült hengerfejből álló benzinmotor turbófeltöltésű folyadékhűtéssel és töltőlevegő-hűtővel van ellátva. A főtengelyt öt helyen csapágyazták. A 2.0 TFSI az első közvetlen befecskendezésű turbómotor a piacon, műszaki alapjául a 2.0 FSI erőforrás szolgál. A 2xOHC erőforrás további jellemzője a hengerenkénti négy szelep, a változó, hidraulikus szívószelep-vezérlés, a változtatható hosszúságú szívócső, a két kiegyenlítő tengely, az elektronikus gázpedál érintésmentes pedálpozíció-érzékelővel, a kopogásszabályozás két kopogásérzékelővel, a három, hármashatású katalizátor öt lambda-érzékelővel és a kipufogógáz recirkulációja.
A hatsebességes kézi váltó pontosan, könnyen kapcsolható. Jellemzője a két áttételi arány: az első az első 4 sebességfokozathoz, a második az ötödikhez, a hatodikhoz és a tolatáshoz tartozik. Ezzel a megoldással a sebességváltó háza kompaktabb és mérete megegyezik a hagyományos, ötsebességes váltóéval. Az Octavia RS kipufogórendszerét a mérnökök teljesen áttervezték, hogy egyéni, sportos hanghatást érjenek el.
Az új sportos Octavia RS és Combi RS modellekbe épített gazdag elektronika közül kiemelésre érdemes az ESP, amely széria-felszerelés. Az elektronikus stabilitásprogram több, külön-külön is nélkülözhetetlen aktív biztonsági védelmi rendszert egyesít magába. Az ESP részei: az ABS (blokkolásgátló), az EBD (a tengelyek közötti elektronikus fékerő-elosztó), a HBA (hidraulikus fékrásegítő), az EBC (motorfék-vezérlés), az EDL (elektronikus differenciálzár), az ASR (kipörgésgátló), az ESBS (kibővített vezetésstabilizáló rendszer fékezéshez kanyarban) és a DSR (aktív kormányzás-támogatás).
A kocsi karosszériájának kialakítása megegyezik a hagyományos családi Octavia modellével, azzal a különbséggel, hogy az ültetett sportfutóműre és a nagyobb fizikai igénybevételre tekintettel, a hátsó traktus speciális erősítést kapott a torziós merevség növelése érdekében. Ennek köszönhetően az Octavia RS-modellekre minden gond nélkül akár 18 hüvelykes kerekek is felszerelhetők. Az Octavia RS indulóára 6,740 millió forint, a kombit 6,9648 millióért vihetik el.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
A Kvasinyban található Škoda-gyárban megkezdődött a Roomster sorozatgyártása. Az év végéig legkevesebb 15 ezer Roomster gyártását tervezi a cég, az üzem napi termelését fokozatosan emelik majd 190 darabra.
A Fabia WRC megérkezésével új névvel, új csapattal indul a Skoda a hazai ralibajnokságban. Az Octavia WRC után Fabia WRC-vel rajthoz álló Turi Tamás és Tóth Imre nem titkolt célja a bajnoki cím elnyerése.
A szuverenitásvédelmi csata intézkedése legfeljebb tíz évre szól, és csak az EGT-országokon kívüli állampolgársággal rendelkező kettős állampolgárokat érinti.