Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"df1136a4-d156-4929-8395-3b90ef9b81a3","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Buvajsza Szajtyijev néhány nappal az 50. születésnapja előtt halt meg, különös körülmények között. ","shortLead":"Buvajsza Szajtyijev néhány nappal az 50. születésnapja előtt halt meg, különös körülmények között. ","id":"20250305_buvajsza-szajtyijev-birkozo-politikus-ablak-hirtelen-szivhalal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df1136a4-d156-4929-8395-3b90ef9b81a3.jpg","index":0,"item":"fdf7316f-45ec-4071-a3dd-b8559e4ed4bd","keywords":null,"link":"/sport/20250305_buvajsza-szajtyijev-birkozo-politikus-ablak-hirtelen-szivhalal","timestamp":"2025. március. 05. 11:27","title":"Újabb furcsa haláleset: kiesett az ablakon, megmérgezték vagy belehalt a betegségébe a háromszoros orosz olimpiai bajnok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"035463a1-d70f-4498-8dc0-7aa81da2d49c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ezt a négykarikás német kupét az elmúlt évtizedekben évente átlagosan alig több mint 100 kilométert használták.","shortLead":"Ezt a négykarikás német kupét az elmúlt évtizedekben évente átlagosan alig több mint 100 kilométert használták.","id":"20250305_idokapszula-szinte-ujkent-var-gazdara-ez-a-34-eves-audi-coupe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/035463a1-d70f-4498-8dc0-7aa81da2d49c.jpg","index":0,"item":"5f083ea5-9414-472c-944e-ea0705904319","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_idokapszula-szinte-ujkent-var-gazdara-ez-a-34-eves-audi-coupe","timestamp":"2025. március. 05. 06:41","title":"Időkapszula: szinte új autóként vár gazdára ez a 34 éves Audi Coupé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f595eaf4-17d1-4313-a155-f4c3b8d697c4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A gödi Tisza Sziget aktivistáinak meg kell jelenniük a városházán, aki nem megy el a meghallgatásra, az akár félmilliós eljárási bírsággal is sújtható. Az egyik tiszás szerint egy helymeghatározás miatt hívják be őket.","shortLead":"A gödi Tisza Sziget aktivistáinak meg kell jelenniük a városházán, aki nem megy el a meghallgatásra, az akár félmilliós...","id":"20250305_godi-tisza-jegyzo-nevhasznalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f595eaf4-17d1-4313-a155-f4c3b8d697c4.jpg","index":0,"item":"e04f363f-e9bf-4576-a596-83a03608998d","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_godi-tisza-jegyzo-nevhasznalat","timestamp":"2025. március. 05. 17:58","title":"Beidézték a gödi tiszásokat a jegyző elé a város nevének használata miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82e504a7-0dd7-4c8f-8c34-3672d282f8d0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újabb ijesztő tény derült ki a lassan mindenütt jelenlévő műanyagokról, ezek közül is az egészen parányi mikro- és nanoműanyagokról. Beleszólnak abba, hogyan hasznosulnak a szervezetben az antibiotikumok.","shortLead":"Újabb ijesztő tény derült ki a lassan mindenütt jelenlévő műanyagokról, ezek közül is az egészen parányi mikro- és...","id":"20250306_nanomuanyagok-hatasa-antibiotikumok-felszivodasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82e504a7-0dd7-4c8f-8c34-3672d282f8d0.jpg","index":0,"item":"2f3c7fad-2e2a-4dba-8008-c1470ab1910e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250306_nanomuanyagok-hatasa-antibiotikumok-felszivodasa","timestamp":"2025. március. 06. 08:03","title":"Már csak ez hiányzott: ezért nem hatnak annyira újabban az antibiotikumok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0a53af9-8017-4d80-918b-968f80c32ac2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A 2024-es számok azt mutatták, hogy jár az eredményrészesedési kifizetés.","shortLead":"A 2024-es számok azt mutatták, hogy jár az eredményrészesedési kifizetés.","id":"20250305_Bonuszosztas-a-kecskemeti-Mercedes-gyarban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0a53af9-8017-4d80-918b-968f80c32ac2.jpg","index":0,"item":"dcd00d73-21c3-4525-b597-6c6fc71ec4f8","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_Bonuszosztas-a-kecskemeti-Mercedes-gyarban","timestamp":"2025. március. 05. 11:16","title":"800 ezer forintos bónuszt fizet dolgozóinak a kecskeméti Mercedes-gyár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f77e0bb-77a0-4e02-9f84-cdf186a66086","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Pavel Stanchev szerint semmi különöset nem jelent, hogy a hírigazgatójukat lefényképezték a Miniszterelnökségnél.","shortLead":"Pavel Stanchev szerint semmi különöset nem jelent, hogy a hírigazgatójukat lefényképezték a Miniszterelnökségnél.","id":"20250306_tv2-vezerigazgato-karmelita-kolostor-szalai-vivien","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f77e0bb-77a0-4e02-9f84-cdf186a66086.jpg","index":0,"item":"0751c87d-17c0-4c1d-9ad9-1805be267803","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_tv2-vezerigazgato-karmelita-kolostor-szalai-vivien","timestamp":"2025. március. 06. 12:26","title":"A TV2 vezére szerint a Magyar Péter nemi szervéről készült anyag azt mutatja, hogy az újságíróik szabadok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94b42d65-f61b-4a74-aa30-e238508b52f6","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250306_Marabu-Feknyuz-Varga-Mihaly-uj-szerepe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94b42d65-f61b-4a74-aa30-e238508b52f6.jpg","index":0,"item":"8b500116-166e-4728-823f-f52d80cb8aa4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250306_Marabu-Feknyuz-Varga-Mihaly-uj-szerepe","timestamp":"2025. március. 06. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Varga Mihály új szerepe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A politológus szerint nem valószínű, hogy az Egyesült Államok megvédené Európát. ","shortLead":"A politológus szerint nem valószínű, hogy az Egyesült Államok megvédené Európát. ","id":"20250305_napszemle-gustav-gressel-europa-orosz-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd.jpg","index":0,"item":"02b579a5-5de8-4fcb-9f69-6e174f8fdbed","keywords":null,"link":"/360/20250305_napszemle-gustav-gressel-europa-orosz-tamadas","timestamp":"2025. március. 05. 07:30","title":"Gustav Gressel: Moszkva akár már jövőre ráronthat valamelyik uniós tagállamra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mazda hivatalosan is bemutatta a nagy érdeklődéssel várt Mazda CX-7 szabadidőautót. A legújabb fejlesztésű SUV még tavasszal megérkezik a Mazda-kereskedőkhöz.
A CX-7 valódi áttörést jelent a piacon található szabadidőautók között, hisz magában hordozza a Mazdák sportos lelkületét, a Zoom-Zoom szellemiséget. Iwao Koizumi főtervező – akinek nevéhez köthető az igen sikeres Mazda6 és az 1995-ben bemutatott RX-01 tanulmányautó – a „bővülő határok” mottóval jellemezte a CX-7 fejlesztése során végzett munkája egészét. Az első szélvédő 66 fokos szögben döntött – ez laposabb sok sportautóénál, s szinte valamennyi szabadidőautóénál. Erőteljes vonalak kötik össze az A-oszlopot és a hűtőmaszkot, a motortértető erőteljes peremet kapott; az ötszögű hűtőmaszk és a jellegzetes lámpatestek félreismerhetetlenné teszik a Mazda-identitást. Az oldalnézetet az erőteljesen emelkedő övvonal látványa uralja Hátulnézetben a jellegzetes kör motívumokat rejtő lámpatestek, valamint a két nagyméretű kipufogó végződés sejteti a CX-7-esben megbúvó sportos lelkületet.
A formatervhez alkalmazkodik az utastér hangulata is. A műszerfal kialakítása tovább folytatja az egyedi, „kettős tetejű” kialakítást: a kisebbik árnyékoló fedél hagyományosan a műszeregység felett található, míg a nagyobbik a műszerfal teljes hosszában fut végig, ezzel összekapcsolva a vezető és a jobb első utas előtti teret. A vezető előtt három műszerből álló, egységes műszercsoport található; a középkonzol aljára helyezett váltókar könnyen elérhető; a háromküllős kormánykerék, valamint a határozott formájú első ülések mind a kiváló minőségről árulkodnak.
A 2005-ös Detroiti Autószalonon bemutatott MX-Crossportból merítve ihletet, a CX-7 főtervezője úgy alkotta meg a járművet, hogy az képes legyen öt utas teljes kényelemben történő szállítására. A hátsó üléssor ugyanakkor nem csupán három felnőtt számára kínál teljes kényelmet, hiszen 60:40 százalékos arányban osztott, és ledöntésével jelentősen növelhető a raktér. Eltávolodva a szabadidőautók hagyományosnak nevezett használhatóságától, a CX-7 csomagtere jelentősen hosszabb rakteret (178 centis sima padlót) kínál, mint a versenytársak. Amennyiben a hátsó üléssor használatban van, a raktér hossza 99 centiméter – ez azt jelenti, hogy könnyedén képes elnyelni három teljes méretű golftáskát.
A hajtáslánc a CX-7 esetében ez egy turbófeltöltésű, töltőlevegő-hűtővel kiegészített, 2,3 literes lökettérfogatú, közvetlen benzinbefecskendezéses, négyhengeres erőforrást jelent. Ez a motor dolgozik a Mazda6 MPS-ben is, amit az Egyesült Államok piacán MAZDASPEED6 néven árusít a Mazda. A Mazda CX-7-esbe építve az MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition – közvetlen üzemanyag befecskendezéses) Turbo figyelemreméltó 244 lóerős teljesítményre képes (a főtengely percenkénti 5500-as fordulata mellett).
Az MZR 2.3 DISI Turbo erőforrás 350 newtonméteres nyomaték leadására képes 2500-as percenkénti főtengelyfordulatnál. Ez egyben azt is jelenti, hogy az erőteljes gyorsulás már 2000-es fordulatszámtól érzékelhető, s innentől egyenletesen a vezető rendelkezésére áll egészen 5000-es fordulatig, ahol a motorteljesítmény eléri csúcsát.
A hatfokozatú, automatizált váltómű a sofőrnek teljes körű kézi kapcsolási rendszert is kínál. A szabadidőautóhoz kétféle hajtáslánc rendelhető: elsőkerékhajtás, vagy a Mazda által kifejlesztett aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszer (Mazda Active Torque-Split All-Wheel Drive). Ez utóbbi lelke a hátsó differenciálzárral egybeépített, elektronikus felügyeletű kuplungrendszer, ami akár a nyomaték felét is képes a hátsó tengely kerekeihez juttatni. A vezetési helyzetnek megfelelő nyomatékelosztásról a motorelektronikától, a kerekek elfordulását figyelő érzékelőktől, a blokkolásgátló rendszertől (ABS), valamint a minden CX-7-ben megtalálható menetsegítő elektronikától (Dynamic Stability Control – DSC) érkező jelek alapján dönt a jármű elektronikus agya. Az út felülete tehát lehet akár száraz, nedves vagy csúszós, a vezetési stílus pedig megfontolt vagy sportos – az összkerékhajtási rendszer minden körülmény között optimális tapadást biztosít.
A CX-7 merev karosszériájában megtalálható a Mazda speciális ütközésienergia-elvezető rendszere (Mazda Advanced Impact Energy Distribution and Absorption System). Az üzemanyagtartály körüli védelem még a jelentős erejű ráfutásos ütközés esetén is megakadályozza az üzemanyag szivárgását. A CX-7 alapfelszereltségében hat légzsák található (elsők és oldalsók az első két utas számára, valamint függönylégzsák a hátul ülőknek). Egy különleges érzékelő képes előre érzékelni az autó borulását, majd aktiválni az oldal- és függönylégzsákokat, korai nyílásával, valamint közel hat másodpercig tartó felfújt állapotával megakadályozva a végtagok sérülését borulás esetén. Az első üléssorban a biztonságiöv-előfeszítő és a terhelésszabályozó növeli tovább a biztonságot.
A CX-7 háromféle felszereltségi szinttel kerül forgalomba, de már az alapfelszereltségű kivitel is igen gazdagon felszerelt biztonsági és kényelmi berendezésekkel: légkondícionáló, elektromos ablakemelők, központi zár, sebességtartó automatika, illetve hat légzsák, blokkolásgátló (ABS), elektronikus menetstabilizáló (DSC) és kipörgésgátló (TCS).
A Mazda 6 (Japánban Atenza) modelljének gyártási darabszáma februárban elérte az egymilliós határt. Az első hatos 2002 februárjában készült el a cég Hofu-i második számú üzemegységében. A Mazda történetében ez a modellsorozat szárnyalta túl legrövidebb idő alatt az egymilliós gyártási darabszámot.
A Mazda új hétszemélyes crossover szabadidőautóját április 12-én a New York-i autókiállításon mutatják be a sajtónak és a közönségnek. A CX-7 nagyobbik testvérét kifejezetten az amerikai piacra tervezték. A Mazda standján bemutatkozik még a hármas sorozat legizmosabb tagja, a Mazda3 MPS (Amerikában Mazdaspeed3) is.
Bemutatkozott itthon is a Mazda két legújabb modellje, a 260 lóerős Mazda6 MPS, illetve a világ legnépszerűbb roadsterének, az MX-5-nek a harmadik generációja. A vezetési élmény mellett versenyképes árakkal is büszkélkedhetnek: az MX-5 már 5 millió 449 ezer 900 forinttól elérhető, az MPS 260 lóerővel, összkerékhajtással és fejedelmi felszereltséggel 9 millió 399 ezer 900 forintba kerül.
A Mazda Motor Europe tovább folytatja idei kiemelkedő teljesítményét, februárban az eladások 21 százalékkal növekedtek az előző év adataihoz képest – így ez már a második, egymást követő hónap, amikor a Mazda európai leányvállalata két számjegyű növekedést képes elérni.