Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. június. 01. 15:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"692ef804-a917-463e-9cf5-e83449683da6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Lounge Design Kft. 2024-ben is szépen fialt Balásy Gyulának, megint összejött pár floridai luxuslakás ára.","shortLead":"A Lounge Design Kft. 2024-ben is szépen fialt Balásy Gyulának, megint összejött pár floridai luxuslakás ára.","id":"20250601_Balasy-Gyula-Lounge-Design-Kft-4-milliard-osztalek-Rogan-Antal-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/692ef804-a917-463e-9cf5-e83449683da6.jpg","index":0,"item":"7deb84c1-915c-44b6-8f57-2136f4dcf090","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Balasy-Gyula-Lounge-Design-Kft-4-milliard-osztalek-Rogan-Antal-propaganda","timestamp":"2025. június. 01. 11:19","title":"Csak egy cégéből 4 milliárdos osztalékot vett fel Rogán propagandagyárosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"81ab9007-cd4f-4b37-8b45-a39ae98ee5a7","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"A gyermek személyisége, a családi környezet hatása, de akár a közös étkezések „élménytelensége” is állhat a válogatás hátterében. Milyen jelentősége van a testi érzetek tudatosításának az evési szokások kialakításában? Mennyit számít, hogy miként étkeztek a szülők gyerekkorukban? És mit nem szabad csinálni, ha mégis válogatós lenne a gyerekünk?","shortLead":"A gyermek személyisége, a családi környezet hatása, de akár a közös étkezések „élménytelensége” is állhat a válogatás...","id":"20250601_Valogatos-a-gyerek-vagy-csak-egyeni-az-evesi-stilusa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81ab9007-cd4f-4b37-8b45-a39ae98ee5a7.jpg","index":0,"item":"79ffe427-7d47-4742-9b3a-066abf53f355","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250601_Valogatos-a-gyerek-vagy-csak-egyeni-az-evesi-stilusa","timestamp":"2025. június. 01. 18:47","title":"Válogatós a gyerek, vagy csak egyéni az evési stílusa?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44422639-5713-4b4e-8f6a-d3028ed7a7fa","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem elszabadult, hanem egy zongorista vezette. ","shortLead":"Nem elszabadult, hanem egy zongorista vezette. ","id":"20250602_Gurulo-zongora-a-villamossinen-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44422639-5713-4b4e-8f6a-d3028ed7a7fa.jpg","index":0,"item":"1f6171ba-ce3b-4be2-b892-fa81c0a738c9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_Gurulo-zongora-a-villamossinen-video","timestamp":"2025. június. 02. 13:41","title":"Guruló zongora hajtott át egy villamos előtt Budapesten – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75786e2f-c994-4fa4-bf3d-6144f44edc02","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Igen, ez a pártház most el fog esni, és akik lövetnek bentről, azoknak cudar sorsuk lesz. Ők pár száz milliárdért emelnek kezet a népükre. De te miért tennéd? Csak a szégyenért?","shortLead":"Igen, ez a pártház most el fog esni, és akik lövetnek bentről, azoknak cudar sorsuk lesz. Ők pár száz milliárdért...","id":"20250601_Tota-W-Arpad-Allitsatok-meg-a-Fideszt-Gulyas-Gergo-ki-akar-szallni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75786e2f-c994-4fa4-bf3d-6144f44edc02.jpg","index":0,"item":"be69f276-7003-4a7d-b56a-8ac091e4b48c","keywords":null,"link":"/360/20250601_Tota-W-Arpad-Allitsatok-meg-a-Fideszt-Gulyas-Gergo-ki-akar-szallni","timestamp":"2025. június. 01. 09:39","title":"Tóta W. Árpád: Állítsátok meg a Fideszt, Gulyás Gergő ki akar szállni!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3faca8ea-fd8a-44ba-8919-dc4c3565c85c","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"A technológia az egyetlen reményünk az éghajlat megmentésére, mert úgy tűnik, az emberek nem akarják visszafogni a fogyasztásukat – mondja Bart István klímapolitikai szakértő, akinek Napozószékek a Titanicon címmel jelent meg kötete a klímaváltozásról.","shortLead":"A technológia az egyetlen reményünk az éghajlat megmentésére, mert úgy tűnik, az emberek nem akarják visszafogni...","id":"20250601_hvg-bart-istvan-klimapolitika-klimavaltozas-kina-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3faca8ea-fd8a-44ba-8919-dc4c3565c85c.jpg","index":0,"item":"533830ef-09dd-4446-958c-567acc3d76c0","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-bart-istvan-klimapolitika-klimavaltozas-kina-interju","timestamp":"2025. június. 01. 08:30","title":"„A magyar kormány klímapolitikájára erős kettest adnék. A bukástól a napenergia felhasználása mentette meg”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat a helyiektől. Ezt mondják a Vésztőn akkumulátoripari hulladékot feldolgozó üzemet tervező beruházók. És bizony jobb ha hozzászokunk, hogy a gombamód szaporodó hatalmas akkugyárak mellé fel kell nőnie az országban a hulladékfeldolgozásnak is.","shortLead":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat...","id":"20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2.jpg","index":0,"item":"a08298be-f564-475a-be45-05622ad2098e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Komoly tervekkel érkezik az akkugyári hulladékot feldolgozó cég Vésztőre, a CATL, a BYD és az EVE akkumaradékára utazik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A volt külügyminiszterre és feleségére otthonuk előtt, a kapualjban támadtak rá. Csak egy közeli étterem pincérének köszönhető, hogy az elkövető menekülni kényszerült, őt végül a Fővám téren fogták el.","shortLead":"A volt külügyminiszterre és feleségére otthonuk előtt, a kapualjban támadtak rá. Csak egy közeli étterem pincérének...","id":"20250602_Kalapaccsal-tamadtak-Jeszenszky-Gezara-koponyaserulessel-mutottek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166.jpg","index":0,"item":"098f7b19-454c-4b9f-95b8-3dcffd90076d","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Kalapaccsal-tamadtak-Jeszenszky-Gezara-koponyaserulessel-mutottek-ebx","timestamp":"2025. június. 02. 14:08","title":"Kalapáccsal támadtak Jeszenszky Gézára, koponyaműtétet kellett végrehajtani rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seat modellválasztékának egyik legcsábítóbb és legfeltűnőbb modellje, a León FR visszatér a kereskedők bemutatótermeibe. Az Altea FR után a León FR a Seat új generációs modelljeinek második tagja, amely karosszériáján az „FR” (Fórmula Racing) jelzést hordozhatja.
Bármerről tekintünk is rá, az FR olyan részletmegoldásokat vonultat fel, amelyek minden más León modellváltozattól megkülönböztetik. Elöl - a család többi tagjáénál nagyobb méretű lökhárító alatt - impozáns, méhsejt-mintájú ráccsal fedett légbeömlő nyílás húzódik, egyértelműen utalva az új FR motorjainak kiemelkedő teljesítményére. A hátsó lökhárító fekete alapszínű része a León Supercopa diffúzoros légterelő idomait idézi. Természetesen egyetlen FR-modell sem nélkülözheti a fényes nemesacél kipufogóvégeket.
Az első sárvédők kerékjáratai mögött az új modell a „TFSI” vagy a „TDI” jelzést hordozza oldalán , míg a külső tükrök az FR-modellekre oly jellemző, ezüstre fényezett házzal készülnek. A 17 és 18 hüvelykes méretben egyaránt rendelhető könnyűfém keréktárcsák különösen tetszetős és feltűnő formákkal vonzzák a tekintetet, a teljesen új és egyedi dizájn mögül pedig a hatásos megjelenésű tárcsafékek tűnnek elő. Az új modellt keréktárcsa-méret szerint 225/45 R 17, illetve 225/40 R 18 méretű gumiabroncsokkal szerelik fel.
A vezetőülésben helyet foglalva a tekintet egyből a perforált bőrrel bevont, alul FR-logóval nyomott, exkluzív FR-kormánykerékre, illetve a szintén kifejezetten az FR számára tervezett sebességváltógombra esik. S ha mindez nem elég, a műszeregységre vetett gyors pillantás már elegendő, hogy a széria feketét helyettesítő fehér számlapok és a fordulatszámmérő FR-logója segítségével átérezzük e modell sportos ambícióit. Egy benzines és egy dízel erőforrást felvonultatva biztosítja, hogy a vezetés FR kínálta élménye a szenzációs jelzővel legyen illethető.
A két motor közül a 200 lóerős 2.0 TFSI benzines az újabb, amely a León FR modellel első ízben jelenik meg egy Seat motorterében. E négyhengeres, kétliteres aggregát az FSI közvetlen befecskendezéssel működik, amit a kipufogó-leömlővel egy egységbe foglalt turbófeltöltő egészít ki. A további műszaki megoldások között szerepel a szelepek nyitásának és zárásának vezérlésével megvalósuló belső kipufogógáz-visszavezetéssel működő szívórendszer.
A 200 lóerő (147 kW) teljesítményű 2.0 TFSI a León motorválasztékának legerősebb tagja. 280 Nm maximális forgatónyomatékát 1800 és 5000 percenkénti fordulatszám között adja le . Ennek eredményeképpen az új modell ötödik fokozatban mindössze 7, hatodikban pedig 8,9 másodperc alatt gyorsít 80-ról 120 kilométer/órás sebességre.
A León ezzel a motorral 7,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órás tempóra, és álló rajttal 27,6 másodpercet igényel az 1000 méter megtétele. Legnagyobb sebessége 229 kilométer/óra, ám átlagfogyasztása mindössze 7,9 liter 100 kilométerenként, átlagos CO2-emissziós értéke pedig 190 gramm/kilométer.
Ami a dízelváltozatot illeti, a León FR hajtásáról ugyanazon 170 lóerős 2.0 TDI erőforrás gondoskodik, amely a már korábban megismert Altea FR motorterében is rejtőzik. A 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI műszaki alapjaira épült konstrukció hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik . Áttervezése eredményeképpen teljesítménye a 4200 percenkénti fordulatszámnál megjelenő 125 kW (170 LE) értékre nőtt , miközben maximális forgatónyomatéka 320-ról 350 newtonméterre emelkedett, amely már 1800 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll.
A teljesítmény és a forgatónyomaték e látványos ugrása leginkább a turbófeltöltő változó geometriájú rendszerén végzett módosításoknak köszönhető. A befecskendező rendszer maximális szállítása megnőtt, a szívócsatornákat pedig záró rendszerrel („shut-off”) szerelték fel. Mindezt piezo-elektromos vezérlőszereppel felszerelt (Piezo Pump Nozzle) magasnyomású dízel befecskendezési rendszer egészíti ki.
Az eredmény figyelemre méltó: a León FR gyorsulása és általános menetteljesítményei kiemelkedőek, amint azt a 214 kilométer/órás csúcssebesség és az álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóig tartó mindössze 7,3 másodperces gyorsulás is jól mutatja. Az állórajttal egy kilométer megtételéhez szükséges 30 másodperc alatti érték szintén tiszteletet parancsoló.
Országúton a León FR öt litert igényel 100 kilométerre, de fogyasztása még városi forgalomban sem emelkedik nyolc liter fölé, a városi és városon kívüli vegyes ciklus során pedig alig haladja meg a hat litert 100 kilométerenként . A kipufogógáz-emisszió tekintetében az új erőforrás megfelel az EU4 szigorú környezetvédelmi előírásainak, s dízel részecskeszűrővel (DPF) is rendelkezik.
Az új motor erejének megzabolázására a León agilis futóművét a felfüggesztések fő elemeinek megerősítésével, nagy gonddal dolgozták át, további módosításként pedig megnövelték a fékek méretét. A León FR a legújabb generációs blokkolásgátlóval (ABS), vészfékrásegítővel (EBA) kiegészített elektronikus menetstabilizálóval (ESP – a 2.0 TFSI modellnél széria), kipörgésgátlóval (TCS), valamint a vezetőt segítő funkciók további egész sorával készül. Az elektromechanikus szervokormány beállításait szintén a járműre jellemző menettulajdonságokhoz igazították.
Az elöl ülőket nyolc légzsák védi: a két első légzsák, a két első oldallégzsák, valamint az első és a hátsó utasokat fejmagasságban egyaránt védő két függönylégzsák egyaránt az alapfelszereltséghez tartozik, s a két opcionális hátsó oldallégzsákkal egészíthető ki. Mindezt aktív biztonsági berendezések sora egészíti ki, köztük az ABS, a TCS, az ESP és a vészfékrásegítő (EBA), amely működésekor önműködően aktiválja a vészvillogót is. Tulajdonosa nyugalmát a León FR volumetrikus mozgásérzékelővel működő riasztóberendezése szolgáljhatja. Számos a vezetőt segítő elektronikus extrafunkció is rendelkezésre áll, például a sebességtartó automatika vagy a vezető által beprogramozott sebességhatár átlépésére figyelmeztető hangjelzés.
Tavaly a Seat Alhambra eladásai 73,8 százalékkal nőttek, a típus Magyarországon hosszú ideje szegmensének piacvezető modellje. Idén további vonzerőt jelenthet, hogy az Alhambra immár 140 lóerős dízel erőforrással is választható.
Az Ibiza klasszikus példája annak, hogy ha a forma és a tartalom nincs összhangban, akkor az egyhetes teszt nem tud meggyőzni az autó erősségeiről. A felfrissített dízel Ibizám külseje szép, vonzó és izgalmas, de frigid. Belseje szellemtelen, felejthető, és ha megszólal, jobb ha menekülünk.
Bár az importőr szerint jelentősen átalakult a Seat Ibiza, avatatlan szemek nem sok különbséget fedeznek fel a valójában ráncfelvarrott modell és elődje között. Az Ibiza Formula Racing (FR) változatának megjelenése azonban kellemes meglepetéseket okozhat.
2007 az izgalmas autók éve lesz, ám a formabontó dizájn és forradalmian új technológiák, valamint csodaszép kupék, kabriók és sportkocsik mellett jövőre várható a flottakirály VW Golf Variant, az Audi A5, a megújult Ford Mondeo és a kisautók piacát felkavaró Skoda Fabia. Lássuk az újdonságokat!