Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Neue Zürcher Zeitung azt elemzi, elképzelhető-e, hogy megvonják Magyarország szavazati jogát az EU-ban a jogállamiság megsértése miatt. Már 20 tagállam követeli, hogy a Bizottság szabjon ki büntetést Magyarországra, amiért gyakorlatilag betiltotta a Pride-ot. Orbánt azzal vádolják, hogy saját politikai túlélése érdekében használja fel a magyar-ukrán kémügyet. Ursula von der Leyen érdemtelenül kapja meg az Európa egységének elősegítéséért járó Nagy Károly-díjat.Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A Neue Zürcher Zeitung azt elemzi, elképzelhető-e, hogy megvonják Magyarország szavazati jogát az EU-ban a jogállamiság...","id":"20250529_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"2312ff0b-4df7-4bb0-94d6-8805ed22d99f","keywords":null,"link":"/360/20250529_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 29. 11:12","title":"NZZ: Telik a pohár, de még nem csordult ki – nincs meg a kellő többség a „nukleáris opció” bevetése mellett Magyarország ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc6a9249-143f-4636-adac-7bd1dd3fa37f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az idei évre szánt bérkiegészítést a Facebookon jelentette be a miniszter.","shortLead":"Az idei évre szánt bérkiegészítést a Facebookon jelentette be a miniszter.","id":"20250529_lazar-janos-mav-50-ezer-forint-berkiegeszites-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc6a9249-143f-4636-adac-7bd1dd3fa37f.jpg","index":0,"item":"c500e246-7daa-40f6-8d4a-c6b1802418b8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_lazar-janos-mav-50-ezer-forint-berkiegeszites-bejelentes","timestamp":"2025. május. 29. 18:22","title":"Egyszeri 50 ezer forinttal becsüli meg a vasutasok munkáját Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04b30712-1bb9-4e83-a122-bb41bd82b1fc","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Meglátszik a Szerencsejáték Zrt. 2024-es teljesítményén, hogy tavaly nyáron foci-Európa-bajnokság és olimpia is volt.","shortLead":"Meglátszik a Szerencsejáték Zrt. 2024-es teljesítményén, hogy tavaly nyáron foci-Európa-bajnokság és olimpia is volt.","id":"20250529_Szerencsejatek-Zrt-ceges-beszamolo-Nagy-Marton-100-milliard-forint-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04b30712-1bb9-4e83-a122-bb41bd82b1fc.jpg","index":0,"item":"89644673-8ffe-46c6-9cd0-e3b77ac8fb17","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_Szerencsejatek-Zrt-ceges-beszamolo-Nagy-Marton-100-milliard-forint-osztalek","timestamp":"2025. május. 29. 15:29","title":"Annyi pénzt szerencsejátékoztunk el tavaly, hogy Nagy Márton 100 milliárd forint osztalék kifizetését rendelte el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"709ff86a-57d0-4958-9441-f152aa7f1370","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Már meg is kapta a szolgálati egyenruháját. ","shortLead":"Már meg is kapta a szolgálati egyenruháját. ","id":"20250529_lefoglalt-Audival-jaroroznek-majd-a-rendorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/709ff86a-57d0-4958-9441-f152aa7f1370.jpg","index":0,"item":"a8449bb4-3a5e-4072-b3ec-7121de02c0b5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250529_lefoglalt-Audival-jaroroznek-majd-a-rendorok","timestamp":"2025. május. 29. 17:50","title":"Drogdílertől lefoglalt 450 lóerős Audiból lett magyar rendőrautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4ac2892-1dd6-45b5-8ed3-9c86534cee9b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"272 milliárd forintra nőtt a Duna Aszfalt bevétele, a nyereségét is növelni tudta.","shortLead":"272 milliárd forintra nőtt a Duna Aszfalt bevétele, a nyereségét is növelni tudta.","id":"20250530_szijj-laszlo-duna-aszfalt-nyereseg-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4ac2892-1dd6-45b5-8ed3-9c86534cee9b.jpg","index":0,"item":"094ff501-aabc-4fc1-ac5b-768f73f14e02","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_szijj-laszlo-duna-aszfalt-nyereseg-osztalek","timestamp":"2025. május. 30. 17:12","title":"Remekül él Szíjj László az állami útépítésekből, 5 milliárdos osztalék lett a jutalma tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55894968-16ec-4706-a548-e26f348c3178","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":" A TV2 műsorvezetője 16 éves volt, amikor megtudta, hogy az apja öngyilkos lett.","shortLead":" A TV2 műsorvezetője 16 éves volt, amikor megtudta, hogy az apja öngyilkos lett.","id":"20250529_Marsi-Aniko-az-edesapja-ongyilkossagarol-beszelt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55894968-16ec-4706-a548-e26f348c3178.jpg","index":0,"item":"10698a80-c426-452c-b518-fe0f0caeee35","keywords":null,"link":"/elet/20250529_Marsi-Aniko-az-edesapja-ongyilkossagarol-beszelt","timestamp":"2025. május. 29. 09:56","title":"Marsi Anikó az édesapja öngyilkosságáról beszélt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dee8826b-ecf6-48d3-9494-e9e421d3ff8a","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A BKV vezérét nemrég menesztették, miután kiderült, hogy szoros kapcsolatot ápolhatott a cégbe beépült bűnszervezet irányítójával.","shortLead":"A BKV vezérét nemrég menesztették, miután kiderült, hogy szoros kapcsolatot ápolhatott a cégbe beépült bűnszervezet...","id":"20250529_ij-vezerigazgatoi-palyazat-BKK-BKV-bolla-tibor-karacsony-gergely-vitezy-david","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dee8826b-ecf6-48d3-9494-e9e421d3ff8a.jpg","index":0,"item":"c2d9146e-e815-48d9-ac1b-81d864dc5eb5","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_ij-vezerigazgatoi-palyazat-BKK-BKV-bolla-tibor-karacsony-gergely-vitezy-david","timestamp":"2025. május. 29. 05:25","title":"Új vezérigazgatói pályázatot hirdetnek a BKK-nál és a BKV-nál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74903045-c931-44da-b318-e547bce9dd5b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kommentek hatnak az emberre. Olyannyira, hogy a színész nemrégiben egy erdélyi túráját is lemondta az online gyalázkodás miatt. Lengyel Tamással Kacskovics Mihály Béla beszélgetett.","shortLead":"A kommentek hatnak az emberre. Olyannyira, hogy a színész nemrégiben egy erdélyi túráját is lemondta az online...","id":"20250530_Fulke-podcast-Lengyel-Tamas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74903045-c931-44da-b318-e547bce9dd5b.jpg","index":0,"item":"3c004c7d-adec-4ad8-808a-648a1f8e863d","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Fulke-podcast-Lengyel-Tamas-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:10","title":"Lengyel Tamás a Fülkében: Összetartozunk, ez az országunk, együtt csináljuk ezt az egészet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az idén kilencven éves BMW többszörös jubileumot ünnepel: negyven éve kezdték meg a legendássá vált 02-es sorozat gyártását, harminc éve mutatkozott be a formabontó 6-os Coupé, és két évtizede annak, hogy a gyár új, sportos modellt tervezett a 3-as sorozathoz, az M3-ast.
Negyven éves a BMW legendás sorozata, a 02-es, amely hivatalosan 1966. május 7-én, a BMW ötvenedik születésnapján debütált a Bajor Állami Operaházban. Az új 1600-as modellnél a 2-es számot eredetileg belső megkülönböztetésre használta a BMW, ám szemmel is látható volt az eltérés a korábbi négyajtós 1600-as és az új kétajtós modell között, amelynek dizájnja jelentős mértékben különbözött a BMW-család arculatától is. Az új típus kisebb és fürgébb volt, mint a többi 1600-as: az autó 27 centiméterrel rövidebb, 4,23 méter hosszú lett, miközben a szokásos 2,5 méteres tengelytávolságot csupán 5 centiméterrel rövidítették meg. A dinamikusabb, sportosabb külsőt tovább erősítette a 4 centiméterrel alacsonyabb tető, a lapos első szélvédő, a kerek fényszórók és hátsó lámpák. Az 1600-2 13 másodperc alatt gyorsult fel 100 kilométer/órára, végsebessége pedig elérte a 166 kilométer/óet. A kereskedők kétkedve fogadták a BMW új fejlesztését, azonban az eladások a gyártót igazolták: az első évben több mint 13 ezer autó gurult le a gyártószalagról, a következő évben pedig mintegy 38 ezer 500 darabot értékesítettek a kétajtós modellből, majdnem annyit, mint a négyajtósból. 1967-ben mutatkozott be az ikerkarburátoros 1600 TI, a 2-est felváltotta a TI jelzés, a „Turismo Internazionale” rövidítése.
1968-ban az autórajongók egy új, „kicsi” BMW megjelenését várták. A kétliteres motorral felszerelt 2002-es a sportos limuzin megtestesítője lett, 10,7 másodperc alatt érte el a 100 kilométer/órát. Követője a 120 lóerős 2002 ti lett, amelynek maximális sebessége elérte a 185 kilométer/órát. 1971 volt a széria legsikeresebb éve, amikor négy új modellt dobtak piacra, köztük az injektoros 2002 tii-t.
Az azóta kultikussá vált sorozat a negyvenéves jubileumot egyfajta újjászületéssel ünnepli. A BMW mérnökei, Arthur Herrmann és Klaus Kutscher egy 2002 tii modellbe leheltek új életet, amelyet a BMW Múzeum területén található műhelyben több hónapig tartó aprólékos munkával szereltek össze egy eredeti vázból és mintegy négyezer pótalkatrészből. Az autó formavilága és narancs színe a hatvanas, hetvenes évek flower-power hangulatát idézi. Csakúgy, mint az 1973-as modellben, az autó szíve egy kétliteres, négyhengeres, 130 lóerős motor, amely az 1030 kilós gépkocsit 9,4 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órás sebességre.
[[ Oldaltörés: Színre lép a 6-os Coupé (Oldaltörés) ]]
1972-ben mutatta be a BMW új, áramvonalas, ultralapos koncepcióautóját, amelynek dizájnja azt az érzetet keltette, mintha egyenes a jövőből érkezett volna. Nem alaptalanul, hiszen a modell a négy évvel később bemutatott 6-os Coupé előfutára volt. A futurisztikus, 200 lóerős, négyhengeres turbómotorral felszerelt, 250 kilométer/óra végsebességű sportkocsi fogadtatása annyira pozitív volt, hogy a BMW azonnal nekilátott egy teljesen új, luxus coupé kifejlesztésének. A modell az 1976-os Genfi Autószalonon mutatkozott be, megjelenése egyértelműen tükrözte a tervezésben bekövetkezett generációváltást és az új, még sportosabb irányvonalat. Elődjéhez hasonlóan a 6-os Coupé dizájnjának is az alacsony tető volt az egyik legszembetűnőbb eleme, azonban hosszát jelentősen, 4,75 méterre megnövelték, ezzel párhuzamosan a belső tér is tágasabb lett, kényelmes utazást biztosítva a vezetőnek és a hátsó üléseken utazóknak egyaránt. A műszerfal, amelyet ergonómiai szempontok alapján terveztek, a 3-as sorozathoz hasonlóan körülveszi a vezetőt.
A kényelmet növelte a kormánykerék és az ülés magasságának nagymértékű szabályozhatósága, valamint a sötétített üvegű szélvédők is. A szervokormány az alapfelszerelés része volt. Egyedülálló és előremutató újításnak számított a 6-os szériába épített elektronikus Check Control System, amely folyamatos információval látta el a vezetőt az olajszintről, a hűtésről valamint a fékek és a lámpák működéséről. Az Európában és az Egyesült Államokban is népszerű modellt a 635 CSi követte 1978-ban, amelyet 3,2 literes, hathengeres motor hajtott, és 220 kilométer/órás végsebességével nem talált riválisokra az autópályán.
A nyolcvanas évek további fejlesztéseket hoztak, a 628 CSi már nem csak sportosság, hanem a takarékos üzemanyag-felhasználás is jellemezte. Az 1983-as Frankfurti Motor Show-n bemutatott M 635 CSi a Coupé luxusát ötvözte egy versenyautó teljesítményével. A mérnökök figyelme a sebesség fokozása mellett a hatékony és biztonságos vezetésre irányult, 1985-ben a 6-os sorozat modelljeit is összkerékhajtással szerelték fel. A 6-os tizennégy év szünet után 2003-ban tért vissza az utakra, továbbra is a szenvedély, elegancia, erő és teljesítmény tökéletes összhangját kínálva. A hagyományos kupék formanyelvét követve az új 6-os Coupé motorházteteje hosszú, sima vonalban nyúlik az utastér felé, aminek alacsony ívelésű teteje a csomagtartófedélben végződik. Az új 6-os Coupé fara, a beépített spoilerrel, végre, minden szempontból sportos, a tipikus gran turismók hangulatát idézve.
Az 1980-as évek elején a BMW mérnökei úgy gondolták, egy új, sportos motort kellene tervezni a hármas sorozat számára. Az M3 az 1985-ös Frankfurti Motor Show-n mutatkozott be, és első ránézésre is szembeötlőek voltak az eltérések az új modell és a 3-as széria korábbi típusai között. A gyorsaságot a kifinomult aerodinamikai tervezés, a könnyű műanyagok használata, valamint a 2,3 literes, négyhengeres, 200 lóerős motor garantálta. Az M3-as maximális sebessége 230 kilométer/óra volt, fogyasztása pedig 9 liter alatt maradt. Az M3-ast versenyre tervezték, ezt bizonyíthatta is az 1987-es Túraautó Világbajnokságon, ahol az első és a második helyet is M3-as pilóták szerezték meg. 1992-ig az M3 első generációjából mintegy 18 ezer darabot értékesítettek, ebből mintegy 800 kabrió volt.
A BMW 3-as sorozatot választották az év autójának a New York-i Autószalonon. A sikeres 3-as széria ötödik generációja saját kategóriájában 26 konkurenst győzött le, és kapta meg a World Car of the Year díjat. A díjkiosztón egy 46 nemzetközi szakújságíróból álló zsűri értékelte az év autós újdonságait, húsz szempont alapján. A kritériumok között volt a design, a menetteljesítmény, a kényelem és a funkcionalitás is.
Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.
Az új BMW 320d lett az év autója a brit What Car? magazin díjátadóján Londonban. A bajorok több kategóriában is elhozták az első díjat. A BMW 525i-t az év üzleti autójának választották. A családi autók kategóriájában a VW Passat vitte el a pálmát.
A BMW egyedülálló bemutatókkal teszi különlegessé genfi jelenlétét. Az autószalon közönsége láthatja először a BMW Z4 M Coupét és a BMW Z4 Coupé 3.0si-t. A számos újdonságon felül a látogatók bepillantást nyerhetnek abba, hogyan oldják fel a dinamikus autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás között feszülő ellentétet. A már szériában előállított, takarékos benzin- és dízelmotorokon kívül néhány csúcstechnológiájú, új fejlesztést is bemutat a BMW Genfben.
A tavasz beköszöntével Magyarországra is megérkezett a 343 lóerős BMW Z4 M Roadster, amely egyedi vezetési élményt ígér. Ára borsos, de aki feleannyi lóerővel beéri, válassza a kétliteres alapváltozatot. De előtte próbálja ki az M-verziót.
A BMW januárban indítja el hivatalos újraértékesítési programját Magyarországon. A program lényege, hogy a BMW Magyarország hivatalos márkakereskedéseinél megbízható, fiatal használt BMW-k vásárlására nyílik lehetőség.