szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rendelhető az Audi A6 és A8 típusokhoz a világ egyik legmodernebb nyolchengeres erőforrása. A 4.2 FSI motor szoros rokonságban áll az Audi RS 4-ben dolgozó pörgős V8-assal. A közvetlen benzinbefecskendezésnek köszönhetően 335 lóerős elődjével szemben az új erőforrás már 350 lovat mozgat meg, ugyanakkor mintegy 10 százalékkal alacsonyabb az üzemanyag-fogyasztása.

© hvg.hu
A motor rendkívüli erejét egy hatfokozatú tiptronic váltó és a quattro állandó négykerék-hajtás segítségével juttatja az autó az úttestre. Az új motor a 2007-es modellévtől valamennyi A6, illetve a normál és a nyújtott tengelytávú A8 verziókhoz is rendelhető. Az A6 3.0 TDI quattro motorja is erősödött, a jövőben az Audi A8-hoz hasonlóan a háromliteres dízelmotor a korábbi 225 lóerővel szemben 233 lóerőt teljesít majd. Ugyancsak rendelhető mindkét változathoz az Audi parking system advanced, amely segédberendezés a vezetőt parkoláskor egy széles látószögű hátsó kamerával segíti. A teljesen torzításmentes kép a kormány állásának szögétől, illetve az autó mögötti tárgyaktól mért távolság függvényében az autó számára ajánlott követendő nyomvonalakat is tartalmaz majd. A rendszer már kitűnőre vizsgázott a nemrégiben megjelent Audi Q7—ben.

Az Audi A8 középkonzolján a vezetőinformációs rendszer részeként egy öthüvelykes monitor váltja fel az eddigi háromcollos kijelzőt. Az új kijelző előnye, hogy lényegesen jobb minőségben és nagyobb formában jeleníti meg a vezető számára fontos információkat, mint például a navigációt, a fogyasztást és a megtehető távolság adatait.

Az Audi A8 és A8L hátsó utasai a 2007-es modellévtől kívánságra egy új funkcióval is megismerkedhetnek: a quattro GmbH által kifejlesztett Rear Seat Entertainment plus system segítségével az első ülések fejtámláiba épített monitoron keresztül nézhetnek televíziót, amelyet távirányítóval működtethetnek a hátsó ülésről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Autó

Befejezték a régi Audi TT gyártását

Legördült az Audi TT Coupé első generációjának utolsó darabja a gyártósorról, ezzel befejeződött ennek a típusnak a gyártása Győrött, az Audi Hungaria Motor Kft.-nél. A sportkocsi új generációját is Győrött szerelik össze, az új modell sorozatgyártása néhány héten belül megkezdődik. Az új modell magyarországi bemutatójára szeptemberben kerül sor.

automenedzser.hu Autó

Audi Q7 teszt: meghajtottuk a legnagyobb Audit

Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.

hvg.hu Autó

Minden úton otthonosan mozog a nagy Audi

Az Audi már az allroad quattro első generációjával is osztatlan sikert aratott. Az A6 Avant műszaki alapjaira épült típus immár 2000 óta töltötte be a mindenfajta úton, minden évszakban jól használható „nagy Audi” szerepét. Most utódja mutatkozik be a nemzetközi sajtónak: az új A6 allroad quattro még tágasabb, markánsabb, sokoldalúbb és még több luxust kínál elődjénél. Neve pedig egyben tulajdonságaira is utal: az allroad még kedvezőbb hajtási és menetdinamikai adottságokat kínál – a műutakon és azoktól távol egyaránt.

hvg.hu Autó

S tronic váltó az A3-hoz

Már most rendelhető az Audi A3 2007-es verziója. Az új A3 és A3 Sportback vásárlóknak lehetőségük nyílik, hogy az alapváltozatnak számító 1.9 TDI dízelmotorhoz kérjék a dinamikus S tronic automatizált kapcsolású váltót kettős kupplunggal.

MTI/hvg.hu Autó

Imádják az Audit a kínaiak

A német Audi autógyár - a Volkswagen-csoport tagja - az első negyedévben 19 ezer 161 autót adott el Kínában, Hongkongot is beleértve, 126 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedévben.