szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Második lett a hétvégén a Hungaroringen rendezett Material Kupa FIA Közép-Európai Zóna Trófea Autós Gyorsasági Bajnokságon Magyarország első saját tervezésű és készítésű versenyautója, a Brokernet Silver Sting.

Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre!
A Főnix Motorsport Egyesület szervezésében rendezett kupa szombati versenynapján harmincöt, a vasárnapi versenynapon huszonkilenc autó állt a rajtvonalhoz. Az első helyet mindkét napon a DTM Mercedes szerezte meg. A Brokernet Silver Sting, amelynek legjobb körideje 1 perc 55,2 másodperc volt, az első olyan hazai gyártású versenyautó, melynek megtervezése és kivitelezése teljes egészében Magyarországon, magyar szakemberek munkájával valósult meg.
 
Az autó teljes fejlesztése a tervezéssel és kivitelezéssel együtt 9 évet vett igénybe, a fejlesztés teljes költsége eléri a 250 millió forintot. A Brokernet Silver Sting-et egy 437 lóerős, 3,6 literes, hat hengeres erőforrás hajtja, amelyet a Porsche 911-GT3 motorjából fejlesztette ki. Az autó súlya a könnyűszerkezetes építési módnak köszönhetően mindössze 1100 kiló (DTM-es ellenfele csupán 900 kilós).

A versenyautó 2,5 kg/1 LE súly-lóerő arányának, valamint kifinomult aerodinamikájának eredményeképpen nagy leszorítóerővel rendelkezik, amely a meghosszabbított tengelytávval és a szélesebb nyomtávval párosulva kiváló stabilitást kölcsönöz az autónak. A Brokernet Silver Sting a 100 km/órás sebességet 3,8 másodperc alatt éri el, amely a mindössze 0,28 cw-s légellenállási együttható értéknek is köszönhető. Különleges, áramvonalas vonalvezetése, rendkívüli menetteljesítménye, valamint biztonsága a tervezők reményei szerint kiemeli az autót a mezőnyből.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Dízel versenyautóval harcol Le Mansban a Peugeot

Peugeot egy új technológiai kihívásnak szeretne megfelelni: megnyerni a világ egyik legrangosabb és legmegerőltetőbb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt, méghozzá egy HDi dízelmotorral hajtott és dízel részecskeszűrő rendszerrel ellátott gépkocsival. Idén az Audi dízel versenyautója nyerte meg a viadalt. A Peugeot 2007-től versenyez a 908-assal.

hvg.hu Autó

Az élről indulnak a dízel versenyautók

A Le Mans-i 24 órás verseny időmérő kvalifikációján az Audi újfent bemutatta a TDI Power motor elképesztő teljesítményét. Az Audi R10 TDI-k messze a leggyorsabbak voltak a végső időmérésen, így mindkét 650 lóerős dízelmotoros autó az élről indulhat el szombaton .

hvg.hu Autó

Silver Sting – az első magyar versenyautó

Bemutatták Magyarország első saját tervezésű és készítésű versenyautóját, a Brokernet Silver Stinget. Az eseményre a Luxusautó Show szakmai kiállítás megnyitó napján került sor. Az autót a Bovi Motorsport fejlesztette ki. Az autó pilótája, a 2005-ben a legjobb magyar autóversenyző címet elnyert Bódis Kálmán.

hvg.hu Autó

Utcai versenyautókat vitt Genfbe a BMW

A BMW egyedülálló bemutatókkal teszi különlegessé genfi jelenlétét. Az autószalon közönsége láthatja először a BMW Z4 M Coupét és a BMW Z4 Coupé 3.0si-t. A számos újdonságon felül a látogatók bepillantást nyerhetnek abba, hogyan oldják fel a dinamikus autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás között feszülő ellentétet. A már szériában előállított, takarékos benzin- és dízelmotorokon kívül néhány csúcstechnológiájú, új fejlesztést is bemutat a BMW Genfben.