Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"68804da4-288f-406b-9671-1e1a6a1fcc86","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A határt messzire elkerüli, aki teheti, számos reptér bezárt, és százával töröltek járatokat. Az érintett nemzetközi járatok nagy kerülőre számíthatnak.","shortLead":"A határt messzire elkerüli, aki teheti, számos reptér bezárt, és százával töröltek járatokat. Az érintett nemzetközi...","id":"20250507_india-pakisztan-konfliktus-polgari-legikozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68804da4-288f-406b-9671-1e1a6a1fcc86.jpg","index":0,"item":"80271694-89c4-4f73-9754-8213f55277cc","keywords":null,"link":"/vilag/20250507_india-pakisztan-konfliktus-polgari-legikozlekedes","timestamp":"2025. május. 07. 13:00","title":"Nem tett jót a polgári légi közlekedésnek az indiai–pakisztáni konfliktus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f48f47d3-074f-40ed-9872-c73659059873","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A legkülönfélébb, esetenként egészen meglepő termékek várnak új gazdára a Facebook online piacterén. Azonban az mindenképpen különös, hogy még világháborús hajóroncsot is kínálnak, sőt vesznek itt.","shortLead":"A legkülönfélébb, esetenként egészen meglepő termékek várnak új gazdára a Facebook online piacterén. Azonban...","id":"20250507_elso-vilaghaborus-hajoroncs-facebook-marketplace","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f48f47d3-074f-40ed-9872-c73659059873.jpg","index":0,"item":"647d4364-ae98-441e-8477-5f2e368d8dd6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250507_elso-vilaghaborus-hajoroncs-facebook-marketplace","timestamp":"2025. május. 07. 12:03","title":"140 ezer forintért vett valaki a Facebookon egy I. világháborús hajóroncsot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8c68e86-f39d-48f0-9690-ee5232e8434c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A belügyminiszter helyes választ adott volna, ha neki kell idén érettségiznie.","shortLead":"A belügyminiszter helyes választ adott volna, ha neki kell idén érettségiznie.","id":"20250507_Pinter-Sandor-kiszamolta-mennyi-csoki-van-a-Turo-Rudin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8c68e86-f39d-48f0-9690-ee5232e8434c.jpg","index":0,"item":"16e247d0-7a74-4dda-af84-b92ecf4bba0d","keywords":null,"link":"/elet/20250507_Pinter-Sandor-kiszamolta-mennyi-csoki-van-a-Turo-Rudin","timestamp":"2025. május. 07. 21:27","title":"Pintér Sándor kiszámolta, mennyi csoki van a Túró Rudin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62ac4bdb-1c21-409e-9738-26b11acb1491","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A csütörtöki harmadik szavazás sikeres volt, Robert Prevost amerikai bíboros lett az új pápa XIV. Leó néven. Róma új püspöke Ágoston-rendi szerzetes és többször is bírálta a Trump-kormány bevándorlás-politikáját.","shortLead":"A csütörtöki harmadik szavazás sikeres volt, Robert Prevost amerikai bíboros lett az új pápa XIV. Leó néven. Róma új...","id":"20250508_papavalasztas-konklave-masodik-nap-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62ac4bdb-1c21-409e-9738-26b11acb1491.jpg","index":0,"item":"5b167c44-cc8e-4875-966c-4cbd16550cef","keywords":null,"link":"/elet/20250508_papavalasztas-konklave-masodik-nap-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 10:05","title":"XIV. Leó pápa: Isten mindannyiunkat szeret, feltétel nélkül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f34270f-cc7c-4ab6-aae3-1dfc86cd664a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenkilencedik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250507_Gondolkozz-velunk-Medencek-Szexi-a-matek-19","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f34270f-cc7c-4ab6-aae3-1dfc86cd664a.jpg","index":0,"item":"5a12df8e-afdd-4290-8be9-61cdc0e0da93","keywords":null,"link":"/elet/20250507_Gondolkozz-velunk-Medencek-Szexi-a-matek-19","timestamp":"2025. május. 07. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Medencék – Szexi a matek 19.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b2fafc0-5d3c-49f2-9cec-162301099677","c_author":"Galicza Dorina","category":"elet","description":"133 bíboros vonult be szerdán délután a Sixtus-kápolnába, hogy megválasszák a katolikus egyház új vezetőjét. Hogyan készül Róma a pápaválasztásra, mi a helyzet Erdő Péterrel és mi lett az első szavazás eredménye? – összeszedtünk mindent, amit a konklávéról tudni kell.","shortLead":"133 bíboros vonult be szerdán délután a Sixtus-kápolnába, hogy megválasszák a katolikus egyház új vezetőjét. Hogyan...","id":"20250507_konklave-papavalasztas-biboros-sixtus-kapolna-elo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b2fafc0-5d3c-49f2-9cec-162301099677.jpg","index":0,"item":"1e4899eb-e840-421b-9ab8-d59df1282714","keywords":null,"link":"/elet/20250507_konklave-papavalasztas-biboros-sixtus-kapolna-elo-ebx","timestamp":"2025. május. 07. 10:39","title":"Felszállt a fekete füst, nincs még új pápa – a konklávé első napjának összefoglalója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62e4207c-7362-429b-bdf4-3580486d0700","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Közelegnek a fagyosszentek, a nyárias meleg egyelőre nem tér vissza. ","shortLead":"Közelegnek a fagyosszentek, a nyárias meleg egyelőre nem tér vissza. ","id":"20250507_idojaras-csucshomerseklet-gyenge-fagy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62e4207c-7362-429b-bdf4-3580486d0700.jpg","index":0,"item":"dd56693e-37f7-479d-a23c-fdd12a588b6e","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_idojaras-csucshomerseklet-gyenge-fagy","timestamp":"2025. május. 07. 07:55","title":"Hidegebb van a szokásosnál, a hétvégén gyenge fagy is lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7b66f2d-fb1d-4fde-b8a4-9a274a808729","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Karácsony Gergely szerint ez azt jelenti, hogy az állami tulajdonú MVM-hez tartozó Gázgyár kármentesítését már nem lehet tovább halogatni.","shortLead":"Karácsony Gergely szerint ez azt jelenti, hogy az állami tulajdonú MVM-hez tartozó Gázgyár kármentesítését már nem...","id":"20250507_A-fovaros-pert-nyert-az-Obudai-Gazgyar-rakkelto-szennyezesenek-ugyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7b66f2d-fb1d-4fde-b8a4-9a274a808729.jpg","index":0,"item":"9aee9331-255b-4920-becc-0bb89cbe9d01","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_A-fovaros-pert-nyert-az-Obudai-Gazgyar-rakkelto-szennyezesenek-ugyeben","timestamp":"2025. május. 07. 11:13","title":"A főváros pert nyert az Óbudai Gázgyár rákkeltő szennyezésének ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mazda hivatalosan is bemutatta a nagy érdeklődéssel várt Mazda CX-7 szabadidőautót. A legújabb fejlesztésű SUV még tavasszal megérkezik a Mazda-kereskedőkhöz.
A CX-7 valódi áttörést jelent a piacon található szabadidőautók között, hisz magában hordozza a Mazdák sportos lelkületét, a Zoom-Zoom szellemiséget. Iwao Koizumi főtervező – akinek nevéhez köthető az igen sikeres Mazda6 és az 1995-ben bemutatott RX-01 tanulmányautó – a „bővülő határok” mottóval jellemezte a CX-7 fejlesztése során végzett munkája egészét. Az első szélvédő 66 fokos szögben döntött – ez laposabb sok sportautóénál, s szinte valamennyi szabadidőautóénál. Erőteljes vonalak kötik össze az A-oszlopot és a hűtőmaszkot, a motortértető erőteljes peremet kapott; az ötszögű hűtőmaszk és a jellegzetes lámpatestek félreismerhetetlenné teszik a Mazda-identitást. Az oldalnézetet az erőteljesen emelkedő övvonal látványa uralja Hátulnézetben a jellegzetes kör motívumokat rejtő lámpatestek, valamint a két nagyméretű kipufogó végződés sejteti a CX-7-esben megbúvó sportos lelkületet.
A formatervhez alkalmazkodik az utastér hangulata is. A műszerfal kialakítása tovább folytatja az egyedi, „kettős tetejű” kialakítást: a kisebbik árnyékoló fedél hagyományosan a műszeregység felett található, míg a nagyobbik a műszerfal teljes hosszában fut végig, ezzel összekapcsolva a vezető és a jobb első utas előtti teret. A vezető előtt három műszerből álló, egységes műszercsoport található; a középkonzol aljára helyezett váltókar könnyen elérhető; a háromküllős kormánykerék, valamint a határozott formájú első ülések mind a kiváló minőségről árulkodnak.
A 2005-ös Detroiti Autószalonon bemutatott MX-Crossportból merítve ihletet, a CX-7 főtervezője úgy alkotta meg a járművet, hogy az képes legyen öt utas teljes kényelemben történő szállítására. A hátsó üléssor ugyanakkor nem csupán három felnőtt számára kínál teljes kényelmet, hiszen 60:40 százalékos arányban osztott, és ledöntésével jelentősen növelhető a raktér. Eltávolodva a szabadidőautók hagyományosnak nevezett használhatóságától, a CX-7 csomagtere jelentősen hosszabb rakteret (178 centis sima padlót) kínál, mint a versenytársak. Amennyiben a hátsó üléssor használatban van, a raktér hossza 99 centiméter – ez azt jelenti, hogy könnyedén képes elnyelni három teljes méretű golftáskát.
A hajtáslánc a CX-7 esetében ez egy turbófeltöltésű, töltőlevegő-hűtővel kiegészített, 2,3 literes lökettérfogatú, közvetlen benzinbefecskendezéses, négyhengeres erőforrást jelent. Ez a motor dolgozik a Mazda6 MPS-ben is, amit az Egyesült Államok piacán MAZDASPEED6 néven árusít a Mazda. A Mazda CX-7-esbe építve az MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition – közvetlen üzemanyag befecskendezéses) Turbo figyelemreméltó 244 lóerős teljesítményre képes (a főtengely percenkénti 5500-as fordulata mellett).
Az MZR 2.3 DISI Turbo erőforrás 350 newtonméteres nyomaték leadására képes 2500-as percenkénti főtengelyfordulatnál. Ez egyben azt is jelenti, hogy az erőteljes gyorsulás már 2000-es fordulatszámtól érzékelhető, s innentől egyenletesen a vezető rendelkezésére áll egészen 5000-es fordulatig, ahol a motorteljesítmény eléri csúcsát.
A hatfokozatú, automatizált váltómű a sofőrnek teljes körű kézi kapcsolási rendszert is kínál. A szabadidőautóhoz kétféle hajtáslánc rendelhető: elsőkerékhajtás, vagy a Mazda által kifejlesztett aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszer (Mazda Active Torque-Split All-Wheel Drive). Ez utóbbi lelke a hátsó differenciálzárral egybeépített, elektronikus felügyeletű kuplungrendszer, ami akár a nyomaték felét is képes a hátsó tengely kerekeihez juttatni. A vezetési helyzetnek megfelelő nyomatékelosztásról a motorelektronikától, a kerekek elfordulását figyelő érzékelőktől, a blokkolásgátló rendszertől (ABS), valamint a minden CX-7-ben megtalálható menetsegítő elektronikától (Dynamic Stability Control – DSC) érkező jelek alapján dönt a jármű elektronikus agya. Az út felülete tehát lehet akár száraz, nedves vagy csúszós, a vezetési stílus pedig megfontolt vagy sportos – az összkerékhajtási rendszer minden körülmény között optimális tapadást biztosít.
A CX-7 merev karosszériájában megtalálható a Mazda speciális ütközésienergia-elvezető rendszere (Mazda Advanced Impact Energy Distribution and Absorption System). Az üzemanyagtartály körüli védelem még a jelentős erejű ráfutásos ütközés esetén is megakadályozza az üzemanyag szivárgását. A CX-7 alapfelszereltségében hat légzsák található (elsők és oldalsók az első két utas számára, valamint függönylégzsák a hátul ülőknek). Egy különleges érzékelő képes előre érzékelni az autó borulását, majd aktiválni az oldal- és függönylégzsákokat, korai nyílásával, valamint közel hat másodpercig tartó felfújt állapotával megakadályozva a végtagok sérülését borulás esetén. Az első üléssorban a biztonságiöv-előfeszítő és a terhelésszabályozó növeli tovább a biztonságot.
A CX-7 háromféle felszereltségi szinttel kerül forgalomba, de már az alapfelszereltségű kivitel is igen gazdagon felszerelt biztonsági és kényelmi berendezésekkel: légkondícionáló, elektromos ablakemelők, központi zár, sebességtartó automatika, illetve hat légzsák, blokkolásgátló (ABS), elektronikus menetstabilizáló (DSC) és kipörgésgátló (TCS).
A Mazda 6 (Japánban Atenza) modelljének gyártási darabszáma februárban elérte az egymilliós határt. Az első hatos 2002 februárjában készült el a cég Hofu-i második számú üzemegységében. A Mazda történetében ez a modellsorozat szárnyalta túl legrövidebb idő alatt az egymilliós gyártási darabszámot.
A Mazda új hétszemélyes crossover szabadidőautóját április 12-én a New York-i autókiállításon mutatják be a sajtónak és a közönségnek. A CX-7 nagyobbik testvérét kifejezetten az amerikai piacra tervezték. A Mazda standján bemutatkozik még a hármas sorozat legizmosabb tagja, a Mazda3 MPS (Amerikában Mazdaspeed3) is.
Bemutatkozott itthon is a Mazda két legújabb modellje, a 260 lóerős Mazda6 MPS, illetve a világ legnépszerűbb roadsterének, az MX-5-nek a harmadik generációja. A vezetési élmény mellett versenyképes árakkal is büszkélkedhetnek: az MX-5 már 5 millió 449 ezer 900 forinttól elérhető, az MPS 260 lóerővel, összkerékhajtással és fejedelmi felszereltséggel 9 millió 399 ezer 900 forintba kerül.
A Mazda Motor Europe tovább folytatja idei kiemelkedő teljesítményét, februárban az eladások 21 százalékkal növekedtek az előző év adataihoz képest – így ez már a második, egymást követő hónap, amikor a Mazda európai leányvállalata két számjegyű növekedést képes elérni.