szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legnagyobb japán és a világon a második számú autógyár-csoport, a Toyota 1,372 billió jenes adózott eredményt jelentett a márciussal zárult üzleti évéről, 17 százalékkal többet az előző évi 1,171 billiónál.

© Toyota
Az első félév rosszul sikerült, az adózott eredmény 2,3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A második félévben az erős amerikai értékesítés és a gyenge jen segített a cégnek, a harmadik üzleti negyedévben 34 százalékkal, az utolsóban 39 százalékkal nagyobb volt az adózott eredmény, mint egy évvel azelőtt. Az üzemi eredmény egy év óta először a harmadik üzleti negyedévben növekedett éves összehasonlításban, mert korábban az értékesítés gyors növekedése miatt emelkedő beruházási költségek szűkítették az üzemi eredmény arányát a bevételhez képest.

A csoport üzemi eredménye az üzleti évben 1,878 billió jenre nőtt az előző évi 1,672 billióról - az utolsó negyedévben az üzemi eredmény 53,2 százalékkal emelkedett -, a forgalom 13,6 százalékkal 21,073 billió euróra gyarapodott 18,552 billióról. A mostani üzleti évben a Toyotánál 1,31 billió jenes adózott eredményre és 1,9 billió jenes üzemi eredményre számítanak.

A Toyota, december végén meghirdetett terve szerint, az idén 9,06 millió járművet gyárt világszerte, 10 százalékkal többet a tavalyinál, a folytatódó, hatalmas kapacitásbővítés eredményeképp. Világszerte 8,85 millió jármű eladását tervezik, 9 százalékkal többet a tavalyi 8,09 milliónál. Külföldön várhatóan 12 százalékkal 6,38 millióra, Japánban 4 százalékkal 2,47 millióra nőhet az értékesítés.

Számos piaci elemző szerint a Toyota ezzel megelőzheti az amerikai General Motorst, és az élre kerülhet a világ autógyártói között. Két éve csak, hogy a Toyota, 2003-ban, a második helyre került a gyártás mennyiségében, leszorítva az ugyancsak amerikai Fordot. A Toyota néhány adatban már most is világelső. Piaci tőkeértéke, 177 milliárd dollár, nagyobb, mint a következő három autógyáré együttvéve. A General Motors a tizedik, a Ford a 13-ik ebben a rangsorban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Autó

57 ezer Lexust hív vissza a Toyota

A Toyota 57 ezer Lexust hívott vissza, hogy kijavíthassa a hibás biztonsági övrögzítőt. A visszahívás 29 ezer Észak-Amerikában, 11 ezer Japánban, tízezer Európában forgalomba hozott, tavaly július és december között gyártott Lexus GS és IS modelleket érint.

MTI Autó

A Toyota a világ 8. legértékesebb cége

Tőkeérték szerint a japán Toyota Motor már a világ nyolcadik legnagyobb vállalata: a múlt héten a japán autógyártó részvényének árfolyama olyan szinten volt már, hogy a vállalat tőkeértéke túllépett a 200 milliárd dolláros vonalon, ezzel elérte az amerikai Wal-Mart áruházlánc, a tőkeértékét tekintve a világon nyolcadik helyen álló vállalkozás részvényeinek összesített aktuális értékét.

MTI/hvg.hu Világ

Tíz százalékkal növeli termelését a Toyota

A Toyotánál jövőre 9,06 millió jármű gyártását tervezik, 10 százalékkal többet, mint 2005-ben. Világszerte 8,85 millió járművet szeretnének értékesíteni, 9 százalékkal haladva meg az idei 8,09 milliót. Külföldön várhatóan 12 százalékkal 6,38 millióra, Japánban 4 százalékkal 2,47 millióra nőhet az eladás. Ezzel az eredménnyel a Toyota megelőzheti az amerikai General Motorst, és a világ vezető autógyártójává válhat.

automenedzser.hu Autó

K.O.-val győznek az ázsiai autók Amerikában

Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.

automenedzser.hu Autó

Toyota RAV4 - Nagynak látszik

Bármennyire is fejlett a technikája, bármilyen vonzó is a formája, és meglepően jók a tereptulajdonságai, mégiscsak kiforratlan autó az új Toyota RAV4. Apró bosszantásai, szereptévesztése nem váltották be a hozzá fűzött reményeimet. De ugyanakkor a RAV4 egy megbízhatóságáról híres Toyota, praktikus nagy munkabírású és takarékos.

hvg.hu Autó

Félelmetes a legnagyobb Toyota

A Tundrát már egyszer bemutatta a Toyota. 1999-es premierje után, a chicagói autószalonon láthatta a közönség a pick-up-ok új generációját.