szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 911 Turbo a 911 széria zászlóshajója immár 30 éve, csúcstechnológiájának és kiemelkedő teljesítményének köszönhetően egyértelműen megerősíti a Porsche vezető szerepét a sportautók piacán. Ez a modell mutatta meg most új arcát a nemzetközi sajtónak.

© Porsche
A kipufogógáz áramlásának jobb kihasználása érdekében az új Porsche 911 Turbo motorja most először kapott változó geometriájú turbófeltöltőt (VTG), így a változó geometriának köszönhetően a kipufogógáz a motor minden fordulatszámán a megfelelő irányban és szögben áramlik a turbina lapátjaihoz. A VTG alkalmazásával a motor a változatlan, 3,6 literes hengerűrtartalom mellett a korábbi 420 lóerő helyett 480 lóerőt teljesít , emellett pedig a maximális forgatónyomaték a korábbi 560-ról 620 Nm-re emelkedett, s már rendkívül alacsony, 1950-es percenkénti fordulatszámon rendelkezésre áll.

© Porsche
A 911 Turbo az újonnan kifejlesztett összkerékhajtás rendszer segítségével mindig magabiztosan juttatja a motor rendkívüli erejét az aszfaltra, s minden körülmény között optimális hajtást biztosít. A Porsche Traction Management (PTM) része egy elektromágnesesen vezérelt többtárcsás kuplung, amely gondoskodik az erő megfelelő elosztásáról az első és a hátsó tengelyek között. A PTM a vezetési stílus, illetve az útfelület változásakor a másodperc törtrésze alatt képes több hajtóerőt juttatni az első kerekekhez.

© Porsche
A motor fenomenális erejének, illetve forgatónyomatékának természetesen megfelelő sebességváltóra van szüksége ahhoz, hogy dinamikusan mozgassa a sportautót. A hatfokozatú manuális váltóval szerelve az új 911 Turbo mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órára, míg a Tiptronic S automata váltóval a sprinthez még ennél is kevesebbre, csupán 3,7 másodpercre van szüksége. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy az új 911 Turbo a Porsche első olyan sportautója, amely jobb gyorsulási értéket ért el automata váltóval, mint manuális verziója. Mindez természetesen a változó geometriájú turbófeltöltő, a Porsche hajtásmenedzsmentje és az új Tiptronic S váltó tökéletes összhangjának köszönhető.

Az opcionális Sport Chrono Turbo Csomag lehetővé teszi a rövid idejű túltöltést. Ebben az esetben egy gombnyomásra tovább növekszik a turbó nyomása s 60 Nm-rel 680 Nm-re növekszik a motor csúcsnyomatéka . A túltöltés legnagyobb előnye természetesen az álló helyzetből induló, illetve rövid idejű gyorsítások, valamint az előzési manőverek esetében jelentkezik a legmarkánsabban.

Az új 911 Turbo opcionálisan rendelhető a kerámia kompozit fékekkel, (Porsche Ceramic Composite Brakes – PCCB) ahol a rendkívüli fékhatásról a korábbinál is nagyobb teljesítményű és nagyobb átmérőjű kerámiatárcsák gondoskodnak .

A 911-es sorozat egyéb modelljeihez hasonlóan az új csúcsmodell, a 911 Turbo is kiemelkedő a passzív biztonság terén: frontális ütközésekkor két teljes méretű légzsák védi a vezetőt és az utast, míg az oldalról érkező erőbehatásoktól az ajtóoszlopokba integrált oldal, illetve az ülésekbe épített mellkasi légzsákok védenek, amely utóbbi kombinációt a Porsche a világon elsőként kínálja az autógyártók közül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Vegytiszta Porsche

A Porsche 911 Turbo mellett a stuttgartiak a 76. Genfi Autókiállítás első sajtónapján bemutatták a 911-es GT3 változatát, amely májustól kapható az európai piacon.

hvg.hu Autó

Száguldás, Porsche…

Az idei év slágere a lassan Magyarországra is megérkező Cayman mellett a megújult 911 Turbo és utcai versenyváltozata, a GT3. A tuningcégek is felvonulnak Genfben, a Gemballa szintén a 911-eshez nyúlt hozzá. A Panamera sportkupé sorozatgyártása 2009-ben várható.

hvg.hu Autó

480 lovas az új Porsche 911

A Porsche az új 911 Turbóval bővíti jelenlegi kínálatát. A hatodik generációs 911-es csúcsváltozata a Genfi Autószalonon, február 28-án mutatkozik be és az év közepétől vásárolható meg a Porsche-szalonokban.

hvg.hu Autó

Akinek egy sima Porsche nem elég

A stuttgarti székhelyű Porsche AG új SportDesign csomagot kínál a Boxster és Boxster S típusú roadster modellekhez. A még egyedibb megjelenést nyújtó csomag az első lökhárítóra helyezett kiegészítő spoilerből, egy automatikusan nyíló, új formájú hátsó spoilerből és egy módosított, a kipufogócsövet is magába foglaló hátsó lökhárító spoilerből áll.

hvg.hu Autó

Jól fogy a Porsche a Közel-Keleten

A Porsche AG továbbra is növekvő eredményeket ér el a közel-keleti országokban. Rövid idő alatt a márka ötödik legfontosabb piaca lett a térség.