Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fc0b6f43-8043-4035-bd82-fc9d2824b302","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Van, aki egyszerűen nem hajlandó megváltozni.","shortLead":"Van, aki egyszerűen nem hajlandó megváltozni.","id":"20250102_Negyvenegyszer-kaptak-el-egy-ausztral-autost-vezetes-kozbeni-mobilozasert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc0b6f43-8043-4035-bd82-fc9d2824b302.jpg","index":0,"item":"337a7d07-6cee-4f3e-baca-1e005200feb6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_Negyvenegyszer-kaptak-el-egy-ausztral-autost-vezetes-kozbeni-mobilozasert","timestamp":"2025. január. 02. 08:42","title":"Negyvenegyszer kaptak el egy ausztrál autóst vezetés közbeni mobilozásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce98aabc-368f-4ae2-9f4a-ed9a5be8d0fb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Rosszak voltak a visszajelzések a fekete drapériás kordonokról, így a kerület polgármestere elbontatta.","shortLead":"Rosszak voltak a visszajelzések a fekete drapériás kordonokról, így a kerület polgármestere elbontatta.","id":"20250103_bontas-halaszbastya-kordon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce98aabc-368f-4ae2-9f4a-ed9a5be8d0fb.jpg","index":0,"item":"3d1054b8-2ccb-45c0-9703-0584e3b82396","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_bontas-halaszbastya-kordon-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 12:09","title":"Elbontották a Halászbástyánál felállított kordont, most így néz ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a9d70bf-d16b-49be-8dac-26de603353b3","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A Nemzet Sportolója 103 éves volt.","shortLead":"A Nemzet Sportolója 103 éves volt.","id":"20250102_meghalt-Keleti-Agnes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a9d70bf-d16b-49be-8dac-26de603353b3.jpg","index":0,"item":"045d3625-4eea-4bd4-92d0-8959362b04bb","keywords":null,"link":"/sport/20250102_meghalt-Keleti-Agnes","timestamp":"2025. január. 02. 08:24","title":"Meghalt Keleti Ágnes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3490a1ac-6f15-4f48-a2c5-eac7c1b14368","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A gyanús csomagban madzagok, egy óra és telefon is volt, robbanóanyag azonban nem.","shortLead":"A gyanús csomagban madzagok, egy óra és telefon is volt, robbanóanyag azonban nem.","id":"20250102_albomba-hegyko-templom-szilveszter-ejjel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3490a1ac-6f15-4f48-a2c5-eac7c1b14368.jpg","index":0,"item":"871ddd82-989c-4633-9405-3ba23c9e95bf","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_albomba-hegyko-templom-szilveszter-ejjel","timestamp":"2025. január. 02. 14:07","title":"Álbombát találtak a hegykői templom előtt szilveszter éjjelén, egy helyi férfit elfogtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tizenhét órát kellett várakozniuk a Spanyolországhoz tartozó szigeten az utasoknak. ","shortLead":"Tizenhét órát kellett várakozniuk a Spanyolországhoz tartozó szigeten az utasoknak. ","id":"20250102_Tenerife-Wizz-Air-repulogep-utas-Budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631.jpg","index":0,"item":"0519b808-40e5-4ed4-b38d-8da2395de0c2","keywords":null,"link":"/elet/20250102_Tenerife-Wizz-Air-repulogep-utas-Budapest","timestamp":"2025. január. 02. 12:49","title":"Madárral ütközött a Wizz Air gépe, ezért Tenerifén rekedtek egy éjszakára a Budapestre tartó utasok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Jövő héttől kampányüzemmódra kapcsol a Tisza Párt.","shortLead":"Jövő héttől kampányüzemmódra kapcsol a Tisza Párt.","id":"20250102_Magyar-Peter-valasztas-Tisza-Fidesz-Orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26.jpg","index":0,"item":"02129a73-d00c-4beb-b181-4bb5d6b1877e","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Magyar-Peter-valasztas-Tisza-Fidesz-Orban","timestamp":"2025. január. 02. 16:28","title":"Magyar Péter szerint már április végén előrehozott parlamenti választásokat tarthatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cf19c83-465a-43c4-9d13-3b8002c4ec72","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A németek nem örültek túlzottan a <strong>látottaknak</strong>. ","shortLead":"A németek nem örültek túlzottan a <strong>látottaknak</strong>. ","id":"20250102_herbert-diess-vw-kinai-auto-nio-et9","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cf19c83-465a-43c4-9d13-3b8002c4ec72.jpg","index":0,"item":"7a58afe6-6082-4ee8-a6ef-c05525fef832","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_herbert-diess-vw-kinai-auto-nio-et9","timestamp":"2025. január. 02. 10:49","title":"Kínai autóról áradozik a Volkswagen elbocsátott vezére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sándor András humánökológus szerint, aki megmutatja, hogyan tudunk szembeszállni a válságba került fogyasztói társadalommal anélkül, hogy mindenestül kivonulnánk belőle. Az általa ajánlott életmód ugyan lemondásokkal járhat, de az érmének van egy másik, fontosabb oldala is: a teljesebb élet lehetősége. ","shortLead":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sándor András...","id":"20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e.jpg","index":0,"item":"9876243c-bcd8-4c76-a955-085ef0dd0b80","keywords":null,"link":"/elet/20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","timestamp":"2025. január. 04. 05:50","title":"Tényleg kell az új kocsi vagy a nagyobb ház? – Az önkéntes egyszerűség lehet a boldog élet titka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mazda hivatalosan is bemutatta a nagy érdeklődéssel várt Mazda CX-7 szabadidőautót. A legújabb fejlesztésű SUV még tavasszal megérkezik a Mazda-kereskedőkhöz.
A CX-7 valódi áttörést jelent a piacon található szabadidőautók között, hisz magában hordozza a Mazdák sportos lelkületét, a Zoom-Zoom szellemiséget. Iwao Koizumi főtervező – akinek nevéhez köthető az igen sikeres Mazda6 és az 1995-ben bemutatott RX-01 tanulmányautó – a „bővülő határok” mottóval jellemezte a CX-7 fejlesztése során végzett munkája egészét. Az első szélvédő 66 fokos szögben döntött – ez laposabb sok sportautóénál, s szinte valamennyi szabadidőautóénál. Erőteljes vonalak kötik össze az A-oszlopot és a hűtőmaszkot, a motortértető erőteljes peremet kapott; az ötszögű hűtőmaszk és a jellegzetes lámpatestek félreismerhetetlenné teszik a Mazda-identitást. Az oldalnézetet az erőteljesen emelkedő övvonal látványa uralja Hátulnézetben a jellegzetes kör motívumokat rejtő lámpatestek, valamint a két nagyméretű kipufogó végződés sejteti a CX-7-esben megbúvó sportos lelkületet.
A formatervhez alkalmazkodik az utastér hangulata is. A műszerfal kialakítása tovább folytatja az egyedi, „kettős tetejű” kialakítást: a kisebbik árnyékoló fedél hagyományosan a műszeregység felett található, míg a nagyobbik a műszerfal teljes hosszában fut végig, ezzel összekapcsolva a vezető és a jobb első utas előtti teret. A vezető előtt három műszerből álló, egységes műszercsoport található; a középkonzol aljára helyezett váltókar könnyen elérhető; a háromküllős kormánykerék, valamint a határozott formájú első ülések mind a kiváló minőségről árulkodnak.
A 2005-ös Detroiti Autószalonon bemutatott MX-Crossportból merítve ihletet, a CX-7 főtervezője úgy alkotta meg a járművet, hogy az képes legyen öt utas teljes kényelemben történő szállítására. A hátsó üléssor ugyanakkor nem csupán három felnőtt számára kínál teljes kényelmet, hiszen 60:40 százalékos arányban osztott, és ledöntésével jelentősen növelhető a raktér. Eltávolodva a szabadidőautók hagyományosnak nevezett használhatóságától, a CX-7 csomagtere jelentősen hosszabb rakteret (178 centis sima padlót) kínál, mint a versenytársak. Amennyiben a hátsó üléssor használatban van, a raktér hossza 99 centiméter – ez azt jelenti, hogy könnyedén képes elnyelni három teljes méretű golftáskát.
A hajtáslánc a CX-7 esetében ez egy turbófeltöltésű, töltőlevegő-hűtővel kiegészített, 2,3 literes lökettérfogatú, közvetlen benzinbefecskendezéses, négyhengeres erőforrást jelent. Ez a motor dolgozik a Mazda6 MPS-ben is, amit az Egyesült Államok piacán MAZDASPEED6 néven árusít a Mazda. A Mazda CX-7-esbe építve az MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition – közvetlen üzemanyag befecskendezéses) Turbo figyelemreméltó 244 lóerős teljesítményre képes (a főtengely percenkénti 5500-as fordulata mellett).
Az MZR 2.3 DISI Turbo erőforrás 350 newtonméteres nyomaték leadására képes 2500-as percenkénti főtengelyfordulatnál. Ez egyben azt is jelenti, hogy az erőteljes gyorsulás már 2000-es fordulatszámtól érzékelhető, s innentől egyenletesen a vezető rendelkezésére áll egészen 5000-es fordulatig, ahol a motorteljesítmény eléri csúcsát.
A hatfokozatú, automatizált váltómű a sofőrnek teljes körű kézi kapcsolási rendszert is kínál. A szabadidőautóhoz kétféle hajtáslánc rendelhető: elsőkerékhajtás, vagy a Mazda által kifejlesztett aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszer (Mazda Active Torque-Split All-Wheel Drive). Ez utóbbi lelke a hátsó differenciálzárral egybeépített, elektronikus felügyeletű kuplungrendszer, ami akár a nyomaték felét is képes a hátsó tengely kerekeihez juttatni. A vezetési helyzetnek megfelelő nyomatékelosztásról a motorelektronikától, a kerekek elfordulását figyelő érzékelőktől, a blokkolásgátló rendszertől (ABS), valamint a minden CX-7-ben megtalálható menetsegítő elektronikától (Dynamic Stability Control – DSC) érkező jelek alapján dönt a jármű elektronikus agya. Az út felülete tehát lehet akár száraz, nedves vagy csúszós, a vezetési stílus pedig megfontolt vagy sportos – az összkerékhajtási rendszer minden körülmény között optimális tapadást biztosít.
A CX-7 merev karosszériájában megtalálható a Mazda speciális ütközésienergia-elvezető rendszere (Mazda Advanced Impact Energy Distribution and Absorption System). Az üzemanyagtartály körüli védelem még a jelentős erejű ráfutásos ütközés esetén is megakadályozza az üzemanyag szivárgását. A CX-7 alapfelszereltségében hat légzsák található (elsők és oldalsók az első két utas számára, valamint függönylégzsák a hátul ülőknek). Egy különleges érzékelő képes előre érzékelni az autó borulását, majd aktiválni az oldal- és függönylégzsákokat, korai nyílásával, valamint közel hat másodpercig tartó felfújt állapotával megakadályozva a végtagok sérülését borulás esetén. Az első üléssorban a biztonságiöv-előfeszítő és a terhelésszabályozó növeli tovább a biztonságot.
A CX-7 háromféle felszereltségi szinttel kerül forgalomba, de már az alapfelszereltségű kivitel is igen gazdagon felszerelt biztonsági és kényelmi berendezésekkel: légkondícionáló, elektromos ablakemelők, központi zár, sebességtartó automatika, illetve hat légzsák, blokkolásgátló (ABS), elektronikus menetstabilizáló (DSC) és kipörgésgátló (TCS).
A Mazda 6 (Japánban Atenza) modelljének gyártási darabszáma februárban elérte az egymilliós határt. Az első hatos 2002 februárjában készült el a cég Hofu-i második számú üzemegységében. A Mazda történetében ez a modellsorozat szárnyalta túl legrövidebb idő alatt az egymilliós gyártási darabszámot.
A Mazda új hétszemélyes crossover szabadidőautóját április 12-én a New York-i autókiállításon mutatják be a sajtónak és a közönségnek. A CX-7 nagyobbik testvérét kifejezetten az amerikai piacra tervezték. A Mazda standján bemutatkozik még a hármas sorozat legizmosabb tagja, a Mazda3 MPS (Amerikában Mazdaspeed3) is.
Bemutatkozott itthon is a Mazda két legújabb modellje, a 260 lóerős Mazda6 MPS, illetve a világ legnépszerűbb roadsterének, az MX-5-nek a harmadik generációja. A vezetési élmény mellett versenyképes árakkal is büszkélkedhetnek: az MX-5 már 5 millió 449 ezer 900 forinttól elérhető, az MPS 260 lóerővel, összkerékhajtással és fejedelmi felszereltséggel 9 millió 399 ezer 900 forintba kerül.
A Mazda Motor Europe tovább folytatja idei kiemelkedő teljesítményét, februárban az eladások 21 százalékkal növekedtek az előző év adataihoz képest – így ez már a második, egymást követő hónap, amikor a Mazda európai leányvállalata két számjegyű növekedést képes elérni.