szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A IV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra 70 oldtimere május 27-én Nagykanizsán ért célba 550 kilométer megtétele után. Az összesített pontszámok alapján a legjobb eredményt (489 pont) az 51-es rajtszámmal induló Veégh Attila és Gáspár Béla páros érte el az 1974-es Mercedes-Benz SL-lel.

© daimlerchrysler
A nézők szavazatai alapján a szépségverseny győztese Mercedes-Benz 300 SL Gullwing 1956-os gyártmányú "szárnyas" Mercedes-Benz, mellyel Polgár Árpád és felesége, Schmidt Tünde versenyeztek, akik 25. helyen végeztek a mezőnyben. Az elmúlt évek hagyományához híven a világhírű operaénekesnő, Miklósa Erika idén is versenybe szállt a Csillagtúra kupáért. A művésznő a veterán autók szerelmese: 1968-ban gyártott, OPERA-8 rendszámú Mercedes-Benz 250 CE W114 típusú járművével indult és 47. helyen végzett.

Az átlagtartó túrán az 1976. december 31. előtt gyártott, vagy a stuttgarti Mercedes-Benz Classic Center által veteránnak minősített Mercedes-Benz autók vehettek részt. A verseny ún. átlagtartó ügyességi verseny, amely során adott idő alatt adott távolságot kell a résztvevőknek teljesíteni. Így egyforma eséllyel indultak a különböző évjáratú és teljesítményű autók.

© daimlerchrysler
A verseny során 16 pontgyűjtő állomáson kellett helyt állniuk a versenyzőknek Budapest és a Zalai-dombság közötti 550 km-es versenyszakaszon. A versenyzők az albertfalvi Mercedes-Benz szalon elől indultak, majd Székesfehérvár, Alcsútdoboz, Siófok, Balatonberény és Zalavár érintésével a nagykanizsai Erzsébet térre futottak be. A második nap programjában is olyan gyönyörű helyszíneken haladt végig a mezőny, mint a keszthelyi Festetics-kastély, a zalaegerszegi Dísz tér és a Gébárti Kézművesház, Lenti és Szepetnek. A második nap végén szintén a nagykanizsai Erzsébet térre érkeztek az autók.

A IV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra eredménye:

Nr.

Versenyzők

Autótípus

Rajtszám

Pontszám

1.

Veégh Attila, Gáspár Béla

Mercedes-Benz 450 SL - 1974

51

489

2.

Cselikovics János, Kedves Csaba

Mercedes-Benz 280 SL - 1970

41

757

3.

Cselényi József , Ligetfalvi Gábor

Mercedes-Benz 190 SL - 1960

15

875

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Veterán Ikarusok kultusza

Egyre több öreg - jó három évtizede nem gyártott - farmotoros Ikarus busz bukkan fel az oldtimerrendezvényeken. A veterán járművek gyűjtői gyakran Németországban szerzik be a roncsokat, és több millió forintot is áldoznak a felújításra.

Autó

Mercedes-múzeum nyílt Stuttgartban

Az elmúlt hét végén megnyílt Stuttgartban a Mercedes-Benz Múzeum. A kiállításon 160 történelmi jelentőségű autót lehet megtekinteni. A DaimlerChrysler számításai szerint a világ legnagyobb autómúzeumát évente 1 millióan keresik majd fel.

hvg.hu Autó

Az év cégautója az S-Mercedes

Az osztrák Firmenwagen (Cégautó) nevű szakmagazin olvasói a luxuskategóriában a Mercedes-Benz S-osztálynak adományozták a megtisztelő „Fleet Car of the Year 2006“, vagyis „A 2006. év cégautója” címet.

hvg.hu Autó

340-nel megy a leggyorsabb Mercedes

Az új Mercedes S 600 kiváló alapot jelentett a stuttgarti prémiumautókra szakosodott Brabus tuningműhely számára, hogy megépítse a világ legerősebb luxuslimuzinját. A Brabus S V12 S Biturbo végsebessége 340 kilométer/óra.

automenedzser.hu Autó

Mercedes-Benz B-osztály teszt: nem B-ligás

Minden ízében Mercedes ez az autó, benne egyetlen cégvezető sem szégyenkezik, Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.

automenedzser.hu Autó

Magyar veterán autósok

A gazdag nyugat-európai országokétól jócskán elmaradó magyarországi oldtimerkultusz mindinkább a tehetősek szórakozásává válik - mégis lendületesen nő az aktív veteránosok tábora.