Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4a46b622-cb39-4d6e-ab68-be82dea85b73","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az epicentruma Herakliontól 56 kilométerre volt, de még Athénban is érezték.","shortLead":"Az epicentruma Herakliontól 56 kilométerre volt, de még Athénban is érezték.","id":"20250522_foldrenges-kreta-heraklion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a46b622-cb39-4d6e-ab68-be82dea85b73.jpg","index":0,"item":"d2c05a51-8471-4889-b8ed-29af00fa6b51","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_foldrenges-kreta-heraklion","timestamp":"2025. május. 22. 10:07","title":"6,1-es földrengés rázta meg Krétát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5bc1c9d-786e-4fb1-8e7b-1535aceedf12","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Spotify egy új lapot tett a mobilos alkalmazásba, hogy a felhasználók naprakészek maradhassanak a zenei életben.","shortLead":"A Spotify egy új lapot tett a mobilos alkalmazásba, hogy a felhasználók naprakészek maradhassanak a zenei életben.","id":"20250522_spotify-upcoming-releases-premier-megjelenes-uj-album-uj-zene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5bc1c9d-786e-4fb1-8e7b-1535aceedf12.jpg","index":0,"item":"fa6c2cf2-a418-4e9d-aee9-6a38e2622049","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_spotify-upcoming-releases-premier-megjelenes-uj-album-uj-zene","timestamp":"2025. május. 22. 10:03","title":"Itt találhatja meg a legújabb zenéket a Spotifyon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7dc6cab9-18c2-4471-8577-1e63b927e3f8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem vesz igénybe sok időt, nem kerül erőfeszítésbe és mindenki számára hozzáférhető, mégis számos haszna van.","shortLead":"Nem vesz igénybe sok időt, nem kerül erőfeszítésbe és mindenki számára hozzáférhető, mégis számos haszna van.","id":"20250521_vizivas-fontossaga-reggel-egeszseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7dc6cab9-18c2-4471-8577-1e63b927e3f8.jpg","index":0,"item":"b1069125-83d0-4bda-bd6c-1026549a0c84","keywords":null,"link":"/elet/20250521_vizivas-fontossaga-reggel-egeszseg","timestamp":"2025. május. 21. 05:01","title":"A legegészségesebb reggeli szokás egyszerűbb, mint gondolnánk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között, mi pedig összehasonlítottuk a MÁV, illetve az ÖBB vonataival. Mind az árakon, mind a színvonalon meglepődtünk, pedig a MÁV-nak sem lenne lehetetlen adaptálni mindazt, amit a cseheknek már évekkel ezelőtt sikerült.","shortLead":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között...","id":"20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5.jpg","index":0,"item":"3f246b2b-4481-4884-8756-5703e6c7f77a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","timestamp":"2025. május. 22. 05:01","title":"Vonattal Budapestről Bécsbe: a cseh magánvasút nemcsak a MÁV-ot, de a Railjetet is lemosta a pályáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ecdeb579-0458-453d-a610-1ff650fa6375","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A hangfelvételt a CNN kapta meg az ukrán szolgálatoktól. Hitelességét nem tudták megerősíteni, de szakértők szerint nem manipulált a hadifoglyok kivégzésére felszólító üzenet. Ez már a sokadik terhelő bizonyíték lehet a témában.","shortLead":"A hangfelvételt a CNN kapta meg az ukrán szolgálatoktól. Hitelességét nem tudták megerősíteni, de szakértők szerint nem...","id":"20250521_Kiszivargott-egy-hangfelvetel-ahol-magukat-megado-ukran-katonak-kivegzesere-adnak-utasitast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecdeb579-0458-453d-a610-1ff650fa6375.jpg","index":0,"item":"6323b121-f43e-47c2-b71b-c9dc373e7aa9","keywords":null,"link":"/vilag/20250521_Kiszivargott-egy-hangfelvetel-ahol-magukat-megado-ukran-katonak-kivegzesere-adnak-utasitast","timestamp":"2025. május. 21. 14:36","title":"CNN: Kiszivárgott egy hangfelvétel, ahol magukat megadó ukrán katonák kivégzésére adnak utasítást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05e3fb81-4da3-4253-9ef2-87e5954950d6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A politikus minden ezzel ellentétes állítást tagadott. Azt is cáfolta, hogy Facebook-csoportokban szerveznék a formációt. Egy korábban ehhez kötött tízezer fős csoport nemrég tűnt el a Facebookról.","shortLead":"A politikus minden ezzel ellentétes állítást tagadott. Azt is cáfolta, hogy Facebook-csoportokban szerveznék...","id":"20250521_Menczer-A-Harcosok-Klubjat-nem-penz-hanem-hazaszeretet-hajtja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05e3fb81-4da3-4253-9ef2-87e5954950d6.jpg","index":0,"item":"237ee48c-8a17-4371-b1f7-723308e864c5","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Menczer-A-Harcosok-Klubjat-nem-penz-hanem-hazaszeretet-hajtja","timestamp":"2025. május. 21. 12:42","title":"Menczer: A Harcosok Klubját nem pénz, hanem hazaszeretet hajtja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e43d0f68-9aaa-448c-85e8-3cbc905b742d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Jóval hidegebb az idei tavasz a tavalyinál, csakhogy az volt az eddigi legmelegebb. Az idei májust nem csak ezért érezzük hidegebbnek, de azért is, mert meggyengült a magaslégköri poláris örvény. Összességében mégis melegebb volt az átlagnál.","shortLead":"Jóval hidegebb az idei tavasz a tavalyinál, csakhogy az volt az eddigi legmelegebb. Az idei májust nem csak ezért...","id":"20250521_hideg-majus-idojaras-klimavaltozas-masfelfok-meteorologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e43d0f68-9aaa-448c-85e8-3cbc905b742d.jpg","index":0,"item":"88bc1bc7-3882-45d9-81ac-1b983e2766ac","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_hideg-majus-idojaras-klimavaltozas-masfelfok-meteorologia","timestamp":"2025. május. 21. 08:21","title":"Ön is fázott az elmúlt hetekben? Meteorológusok magyarázzák el, mi zajlik a légkörben májusban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e1804ea-8167-49ca-9b03-c0432f0106b5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Június 5-én a balatonfüredi Kongresszusi Központban rendezik a Trust Summitot, amely mára Magyarország egyik legmeghatározóbb üzleti konferenciája. A Bizalmi Kör által szervezett esemény évről évre olyan platformot biztosít a hazai cégvezetők számára, ahol a tudás, az innováció és a kapcsolatépítés találkozik.","shortLead":"Június 5-én a balatonfüredi Kongresszusi Központban rendezik a Trust Summitot, amely mára Magyarország egyik...","id":"20250520_kkv-vezeto-bizalmi-kor-trust-summit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e1804ea-8167-49ca-9b03-c0432f0106b5.jpg","index":0,"item":"6946e264-8ee4-4506-b0e2-a5b83cc821ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_kkv-vezeto-bizalmi-kor-trust-summit","timestamp":"2025. május. 20. 14:54","title":"Túlélsz vagy dominálsz? A következő évtized a vezetők kezében van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Végre egy igazi cégautó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt a motort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.
A 307-es külseje még mindig tetszik nekem, szépen eltalált, franciásan ízléses és fifikás. Vidám és jól kidolgozott. Kényelmes és vonzó. Meg biztonságos, hat légzsák volt a tesztautómban, a biztonsági öv bekapcsolására pedig mindkét első ülésen éles hangjelzéssel figyelmeztet a fedélzeti számítógép.
A belső puritán, viszont az alapanyagok jó minőségűek. Sokaknak kopárnak tűnhet a műszerfal és a szélvédő alatti idom kialakítása, ám a sofőr előtt található műszer együttes szép, harmonikus és funkcionális. A középkonzol alu borítása picit feldobja a beltér temetői hangulatát. Az ülések oldaltartása minimális annak ellenére, hogy „sportosra” képezték ki. Deréktámasz ezen a szinten sajnos nem jár, legalább nincs mit letörni.
A váltó első kézbevétele nem ragadott meg, túl sutának, lötyögősnek és lányosnak találtam, hiányoltam a németes feszességet. A 307-es francia, így ennek megfelelően a komfort és kényelmes kapcsolás volt elsődleges. Hamar beletanultam azonban a ötsebességes PSA-váltó trükkjeibe, rossz szavam nem lehet rá, pontosan, kissé nagy úton, de tette a dolgát. Tesztautómban digitális kétzónás klíma volt, a kormányról vezérelhető cédés rádiós magnó természetes a Peugeot-ban. A fényszórók automatikusak, de csak töksötétben kapcsolódnak be maguktól, szürkületben nem. A fedélzeti számítógép kijelzője nappali fényben nehezen olvasható, este meg túl erős a szemnek.
A kormány méretes, négy irányba állítható, a futóműhöz és a már említett váltóhoz hasonlóan kissé lágy. Hosszú használatra tervezett, egyáltalán nem sportosra hangolt, funkcionális gépről, kiváló cégautóról és nem utolsósorban családi kompaktról beszélünk.
Tárolórekeszt találunk bőven, ám némelyik elnagyolt, azaz szűkre szabott, látszik, hogy a mennyiségre mentek a franciák. Annak kifejezetten örültem, hogy a szélvédő alá egy mélyedésben is lehet pakolni, akárcsak a nyolcvanas évek autóiban. Az első ülések alatt egy-egy kihúzható fiókot is találunk, a hátsó kartámaszban is van pohártartó meg rejtett rekesz.
Az összeszerelés minősége elfogadható, az anyagválasztás szintúgy, megrémülni csupán akkor rémültem meg, amikor sikerült nagy nehezen síkba döntenem a hátsó padot (előbb előre kell tolni picit az első üléseket, lehajtani, majd visszatolni) kivillant mi is van a huzat alatt. Silány egy szerkezet a hátsó üléspad. Habszivacs vékony fémszerkezettel megtoldva. Szerintem 100 nyitást és összecsukást nem bír ki. Ne bolygassuk ezt a témát túl sokat, az autó erényeit nem itt kell keresni, bár a csomagtartó méretei elfogadhatóak.
Tömpe orrába alig fért be az a motor, ami az egész autónak a lelke. A motorháztető meredeken ível lefelé, a hatalmas szélvédő télen-nyáron dolgoztatja a klímát és a fűtést. Viszont nagyon jó a kilátás.
A dízelmotor alapjárata elsőre hangosnak tűnt, de később, megismerve takarékos hajlamait, a hangzavar eltörpült ama érdemek mellett. Tempomat nélkül is alapjáraton ötösben tartja az ötvenet. 1,6-os 110 lovas dízellel nem a sietős embereknek találták ki a dízel 307-est, viszont biztosak lehetünk abban, hogy mi megyünk a mezőnyben a legtovább.
A 110 lovas motor nem alkalmas versenyzésre, ha lassan is, de a 120-130-as tempót el lehet érni vele, bármennyire is kacér nyomatékkal bír, a 307-es HDi-vel nem fogunk kilőni a piros lámpánál, legfeljebb lebőgünk. Ezzel az autóval akkor járunk jól, ha visszafogott tempót diktálunk a városban, országúton pedig nem bosszankodunk azon, ha leelőznek.
A takarékoskodás ragályos, az utolsó néhány tesztnapon azt a játékot játszottam, hogy nem szabad öt liter fölé engednem a pillanatnyi fogyasztást. Ha elértem az 5,0 litert, akkor levettem a lábam a gázról, egyből 3 literre ugrott vissza a kijelző. Természetesen, ha tehettem, ötösben vagy hatosban haladtam. Ennek ellenére dinamikusan autóztam végig.
Az óra hajszálpontosan mért, az együtt eltöltött közel hétszáz kilométer során 4,9 liter gázolajat „fogyasztott” az aranyszínű tesztautóm, többnyire városi forgalomban. Apropó szín, ezzel a színben még azok is megcsodálták, akik már láttak vigyorgó szájú harcsapofájú megújult közép-Peugeot-ot.
Kellemes autó, ha nagy cégem lenne és flottát üzemeltetnék, akkor erre a kocsira írnám ki a tendert, jó árat kialkudva verhetetlen. Fogyasztásban biztos, a megbízhatósági, gazdaságossági vizsgálathoz kevés volt az együtt töltött 8 nap. Egy spórolós cég még az ügyvezető igazgatónak is ezt venné, na jó kettőt…
Ez az autó nem négyszemélyes, hanem valóban elfér három ember a hátsó üléssoron. Az ajtók merevek és könnyűek, viszont nagyon kellemetlenül csukódnak, csapódnak, csattannak, ez alól kivétel a csomagtérajtó. A csomagtartó aljában teljes értékű pótkereket, de ugyanitt 12 Voltos csatlakozó és akasztókat is találunk.
Bírja a gyűrődést, magyar utakra tervezték, futóműve nem veszi rossznéven, ha rossz útra tereljük. Komfortosan, finoman lépked. Ez az első autó, amivel teljesíteni lehetne azt a régi vágyamat, hogy egy tankkal menjek legalább 1000 kilométert. Ezzel a kocsival a Budapest Róma között távolságot megtehetjük itthoni tankolással. Sajnos, nem sikerült ilyen nagyléptékű próbát összehoznom, így meg kellett elégednem azzal a tudattal, hogy hatszáz kilométert mentem fél tank gázolajjal.
A 307 HDi az a fajta autó, amely meghálálja, ha jól bánnak vele, ha nem hajtják agyon, nem kínozzák, becsülik és munkára fogják. Mert szeret dolgozni. Visszahozza az árát, ebből a típusból valóban megéri a dízelt választani.
A Féline maga az angyalbőrbe bújt ördög. Szelídnek álcázott bamba harcsaszája azonnal cápavigyorba csap át, ha valaki felhergeli. A 307-es csúcsváltozata annak való, aki a végletekben él, aki nem képes uralkodni vágyai fölött, de tud gyengéd is lenni, olykor racionális, sőt néha könyörtelenül szigorú.
A 404, az 504 és a 406 után végre a színre lép a Peugeot 407 Coupé. A vadonatúj, exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait kényelmesen befogadja. Remek használhatóságát kiemelkedő dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai sportos utazóautók szellemiségének.
Elsősorban a női szívekre akar hatni a Peugeot legkisebb modellje, a mindig mosolygó arcú 107-es. A fiatalos, dinamikus kisautó bevezetését a Valentin-napra időzítették. Az autót kezdetben csak egyliteres benzines változatban forgalmazzák.
A 407 és a HDi motor nyerő páros. Európában a Peugeot 407 eladásainak 79 százalékát, Franciaországban pedig 87 százalékát adja ez a kombináció. Mostantól nálunk is kapható a krómcsíkos hűtőmaszkkal felfrissített 407-es az új, 2,2 literes, részecskeszűrős (FAP) 170 lovas biturbó HDi motorral is.
A francia PSA Peugeot Citroen autóipari csoport kínai vállalata egyharmaddal növelte eladásait az idei év első negyedében az egy évvel korábbihoz képest az új modelleknek köszönhetően.
Megérkezett Magyarországra is a kultikus 200-as széria legújabb üdvöskéje, a nagyon várt 207-es. Az autó tulajdonságai meggyőzőek, induló ára viszont magas.
Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.
1995 és 2005 között a könnyű haszongépjárművek piaca Európában 60 százalékkal bővült, a darabszám 1 millió 291 ezerről 2 millió fölé nőtt. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 ezerről 166 ezer darabra nőttek. A piac fejlődésével összhangban a Peugeot júniusban bevezeti új generációs furgonját, az új Boxert.
A kormányfő korábbi nem hivatalos tanácsadója csöndben beszállt abba a katonai repülőgépeket gyártó cseh cégbe, amelytől a honvédség is rendelt már. Habony Árpád tulajdonrésze egykor Szalay-Bobrovniczky Kristófé volt.