Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7364d801-c323-46f4-a62a-a21808f59b2c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egyelőre marad a kettős adóztatás.","shortLead":"Egyelőre marad a kettős adóztatás.","id":"20250418_kettos-adoztatas-orban-trump-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7364d801-c323-46f4-a62a-a21808f59b2c.jpg","index":0,"item":"20eaf6a7-4ffe-42a9-8367-35bf6aa8803c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_kettos-adoztatas-orban-trump-megallapodas","timestamp":"2025. április. 18. 14:20","title":"VSquare: Trumpék április elején közölték a magyar kormánnyal, hogy „nem aktuális” az adóügyi megállapodás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c45c6ef8-3804-46a4-b2bc-909a11ac4eec","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A 112-es telefonszám üzemeltetője gyors intézkedést ígért.","shortLead":"A 112-es telefonszám üzemeltetője gyors intézkedést ígért.","id":"20250417_112-romania-magyar-segelyhivo-lekezelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c45c6ef8-3804-46a4-b2bc-909a11ac4eec.jpg","index":0,"item":"38395ce1-25e4-48b5-9106-355c8b6896f7","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_112-romania-magyar-segelyhivo-lekezelo","timestamp":"2025. április. 17. 17:23","title":"„Már azzal szívességet tettem, hogy megszólaltam magyarul” – lekezelően beszélt a romániai segélyhívó diszpécsere egy marosvásárhelyi magyar nővel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","shortLead":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","id":"20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd.jpg","index":0,"item":"fcd6258e-0852-450b-86c4-b1230d30a33f","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 08:14","title":"Szijjártó beismerte: 1500 milliárdot költött el a kormány az akkugyárakra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9501316c-beb9-4dc5-a0f4-42ee3bfd7251","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A magyar olajmulti amúgy is erős Pakisztánban, három új gázkutat állíthat termelésbe.","shortLead":"A magyar olajmulti amúgy is erős Pakisztánban, három új gázkutat állíthat termelésbe.","id":"20250417_A-Mol-gazt-talalt-Pakisztanban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9501316c-beb9-4dc5-a0f4-42ee3bfd7251.jpg","index":0,"item":"8f8fe4b6-5b22-4b37-a09a-211bc714f9b7","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_A-Mol-gazt-talalt-Pakisztanban","timestamp":"2025. április. 17. 13:23","title":"A Mol gázt talált Pakisztánban, Szijjártó Péter repülőjáratot is szeretne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08cb688f-df49-4a55-8425-811083ace19c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Közzétették a nagypéntek esti keresztút állomásain elhangzó meditációk szövegét, melyet ismét Ferenc pápa írt meg.","shortLead":"Közzétették a nagypéntek esti keresztút állomásain elhangzó meditációk szövegét, melyet ismét Ferenc pápa írt meg.","id":"20250418_Ferenc-papa-az-emberek-fejvesztve-menekulnek-a-felelosseg-elol-igy-vilagunkban-az-egoizmusnak-nagyobb-a-sulya-mint-a-keresztnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08cb688f-df49-4a55-8425-811083ace19c.jpg","index":0,"item":"f861c9aa-2404-47b5-9e57-83a413f8c7c9","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Ferenc-papa-az-emberek-fejvesztve-menekulnek-a-felelosseg-elol-igy-vilagunkban-az-egoizmusnak-nagyobb-a-sulya-mint-a-keresztnek","timestamp":"2025. április. 18. 17:03","title":"Ferenc pápa: az emberek fejvesztve menekülnek a felelősség elől, így világunkban az egoizmusnak nagyobb a súlya, mint a keresztnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"504f3233-d8ae-4800-8846-a8c49443bb14","c_author":"Imre Réka, Somfai Dávid, Tornyos Kata ","category":"360","description":"A kormány kocsmatámogatással, templomfelújítással és bankautomatákkal indult kampányba a kistelepülésekért. A stratégia szavazatokat hozhat, de a valódi vidékfejlesztéshez kevés. Községek sokaságában tettük fel a kérdést: mire lenne tényleg szükségük?","shortLead":"A kormány kocsmatámogatással, templomfelújítással és bankautomatákkal indult kampányba a kistelepülésekért. A stratégia...","id":"20250418_hvg-a-videk-problemai-orban-ajanlata-polgarmesteri-igenylista-ivok-imak-igeretek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/504f3233-d8ae-4800-8846-a8c49443bb14.jpg","index":0,"item":"c1f6685d-9f79-4c1f-9f6f-e7573013190d","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-a-videk-problemai-orban-ajanlata-polgarmesteri-igenylista-ivok-imak-igeretek-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 10:10","title":"Ivók, imák, ígéretek: mire vágyik valójában a magyar falu?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"037fdeb0-3920-4a56-938e-509e40236871","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mivel a tudomány a vizet tartja az élet bölcsőjének, így kulcsfontosságú kérdés, hogy miként kerülhetett a Földre az anyag. Egy új tanulmány eredménye írhatja felül mindazt, amit ezzel kapcsolatban vélt a tudomány.","shortLead":"Mivel a tudomány a vizet tartja az élet bölcsőjének, így kulcsfontosságú kérdés, hogy miként kerülhetett a Földre...","id":"20250417_fold-viz-keletekezese-meteorit-hidrogen-oxigen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/037fdeb0-3920-4a56-938e-509e40236871.jpg","index":0,"item":"7e71abcb-7619-4983-8ed8-210f5fafbcf1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_fold-viz-keletekezese-meteorit-hidrogen-oxigen","timestamp":"2025. április. 17. 20:03","title":"Megdőlni látszik egy régi tudományos elmélet, hogy miként került víz a Földre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Továbbá Ukrajna és Irán is szóba jött a megbeszélésen. ","shortLead":"Továbbá Ukrajna és Irán is szóba jött a megbeszélésen. ","id":"20250418_Trump-a-kereskedelemrol-targyalt-a-brit-miniszterelnokkel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8.jpg","index":0,"item":"dfc18a2e-edef-4298-a564-e7a022a503b0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_Trump-a-kereskedelemrol-targyalt-a-brit-miniszterelnokkel","timestamp":"2025. április. 18. 20:12","title":"Trump a vámokról tárgyalt a brit miniszterelnökkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW M6 Cabrio a vérbeli rajongók álomautója, akik a hatalmas erőt és teljesítményt a rendkívül stílusos, nyitott autózás világában keresik. Tíz henger, öt liter lökettérfogat, 373 kW/507 LE teljesítmény és 520 newtonméteres maximális forgatónyomaték – ezek az akár 8000-en túl is dinamikusan pörgethető hajtómű főbb adatai. A BMW nagy kabrió 4,8 másodperc alatt 100 kilométer/órás tempóra gyorsító, nyitott sportkocsi.
4871 milliméteres hosszúságával a BMW M-sorozatának legújabb nagyteljesítményű kabriója több mint öt centiméterrel hosszabb a BMW 6-os kabriónál. Ez mindenekelőtt a kiváló aerodinamikai adottságok jegyében formált hátsó lökhárító eredménye, amelynek köszönhetően az autó körvonalai még elnyújtottabbnak és laposabbnak hatnak. A szélesen kidomborodó kerékjáratok pedig kifejezetten sportos és dinamikus megjelenést kölcsönöznek számára. A leginkább figyelemfelkeltő stílusjegy hátul a négy kipufogóvég, amint a BMW M-modelljeire oly jellemző, erőteljes kontúrokkal megformált hátsó lökhárítóból nyúlnak ki.
A BMW M6 Cabrio vászonteteje háromrétegű. A gumírozott külső réteg és a belső kárpit között ugyanis zaj- és hőszigetelő poliuretán (PUR) hab található. Egyéni, hátsó nyúlványokkal kialakított tetejének köszönhetően a kabrióváltozat is megőrizte a kupé dinamikus kontúrjait. A széles C-oszlopon természetesen szintén megfigyelhető a márkára oly jellemző, s minden BMW által büszkén viselt „Hofmeisterknick” motívum.
Noha a tető rendkívül tágas utasteret rejt, kompakt méretűre hajtható. A függőleges állású hátsó szélvédő egyáltalán nem igényel benne helyet, ugyanis a tető nyitott vagy zárt állapotától függetlenül, kellemes és huzatmentes légáramlást biztosítva, elektromosan mozgatható le és fel. A tető akár a távirányító, akár a műszerfali gomb segítségével szintén elektromosan nyitható és csukható, a teljes folyamat egyik esetben sem tart tovább 25 másodpercnél.
A BMW M6 Cabrio utasterében szintén tetszetős, stílusos és igen praktikus megoldások sokaságát vonultatja fel. A vezető köré alakított „cockpitban” minden fontosabb funkció pontosan ott helyezkedik el, ahol a tökéletes ergonómia szempontjából a legideálisabb: a kormánykeréken vagy annak közvetlen környezetében. Az egyes funkciókat irányító kezelőelemek utas számára is fontos elemei a középkonzolon kaptak helyet. Ide került az iDrive rendszer szabályzója is, amely a képernyő segítségével kényelmi funkciók széles körének aktiválására és kezelésére szolgál. Az iDrive szabályzógombja puritán stílusával, külsejében és tapintásában is egyértelműen eltér a BMW 650i Cabrio szabályzógombjától. A képernyő az MDrive kezelését is magában foglaló, továbbfejlesztett menüvezetéssel rendelkezik. A sebesség- és fordulatszámmérő csőgyűrű-szegélyben működik, a műszerszámlapok – a fehér számokat jól kiemelve – feketék, a mutatók pedig a BMW M-modelljeinek jellegzetes vörös színében készülnek. Az extraként rendelhető kivetítős kijelző (Head-up-Display; HUD) a vezető számára különösen fontos, alapvető információkat közvetlenül annak látóterében jeleníti meg.
Az első üléseket kifejezetten a BMW M6 Cabrio számára optimalizálták, mindenekelőtt a kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságok és a kiváló tartás jegyében. A hátsó utasok számára kínált hely legfőképpen kényelmes, és a kabriókhoz mérten rendkívül tágas. Mint mindegyik M-modellben, az akkumulátor és a gumijavító készlet a csomagtérben található, amely szokatlanul nagy, 300-350 literes térfogattal szolgál. Ennek megfelelően egy nagy és egy kicsi keményburkolatú bőrönd ugyanúgy elhelyezhető benne, mint egy közepes méretű keményborítású bőrönd két golftáskával kiegészítve.
Nyílt hitvallás a teljesítmény mellett (Oldaltörés)
373 kW/507 LE teljesítményű V10-es aggregátjával a BMW M6 Cabrio nyílt tisztelgés a teljesítmény oltárán. A puszta erő azonban önmagában nem minden. Sokkal inkább a vezetés izgalmas élménye, amely a minden sebességnél és fordulatszámon élvezhető rendkívüli gyorsulásból és rendelkezésre álló vonóerőből táplálkozik. A BMW M6 Cabrio esetében a forgatónyomaték és az ideálisan megválasztott összáttétel minden menethelyzetben és útviszonyok között igazán meggyőző vonóerővé alakul a hajtott kerekeken.
A teljesítménykoncepció, mint olyan, közvetlenül a versenysportból érkezett. A V10-es erőforrás ugyanis maximális teljesítménye leadásakor egészen 8250-es percenkénti fordulatszámig pörgethető, ami már egyértelműen a vérbeli versenyautókra jellemző tartomány. A literenként 100 lóerőt is meghaladó fajlagos teljesítmény valóban kiemelkedőnek számít az atmoszférikus motorok körében, a kettős-VANOS vezérműtengely-állítás pedig minden körülmények között optimális gázcsere-folyamatot biztosít. A hengerenként egy-egy, teljesen elektronikus szabályzású fojtószelep szintén a V10-es jellegzetesen versenysportot idéző megoldása.
A magas fordulatú erőforrás minden menethelyzetben és mindenfajta körülmények között bőséges teljesítményről gondoskodik. Mivel a jó gyorsulás egyben gyors és pontos sebességváltást is jelent, a BMW M6 Cabrio a BMW szekvenciális M-váltóművével (SMG) készül, amelyet a Drivelogic rendszer egészít ki. A hétfokozatú SMG ideális módon közvetíti a motor erejét a hajtásláncon át a hátsó kerekek felé, s igény esetén extrém gyors és hatékony kapcsolásokat kínálva a manuális váltás lehetőségét is megőrzi a vezető számára. Az automatizált „Drive” funkció emellett gyors, ám rendkívül lágy váltásaival a lendületes autózást is különleges élménnyé avatja. Az SMG vagy a váltókar, vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűi segítségével kezelhető. Váltáskor a hajtott kerekek felé irányuló erőfolyam a manuális és az automatikus üzemmódban egyaránt csupán a legminimálisabb mértékben szakad meg.
Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.
A G-Power tuningműhely álomautót épített a születésekor sem kispályás M6-os BMW-ből. A külső morcosabbá faragása csak egy dolog, nem lehet szó nélkül elmenni a 620 lóerősre feltornázott tízhengeres ötliteres motor mellett sem.
A General Motors, a DaimlerChrysler és a BMW olyan, a technika legfrissebb vívmányain alapuló teljes hibridrendszert fejlesztett ki, amely egyedülálló, elektromotorból és kötött áttételekkel működő sebességváltóból álló, teljes mértékben integrált kombinációjával fontos mérföldkövet képvisel e hajtástechnika fejlődésében. A rendszert, amelynek elemeit a három cég közösen dolgozta ki, jövőre kezdik gyártani.
Az idén kilencven éves BMW többszörös jubileumot ünnepel: negyven éve kezdték meg a legendássá vált 02-es sorozat gyártását, harminc éve mutatkozott be a formabontó 6-os Coupé, és két évtizede annak, hogy a gyár új, sportos modellt tervezett a 3-as sorozathoz, az M3-ast.
A BMW 3-as sorozatot választották az év autójának a New York-i Autószalonon. A sikeres 3-as széria ötödik generációja saját kategóriájában 26 konkurenst győzött le, és kapta meg a World Car of the Year díjat. A díjkiosztón egy 46 nemzetközi szakújságíróból álló zsűri értékelte az év autós újdonságait, húsz szempont alapján. A kritériumok között volt a design, a menetteljesítmény, a kényelem és a funkcionalitás is.
Még a FIFA labdarúgó világbajnokság előtt 368 új szolgálati autóval, BMW 3-as és 5-ös modellekkel gazdagodott a bajor rendőrség gépjárműparkja. A legmodernebb technikával felszerelt autókat a rend biztosítására használják majd a világbajnokság két városában, Münchenben és Nürnbergben.
Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.
Június 16-án elkészült a százezredik 3-as BMW a bajor konszern lipcsei gyárában. A BMW 330i Titanium Silver limuzin egy Sachsen-Anhalt tartományban élő ügyfél megrendelésére készült. Az építészeti díjat is nyert innovatív gyárat tavaly március 1-jén adták át.
A hidrogénnel működtetett dugattyús motor könnyebb, nagyobb teljesítményű és olcsóbb a szintén szóba jöhető tüzelőanyagcellánál, gyártása pedig beilleszthető az eddigi technológiába. A 12 hengeres, 210 kW/285 LE teljesítményű motorral felszerelt BMW H2R kísérleti autó számos rekordot állított fel a hidrogénhajtású járművek kategóriájában. Előkészületben áll egy sorozatgyártású modell bevezetése is, ennek megjelenése a következő két év folyamán várható.