szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A PSA Peugeot Citroën és a Dongfeng Motor Group Company Ltd. a DPCA - Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles kínai közös vállalat a Hubei tartományban található Wuhan települést választotta az új termelési egység színhelyéül, amely évente 150 ezer gépjármű gyártására szolgál majd.

© Citroën
Az új egység a DPCA már meglévő üzemének közelében helyezkedik majd el, és három fő gyártórészlege lesz: karosszériaüzem, fényezőüzem és végső összeszerelés. Az építkezés az év végén kezdődik, a gyártósorok várhatóan 2009-ben kezdenek termelni. Elsősorban felső-középkategóriás, 3-as platformú modelleket fognak gyártani. A DPCA új beruházása tovább növeli folyamatosan terjeszkedő ipari létesítményeinek számát, amely már most több mint 8200 embert foglalkoztat.

A wuhani üzem jelenleg hét különböző modellt gyárt, és fokozatosan megkétszerezi kapacitását, hogy 2008-ra az eredeti üzem lehetséges éves termelését 300 ezer gépjárműre növelje.

Ezzel párhuzamosan, a növekvő autógyártás támogatása érdekében a DPCA a Hubei tartományban, Hiang Fang-ban lévő gépészeti alkatrészeket gyártó üzemének kapacitását is növelni kívánja, hogy megkétszerezze a wuhani gyárainak szállított motorok, sebességváltók és futóművek mennyiségét.

© Peugeot
Kínában az 1-es és 2-es platformon alapuló gyártás 2004-es megkezdése után az új üzem létrehozása további eszköz lehet a DPCA termékstratégiájának megvalósításában. Az évtized végére a közös vállalat a gépjárművek széles kínálatát nyújtja majd, a kompakt modellektől a nagy, felsőkategóriás luxusautókig. Csak a 2006-os évben három új modell érkezik a kínai piacra. A Peugeot 206 márciusi és a Citroën C-Triomphe májusi bevezetését követően az év végén kerül piacra egy új Citroën kompakt modell.

A személygépkocsi-piacon tapasztalható erőteljes kereslet mellett a DPCA 100 ezer 200 gépjárművet értékesített az első hat hónapban, azaz 38 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A közös vállalat egész évre vonatkozó értékesítési célja a 200 000 eladási darabszám túllépése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Dízel versenyautóval harcol Le Mansban a Peugeot

Peugeot egy új technológiai kihívásnak szeretne megfelelni: megnyerni a világ egyik legrangosabb és legmegerőltetőbb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt, méghozzá egy HDi dízelmotorral hajtott és dízel részecskeszűrő rendszerrel ellátott gépkocsival. Idén az Audi dízel versenyautója nyerte meg a viadalt. A Peugeot 2007-től versenyez a 908-assal.

hvg.hu Autó

A PSA elkötelezett a bioüzemanyagok alkalmazása mellett

A PSA Peugeot Citroën 1998 márciusa óta elkötelezetten alkalmaz bioüzemanyagokat motorjaiban. Dízelmotorjai ma már közel százalékos növényi olaj és metilészter/dízel keveréket használnak, míg benzines motorjai minden módosítás nélkül képesek 10 százalékos etanol keverékkel üzemelni.

hvg.hu Autó

Tesztelték a brutál Peugeot-ot

A Genfi Autószalonon tavaly márciusban bemutatkozott Peugeot 207 R CUP a leendő 207 Super 2000 versenyautó előfutára volt. A Peugeot Sport műhelyében megszületett lejújabb oroszlán az eredeti ütemezésnek megfelelően folytatja útját murván és aszfalton egyaránt.

hvg.hu Autó

Biturbó dízelszív a Peugeot 407-ben

A 407 és a HDi motor nyerő páros. Európában a Peugeot 407 eladásainak 79 százalékát, Franciaországban pedig 87 százalékát adja ez a kombináció. Mostantól nálunk is kapható a krómcsíkos hűtőmaszkkal felfrissített 407-es az új, 2,2 literes, részecskeszűrős (FAP) 170 lovas biturbó HDi motorral is.

automenedzser.hu Autó

Forradalmi váltó a dízel C4-esben

Júniustól nálunk is rendelhető a Citroen C4 modellje az új elektrohidraulikus sebességváltóval is, amely forradalmasíthatja az automatikus váltók piacát és amelyet Versailles-ban volt alkalmunk kipróbálni. A HDi 110 FAP dízelmotorhoz kapcsolódó hatfokozatú, elektronikusan vezérelt MCP-váltó a kedvezőbb fogyasztás mellett az vezetési kényelmet és élményt biztosít.

automenedzser.hu Autó

A reformminiszter autója

Végre egy igazi cégautó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt a motort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.

hvg.hu Autó

Megújult a Citroën Jumper

A Citroënt hosszú évek óta a könnyű haszongépjármű piac meghatározó szereplőjeként tartják számon. A könnyű haszongépjármű piaci tendenciákat folyamatosan követő típuskínálatnak köszönhető, hogy 2005-ben a Citroën 10,2 százalékos piaci részesedést ért el Európa 26 országában.

MTI/hvg.hu Autó

Jól szerepel Kínában a Peugeot

A francia PSA Peugeot Citroen autóipari csoport kínai vállalata egyharmaddal növelte eladásait az idei év első negyedében az egy évvel korábbihoz képest az új modelleknek köszönhetően.

hvg.hu Autó

Új fejezetet nyit a Peugeot 207-es

Megérkezett Magyarországra is a kultikus 200-as széria legújabb üdvöskéje, a nagyon várt 207-es. Az autó tulajdonságai meggyőzőek, induló ára viszont magas.

hvg.hu Világ

Kihívó és mulatságos a jövő Citroënje

Az autózás újfajta élvezetét hirdeti a Citroën új, piros belsejű Bolognában bemutatott tanulmányautója. A kreatív kísérletezés gyümölcseként megszületett jármű elsődleges feladata a vezetés felhőtlen élvezetének megteremtése.

hvg.hu Autó

Profi Citroen-flotta kisvállalkozóknak

A korábbi Citroen Entreprise áruszállító sorozat mostantól Profi néven fut. Az eddigi C2-es, C4-es flottát a napokban törzskönyvezett C1-es Profi egészíti ki, amelynek alapára nettó 1,69 millió forinttól indul.