szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Áprilisban Németországban 10 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint tavaly áprilisban: összesen 282 ezer új autó került a hónapban forgalomba, közölték a német járműipari szövetségben (VDA). A német márkáknál a visszaesés még nagyobb, 12 százalékos volt.

© VW
Az idei év első négy hónapjában Németországban 1,079 millió új járművet regisztráltak, ez 1 százalékkal több a tavalyi első négyhavinál. A hazai gyártmányokból 13 százalékkal kevesebb fogyott, mint a tavalyi első négy hónapban. Áprilisban az export is elmaradt a tavalyi rekordszinttől: a kiszállítások 14 százalékkal 292 ezer 300 járműre estek vissza, miközben továbbra is az export adja a legfontosabb támogatást a német autóiparnak. Az idei első négy hónapban az export 5 százalékkal, 1,336 millió járműre nőtt. A külföldi megrendelések ugyancsak 5 százalékkal emelkedtek az időszakban.

Az általános helyzet egész Nyugat-Európában sem jobb az autóipar számára. Franciaországban az első négy hónapban 1,8 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint egy évvel korábban. Spanyolországban új autókból 10,5 százalékkal kevesebbet vásároltak áprilisban, mint tavaly áprilisban. A visszaesés még tavaly év végén kezdődött. Tizenegy havi javulás után áprilisban az olasz autópiac is összeesett: 6,6 százalékkal az egy évvel korábbihoz képest.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

MTI Gazdaság

Bíznak a németek az autópiac jövőjében

Nem törik meg a német autópiac növekedése jövőre. A bővülés mértéke várhatóan az idei 2 százalékot több mint fél százalékkal haladja majd meg - állítja a német autógyártók szövetsége, a VDA.

MTI/hvg.hu Autó

Újra bővült a magyar autópiac

Az idén az első negyedévben 44 ezer 998 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 6,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A nagyok között a Ford és a Volkswagen és a Toyota eladásai nőttek a legjobban. A francia márkák továbbra is gyengén szerepeltek.

MTI Gazdaság

A kínai autópiacon már nem a Volkswagen vezet

Kínai sajtójelentések szerint a Volkswagen (VW) elvesztette piacvezető szerepét Kínában: tavaly először már a General Motors (GM) adta el ott a legtöbb járművet. Vegyesvállalataival együtt a GM több mint 660 ezer autót értékesített, míg az ugyancsak két kínai vegyesvállalattal rendelkező VW csak 550 ezret.

automenedzser.hu Autó

Az új tagállamok húzták le az uniós autópiacot

Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) a tavalyi piaci évet összegző statisztikájából kiderül, hogy nem sikerült megállítani az újautó-eladások visszaesését, sőt a kelet-közép-európai államok gyenge eladásai további romlást eredményeztek. Kiemelkedően jól teljesítettek az ázsiai gyártók és a balti államok.