szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW M6 Cabrio a vérbeli rajongók álomautója, akik a hatalmas erőt és teljesítményt a rendkívül stílusos, nyitott autózás világában keresik. Tíz henger, öt liter lökettérfogat, 373 kW/507 LE teljesítmény és 520 newtonméteres maximális forgatónyomaték – ezek az akár 8000-en túl is dinamikusan pörgethető hajtómű főbb adatai. A BMW nagy kabrió 4,8 másodperc alatt 100 kilométer/órás tempóra gyorsító, nyitott sportkocsi.

© BMW
4871 milliméteres hosszúságával a BMW M-sorozatának legújabb nagyteljesítményű kabriója több mint öt centiméterrel hosszabb a BMW 6-os kabriónál. Ez mindenekelőtt a kiváló aerodinamikai adottságok jegyében formált hátsó lökhárító eredménye, amelynek köszönhetően az autó körvonalai még elnyújtottabbnak és laposabbnak hatnak. A szélesen kidomborodó kerékjáratok pedig kifejezetten sportos és dinamikus megjelenést kölcsönöznek számára. A leginkább figyelemfelkeltő stílusjegy hátul a négy kipufogóvég, amint a BMW M-modelljeire oly jellemző, erőteljes kontúrokkal megformált hátsó lökhárítóból nyúlnak ki.

A BMW M6 Cabrio vászonteteje háromrétegű. A gumírozott külső réteg és a belső kárpit között ugyanis zaj- és hőszigetelő poliuretán (PUR) hab található. Egyéni, hátsó nyúlványokkal kialakított tetejének köszönhetően a kabrióváltozat is megőrizte a kupé dinamikus kontúrjait. A széles C-oszlopon természetesen szintén megfigyelhető a márkára oly jellemző, s minden BMW által büszkén viselt „Hofmeisterknick” motívum.

Noha a tető rendkívül tágas utasteret rejt, kompakt méretűre hajtható. A függőleges állású hátsó szélvédő egyáltalán nem igényel benne helyet, ugyanis a tető nyitott vagy zárt állapotától függetlenül, kellemes és huzatmentes légáramlást biztosítva, elektromosan mozgatható le és fel. A tető akár a távirányító, akár a műszerfali gomb segítségével szintén elektromosan nyitható és csukható, a teljes folyamat egyik esetben sem tart tovább 25 másodpercnél.

Büszke és nemes stílus

© BMW
A BMW M6 Cabrio utasterében szintén tetszetős, stílusos és igen praktikus megoldások sokaságát vonultatja fel. A vezető köré alakított „cockpitban” minden fontosabb funkció pontosan ott helyezkedik el, ahol a tökéletes ergonómia szempontjából a legideálisabb: a kormánykeréken vagy annak közvetlen környezetében. Az egyes funkciókat irányító kezelőelemek utas számára is fontos elemei a középkonzolon kaptak helyet. Ide került az iDrive rendszer szabályzója is, amely a képernyő segítségével kényelmi funkciók széles körének aktiválására és kezelésére szolgál. Az iDrive szabályzógombja puritán stílusával, külsejében és tapintásában is egyértelműen eltér a BMW 650i Cabrio szabályzógombjától. A képernyő az MDrive kezelését is magában foglaló, továbbfejlesztett menüvezetéssel rendelkezik. A sebesség- és fordulatszámmérő csőgyűrű-szegélyben működik, a műszerszámlapok – a fehér számokat jól kiemelve – feketék, a mutatók pedig a BMW M-modelljeinek jellegzetes vörös színében készülnek. Az extraként rendelhető kivetítős kijelző (Head-up-Display; HUD) a vezető számára különösen fontos, alapvető információkat közvetlenül annak látóterében jeleníti meg.

Az első üléseket kifejezetten a BMW M6 Cabrio számára optimalizálták, mindenekelőtt a kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságok és a kiváló tartás jegyében. A hátsó utasok számára kínált hely legfőképpen kényelmes, és a kabriókhoz mérten rendkívül tágas. Mint mindegyik M-modellben, az akkumulátor és a gumijavító készlet a csomagtérben található, amely szokatlanul nagy, 300-350 literes térfogattal szolgál. Ennek megfelelően egy nagy és egy kicsi keményburkolatú bőrönd ugyanúgy elhelyezhető benne, mint egy közepes méretű keményborítású bőrönd két golftáskával kiegészítve.

Nyílt hitvallás a teljesítmény mellett (Oldaltörés)



© BMW
373 kW/507 LE teljesítményű V10-es aggregátjával a BMW M6 Cabrio nyílt tisztelgés a teljesítmény oltárán. A puszta erő azonban önmagában nem minden. Sokkal inkább a vezetés izgalmas élménye, amely a minden sebességnél és fordulatszámon élvezhető rendkívüli gyorsulásból és rendelkezésre álló vonóerőből táplálkozik. A BMW M6 Cabrio esetében a forgatónyomaték és az ideálisan megválasztott összáttétel minden menethelyzetben és útviszonyok között igazán meggyőző vonóerővé alakul a hajtott kerekeken.

A teljesítménykoncepció, mint olyan, közvetlenül a versenysportból érkezett. A V10-es erőforrás ugyanis maximális teljesítménye leadásakor egészen 8250-es percenkénti fordulatszámig pörgethető, ami már egyértelműen a vérbeli versenyautókra jellemző tartomány. A literenként 100 lóerőt is meghaladó fajlagos teljesítmény valóban kiemelkedőnek számít az atmoszférikus motorok körében, a kettős-VANOS vezérműtengely-állítás pedig minden körülmények között optimális gázcsere-folyamatot biztosít. A hengerenként egy-egy, teljesen elektronikus szabályzású fojtószelep szintén a V10-es jellegzetesen versenysportot idéző megoldása.

Pörgős motor és hétfokozatú váltó

© BMW
A magas fordulatú erőforrás minden menethelyzetben és mindenfajta körülmények között bőséges teljesítményről gondoskodik. Mivel a jó gyorsulás egyben gyors és pontos sebességváltást is jelent, a BMW M6 Cabrio a BMW szekvenciális M-váltóművével (SMG) készül, amelyet a Drivelogic rendszer egészít ki. A hétfokozatú SMG ideális módon közvetíti a motor erejét a hajtásláncon át a hátsó kerekek felé, s igény esetén extrém gyors és hatékony kapcsolásokat kínálva a manuális váltás lehetőségét is megőrzi a vezető számára. Az automatizált „Drive” funkció emellett gyors, ám rendkívül lágy váltásaival a lendületes autózást is különleges élménnyé avatja. Az SMG vagy a váltókar, vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűi segítségével kezelhető. Váltáskor a hajtott kerekek felé irányuló erőfolyam a manuális és az automatikus üzemmódban egyaránt csupán a legminimálisabb mértékben szakad meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

BMW 330i teszt: Nappali ragadozó

Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.

hvg.hu Autó

BMW G6: álomból valóság

A G-Power tuningműhely álomautót épített a születésekor sem kispályás M6-os BMW-ből. A külső morcosabbá faragása csak egy dolog, nem lehet szó nélkül elmenni a 620 lóerősre feltornázott tízhengeres ötliteres motor mellett sem.

automenedzser.hu Autó

Kelendő a BMW összkerékhajtása

Jól fogynak a BMW összkerékhajtású modelljei, minden negyedik autót xDrive kivitelben adnak el. Az intelligens rendszer díjakat is nyert.

automenedzser.hu Autó

Közös hibriden dolgozik együtt a GM, a DaimlerChrysler és a BMW

A General Motors, a DaimlerChrysler és a BMW olyan, a technika legfrissebb vívmányain alapuló teljes hibridrendszert fejlesztett ki, amely egyedülálló, elektromotorból és kötött áttételekkel működő sebességváltóból álló, teljes mértékben integrált kombinációjával fontos mérföldkövet képvisel e hajtástechnika fejlődésében. A rendszert, amelynek elemeit a három cég közösen dolgozta ki, jövőre kezdik gyártani.

automenedzser.hu Autó

Jubiláló BMW-sorozatok

Az idén kilencven éves BMW többszörös jubileumot ünnepel: negyven éve kezdték meg a legendássá vált 02-es sorozat gyártását, harminc éve mutatkozott be a formabontó 6-os Coupé, és két évtizede annak, hogy a gyár új, sportos modellt tervezett a 3-as sorozathoz, az M3-ast.

hvg.hu Autó

New Yorkban győzött a BMW

A BMW 3-as sorozatot választották az év autójának a New York-i Autószalonon. A sikeres 3-as széria ötödik generációja saját kategóriájában 26 konkurenst győzött le, és kapta meg a World Car of the Year díjat. A díjkiosztón egy 46 nemzetközi szakújságíróból álló zsűri értékelte az év autós újdonságait, húsz szempont alapján. A kritériumok között volt a design, a menetteljesítmény, a kényelem és a funkcionalitás is.

automenedzser.hu Autó

Mennyiért lehet kabriónk?

Forrónak ígérkezik a nyár. Az autózás legizgalmasabb, legszabadabb formája a kabriózás. Tetőt le, irány az élet! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.

hvg.hu Autó

BMW-s rendőrök a vébén

Még a FIFA labdarúgó világbajnokság előtt 368 új szolgálati autóval, BMW 3-as és 5-ös modellekkel gazdagodott a bajor rendőrség gépjárműparkja. A legmodernebb technikával felszerelt autókat a rend biztosítására használják majd a világbajnokság két városában, Münchenben és Nürnbergben.

automenedzser.hu Autó

Szippantás a jóból

Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.

hvg.hu Autó

Százezer 3-as BMW készült Lipcsében

Június 16-án elkészült a százezredik 3-as BMW a bajor konszern lipcsei gyárában. A BMW 330i Titanium Silver limuzin egy Sachsen-Anhalt tartományban élő ügyfél megrendelésére készült. Az építészeti díjat is nyert innovatív gyárat tavaly március 1-jén adták át.

automenedzser.hu Autó

BMW: hidrogénnel 300 fölött

A hidrogénnel működtetett dugattyús motor könnyebb, nagyobb teljesítményű és olcsóbb a szintén szóba jöhető tüzelőanyagcellánál, gyártása pedig beilleszthető az eddigi technológiába. A 12 hengeres, 210 kW/285 LE teljesítményű motorral felszerelt BMW H2R kísérleti autó számos rekordot állított fel a hidrogénhajtású járművek kategóriájában. Előkészületben áll egy sorozatgyártású modell bevezetése is, ennek megjelenése a következő két év folyamán várható.