Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c14017cf-cf95-4072-ac3d-e1b0e892af12","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A forduló rangadóján a Bayern München legyőzte a Paris Saint-Germaint.","shortLead":"A forduló rangadóján a Bayern München legyőzte a Paris Saint-Germaint.","id":"20241127_bl-leipzig-manchester-city-feyenoord-psg-internazionale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c14017cf-cf95-4072-ac3d-e1b0e892af12.jpg","index":0,"item":"b385835f-2a9a-478f-85eb-f66015d142e7","keywords":null,"link":"/sport/20241127_bl-leipzig-manchester-city-feyenoord-psg-internazionale","timestamp":"2024. november. 27. 05:19","title":"BL: Milánóban is kikapott a Leipzig, a Manchester City nem bírt a Feyenoorddal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"775d920c-e36c-44dd-b860-8010fccd1c75","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Vontatóval kellett elvinni a repülőt. ","shortLead":"Vontatóval kellett elvinni a repülőt. ","id":"20241128_Ferihegy-kifutopalya-lezaras-gorog-repulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/775d920c-e36c-44dd-b860-8010fccd1c75.jpg","index":0,"item":"2efcc58e-0c14-4d7f-866c-e2c13f573a4b","keywords":null,"link":"/elet/20241128_Ferihegy-kifutopalya-lezaras-gorog-repulo","timestamp":"2024. november. 28. 16:20","title":"Lezártak egy kifutópályát Ferihegyen, mert lerobbant egy görög repülőgép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfc00e31-c8dc-4d21-a1bc-7e0278c085ab","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az UniCredit februártól követi az ezt a lépést már korábban bejelentő négy bank példáját.","shortLead":"Az UniCredit februártól követi az ezt a lépést már korábban bejelentő négy bank példáját.","id":"20241127_Ujabb-bank-jelentette-be-hogy-az-ugyfelekre-haritja-a-tranzakcios-illetek-emeleset-UniCredit-dijemeles-atharitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfc00e31-c8dc-4d21-a1bc-7e0278c085ab.jpg","index":0,"item":"ba9a3f20-c917-40e6-8426-11ba2456376d","keywords":null,"link":"/kkv/20241127_Ujabb-bank-jelentette-be-hogy-az-ugyfelekre-haritja-a-tranzakcios-illetek-emeleset-UniCredit-dijemeles-atharitas","timestamp":"2024. november. 27. 08:26","title":"Újabb bank jelentette be, hogy az ügyfelekre hárítja a tranzakciós illeték emelését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f08a448-55fb-48fd-a043-baaff5d305cf","c_author":"Kókai Péter","category":"360","description":"Mind a magyar, mind a szerb vezetés forszírozza a jelenleg döcögősen üzemelő szerb-magyar határátkelő bővítését. Szijjártó Péter szerint Kínában fogják <strong>„</strong>megbeszélni a Röszke-Horgos határátkelő bővítését”. Azonban az elmúlt időszak eseményei árnyat vetnek erre az elképzelésre.","shortLead":"Mind a magyar, mind a szerb vezetés forszírozza a jelenleg döcögősen üzemelő szerb-magyar határátkelő bővítését...","id":"20241128_szeretettel-a-vajdasagbol-horgos-roszke-hataratkelo-szijjarto-orban-vucic","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f08a448-55fb-48fd-a043-baaff5d305cf.jpg","index":0,"item":"bbb1beb1-ec65-4c81-9ccf-bf3a0f5190fc","keywords":null,"link":"/360/20241128_szeretettel-a-vajdasagbol-horgos-roszke-hataratkelo-szijjarto-orban-vucic","timestamp":"2024. november. 28. 15:00","title":"Szeretettel a Vajdaságból: Kínai pénzből bővítenék a Röszke-Horgos-határátkelőt. Jó ötlet ez?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726","c_author":"Karácsony Gergely","category":"360","description":"A budapesti egyéni országgyűlési választókerületek számának 18-ról 16-ra csökkentése több mint a választás előtti szokásos fideszes hatalmi manipuláció. A Tolna megyeiek szavazata másfélszer annyit fog érni, mint a budapestieké. A választókerületek számának csökkentésénél már csak a választókerületek határainak tervezett meghúzása felháborítóbb. Kifejezetten trollkodásnak tűnik, írja véleménycikkében Budapest főpolgármestere.","shortLead":"A budapesti egyéni országgyűlési választókerületek számának 18-ról 16-ra csökkentése több mint a választás előtti...","id":"20241127_Karacsony-Gergely-fopolgarmester-Tegyuk-kisebbe-Budapestet-velemeny-valasztokeruletek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726.jpg","index":0,"item":"07bb446e-1584-4ec5-9077-d728266f7a06","keywords":null,"link":"/360/20241127_Karacsony-Gergely-fopolgarmester-Tegyuk-kisebbe-Budapestet-velemeny-valasztokeruletek","timestamp":"2024. november. 27. 07:00","title":"Karácsony Gergely: Tegyük kisebbé Budapestet?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6611e1e-c87e-4f68-bae7-ac948aad30c0","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A World Aquatics már azt is engedi, hogy váltóban induljanak. ","shortLead":"A World Aquatics már azt is engedi, hogy váltóban induljanak. ","id":"20241126_orosz-uszok-budapest-rovidpalyas-vilagbajnoksag-duna-arena-world-aquatics","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6611e1e-c87e-4f68-bae7-ac948aad30c0.jpg","index":0,"item":"163819a7-da3d-4d8e-9d68-6ec802654294","keywords":null,"link":"/sport/20241126_orosz-uszok-budapest-rovidpalyas-vilagbajnoksag-duna-arena-world-aquatics","timestamp":"2024. november. 26. 21:29","title":"Harminc orosz úszó is versenyezhet a budapesti világbajnokságon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bd2b799-a10d-483c-8b99-f5adb1ea6a76","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rá sem fog ismerni a Google keresőjére, ha széles körben is bevezetik azt a változtatást, amit már elkezdtek tesztelni az EU három országában. A változtatás hátterében a digitális piacokról szóló jogszabály (DMA) áll.","shortLead":"Rá sem fog ismerni a Google keresőjére, ha széles körben is bevezetik azt a változtatást, amit már elkezdtek tesztelni...","id":"20241127_google-kereses-eu-dma-megfeleles-szallasok-valtoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bd2b799-a10d-483c-8b99-f5adb1ea6a76.jpg","index":0,"item":"127a76f9-c92b-4084-9c7a-33a7bce4382e","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_google-kereses-eu-dma-megfeleles-szallasok-valtoztatas","timestamp":"2024. november. 27. 09:03","title":"EU-sítják a Google keresőt, észre fogja venni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfe0bc38-6b6a-4c9d-9e67-eb02acc4c2fb","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A koncerten a legismertebb slágerek mellett új szerzemények is elhangzanak.","shortLead":"A koncerten a legismertebb slágerek mellett új szerzemények is elhangzanak.","id":"20241128_Koncz-Zsuzsa-arenakoncert-Papp-Laszlo-Budapest-Sportarena","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfe0bc38-6b6a-4c9d-9e67-eb02acc4c2fb.jpg","index":0,"item":"ec60a82e-2220-4ad6-b577-28451d31f1d6","keywords":null,"link":"/kultura/20241128_Koncz-Zsuzsa-arenakoncert-Papp-Laszlo-Budapest-Sportarena","timestamp":"2024. november. 28. 13:41","title":"Koncz Zsuzsa arénakoncertet ad jövő októberben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW M6 Cabrio a vérbeli rajongók álomautója, akik a hatalmas erőt és teljesítményt a rendkívül stílusos, nyitott autózás világában keresik. Tíz henger, öt liter lökettérfogat, 373 kW/507 LE teljesítmény és 520 newtonméteres maximális forgatónyomaték – ezek az akár 8000-en túl is dinamikusan pörgethető hajtómű főbb adatai. A BMW nagy kabrió 4,8 másodperc alatt 100 kilométer/órás tempóra gyorsító, nyitott sportkocsi.
4871 milliméteres hosszúságával a BMW M-sorozatának legújabb nagyteljesítményű kabriója több mint öt centiméterrel hosszabb a BMW 6-os kabriónál. Ez mindenekelőtt a kiváló aerodinamikai adottságok jegyében formált hátsó lökhárító eredménye, amelynek köszönhetően az autó körvonalai még elnyújtottabbnak és laposabbnak hatnak. A szélesen kidomborodó kerékjáratok pedig kifejezetten sportos és dinamikus megjelenést kölcsönöznek számára. A leginkább figyelemfelkeltő stílusjegy hátul a négy kipufogóvég, amint a BMW M-modelljeire oly jellemző, erőteljes kontúrokkal megformált hátsó lökhárítóból nyúlnak ki.
A BMW M6 Cabrio vászonteteje háromrétegű. A gumírozott külső réteg és a belső kárpit között ugyanis zaj- és hőszigetelő poliuretán (PUR) hab található. Egyéni, hátsó nyúlványokkal kialakított tetejének köszönhetően a kabrióváltozat is megőrizte a kupé dinamikus kontúrjait. A széles C-oszlopon természetesen szintén megfigyelhető a márkára oly jellemző, s minden BMW által büszkén viselt „Hofmeisterknick” motívum.
Noha a tető rendkívül tágas utasteret rejt, kompakt méretűre hajtható. A függőleges állású hátsó szélvédő egyáltalán nem igényel benne helyet, ugyanis a tető nyitott vagy zárt állapotától függetlenül, kellemes és huzatmentes légáramlást biztosítva, elektromosan mozgatható le és fel. A tető akár a távirányító, akár a műszerfali gomb segítségével szintén elektromosan nyitható és csukható, a teljes folyamat egyik esetben sem tart tovább 25 másodpercnél.
A BMW M6 Cabrio utasterében szintén tetszetős, stílusos és igen praktikus megoldások sokaságát vonultatja fel. A vezető köré alakított „cockpitban” minden fontosabb funkció pontosan ott helyezkedik el, ahol a tökéletes ergonómia szempontjából a legideálisabb: a kormánykeréken vagy annak közvetlen környezetében. Az egyes funkciókat irányító kezelőelemek utas számára is fontos elemei a középkonzolon kaptak helyet. Ide került az iDrive rendszer szabályzója is, amely a képernyő segítségével kényelmi funkciók széles körének aktiválására és kezelésére szolgál. Az iDrive szabályzógombja puritán stílusával, külsejében és tapintásában is egyértelműen eltér a BMW 650i Cabrio szabályzógombjától. A képernyő az MDrive kezelését is magában foglaló, továbbfejlesztett menüvezetéssel rendelkezik. A sebesség- és fordulatszámmérő csőgyűrű-szegélyben működik, a műszerszámlapok – a fehér számokat jól kiemelve – feketék, a mutatók pedig a BMW M-modelljeinek jellegzetes vörös színében készülnek. Az extraként rendelhető kivetítős kijelző (Head-up-Display; HUD) a vezető számára különösen fontos, alapvető információkat közvetlenül annak látóterében jeleníti meg.
Az első üléseket kifejezetten a BMW M6 Cabrio számára optimalizálták, mindenekelőtt a kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságok és a kiváló tartás jegyében. A hátsó utasok számára kínált hely legfőképpen kényelmes, és a kabriókhoz mérten rendkívül tágas. Mint mindegyik M-modellben, az akkumulátor és a gumijavító készlet a csomagtérben található, amely szokatlanul nagy, 300-350 literes térfogattal szolgál. Ennek megfelelően egy nagy és egy kicsi keményburkolatú bőrönd ugyanúgy elhelyezhető benne, mint egy közepes méretű keményborítású bőrönd két golftáskával kiegészítve.
Nyílt hitvallás a teljesítmény mellett (Oldaltörés)
373 kW/507 LE teljesítményű V10-es aggregátjával a BMW M6 Cabrio nyílt tisztelgés a teljesítmény oltárán. A puszta erő azonban önmagában nem minden. Sokkal inkább a vezetés izgalmas élménye, amely a minden sebességnél és fordulatszámon élvezhető rendkívüli gyorsulásból és rendelkezésre álló vonóerőből táplálkozik. A BMW M6 Cabrio esetében a forgatónyomaték és az ideálisan megválasztott összáttétel minden menethelyzetben és útviszonyok között igazán meggyőző vonóerővé alakul a hajtott kerekeken.
A teljesítménykoncepció, mint olyan, közvetlenül a versenysportból érkezett. A V10-es erőforrás ugyanis maximális teljesítménye leadásakor egészen 8250-es percenkénti fordulatszámig pörgethető, ami már egyértelműen a vérbeli versenyautókra jellemző tartomány. A literenként 100 lóerőt is meghaladó fajlagos teljesítmény valóban kiemelkedőnek számít az atmoszférikus motorok körében, a kettős-VANOS vezérműtengely-állítás pedig minden körülmények között optimális gázcsere-folyamatot biztosít. A hengerenként egy-egy, teljesen elektronikus szabályzású fojtószelep szintén a V10-es jellegzetesen versenysportot idéző megoldása.
A magas fordulatú erőforrás minden menethelyzetben és mindenfajta körülmények között bőséges teljesítményről gondoskodik. Mivel a jó gyorsulás egyben gyors és pontos sebességváltást is jelent, a BMW M6 Cabrio a BMW szekvenciális M-váltóművével (SMG) készül, amelyet a Drivelogic rendszer egészít ki. A hétfokozatú SMG ideális módon közvetíti a motor erejét a hajtásláncon át a hátsó kerekek felé, s igény esetén extrém gyors és hatékony kapcsolásokat kínálva a manuális váltás lehetőségét is megőrzi a vezető számára. Az automatizált „Drive” funkció emellett gyors, ám rendkívül lágy váltásaival a lendületes autózást is különleges élménnyé avatja. Az SMG vagy a váltókar, vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűi segítségével kezelhető. Váltáskor a hajtott kerekek felé irányuló erőfolyam a manuális és az automatikus üzemmódban egyaránt csupán a legminimálisabb mértékben szakad meg.
Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.
A G-Power tuningműhely álomautót épített a születésekor sem kispályás M6-os BMW-ből. A külső morcosabbá faragása csak egy dolog, nem lehet szó nélkül elmenni a 620 lóerősre feltornázott tízhengeres ötliteres motor mellett sem.
A General Motors, a DaimlerChrysler és a BMW olyan, a technika legfrissebb vívmányain alapuló teljes hibridrendszert fejlesztett ki, amely egyedülálló, elektromotorból és kötött áttételekkel működő sebességváltóból álló, teljes mértékben integrált kombinációjával fontos mérföldkövet képvisel e hajtástechnika fejlődésében. A rendszert, amelynek elemeit a három cég közösen dolgozta ki, jövőre kezdik gyártani.
Az idén kilencven éves BMW többszörös jubileumot ünnepel: negyven éve kezdték meg a legendássá vált 02-es sorozat gyártását, harminc éve mutatkozott be a formabontó 6-os Coupé, és két évtizede annak, hogy a gyár új, sportos modellt tervezett a 3-as sorozathoz, az M3-ast.
A BMW 3-as sorozatot választották az év autójának a New York-i Autószalonon. A sikeres 3-as széria ötödik generációja saját kategóriájában 26 konkurenst győzött le, és kapta meg a World Car of the Year díjat. A díjkiosztón egy 46 nemzetközi szakújságíróból álló zsűri értékelte az év autós újdonságait, húsz szempont alapján. A kritériumok között volt a design, a menetteljesítmény, a kényelem és a funkcionalitás is.
Még a FIFA labdarúgó világbajnokság előtt 368 új szolgálati autóval, BMW 3-as és 5-ös modellekkel gazdagodott a bajor rendőrség gépjárműparkja. A legmodernebb technikával felszerelt autókat a rend biztosítására használják majd a világbajnokság két városában, Münchenben és Nürnbergben.
Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.
Június 16-án elkészült a százezredik 3-as BMW a bajor konszern lipcsei gyárában. A BMW 330i Titanium Silver limuzin egy Sachsen-Anhalt tartományban élő ügyfél megrendelésére készült. Az építészeti díjat is nyert innovatív gyárat tavaly március 1-jén adták át.
A hidrogénnel működtetett dugattyús motor könnyebb, nagyobb teljesítményű és olcsóbb a szintén szóba jöhető tüzelőanyagcellánál, gyártása pedig beilleszthető az eddigi technológiába. A 12 hengeres, 210 kW/285 LE teljesítményű motorral felszerelt BMW H2R kísérleti autó számos rekordot állított fel a hidrogénhajtású járművek kategóriájában. Előkészületben áll egy sorozatgyártású modell bevezetése is, ennek megjelenése a következő két év folyamán várható.
Hatalmas a különbség a Századvég és a Medián közvélemény-kutatási eredményei között. A kormánypárti intézetnél a Fidesz-KDNP biztosan vezet a Tisza előtt, a harmadik legnépszerűbb párt pedig az MKKP.
Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba.