Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0f2d36a3-8ae1-4384-9799-f3bab8486a90","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az ítélethirdetéskor Christophe Ruggia áldozata, Adèle Haenel is jelen volt. ","shortLead":"Az ítélethirdetéskor Christophe Ruggia áldozata, Adèle Haenel is jelen volt. ","id":"20250203_christophe-ruggia-szexualis-zaklatas-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f2d36a3-8ae1-4384-9799-f3bab8486a90.jpg","index":0,"item":"b8acfb89-07de-490c-ab60-17b0aaaef8c3","keywords":null,"link":"/kultura/20250203_christophe-ruggia-szexualis-zaklatas-itelet","timestamp":"2025. február. 03. 15:33","title":"Elítélték a francia filmrendezőt, aki egy 12 éves gyerekszínészt kezdett szexuálisan zaklatni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"129f26b8-f0b2-4fcc-9267-549766b5ca2d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bluetooth helyett UWB: több szempontból is előnyös lehet, ha a Samsung valóban száműzi a hangátvitelben a korosodó Bluetooth-technológiát.","shortLead":"Bluetooth helyett UWB: több szempontból is előnyös lehet, ha a Samsung valóban száműzi a hangátvitelben a korosodó...","id":"20250203_samsung-szabadalom-vezetek-nelkuli-fulhallgatok-bluetooth-helyett-uwb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/129f26b8-f0b2-4fcc-9267-549766b5ca2d.jpg","index":0,"item":"9b3e4b27-7966-48a7-ba80-8396d8110869","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_samsung-szabadalom-vezetek-nelkuli-fulhallgatok-bluetooth-helyett-uwb","timestamp":"2025. február. 03. 17:03","title":"Ez nagyot szólhat: a Samsungtól jöhet az első Bluetooth-mentes vezeték nélküli fülhallgató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c028fb91-dd05-45e5-a9cc-6e0673a7ae7d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sebestyén Géza szerint ezt az támasztja alá, hogy ma egy, az alsó jövedelmi ötödbe tartozó családnak több mobilja és laptopja, és majdnem annyi autója van, mint 2010-ben a leggazdagabb 20 százalék egy háztartásának.","shortLead":"Sebestyén Géza szerint ezt az támasztja alá, hogy ma egy, az alsó jövedelmi ötödbe tartozó családnak több mobilja és...","id":"20250204_mcc-sebestyen-geza-szegenyseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c028fb91-dd05-45e5-a9cc-6e0673a7ae7d.jpg","index":0,"item":"81dad809-834c-45ce-884f-1c9b4c6a54e6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_mcc-sebestyen-geza-szegenyseg","timestamp":"2025. február. 04. 08:10","title":"Az MCC elemzője szerint ma jobb szegénynek lenni Magyarországon, mint 2010-ben gazdagnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"102bfa31-ac32-41d1-ae23-83d6ff6a6373","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bíró Zsombor Aurél első regényében a fiúk még mindig nem engedhetik meg maguknak, hogy sírjanak, de már majdnem sírnak.","shortLead":"Bíró Zsombor Aurél első regényében a fiúk még mindig nem engedhetik meg maguknak, hogy sírjanak, de már majdnem sírnak.","id":"20250203_Biro-Zsombor-Aurel-Visszatero-almom-hogy-apam-vallan-ebredek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/102bfa31-ac32-41d1-ae23-83d6ff6a6373.jpg","index":0,"item":"fc9175e5-0039-4451-a53c-eb7ca34c6ef0","keywords":null,"link":"/360/20250203_Biro-Zsombor-Aurel-Visszatero-almom-hogy-apam-vallan-ebredek","timestamp":"2025. február. 03. 18:30","title":"Uszoda helyett a laptop magánya: felnőni egy profi vízilabdás fiaként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sok helyen már kéretlenül is szöveges összegzést ír a találatok fölé a Google kereső, és ettől megszabadulni eddig körülményes volt. Most azonban találtak egy rendkívül egyszerű megoldást.","shortLead":"Sok helyen már kéretlenül is szöveges összegzést ír a találatok fölé a Google kereső, és ettől megszabadulni eddig...","id":"20250203_google-ai-overview-mesterseges-intelligencia-kereses-karomkodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e.jpg","index":0,"item":"9453ba6a-37a2-462d-bbd7-f761f458c2ac","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_google-ai-overview-mesterseges-intelligencia-kereses-karomkodas","timestamp":"2025. február. 03. 14:03","title":"Találtak egy pofonegyszerű módszert, amivel MI-mentessé tehető a Google: káromkodjon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f7667dd-f41e-459f-a1e4-6f3b7df72bad","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Pánczél Kevin 2013 óta játszott az egyesület színeiben.","shortLead":"Pánczél Kevin 2013 óta játszott az egyesület színeiben.","id":"20250203_Autobalesetben-elhunyt-a-Gyongyos-kezicsapatanak-20-eves-kapusa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f7667dd-f41e-459f-a1e4-6f3b7df72bad.jpg","index":0,"item":"4b10f831-e1ba-4c3e-a711-c9818b6d50c9","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_Autobalesetben-elhunyt-a-Gyongyos-kezicsapatanak-20-eves-kapusa","timestamp":"2025. február. 03. 21:29","title":"Autóbalesetben elhunyt a Gyöngyös kézicsapatának 20 éves kapusa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cedd9b3-40a9-4a96-a4a5-dbea08958517","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy Gergelynek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: tűzgolyó, hazugságvírus, hibahatártalan, debilizál, miniszterhumor.","shortLead":"Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy...","id":"20250202_az-en-hetem-peterfy-gergely-napoly-roma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cedd9b3-40a9-4a96-a4a5-dbea08958517.jpg","index":0,"item":"f63f6575-17c8-44c5-b3a1-971119b6c938","keywords":null,"link":"/360/20250202_az-en-hetem-peterfy-gergely-napoly-roma","timestamp":"2025. február. 02. 17:30","title":"„Nápolyban még vannak istenek”: Az én hetem Péterfy Gergellyel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18cc466b-5810-494a-a5c8-8b59ec2b894c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már csak pár hónapot kell várni a Grand Theft Auto VI-ra, és most egy lehetséges megjelenési dátum is kiszivárgott. ","shortLead":"Már csak pár hónapot kell várni a Grand Theft Auto VI-ra, és most egy lehetséges megjelenési dátum is kiszivárgott. ","id":"20250203_grand-theft-auto-gta6-megjelenes-datum-szivargas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18cc466b-5810-494a-a5c8-8b59ec2b894c.jpg","index":0,"item":"08d7f689-5544-437a-a1b7-f648cdf23e00","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_grand-theft-auto-gta6-megjelenes-datum-szivargas","timestamp":"2025. február. 03. 13:03","title":"Vésse be a naptárába: ekkor jöhet a GTA 6","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.
Az ismerős Bangle-forma a hármasban a legtökéletesebb, a hetesben a legszokatlanabb. Az ötös átmenetet képez, én nem rajongok a külsejéért, nekem az összhang és a tökéletesség határát súroló tartalom jelenti ebben az autóban a non plus ultrát.
Sokak szerint tökéletes a szedán külalakja, mint mondtam, engem más fogott meg benne, de azt elismerem, hogy gyönyörű autó. Vonalvezetése lendületes, dinamikája magától értetődővé teszi sportosságát, még akkor is, ha dízel, automata és összkerékhajtású. Ezt így felsorolva nem feltételeznénk, hogy ennek az autónak 242 kilométer/óra a sebessége, 6,8 másodperc alatt ugrik százra és 500 Nm-es nyomatékkal tépi fel az aszfaltot. Pedig ezek nem száraz gyári tények, majdnem minden őrült (jó) tulajdonságát megtapasztaltam az együtt töltött nyolc nap és megtett 1200 kilométer során.
1200 kilométer egy ötös béemvében, úgy hangzik, mint egy nyereményjáték fődíja, és valóban az. Ez az autó kiváltság, birtokolni kegy. Kevés olyan tízmillió fölötti autóra mondtam magamban, hogy megéri, az 530 xd ilyen. Főnöki autónak ideális, de családi illetve túraautónak sem utolsó.
[[ Oldaltörés: Nincs mese, menni kell (Oldaltörés) ]]
Egyetlen dolog nem tetszett nekem benne, hogy amennyire erős, annyira lassan robban be az agyvize, azaz, van egy másodperc, amíg a váltó és az egész számítógép vezérelte rendszer megérti, hogy most itt nincs mese, menni kell. Azt az egy másodpercet tartom hosszúnak, félreértés ne essék, nem voltam egy pillanatig sem veszélyben, de mindig nagyobb elánnal kellett induljak, amikor ki akartam lőni, mint ahogy az az autó teljesítményéhez mérten elvárható lett volna. Rendben van az a 6,8 másodperc, de ez lehetne 6 is, ha gyorsabban reagálna a gép. Az automatikus váltónak mégsem róhatok fel semmit, fantasztikusan, rezzenéstelenül vált, a sportfokozat egy picit rángatósabb, de attól ezt is várjuk.
Az autó belsejét maximális kényelem és visszafogott luxus jellemzi. A bőr, a műanyag, az alumínium minőségi összhangja domborít. Kellemes, pihentető és elegáns. Jó megfogni a kapcsolókat, az érzéki gombokat. Szinte borzong az ember a megelégedettségtől. A nagyvonalúságra jellemző, hogy a fedélzeti számítógép, azaz az iDrive joystickjének alumínium sapkája is bőrborítást kapott.
A komfortülések külön is megérnek egy misét. Látszólag sima memóriás bőrfotelek, nem értettem, hogy a béemvés kolléga miért akarja elmagyarázni a működését. Minden porcikámra rá lehet húzni az ülést, a fejtámlát, a háttámlát, a gerinctámaszt. Minimum 10 gombbal lehet irányítani a funkciókat, bármilyen hátra rászabható. És ez még nem minden, további százezrekért lehet ülésszellőztetőt és masszírozót is rendelni bele. Ha az is lett volna benne, akkor éjszakára sem szálltam volna ki belőle.
A műszerfal immár klasszikusnak számít, körbefogja a vezetőt, a sportos M-verzióbol kölcsönvett kis méretű, vaskos, príma fogású kormánnyal messzemenőkig uralható az autó. Kezes, mint egy ma született bárány, de ha rálépünk a gázra, éhes farkasként veti be magát az ismeretlenbe. A tempomat, az eső- és sebességérzékelős ablaktörlők, az automatikus világítás, a bixenon lámpák benne vannak az alapárban.
Ez volt az első és eddig egyetlen autó, amiben nem taszított a fabetét, illetve az azt utánzó műanyag. Egyszerűen gyűlölöm az ilyent. Az ötös BMW-ben lévő antracit szürke halványan erezett betétek viszont illettek az autóhoz, beolvadtak a háttérbe, így nem zavartak. A klíma kétzónás, automatikus a zene csúcsminőségű, Bose hatlemezes cédétáras hangrendszer közvetíti.
[[ Oldaltörés: Tökéletes párosítás (Oldaltörés) ]]
Az izmos háromliteres dízelmotor és az xDrive intelligens összkerékhajtás tökéletes párosítás az ötösben. Az autó egyszerűen kiboríthatatlan, megingathatatlan. Úgy harapja a kanyarokat, mintha kötött pályán haladna. Az Eger és Lillafüred közötti egy órás szerpentinrendszert csak én bírtam ki rosszullét nélkül, a család kevésbé. Iszonyú élvezetes volt, felért egy ralifutammal. És közben egyetlen éticsigát sem gázoltam el, ami nagy dolog volt, ugyanis elözönlötték az utat.
Ha az xDrive-ból indulunk, ki ez nem is egy BMW, nincs riszálás, kicsúszás, kipörgés. Nincs az a pilóta, aki meg tudná táncoltatni. Ráadásul a hangja is visszafogott, erősen kell neki nyomni, hogy üvöltsön, de milyen szépen szól akkor a 231 ló vágtája.
Bármekkora az autó, és bármennyire prémiumautó az ötös, alapvetően mégiscsak négyszemélyes, ezt sugallja az ülések kialakítása is, a magas kardánbox négy kényelmes fotelre osztja a belteret. Kiszállni nem könnyű, egyrészt annyira mélyen vannak az ülések, másrészt még magunkon viseljük azt a benyomást, amit a száguldással okoztunk. A színes képernyős tolatóradar elöl és hátul is szolgált az autóban, nagy örömömre, hisz bármilyen szuper is az autó, a kilátás, főleg hátra elég korlátozott.
Tárolórekeszt is találunk eleget az autóban, egy luxusautóhoz mérten sokat is. Pohártartóból is minimum négy van, az ajtó zsebei és a kesztyűtartó is elég tágasak, nem beszélve a hatalmas, 520 literes csomagtartóról, amely pótkerék híján (defektűrő abroncsokat kapott a tesztautó) lefelé is bővíthető, illetve a síboxon keresztül, vagy a síkban dönthető hátsó ülésekkel jól variálható.
A futómű sportos, nem szereti a rossz utakat, fel is üt, ha komolyabb résbe tévedünk, viszont az összkerékhajtásnak köszönhetően sárban és füvön sem csúszkál. A fékek harapósak, amilyen jól gyorsul úgy meg is áll az autó.
Kétszer tankoltam bele a megtett 1200 kilométer során, elsőre, főleg városi forgalom mellett 9,9 literes átlagfogyasztást mértem, másodjára, amikor többnyire országúton túráztam, akkor 8 litert kért száz kilométerenként, így összességében 8,9 literes fogyasztással zárta a tesztet a BMW.
A General Motors, a DaimlerChrysler és a BMW olyan, a technika legfrissebb vívmányain alapuló teljes hibridrendszert fejlesztett ki, amely egyedülálló, elektromotorból és kötött áttételekkel működő sebességváltóból álló, teljes mértékben integrált kombinációjával fontos mérföldkövet képvisel e hajtástechnika fejlődésében. A rendszert, amelynek elemeit a három cég közösen dolgozta ki, jövőre kezdik gyártani.
Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.
Még a FIFA labdarúgó világbajnokság előtt 368 új szolgálati autóval, BMW 3-as és 5-ös modellekkel gazdagodott a bajor rendőrség gépjárműparkja. A legmodernebb technikával felszerelt autókat a rend biztosítására használják majd a világbajnokság két városában, Münchenben és Nürnbergben.
A tavasz beköszöntével Magyarországra is megérkezett a 343 lóerős BMW Z4 M Roadster, amely egyedi vezetési élményt ígér. Ára borsos, de aki feleannyi lóerővel beéri, válassza a kétliteres alapváltozatot. De előtte próbálja ki az M-verziót.
A BMW egyedülálló bemutatókkal teszi különlegessé genfi jelenlétét. Az autószalon közönsége láthatja először a BMW Z4 M Coupét és a BMW Z4 Coupé 3.0si-t. A számos újdonságon felül a látogatók bepillantást nyerhetnek abba, hogyan oldják fel a dinamikus autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás között feszülő ellentétet. A már szériában előállított, takarékos benzin- és dízelmotorokon kívül néhány csúcstechnológiájú, új fejlesztést is bemutat a BMW Genfben.
Az idén kilencven éves BMW többszörös jubileumot ünnepel: negyven éve kezdték meg a legendássá vált 02-es sorozat gyártását, harminc éve mutatkozott be a formabontó 6-os Coupé, és két évtizede annak, hogy a gyár új, sportos modellt tervezett a 3-as sorozathoz, az M3-ast.
Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.
A G-Power tuningműhely álomautót épített a születésekor sem kispályás M6-os BMW-ből. A külső morcosabbá faragása csak egy dolog, nem lehet szó nélkül elmenni a 620 lóerősre feltornázott tízhengeres ötliteres motor mellett sem.
Szerinte ezt az támasztja alá, hogy ma egy, az alsó jövedelmi ötödbe tartozó családnak több mobilja és laptopja, és majdnem annyi autója van, mint 2010-ben a leggazdagabb 20 százalék egy háztartásának.