szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új, 2007-es modellévtől bővül az Audi A4 család: a típushoz eddig leggyakrabban választott 140 lovas 2.0 TDI motoron kívül az A4 és A4 Avant változatokhoz ezentúl rendelhető a 170 lóerős kétliteres, négyhengeres dízelmotor is.

Az Audi ezen a motoron először ötvözte a piezo technológiát az adagolófúvókás befecskendezéssel. A négyhengeres erőforrás meggyőző menetteljesítményekre teszi képessé az autót: a 170 lóerős A4 limuzin 2.0 TDI elsőkerék hajtással és hatfokozatú manuális váltóval mindössze 8,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órás sebességre és 228 kilométer/óra végsebességre képes, ugyanakkor az átlagos üzemanyag fogyasztása a sajtóközlemény szerint mindössze 5,8 liter 100 kilométerenként. A motor maximális 350 Nm forgatónyomatéka 1750 és 2500-as fordulatszám között áll rendelkezésre.

 

A sportos és dinamikus erőforrás rendelhető quattro állandó négykerék hajtással is. Az Audi valamennyi dízel erőforrásához rendelhető dízel-részecskeszűrő ennél a motorverziónál széria.

 

Az új modellév megkülönböztetésének érdekében tovább finomították az A4 sorozat belső terét: a középkonzol kapcsolói, illetve a pohártartók egy alumíniumhoz hasonló borítást kapnak majd. A rádió kezelőszervei ugyancsak ebből a jó minőségű anyagból készülnek. Nem csupán az autó belseje, hanem a külső is átesett némi frissítésen, így például bővült az autóhoz választható színek skálája is.

 

A következő modellévtől számos új felszereltség is bekerül az Audi A4-be, így például az A3-as modellhez hasonlóan az A4-ben is most debütál az Audi új generációs navigációs rendszere a nagy monokróm kijelzővel, az MP3-as fájlok lejátszására is alkalmas CD lejátszó, illetve az MMI-rendszer is. Ugyancsak újdonságszámba megy az opcionálisan rendelhető új iPod csatlakozó, amelynek segítségével lejátszhatjuk az iPod MP3-as fájljait.

 

Természetesen az Audi S4 is részesül a következő modellév változtatásaiból. A fent felsoroltakon kívül az A4 sportverzióját új S-dizájnban készülő 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, valamint fekete színű féknyergek teszik még egyedibbé. A jövőben díszítésként az első féknyergeken is megjelenik az S4 logó.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Autó

Befejezték a régi Audi TT gyártását

Legördült az Audi TT Coupé első generációjának utolsó darabja a gyártósorról, ezzel befejeződött ennek a típusnak a gyártása Győrött, az Audi Hungaria Motor Kft.-nél. A sportkocsi új generációját is Győrött szerelik össze, az új modell sorozatgyártása néhány héten belül megkezdődik. Az új modell magyarországi bemutatójára szeptemberben kerül sor.

hvg.hu Autó

Minden úton otthonosan mozog a nagy Audi

Az Audi már az allroad quattro első generációjával is osztatlan sikert aratott. Az A6 Avant műszaki alapjaira épült típus immár 2000 óta töltötte be a mindenfajta úton, minden évszakban jól használható „nagy Audi” szerepét. Most utódja mutatkozik be a nemzetközi sajtónak: az új A6 allroad quattro még tágasabb, markánsabb, sokoldalúbb és még több luxust kínál elődjénél. Neve pedig egyben tulajdonságaira is utal: az allroad még kedvezőbb hajtási és menetdinamikai adottságokat kínál – a műutakon és azoktól távol egyaránt.

MTI/hvg.hu Autó

Imádják az Audit a kínaiak

A német Audi autógyár - a Volkswagen-csoport tagja - az első negyedévben 19 ezer 161 autót adott el Kínában, Hongkongot is beleértve, 126 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedévben.

hvg.hu Autó

Harcba indulnak az Audik

Kis híján teljes az Audi idei DTM csapata. Az Audi Sport Team Abt Sportsline komoly támogatást kap a két új gyári Audi csapattól, annak érdekében, hogy visszaszerezze a legnépszerűbb túraautó versenysorozat bajnoki trófeáját.

hvg.hu Autó

Rekordok a győri Audi gyárban

Az elmúlt hetekben az Audi Hungaria Motor Kft. -nél - hétfőtől vasárnapig tartó műszakrendben - a motorgyártás csaknem elérte a rekord heti 42 ezer darabot. Az év első negyedévében összesen 493 ezer 831 motor készült Győrben. Ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 24 százalékos növekedésnek felel meg.

automenedzser.hu Autó

Audi Q7 teszt: meghajtottuk a legnagyobb Audit

Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.