Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9c21268f-7a1e-4fcd-b680-9ffb7f5cd510","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elsősorban a tavalyi béremelés áll a háttérben, de sokan tértek vissza a nyugdíjból is. ","shortLead":"Elsősorban a tavalyi béremelés áll a háttérben, de sokan tértek vissza a nyugdíjból is. ","id":"20250102_Pedagogus-beremeles-nyugdijas-tanarhiany-oktatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c21268f-7a1e-4fcd-b680-9ffb7f5cd510.jpg","index":0,"item":"41772d15-0c3b-4013-902d-25169e464ec8","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Pedagogus-beremeles-nyugdijas-tanarhiany-oktatas","timestamp":"2025. január. 02. 12:00","title":"Nőtt a pályán lévő pedagógusok száma 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2add12c9-7088-4cd0-b453-c54c632c94bc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pár hónapon belül a funkció- és biztonsági frissítések is leállnak a Windows 10-hez, miközben a rendszer egyre több számítógépen fut. Az újabb Windows 11 pedig egyre kevesebben. ","shortLead":"Pár hónapon belül a funkció- és biztonsági frissítések is leállnak a Windows 10-hez, miközben a rendszer egyre több...","id":"20250102_microsoft-windows-10-megszunes-piaci-reszesedes-novekedese-adatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2add12c9-7088-4cd0-b453-c54c632c94bc.jpg","index":0,"item":"c102101b-8dcc-4bb6-8704-758f43ee9469","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_microsoft-windows-10-megszunes-piaci-reszesedes-novekedese-adatok","timestamp":"2025. január. 02. 19:03","title":"Mi történik? Lendületet vett az idén megszűnő Windows 10, egyre nagyobb a Windows 11 lemaradása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cf19c83-465a-43c4-9d13-3b8002c4ec72","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A németek nem örültek túlzottan a <strong>látottaknak</strong>. ","shortLead":"A németek nem örültek túlzottan a <strong>látottaknak</strong>. ","id":"20250102_herbert-diess-vw-kinai-auto-nio-et9","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cf19c83-465a-43c4-9d13-3b8002c4ec72.jpg","index":0,"item":"7a58afe6-6082-4ee8-a6ef-c05525fef832","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_herbert-diess-vw-kinai-auto-nio-et9","timestamp":"2025. január. 02. 10:49","title":"Kínai autóról áradozik a Volkswagen elbocsátott vezére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ded3710-d27a-4d17-8095-4bd0a620e0ff","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Februártól teszi elérhetővé a Honor a hazai piacon a Magic7-sorozat középkategóriás tagját, a Honor Magic7 Lite-ot.","shortLead":"Februártól teszi elérhetővé a Honor a hazai piacon a Magic7-sorozat középkategóriás tagját, a Honor Magic7 Lite-ot.","id":"20250102_honor-magic7-lite-okoselefon-specifikacio-magyar-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ded3710-d27a-4d17-8095-4bd0a620e0ff.jpg","index":0,"item":"4ddce81e-49ff-46e9-9a31-1e94ddc05c3e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_honor-magic7-lite-okoselefon-specifikacio-magyar-arak","timestamp":"2025. január. 02. 16:03","title":"6600 mAh lett, maradhat? Hatalmas akkumulátorral debütált a Honor középkategóriás mobilja, a Magic7 Lite","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9152044a-a958-43c9-9036-02d65f60acd7","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Több vonalon is műszaki hibák nehezítik a közlekedést, Piliscsaba és Esztergom között vonatok helyett buszok járnak.","shortLead":"Több vonalon is műszaki hibák nehezítik a közlekedést, Piliscsaba és Esztergom között vonatok helyett buszok járnak.","id":"20250102_mav-vonat-jarmuhiba-biztositoberendezes-kozlekedes-fennakadas-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9152044a-a958-43c9-9036-02d65f60acd7.jpg","index":0,"item":"aa2236b2-8811-46cd-b195-a6da039ab49c","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_mav-vonat-jarmuhiba-biztositoberendezes-kozlekedes-fennakadas-lazar-janos","timestamp":"2025. január. 02. 09:49","title":"Elég rosszul indult a MÁV-nak az új év első munkanapja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Arról, hogy Ukrajnán keresztül nem érkezik már orosz gáz Európába, a The New York Times mellett a The Independent, a The Daily Telegraph és a The Times is beszámolt. Magyarország számára elszállt 1 milliárd eurónyi uniós támogatás, írja a Die Welt. Az ukrajnai béke Putyin végét jelentené, jelenti ki a Süddeutsche szerzője. A Nyugatnak hibrid ellentámadással kellene reagálnia az orosz hibrid hadviselésre, írja Max Boot a The Washington Postban. A közelgő Trump-elnökség elébe tekint a Financial Times.","shortLead":"Arról, hogy Ukrajnán keresztül nem érkezik már orosz gáz Európába, a The New York Times mellett a The Independent...","id":"20250102_nemzetkozi-lapszemle-ukrajna-oroszorszag-gaz-eu-penz-putyin-trump-hollandia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"ffca4e9d-a140-4b8c-a7e4-b61b1ffe83bc","keywords":null,"link":"/360/20250102_nemzetkozi-lapszemle-ukrajna-oroszorszag-gaz-eu-penz-putyin-trump-hollandia","timestamp":"2025. január. 02. 10:30","title":"Képtelen állapot ért véget – az Ukrajnán keresztül zajló orosz gázszállítás leállítását tárgyalja a világsajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","shortLead":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","id":"20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631.jpg","index":0,"item":"3843f5ef-6791-4596-93de-96318f50bc35","keywords":null,"link":"/elet/20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","timestamp":"2025. január. 03. 15:53","title":"A hétvégén még kell a jégkaparó, majd vasárnap jön egy melegfront","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"698e9a0b-a80f-40c5-bc73-e9313f8fd9a5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az X-Faktor legutóbbi szériájának győztese videóban fejtette ki véleményét és terveit a nyereményéről.","shortLead":"Az X-Faktor legutóbbi szériájának győztese videóban fejtette ki véleményét és terveit a nyereményéről.","id":"20250102_feher-krisztian-x-faktor-nyeremeny-penz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/698e9a0b-a80f-40c5-bc73-e9313f8fd9a5.jpg","index":0,"item":"625fe61b-440a-44c3-9492-f888a9765d2e","keywords":null,"link":"/elet/20250102_feher-krisztian-x-faktor-nyeremeny-penz","timestamp":"2025. január. 02. 14:06","title":"Fehér Krisztián, X-Faktor-győztes a versenyen nyert 36 millióról: „Az amúgy nem sok pénz”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legnagyobb japán és a világon a második számú autógyár-csoport, a Toyota 1,372 billió jenes adózott eredményt jelentett a márciussal zárult üzleti évéről, 17 százalékkal többet az előző évi 1,171 billiónál.
Az első félév rosszul sikerült, az adózott eredmény 2,3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A második félévben az erős amerikai értékesítés és a gyenge jen segített a cégnek, a harmadik üzleti negyedévben 34 százalékkal, az utolsóban 39 százalékkal nagyobb volt az adózott eredmény, mint egy évvel azelőtt. Az üzemi eredmény egy év óta először a harmadik üzleti negyedévben növekedett éves összehasonlításban, mert korábban az értékesítés gyors növekedése miatt emelkedő beruházási költségek szűkítették az üzemi eredmény arányát a bevételhez képest.
A csoport üzemi eredménye az üzleti évben 1,878 billió jenre nőtt az előző évi 1,672 billióról - az utolsó negyedévben az üzemi eredmény 53,2 százalékkal emelkedett -, a forgalom 13,6 százalékkal 21,073 billió euróra gyarapodott 18,552 billióról. A mostani üzleti évben a Toyotánál 1,31 billió jenes adózott eredményre és 1,9 billió jenes üzemi eredményre számítanak.
A Toyota, december végén meghirdetett terve szerint, az idén 9,06 millió járművet gyárt világszerte, 10 százalékkal többet a tavalyinál, a folytatódó, hatalmas kapacitásbővítés eredményeképp. Világszerte 8,85 millió jármű eladását tervezik, 9 százalékkal többet a tavalyi 8,09 milliónál. Külföldön várhatóan 12 százalékkal 6,38 millióra, Japánban 4 százalékkal 2,47 millióra nőhet az értékesítés.
Számos piaci elemző szerint a Toyota ezzel megelőzheti az amerikai General Motorst, és az élre kerülhet a világ autógyártói között. Két éve csak, hogy a Toyota, 2003-ban, a második helyre került a gyártás mennyiségében, leszorítva az ugyancsak amerikai Fordot. A Toyota néhány adatban már most is világelső. Piaci tőkeértéke, 177 milliárd dollár, nagyobb, mint a következő három autógyáré együttvéve. A General Motors a tizedik, a Ford a 13-ik ebben a rangsorban.
A Toyota 57 ezer Lexust hívott vissza, hogy kijavíthassa a hibás biztonsági övrögzítőt. A visszahívás 29 ezer Észak-Amerikában, 11 ezer Japánban, tízezer Európában forgalomba hozott, tavaly július és december között gyártott Lexus GS és IS modelleket érint.
Tőkeérték szerint a japán Toyota Motor már a világ nyolcadik legnagyobb vállalata: a múlt héten a japán autógyártó részvényének árfolyama olyan szinten volt már, hogy a vállalat tőkeértéke túllépett a 200 milliárd dolláros vonalon, ezzel elérte az amerikai Wal-Mart áruházlánc, a tőkeértékét tekintve a világon nyolcadik helyen álló vállalkozás részvényeinek összesített aktuális értékét.
A Toyotánál jövőre 9,06 millió jármű gyártását tervezik, 10 százalékkal többet, mint 2005-ben. Világszerte 8,85 millió járművet szeretnének értékesíteni, 9 százalékkal haladva meg az idei 8,09 milliót. Külföldön várhatóan 12 százalékkal 6,38 millióra, Japánban 4 százalékkal 2,47 millióra nőhet az eladás. Ezzel az eredménnyel a Toyota megelőzheti az amerikai General Motorst, és a világ vezető autógyártójává válhat.
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
Bármennyire is fejlett a technikája, bármilyen vonzó is a formája, és meglepően jók a tereptulajdonságai, mégiscsak kiforratlan autó az új Toyota RAV4. Apró bosszantásai, szereptévesztése nem váltották be a hozzá fűzött reményeimet. De ugyanakkor a RAV4 egy megbízhatóságáról híres Toyota, praktikus nagy munkabírású és takarékos.