szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A spanyol fővárosban tartja világpremierjét az új Seat León FR, amely az idei Seat-stand legnagyobb szenzációja.

© seat
Az autó sportos külsejének meghatározó elemei az exkluzív FR lökhárítók, a polírozott, rozsdamentes acélból készült kettős kipufogóvégek és az ezüstszínű külső visszapillantó tükrök házai, amelyek ugyancsak kitűnnek a karosszéria többi elemi közül. A külön a modellhez készült exkluzív formájú 17 hüvelykes könnyűfém kerekek – amelyek kívánságra választhatók akár a még feltűnőbb 18-as méretben is – segítenek abban, hogy az új León FR elődjénél is dinamikusabb és egyedibb külső megjelenést kapjon.

© seat
A Seat León FR belterében mind a vezetőt, mind utasát kivételes sportülések várják, amelyek háttámláiba az „FR” betűket hímezték . A vezető szeme beszálláskor azonnal megakad a sportos kinézetű, exkluzív formájú bőrborítású kormányon és váltógombon , továbbá a fémhatású borításokon , amelyek szintén magukon hordozzák az „FR” jelzést. Az új León FR szívét választhatóan egy benzines, vagy egy dízel erőforrás adja. A kettő közül a benzines aggregát az újabb fejlesztés; a 200 lóerős 2.0 TFSI motor az új modellben mutatkozik be először. A vérbeli sporterőforrás kimagasló teljesítménye 280 newtonméteres maximális forgatónyomatékkal párosul, amely 1800 és 5000 percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre. A széles fordulatszám-tartomány miatt az új benzines motorral szerelt León FR visszakapcsolás nélkül is rendkívül jól gyorsul. Erre a legjobb bizonyíték, hogy az autó mindössze 7 másodperc alatt gyorsul ötödik fokozatban 80-ról 120 km/h sebességre, míg a hatodik sebességi fokozatban ez az érték 8,9 másodpercre módosul.

© seat
A 2.0 TFSI motorral szerelt új León FR 7,3 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h sebességet, végsebessége pedig 229 km/h. Álló helyzetből az 1000 méteres sprintet rendkívül impozáns idő alatt futja, mindössze 27,6 másodperc szükséges hozzá. A kimagasló teljesítmény ellenére az autó átlagfogyasztása 7,9 liter 100 kilométerenként, a CO2 kibocsátása pedig 190 g/km.

A dízelmotort illetően az új León FR-ben ugyanaz a kifinomult 170 lóerős 2.0 TDI motor dolgozik, mint testvérében, a SEAT Altea FR-ben. A León ezzel az erőművel 214 km/h csúcssebesség elérésére képes, csupán 8,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, átlagfogyasztása pedig csak 6,0 liter száz kilométerre vetítve.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kategóriájában a kettős feltöltésű TSI győzött

A VW új, kettős feltöltésű motorja, amelyben egyszerre dolgozik egy kompresszor és egy turbófeltöltő, meggyőzte a nemzetközi szakembereket: az új 1,4 literes, 125 kW / 170 LE teljesítményű benzinmotor két elismerést is szerzett a nemzetközi „Az Év Motorja 2006” szavazáson. A TSI lett a legjobb motor az „1 és 1,4 liter közötti hengerűrtartalom” kategóriában. Ezen felül pedig a zsűri neki ítélte a „2006 Legjobb Új Motorja” díjat is.

hvg.hu Autó

Megkezdődött az új Skoda gyártása

A Kvasinyban található Škoda-gyárban megkezdődött a Roomster sorozatgyártása. Az év végéig legkevesebb 15 ezer Roomster gyártását tervezi a cég, az üzem napi termelését fokozatosan emelik majd 190 darabra.

hvg.hu Autó

Buggyt mutat be a Citroën Madridban

Az eddigi legteljesebb és legmodernebb típuskínálatát felvonultatva készül a május 25. és június 4. között tartott madridi autószalonra. A cég az új Jumper mellett, a hagyományos csomagterű új gépkocsiját, a C-Triomphe modellt is kiállítja.

hvg.hu Autó

Bemutatkozott a Golf GTI öccse

A világ első TSI motorral szerelt autója a Golf GT, 125 kW / 170 LE teljesítményt és 240 newtonméter forgatónyomatékot állít szembe mindössze 7,2 literes átlagfogyasztásával. A sportos Golf már 7,9 másodperc után átlépi a 100 kilométer/órás határt, míg legnagyobb sebessége 220 kilométer/óra.