szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Ford Motor amerikai óriásvállalat 2006 első negyedévében 1,2 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el. A vállalat 2005 első három hónapjában még 1,2 milliárd dolláros nettó bevételt ért el. A Ford világméretű autóipari tevékenysége 2006 első negyedévében 184 millió dolláros veszteséget hozott az egy évvel korábbi 580 millió dolláros adózás előtti nyereség után. A GM sorozatosan a hatodik negyedéves veszteséget jelentette be.

Ford F-150
© Ford
A világméretű gépjárműeladások bevételei 2006 első három hónapjában az egy évvel korábbi 39,3 milliárd dollárról 37 milliárd dollárra csökkentek, mennyiségben viszont 1,722 millió darabra nőttek az egy évvel ezelőtti 1,716 millióról. A Ford 2 milliárd dolláros adózott eredményt jelentett tavalyról, a 2004-es, 3,5 milliárdos nettó többlet helyett, de a cégcsoport közleménye elsősorban azt hangsúlyozta, hogy a nehéz, sőt, kínos piaci körülmények dacára sikerült harmadik éve a nyereségzónában tartani a céget.

A tényleges teljesítményt jobban tükröző, egyszeri tételek nélkül számolt adózott eredmény 2,5 milliárd dollárra csökkent 4,3 milliárdról. A járműgyártás adó előtti mérlege egymilliárd dolláros veszteséget jelzett, a 2004-es, 850 milliós adó előtti eredmény helyett. Egész évben 6,818 millió járművet értékesítettek, mindössze 20 ezerrel többet, mint 2004-ben. A tavalyi utolsó negyedévet külön rontotta a Jaguar és Land Rover 1,3 milliárd dolláros értékleírása és a több mint tízezres létszámcsökkentés 962 millió dolláros költsége. Ezt csak részben ellensúlyozta a Hertz autókölcsönző 5,6 milliárd dolláros eladása: az ügylet 1,5 milliárd dollárral járult hozzá a profithoz.

Hummer H2
A General Motors 323 millió dollár negyedéves veszteségről számolt be, amivel már a hatodik egymást követő negyedévben volt deficites a világ első számú járműgyártója. A január-március közötti időszakban a részvényarányos veszteség 57 cent volt, egy évvel korábban 1,3 milliárd dollár, részvényenként 2,22 dollár. Biztató ugyanakkor, hogy a GM bevétele az idei első három hónapban 14 százalékkal rekord szintre, 52,2 milliárd dollárra bővült az egy évvel korábbi 45,8 milliárd dollárról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Ötmilliárd dolláros negyedéves veszteség a GM-nél

A negyedik negyedév is veszteséges lett - 4,8 milliárd dollárral - a General Motors járműipari óriásvállalatnál 2005-ben, az ötödik egymást követő negyedévre írhatott negatív eredményt a cég. Egész éves tavalyi vesztesége így elérte a 8,6 milliárd dollárt.

automenedzser.hu Autó

Milyen kocsival járnak a leggazdagabbak?

Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.

MTI Autó

A Suzukitól kap segítséget a GM

A két gyártó közös bejelentése szerint az amerikai General Motors (GM) 17,4 százaléknyi Suzuki-részesedését adja el mintegy 2 milliárd dollárért.

automenedzser.hu Autó

K.O.-val győznek az ázsiai autók Amerikában

Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.