szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

1995 és 2005 között a könnyű haszongépjárművek piaca Európában 60 százalékkal bővült, a darabszám 1 millió 291 ezerről 2 millió fölé nőtt. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 ezerről 166 ezer darabra nőttek. A piac fejlődésével összhangban a Peugeot júniusban bevezeti új generációs furgonját, az új Boxert.

© Peugeot
Bár a Boxer megtartja eredeti nevét (a sorozat 1994-től viseli ezt a nevet), elődjének számos erősségét felülmúlja, különösen, ami a kényelmet, a kezelhetőséget és a választékot illeti. Megnövelték a teherbírást, ennek érdekében két párhuzamos, egymást kiegészítő modellsorozatot alakítottak ki, a 300-ast 3,0-3,5 közötti össztömeggel, illetve az újnak tekinthető 400-ast 4,0 tonnás össztömeggel és akár 2,0 tonna hasznos terhelhetőséggel. Az új furgonverziókkal kiegészítve a raktérfogat 8-től 17 köbméterig terjed.

Az új modell az ötödik nemzedéket képviseli a Sevel Sud üzemben, a PSA Peugeot Citroën – Fiat együttműködés keretében tervezett és gyártott járművek sorában. A kooperáció a 80-as években kezdődött, és meghosszabbították 2017-ig. A Boxer első generációjából 530 ezer példány készült.

Az új Boxer választéka szélesebb, háromféle tengelytávval (3 m, 3,45 m és 4,04 m) háromféle hosszúságú lemezelt vagy körablakos furgon-karosszériával (L1, L2, L3, L4) és háromféle magassággal (H1, H2, H3) készül.

A különböző változatok kínálata rendkívül sokszínű (alváz szimpla és dupla fülkével, alváz, platós gépkocsi szimpla és dupla fülkével a későbbiekben, fülke padlólemezzel, fülke hajtáslánccal). A felépítménygyártó, átépítő cégek számára ezek a lehetőségek közvetlen kapcsolatfelvétellel elérhetők. Személyszállító minibusz változatok egészítik ki a kínálatot.

© Peugeot
A Boxer fülkéje praktikus, kényelmes világos, két- vagy háromszemélyes. Úgy tervezték, hogy a középső ülésre is könnyű legyen a beszállás. A vezetőhely ergonomikus és funkcionális. Valamennyi Boxeren szériaszerelvény az elektromos ablakemelő komfortműködtetéssel (a vezető oldalán becsípésgátlóval) és az állítható távolságú kormány. A műszerfalon számos tárolóhelyet alakítottak ki, például nagy rekesz van középen, a kesztyűtartó pedig hűthető, és olyan szerelvényekkel egészül ki, mint az irattartó és pohártartó. Ajtózseb, a tető „púpjában” 22 literes tárolóhely, a vezetőülés alatti hely és a többi ülés alatt fiók egészíti ki ezeket. A középső utasülés támlájának hátoldalán írólapot alakítottak ki.

Személyautós opciók, optimális raktér (Oldaltörés)



© Peugeot
Rengeteg olyan funkció is bekerült a választható extrák listájára, amelyeket eddig személyautóban találtunk csak meg. Ezek közül a kétféle parkolássegítőt emelem ki: az egyik a tolatóradar, amely a hátsó lökhárítóba épített, négy érzékelővel veszi észre a közeli tárgyakat és pityegéssel, majd néhány centiméteres távolságnál folyamatos sípolással figyelmezteti a vezetőt. A másik segítség a harmadik féklámpába épített tolatókamera. Ez a belső tükör közelébe telepített, forgatható képernyőre továbbítja a képet. Az új Boxer automatikus fényszórókapcsolást és esőérzékelős ablaktörlőt is kaphat.

A rakteret a fülkéhez hasonló gondossággal alakították ki: a kerékdobok kis helyet foglalnak, a belső méretek optimálisak, és az ajtók kialakítása különösen alkalmazkodik a rengeteg felhasználási lehetőséghez. A jármű hossza és magassága szerint a Boxer összesen négyféle oldalsó tolóajtóval készül. A pontos megvezetés érdekében a karosszéria oldalában és a padlóban két kiegészítő vezetősínt alakítottak ki.

A Boxer alapkivitele kétszárnyas, oldalra nyíló hátsó ajtóval készül, négy pontos – köztük középső – záródással. A szárnyak 96 fokos szögben nyílnak ki, de a határoló kiakasztásával 180 fokig kitárhatók. Opcióként 270 fokos nyitási lehetőség is rendelhető. A rakomány biztonságos rögzítését a jármű hosszától függően hat-tíz rögzítő gyűrű szolgálja.

A raktér oldalát – és persze a rakományt – fekete „Teflor” műanyag elemek védik. A rakodóperem különösen alacsonyan van (változattól függően 535-560 mm). A Boxer tetejét tetőtartó rögzítési pontokkal látták el; a hossztól függően 150-200 kg a megengedett terhelés.

Az első ajtókban hosszmerevítők járulnak hosszá a karosszéria szilárdságához. A pedálsor és a kormányoszlop kialakítása csökkenti a vezető sérülési kockázatát. A széria vezetőoldali légzsák 60 literes, és – ha van – az utaslégzsák térfogata 120 liter. Utóbbi kiiktatható, ilyenkor a műszeregységben felgyullad egy jelzőlámpa. Opcióként az első ülés támlájának oldalába épített oldallégzsák (10l) és függönylégzsák rendelhető.

A Boxer három új HDi dízelmotorral készül, ezek a közös nyomócsöves befecskendezés legújabb generációját használják, megfelelnek az EURO 4-es előírásnak és tartalmazzák az emissziót figyelő EODB rendszert. A 2.2l HDi motor, amelyet a Forddal együttműködve fejlesztett a PSA Peugeot Citroën, kétféle teljesítménnyel kapható: 74 kW és 88 kW. A 3.0l HDi SOFIM motor teljesítménye 115 kW.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 teszt: csúcsmodell

A Féline maga az angyalbőrbe bújt ördög. Szelídnek álcázott bamba harcsaszája azonnal cápavigyorba csap át, ha valaki felhergeli. A 307-es csúcsváltozata annak való, aki a végletekben él, aki nem képes uralkodni vágyai fölött, de tud gyengéd is lenni, olykor racionális, sőt néha könyörtelenül szigorú.

hvg.hu Autó

Új fejezetet nyit a Peugeot 207-es

Megérkezett Magyarországra is a kultikus 200-as széria legújabb üdvöskéje, a nagyon várt 207-es. Az autó tulajdonságai meggyőzőek, induló ára viszont magas.

hvg.hu Autó

Kapható az új Peugeot kupé

A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.

hvg.hu Autó

Megújult a Citroën Jumper

A Citroënt hosszú évek óta a könnyű haszongépjármű piac meghatározó szereplőjeként tartják számon. A könnyű haszongépjármű piaci tendenciákat folyamatosan követő típuskínálatnak köszönhető, hogy 2005-ben a Citroën 10,2 százalékos piaci részesedést ért el Európa 26 országában.

hvg.hu Autó

Kapható a legkisebb Peugeot

Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 CC teszt: az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

MTI/hvg.hu Autó

Jól szerepel Kínában a Peugeot

A francia PSA Peugeot Citroen autóipari csoport kínai vállalata egyharmaddal növelte eladásait az idei év első negyedében az egy évvel korábbihoz képest az új modelleknek köszönhetően.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 607 teszt: a főnök különgépe

A Peugeot 607 a hivatásos sofőrök rémálma. Ha a főnök egyszer a volánhoz ül, sosem fogja átengedni a vezetést. Én is nehezen engedtem el a volánt.

Matolcsy: Veszít, aki csak az 1 százalék, sőt a 0,1 százalék érdekét nézi

Matolcsy: Veszít, aki csak az 1 százalék, sőt a 0,1 százalék érdekét nézi

Merkely: Egyre többen vannak lélegeztetőgépen, szomorú, hogy sokan nem mennek el az oltásra

Merkely: Egyre többen vannak lélegeztetőgépen, szomorú, hogy sokan nem mennek el az oltásra

A világ tizedik legszebb mozijának választották a Puskint

A világ tizedik legszebb mozijának választották a Puskint