 © Alfa Romeo |
Az erőátvitel lelke egy független számítógép, amely mágnesszelepekkel vezérli az egyes tengelykapcsolók működéséhez szükséges hidraulikus nyomást. Ezáltal valósítja meg a bolygómű-csoport az egyes áttételeket. A motor és a bolygómű között van a hidrodinamikus nyomatékváltó, amely szükség esetén megnöveli a motor nyomatékát. A fogyasztás csökkentése érdekében a nyomatékváltót áthidalhatja egy mechanikus tengelykapcsoló. Ilyenkor direkt hajtás jön létre.
Az új Q-Tronic automatikus váltó az alapbeállításon túl számos üzemmód funkcióval is rendelkezik. Komfort fokozatban a viszonylag alacsony fordulatszámon létrejött kapcsolásoknak köszönhetően optimálissá teszi a sebességváltásokat és mérsékeltté a fogyasztást. Sport üzemmódban magas motorfordulatszámon kapcsol fel, így növelve a teljesítményt és élvezetesebb, szórakoztatóbb és sportosabb vezetést tesz lehetővé. Téli üzemmódban gyenge tapadási viszonyok között is – mint például havas, síkos utak esetén - maximálisan biztosítja a jármű úttesten tartását.
Az új Q-Tronic automata váltóval szerelt modellek gyorsulása megegyezik a kézi váltóval szereltekkel, végsebességét tekintve is közel azonosak az adatok.