szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ősszel érkezik az európai BMW-szalonokba a megújult hármas kupé. Bár látszólag a hármas alapjain készült, a lépcsőshátú és a kombi nem kölcsönözte egyetlen karosszériaelemét sem. Ezzel a típussal vezetik be a bajorok a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok új generációját.

© BMW
A kétajtós forma nyújtott, a motorháztető, a sárvédők és az ajtók is hosszabbak a négy- és az ötajtósokénál. Több elemet műanyagra cseréltek, így jelentősen csökkent a jármű tömege. Az alacsony, ereszkedő tetőív és a sportos jelleg miatt az ülések mélyebbre kerültek, a csomagtér 440 literes, a súlyelosztás 50/50 százalékos az első és a hajtott hátsó tengelyek között.



© BMW
Az októbertől kapható kupé kezdetben két benzinessel, a 2,5 literes 218 lovas alapmotorral és a csúcsnak számító háromliteres hathengeres piezo befecskendezős ikerturbóval kapható (335i), amelynek teljesítménye 306 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm. A kisebbik 6,9, a nagyobbik 5,5 másodperc alatt gyorsítja fel az autót száz kilométer/órás sebességre, végsebességük 245, illetve 250 kilométer/óra. Később a 272 lovas 330i, valamint a 320i és 320d is forgalomba  kerül. Az alapfelszerelésa kitörésgátlót, xenonfényszórókat és hat légzsákot is tartalmaz.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Kelendő a BMW összkerékhajtása

Jól fogynak a BMW összkerékhajtású modelljei, minden negyedik autót xDrive kivitelben adnak el. Az intelligens rendszer díjakat is nyert.

hvg.hu Autó

BMW-s rendőrök a vébén

Még a FIFA labdarúgó világbajnokság előtt 368 új szolgálati autóval, BMW 3-as és 5-ös modellekkel gazdagodott a bajor rendőrség gépjárműparkja. A legmodernebb technikával felszerelt autókat a rend biztosítására használják majd a világbajnokság két városában, Münchenben és Nürnbergben.

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

hvg.hu Autó

Kapható a legvadabb BMW

A tavasz beköszöntével Magyarországra is megérkezett a 343 lóerős BMW Z4 M Roadster, amely egyedi vezetési élményt ígér. Ára borsos, de aki feleannyi lóerővel beéri, válassza a kétliteres alapváltozatot. De előtte próbálja ki az M-verziót.

hvg.hu Autó

BMW G6: álomból valóság

A G-Power tuningműhely álomautót épített a születésekor sem kispályás M6-os BMW-ből. A külső morcosabbá faragása csak egy dolog, nem lehet szó nélkül elmenni a 620 lóerősre feltornázott tízhengeres ötliteres motor mellett sem.

automenedzser.hu Autó

Jubiláló BMW-sorozatok

Az idén kilencven éves BMW többszörös jubileumot ünnepel: negyven éve kezdték meg a legendássá vált 02-es sorozat gyártását, harminc éve mutatkozott be a formabontó 6-os Coupé, és két évtizede annak, hogy a gyár új, sportos modellt tervezett a 3-as sorozathoz, az M3-ast.

automenedzser.hu Autó

BMW 330i teszt: Nappali ragadozó

Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.