szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az év első hat hónapjában világszerte 763 ezer Citroënt adtak el, ami 2005 első félévéhez viszonyítva 5 százalékos fejlődést jelent. A fejlődés mértéke csak a második negyedévet figyelembe véve 5,5 százalék volt, ami 399 ezer eladott gépjárműnek felel meg.

© hvg.hu
Az európai személygépjármű és kishaszongépjármű piacon, ahol 2006 első félévében kismértékű növekedés (+ 1,5 %) figyelhető meg, a Citroën eladások 2 százalékos csökkenést mutatnak. A márka a 2005 első félévében elért 6,8 százalékkal szemben 6,6 százalékos részesedést tudott elérni az európai piacon.

Franciaországban 182 ezer autót adtak el, ami 5,7 százalékos visszaesést jelent. Ennek megfelelően a Citroën piaci részesedése 13,5 százalék. Spanyolországban a Citroën 10,8 százalék piaci részesedést ért el és ezzel a piac vezetőjévé lépett elő (személygépjármű és kishaszongépjármű együttesen). A személygépjármű piacon elért 10,3 százalékos piaci részesedéssel a Citroën a második helyen áll. Németországban a Citroën a 2005 első félévi 2,3 százalékkal szemben 2006 első félévében 2,6 százalékos piaci részesedést ért el 47 ezer eladott autóval.

© Citroën
Nyugat-Európán kívül a gépkocsi és a helyi összeszerelésre gyártott elemek értékesítése 2005 első félévéhez viszonyítva 16,4 százalékos növekedést mutat, ami 169 ezer darabnak felel meg. Kínában, ahol a piac 47,1 százalékos fejlődést mutat, a Citroën a 2005-ös kínálattal azonos típusválasztékkal
12 százalékos növekedést ért el, ami 60 ezer eladott gépjárműnek felel meg. A május végén piacra dobott C-Triomphe modell a sajtó és a nagyközönség részéről is igen kedvező fogadtatásban részesült.

Közép-Kelet Európában újra növekedésnek indultak a piacok. A márka által eladott gépjárművek száma elérte a 48 ezret, ami 31 százalékos fejlődést jelent. A hat legfontosabb közép-kelet európai országban (Lengyelország, Magyarország, Cseh Köztársaság, Horvátország, Szlovákia, Szlovénia) - ahol 1,3 százalékos piaci növekedés volt tapasztalható -, a márka a 2005 első félévében elért 5,2 százalékkal szemben 5,5 százalékos piaci részesedést tudott elérni, ami 25 ezer eladott gépkocsinak felel meg.

Oroszországban, az első félévben eladott több mint 5460 gépjárművel, a Citroënnek az 57 százalékos növekedést mutató piacon sikerült megkétszereznie értékesítési volumenét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!