szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német IG Metall szakszervezeti szövetség szolidaritási tüntetésre szólította fel a németországi Opel-dolgozókat, hogy ezzel fejezzék ki tiltakozásukat a portugáliai Azambujában lévő Opel-gyár tervezett bezárása ellen. A Volkswagennél az váltott ki tiltakozást, hogy a vezetés vissza akar térni a 35 órás munkahétre anélkül, hogy ezt a fizetésben honorálná a dolgozóknak. A csoportnál 1994-ben vezették be a 30 órás munkaidőt - bércsökkentéssel egybekötve -, akkor ezzel mintegy 30 ezer dolgozó menekült meg munkahelyének elvesztésétől.

Az IG Metall illetékes vezetője szerint a portugáliai Opel-gyár bezárása "példátlan arroganciáról" tesz tanúbizonyságot, s nemcsak az Opel hírnevének árt, hanem káros az összes német foglalkoztatottra nézve is. A szakszervezet bírálta azt a tendenciát, hogy az anyavállalat, az amerikai General Motors fokozatosan kivonul a nyugat-európai telephelyekről, és termelését Kelet-Európába helyezi át.

© Opel
A vállalat vezetői szerint a portugáliai Azambujában lévő gyár 1200 dolgozóval az Opel legkisebb üzeme, ahol Combo szállító járműveket szerelnek össze, tavaly 70 ezret gyártottak. A vezetés úgy véli, hogy a portugáliai gyár túl drágán működik, a termelést a spanyolországi Zaragozába tervezik áthelyezni, de május végén már döntöttek arról, hogy új összeszerelő üzemet létesítenek Oroszországban is. Az Opel tulajdonosa, az amerikai General Motors mintegy 100 millió eurót fektetne az üzembe, amelyben évi 25 ezer autót gyártanának.

Oroszországba tart a Volkswagen is, a német autóipari csoport Kaluga térségében építi fel első oroszországi gyárát, 370 millió eurós beruházással. A kalugai üzemben évi 115 ezer jármű kibocsátását tervezik, kezdetben évi 20 ezer gépkocsi kibocsátásával számolnak. Az első ütemben, 2007 második felétől Volkswagen és Skoda márkájú gépkocsikat fognak összeszerelni, elsőnek Skoda Octaviákat. Később karosszériát is akarnak gyártani, ennek az üzemrésznek a megnyitását 2009 első felére tervezik, és alkatrészgyártó üzemet is akarnak létesíteni. A Volkswagen 10 százalékos piaci részesedést akar szerezni Oroszországban az eddigi 3 százalék helyett.

© Skoda
Eközben a németországi üzemekben a dolgozók attól tartanak, hogy akár 20 ezren is elveszíthetik munkahelyüket amiatt, hogy a vezetés a 35 órás munkahét visszaállítását tervezi a fizetések emelés nélkül. A vállalat személyzeti vezetője szerint "igen-igen nehéz" lesz tartani a jelenlegi létszámot a Nyugat-Németországban lévő Volkswagen-üzemekben, mondván: a vállalatnak nemzetközileg versenyképes béreket kell alkalmaznia. A vezetés tárgyalni akar, a szakszervezetek azonban hallani sem akarnak a javaslatról, de még a tárgyalásokról sem.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
HVG/hvg.hu Autó

Kis terepjárót tervez az Opel

Az autóipar általános értékesítési nehézségei, és az anyavállalat, a General Motors a pénzügyi problémák ellenére négy új Opel-modell kifejlesztését tervezi.

MTI Karrier

Nő a szakszervezeti tagokkal szembeni erőszakos fellépés

A dolgozók jogaiért harcoló szakszervezeti tagokkal szemben világszerte nőtt az erőszak, s a korábbinál többször fenyegette őket a bebörtönzés veszélye – állítja szerdán megjelent éves jelentésében a brüsszeli székhelyű Szabad Szakszervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICFTU), amely a maga nemében a legnagyobb a világon, s 154 országban összesen 155 millió munkavállalót tömörít.

MTI Autó

Nálunk gyártják a közös Suzuki-Opel kisautót

A japán Suzuki és a német Opel - az amerikai General Motors egysége - közösen fejleszt ki kisautót az európai piacra, amelyet a Magyar Suzuki Zrt-nél fognak gyártani 2008-tól, jelentette a Nihon Keidzai üzleti lap kedden.

hvg.hu Autó

Skoda és VW Oroszországból

A német Volkswagen autóipari konszern összeszerelő és gyártóüzemet létesít az oroszországi Kalugában.

hvg.hu Autó

Az Opel lefújta Collinát

A tavaly ősszel kényszerűségből visszavonult sztárbírónak, Pierluigi Collinának szeptemberben jár le az Opellel kötött reklámszerződése, amit az autóscég nem kíván meghosszabbítani.

hvg.hu Autó

Növelte eladásait a VW Kínában

Idén várhatóan nem lesz veszteséges a Volkswagen Kínában, sőt mind a sanghai, mind a csanguni üzem nyereséget termel – jelentette be a kínai Jetta, a Sagitar sanghai bemutatóján Soh Weiming, a cég alelnöke.

MTI/hvg.hu Autó

VW Polókat gyártanának Pozsonyban

Pozsony jó eséllyel pályázik arra, hogy a Volkswagen ott gyártsa a jövőben a Polo modelleket - mondta szerdán Thomas Schmall, a Volkswagen Slovakia igazgatója a Sme című lapnak. Véleménye szerint ez annak köszönhető, hogy a térségben rugalmas a munkaerőpiac.

hvg.hu Autó

A másodfokú bíróság a Suzukinak adott igazat

A LIGA Szakszervezetek által indított bírósági eljárás során másodfokon a Komárom-Esztergom Megyei Bíróság megváltoztatta a Tatabányai Munkaügyi Bíróság döntését. Ennek értelmében a LIGA Szakszervezetek által benyújtott kifogást alaptalannak találta és elutasította – közölte közleményben a Magyar Suzuki Rt.

A filozófia és a pletyka mestere is a világhírű zoológus-szürrealista

A filozófia és a pletyka mestere is a világhírű zoológus-szürrealista

Karácsony elmondta, mire költik a Sorostól kapott egymillió eurót

Karácsony elmondta, mire költik a Sorostól kapott egymillió eurót

Új időpontot keresnek a 2021-es vizes vb-nek

Új időpontot keresnek a 2021-es vizes vb-nek