szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A francia Renault tovább korszerűsíti az Európában igen népszerű Loganokat előállító, román Dacia-gyárat, miután az idei év első felében minden eddigi rekordot megdöntött e személygépkocsik értékesítése.

A francia csoport az idén és jövőre további 178 millió eurót fordít a Pitestiben lévő gyár fejlesztésére, miután az elmúlt hat évben már 650 millió eurót költött a gyárra, írta a Rompres hírügynökség. A korszerűsítés többek között azért került napirendre, mert az idei év első felében rekordot döntött a Daciák eladása - 28,5 százalékkal nőtt az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest -, és a gyárnak növelnie kell a kapacitását, hogy ki tudja elégíteni a nagy keresletet.

A pitesti gyárban jelenleg 745 Logant állítanak elő naponta, az év végére napi 840-et terveznek gyártani. Az első félévben 103 ezer 604 Daciát gyártottak, ebből nagyjából 7 ezer a marokkói gyárban készült.

A piac egyik legvonzóbb ajánlatai
© hvg.hu
Romániában 49 ezer 803 Dacia-Logant adtak el, 5,6 százalékkal többet, mint tavalyi első félévben, ennél azonban lényegesen nagyobb ütemben nőtt az export: 40 ezer 166 Logant adtak el külföldön, 146,3 százalékkal többet, mint egy éve, amikor külföldön 16 ezer 305 Logant rendeltek. A legnagyobb piac Franciaország, majd Törökország, Algéria és Spanyolország következik; a Logant összesen a világ 42 országába exportálják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Irán leállítja a Dacia Logan gyártását?

Irán függőbe helyezte a francia Renault hatalmas beruházását. Idén indult volna a Dacia Loganok gyártása, és innét szolgálta volna ki a közép-keleti piacokat olcsó autójával.

MTI Autó

Újra nyereséges a Dacia

A román Dacia tavaly - ötévi veszteségsorozat után - ismét nyereséget ért el: adózott eredménye 57 millió euró lett. A tavalyi 1,2 milliárd eurónyi forgalma meghaladja az előző két év együttes forgalmát.

Márka- és logótár

Renault

A Renault üzemet 1899-ben alapították az autógyár első elkészített darabjain még nyoma sem volt a jól ismert rombusz...

MTI/hvg.hu Autó

Érdeklődik a Renault a General Motors iránt

A Renault és a részlegesen az érdekeltségébe tartozó Nissan - a General Motors egyik fő részvényese szerint - részesedést szerezhetnének a GM-ben. A Renault egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, az illetékes, a GM részvénytőkéjének mintegy 10 százalékát birtokló Tracinda már a két nagy járműipari csoport közeledéséről folyó tárgyalásokról tett említést pénteken.

hvg.hu Autó

Egy Dacia a jövőből

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Renault Design tervei alapján készült Dacia Logan Steppe elnevezésű szabadidő autó, a Logan új karosszéria-kínálatának hírnökeként.

hvg.hu Autó

RS: a legördögibb Renault Clio

Az új Clio Renault Sport méltó örököse a Clio Renault Sport 2.0 16V-nek, és közvetlenül profitál a Renault Forma-1-es technológiájából. Kategóriájában a világon elsőként használ hátsó diffúzort, amit az autósport csúcskategóriájában már évtizedek óta sikerrel alkalmaznak. A szintén újdonságnak számító oldalsó hűtőnyílás-kilépőkkel együtt pedig kiemelkedően jó aerodinamikai hatékonyságot eredményez.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.