Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09e5b930-0dbe-4930-93f4-9fe8aee4de28","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"2023 vége óta tervezték a most végrehajtott támadást, amelyben több tucat orosz harci repülőt semmisítettek meg vagy tettek használhatatlanná – árulta el az ukrán elnök.","shortLead":"2023 vége óta tervezték a most végrehajtott támadást, amelyben több tucat orosz harci repülőt semmisítettek meg vagy...","id":"20250601_Zelenszkij-ukrajna-oroszorszag-haboru-repulo-bombazo-dron-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09e5b930-0dbe-4930-93f4-9fe8aee4de28.jpg","index":0,"item":"99971044-7d04-4777-98bd-e43ebefd3ca0","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Zelenszkij-ukrajna-oroszorszag-haboru-repulo-bombazo-dron-tamadas","timestamp":"2025. június. 01. 21:10","title":"Zelenszkij: Az orosz titkosszolgálat épülete mellől irányította Ukrajna az orosz bombázókat kilövő akciót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdc1bc50-caa2-47d4-ad6a-2ce688293d94","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Amikor az embernek van egy jó ötlete, miből alapíthatná meg a saját cégét, könnyen ijedhet meg a sok hivatalos tennivalótól. Nekik segítünk eligazodni a bürokrácia, az adózás és a munkatársakkal kapcsolatos ügyintézés útvesztőiben.","shortLead":"Amikor az embernek van egy jó ötlete, miből alapíthatná meg a saját cégét, könnyen ijedhet meg a sok hivatalos...","id":"20250602_kasszakulcs-vallalkozas-inditas-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdc1bc50-caa2-47d4-ad6a-2ce688293d94.jpg","index":0,"item":"ffc7af30-03ac-4f2f-9311-8dfbaf9e8f25","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250602_kasszakulcs-vallalkozas-inditas-podcast","timestamp":"2025. június. 02. 05:50","title":"Hogyan indítsak vállalkozást? – Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f5e8ef6-f05e-4c2b-a5a6-e62a4aa949ab","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A jobboldali populista jelölt győzelme rossz ómen Lengyelország jövője számára, a jelenlegi kormány intézkedéseit továbbra is blokkolhatja az államfő. ","shortLead":"A jobboldali populista jelölt győzelme rossz ómen Lengyelország jövője számára, a jelenlegi kormány intézkedéseit...","id":"20250602_lengyel-elnokvalasztas-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f5e8ef6-f05e-4c2b-a5a6-e62a4aa949ab.jpg","index":0,"item":"de0d4567-e590-452a-9395-620776607b29","keywords":null,"link":"/360/20250602_lengyel-elnokvalasztas-lapszemle","timestamp":"2025. június. 02. 15:57","title":"Széthúzás, káosz, rombolás – csúnya jövőt jósol a lengyeleknek a nyugati sajtó az elnökválasztás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"603f33f7-4ee6-4606-9d3e-b50ec5168e8c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több százezer dolláros hiány lett több amerikai Pride-rendezőcsoport költségvetésében, miután gazdag támogatók távoztak.","shortLead":"Több százezer dolláros hiány lett több amerikai Pride-rendezőcsoport költségvetésében, miután gazdag támogatók távoztak.","id":"20250601_pride-cegek-szponzorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/603f33f7-4ee6-4606-9d3e-b50ec5168e8c.jpg","index":0,"item":"74d777ad-a063-415f-ac3c-373e2897f09a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_pride-cegek-szponzorok","timestamp":"2025. június. 01. 16:09","title":"Sorra hátrálnak ki az amerikai cégek a Pride mögül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0087e138-4927-4077-8585-5eb896f1d1e8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Rekord részvételi aránnyal voksoltak rá, bár a helyzetet könnyítette, hogy ő volt az egyetlen induló.","shortLead":"Rekord részvételi aránnyal voksoltak rá, bár a helyzetet könnyítette, hogy ő volt az egyetlen induló.","id":"20250602_Dobrev-Klarat-valasztottak-a-Demokratikus-Koalicio-uj-elnokenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0087e138-4927-4077-8585-5eb896f1d1e8.jpg","index":0,"item":"367655c2-fcad-4227-9bc1-6f68a25072b8","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Dobrev-Klarat-valasztottak-a-Demokratikus-Koalicio-uj-elnokenek","timestamp":"2025. június. 02. 11:23","title":"Nincs meglepetés, Dobrev Klárát választották a Demokratikus Koalíció új elnökének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99234540-11e0-42eb-bdcc-ca1e5f41cbac","c_author":"Urzinol","category":"brandchannel","description":"Sok káros tévhit él a húgyúti fertőzéssel kapcsolatban. Érdemes tisztázni, mitől alakul ki, mit tehetünk vagy mit ne tegyünk ellene.","shortLead":"Sok káros tévhit él a húgyúti fertőzéssel kapcsolatban. Érdemes tisztázni, mitől alakul ki, mit tehetünk vagy mit ne...","id":"20250528_Mi-a-nulladik-lepes-ha-felfaztal-urzinol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99234540-11e0-42eb-bdcc-ca1e5f41cbac.jpg","index":0,"item":"c51c2721-52e1-499b-8eb7-665d5aaf2542","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250528_Mi-a-nulladik-lepes-ha-felfaztal-urzinol","timestamp":"2025. június. 02. 07:30","title":"Mi a nulladik lépés, ha felfáztál?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Urzinol","c_partnerlogo":"13bb1707-7561-455d-b384-3e2a71ec9e0f","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"f40fdb90-3eed-40b8-a569-27e1435255c8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Nem lesz milliárdos a nyertes.","shortLead":"Nem lesz milliárdos a nyertes.","id":"20250601_Volt-telitalalatos-a-hatos-lotton-ime-a-nyeroszamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f40fdb90-3eed-40b8-a569-27e1435255c8.jpg","index":0,"item":"d7c1f98b-0c1d-4c90-be3f-067c7bd15fe2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Volt-telitalalatos-a-hatos-lotton-ime-a-nyeroszamok","timestamp":"2025. június. 01. 16:43","title":"Volt telitalálatos a hatos lottón, íme a nyerőszámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8113b3d1-a2ca-44af-b587-80e2a8d2bc71","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Milliárdos után százmilliós profit jött össze a Viasteinnél.","shortLead":"Milliárdos után százmilliós profit jött össze a Viasteinnél.","id":"20250602_Viastein-profit-ceges-beszamolo-Magyar-Peter-Tisza-Part-ellentuntetok-Nagyvarad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8113b3d1-a2ca-44af-b587-80e2a8d2bc71.jpg","index":0,"item":"6cff4782-47f0-4b5e-bb87-6e6525c7a548","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_Viastein-profit-ceges-beszamolo-Magyar-Peter-Tisza-Part-ellentuntetok-Nagyvarad","timestamp":"2025. június. 02. 15:06","title":"Kevesebb mint tizedére zuhant annak a cégnek a nyeresége, amelynek dolgozói Magyar Péter ellen tüntettek Nagyváradon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1905-től kezdve, amikor Mlada Boleslavban az első gépkocsi elhagyta a gyárat, a Škoda Auto tízmillió gépkocsit gyártott. A jubileumi gépkocsit, egy ezüstszínű Octavia Combi Elegance 2.0 TDi modellt, amely július 13-án gördült le a futószalagról, a cseh külügyminisztérium háttérintézményeként működő „Cseh Központok”-nak ajándékozták.
Az autógyártás története Mlada Boleslavban 1905-ben kezdődött, amikor az alapítók, Laurin és Klement úgy döntöttek, hogy az eredeti tevékenységet, a kerékpárgyártást, majd röviddel utána a motorkerékpár-gyártást beszüntetik. A legelső mlada boleslavi autó a Voiturette „A” modell volt, egy kis méretű, elérhető árú gépkocsi, amelyből száz darab készült. Laurin és Klement már a gépkocsigyártás kezdetén elérte, hogy termékeik megjelenjenek a világpiacon, az autók még Új-Zélandra és Japánba is eljutottak. A korai években elért műszaki színvonalat jól dokumentálja, hogy itt gyártottak a világon először nyolchengeres motort, amelyet 1907-ben az L&K FF modellbe építettek be.
Az egyes típusok sorozatnagysága legfeljebb néhány száz volt, az első olyan kocsi, amelynek legyártott darabszáma meghaladta az ezret, az 1925 és 1929 között készített L&K-Škoda 110-es típus volt. A következő évek tipikus és népszerű típusai közé számított a Popular (1934-1946), amelynek Monte Carlo néven sportváltozata is készült, valamint a Škoda Superb (1934-1949), amely 1935-ben elnyerte a „legelegánsabb autó” díjat. A Popularnál jelentős műszaki áttörés történt: a harmincas évek közepéig a Škodák létra-alvázzal készültek, ezt követően pedig központi csőalvázzal. Az ötvenes években a Škoda 1200-assal (1952-1961) tértek át a teljesen fémből készült karosszériára, az 1000 MB-vel kezdődően pedig bevezették az önhordó karosszériát.
A Škoda 1000 MB típussorozat, amelyet 1964 és 1969 között gyártottak, már a fejlesztés során nagy figyelmet keltett, a megjelenésekor a nemzetközi tesztekben kapott elismerés, valamint az úttörő alumínium motor megalapozta a 443 ezer 141-es darabszámot elért típus kedveltségét. Az új 1000 MB gyártásának megkezdése indokolta, hogy a mlada boleslavi gyár területét majdnem kétszeresére növelték, ekkor kezdődött a farmotoros korszak, s 1990-ig gyártottak ilyen autókat. 1959 és 1971 között készült a Škoda Octavia, 1959 és 1964 között a Škoda Felicia, későbbi névrokonaik neves elődei, amelyek ugyanolyan kedveltek voltak a vevők körében, mint utódaik ma.
A 120-asból fogyott a legtöbb (Oldaltörés)
A gyár története során a legnagyobb darabszámban eladott típusok közé tartozik a Škoda 105-120 (a Rapid, Garde és 130 változatokkal együtt), amelyből 1976 és 1990 között összesen 2 millió 8740 gépkocsit gyártottak, és a Škoda Favorit (1987-1995), amelyből 1 millió 77 ezer 136 darabot adtak el. A Favorit hozta meg a visszatérést az orrmotorhoz, sőt, az elsőkerék hajtás ennél a típusnál jelent meg először. Egyidejűleg a Favorit az utolsó olyan típus, amelyet még a Volkswagen-konszern általi átvétel (1991) előtt fejlesztettek ki. Utána a Felicia következett, amelyből 1994 és 2001 között 1 millió 420 ezer 441 darabot gyártottak, majd a jelenleg készített Fabia, Octavia és Superb típusok, amelyek legyártott összes darabszáma hárommillió gépkocsit tesz ki.
A Volkswagen-konszern belépése a Škoda autógyár történetének egyik legfontosabb mérföldköve. Az eredetileg egy típusból évi 170 ezer darabot előállító és a világ 30 országába (túlnyomórészt Közép- és Kelet-Európába) exportáló autógyár termelése több mint háromszorosára nőtt, és jelenleg négy típus szerepel a kínálatában. Csupán a Volkswagen belépésétől számított időszakban több mint ötmillió darab szárnyas nyíl emblémát viselő gépkocsi került ki a gyártósorokról. Az eddigi belföldi gyártóhelyek (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí) mellett a Bosznia-Hercegovinában, Ukrajnában, Indiában és Kazahsztánban működő gyárak mellett előkészület alatt áll az oroszországi és a kínai gyártás is, ami alátámasztja a Škoda nemzetközi terjeszkedésével kapcsolatos hosszú távú stratégiát. Ebben az évben a cég várhatóan átlépi a félmilliós határt a legyártott és eladott gépkocsik darabszámát illetően.
A Skoda merészséget tanúsított a designban és új piacokra tör – így kommentálták a szakmédiában az új és szokatlan autó bemutatását a Genfi Autószalonon. A Roomsternek nagy a térkínálata, az újszerű belsőtér-kialakítás, valamint a változtatható ülésrendszer révén az átalakíthatóság és az egyéni igényekhez igazítás új korszakát vezeti be. Az itthon is bemutatott autót szeptemberben lehet megvásárolni. Itthoni árat még nem tudni, Németországban drágán indul.
A Fabia WRC megérkezésével új névvel, új csapattal indul a Skoda a hazai ralibajnokságban. Az Octavia WRC után Fabia WRC-vel rajthoz álló Turi Tamás és Tóth Imre nem titkolt célja a bajnoki cím elnyerése.
Az Brno-i Autotec Vásáron a Škoda Auto csehországi premierként bemutatja a Roomster N1-es kishaszonjármű változatát, valamint a teljes típuskínálatot, amelyeket a vállalkozók, iparosok és cégek számára alakítottak ki.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
A Kvasinyban található Škoda-gyárban megkezdődött a Roomster sorozatgyártása. Az év végéig legkevesebb 15 ezer Roomster gyártását tervezi a cég, az üzem napi termelését fokozatosan emelik majd 190 darabra.
2005 őszén mutatták be a nagyközönségnek a sportos családi autók koncepciójának cseh változatát a frankfurti autószalonon. A Škoda Octavia RS és az Octavia Combi RS fejlesztésekor az ésszerűség elvét követték a mérnökök, amikor a nagyon erős motort, a kiforrott műszaki tartalmat, a biztonságos, családi méretű karosszériát és a magas vezetési komfortot próbálták meg ötvözni a valóban dinamikus menettulajdonságokkal.