Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"97d6c7ba-f029-410a-b2eb-314323e7f880","c_author":"Bihari Ágnes","category":"360","description":"Bullás József három év elteltével újra önálló anyaggal jelentkezik a Deák Erika Galériában. A Nonserial címen futó kiállítás képeit – legalábbis azok egy részét – Vera Molnár Mont Sainte-Victoire sorozata ihlette, amelyet viszont a Cézanne által híressé tett dél-francia hegy inspirált. Ez a tény, illetve egy „alkotói bakancslista” is szóba kerül a művésszel folytatott beszélgetés során. A mű interjúja.","shortLead":"Bullás József három év elteltével újra önálló anyaggal jelentkezik a Deák Erika Galériában. A Nonserial címen futó...","id":"20250108_a-mu-bullas-jozsef-festomuvesz-festeszet-kepzomuveszet-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d6c7ba-f029-410a-b2eb-314323e7f880.jpg","index":0,"item":"7070679d-f713-4a08-802a-8cc42dda70ec","keywords":null,"link":"/360/20250108_a-mu-bullas-jozsef-festomuvesz-festeszet-kepzomuveszet-interju","timestamp":"2025. január. 08. 14:30","title":"„Megunták az emberek a nagyon éles, konstruktív vonalakat” – beszélgetés Bullás József festőművésszel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da1c1a3b-cbd0-4e8a-a15e-9173785ac0aa","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Kupjanszkban a rendőröket támadták, Kijev megyében pedig a vasútvonalat.","shortLead":"Kupjanszkban a rendőröket támadták, Kijev megyében pedig a vasútvonalat.","id":"20250106_drontamadas-helyi-buszjarat-Herszon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da1c1a3b-cbd0-4e8a-a15e-9173785ac0aa.jpg","index":0,"item":"c2e8ca49-50fa-49ef-adea-a78c539197e1","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_drontamadas-helyi-buszjarat-Herszon","timestamp":"2025. január. 06. 21:41","title":"Drónnal támadtak egy helyi buszjáratra Herszonban az oroszok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14fc4535-dc88-431e-8ff6-54dc259ee877","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több ponton is megújították a Starship űrhajót, mely a hetedik tesztje során már rakományt is szállít majd.","shortLead":"Több ponton is megújították a Starship űrhajót, mely a hetedik tesztje során már rakományt is szállít majd.","id":"20250107_spacex-starship-tesztrepules-valtoztatasok-rakomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14fc4535-dc88-431e-8ff6-54dc259ee877.jpg","index":0,"item":"021e1422-8ce2-4b98-ba95-37781c107f6b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_spacex-starship-tesztrepules-valtoztatasok-rakomany","timestamp":"2025. január. 07. 18:03","title":"Teljesen megújult Starshipet tesztelhet napokon belül a SpaceX – eddig példátlan dologra is készül a cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egyetlen hónap alatt több, mint 4 százalékot nőttek az ipari termelői árak, az éves áremelkedés pedig 7,9 százalékosra nőtt. A változást a gyenge forinttal és az energiaárak növekedésével magyarázza a KSH.","shortLead":"Egyetlen hónap alatt több, mint 4 százalékot nőttek az ipari termelői árak, az éves áremelkedés pedig 7,9 százalékosra...","id":"20250107_ksh-ipar-arak-dragulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1.jpg","index":0,"item":"87f8390c-6877-46cc-b993-d5ad2f19443b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_ksh-ipar-arak-dragulas","timestamp":"2025. január. 07. 08:52","title":"Egyre kellemetlenebb, amit a forint művel: az ipari árak is elszálltak egy hónap alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da4084a-d20c-4916-8ce8-b7575c52e2c5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nálunk tilos a használata.","shortLead":"Nálunk tilos a használata.","id":"20250107_Szoges-gumival-kaptak-el-egy-autost-Miskolcnal-a-rendorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da4084a-d20c-4916-8ce8-b7575c52e2c5.jpg","index":0,"item":"14d40fb4-330b-4dd3-9c33-7525a8c2aa79","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_Szoges-gumival-kaptak-el-egy-autost-Miskolcnal-a-rendorok","timestamp":"2025. január. 07. 09:00","title":"Szöges gumival kaptak el egy autóst Miskolcnál a rendőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07519cf2-14f1-4e8a-8195-d9ff66e2373d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Napjainkban valamilyen stresszhatás folyamatosan ér minket, a kérdés az, hogy van-e hatékony megküzdési stratégiánk. ","shortLead":"Napjainkban valamilyen stresszhatás folyamatosan ér minket, a kérdés az, hogy van-e hatékony megküzdési stratégiánk. ","id":"20250208_stressz-csokkentes-harmonia-termeszet-20-5-3-szabaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07519cf2-14f1-4e8a-8195-d9ff66e2373d.jpg","index":0,"item":"8e62ebfc-2fd0-4f02-9483-a0817c4eb21a","keywords":null,"link":"/elet/20250208_stressz-csokkentes-harmonia-termeszet-20-5-3-szabaly","timestamp":"2025. január. 08. 05:50","title":"Hogyan csökkenthetjük a stresszt, és lehetünk boldogabbak a 20-5-3 szabállyal?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1b6687b-c888-4b14-9c9b-f625e6d3ede8","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de a költségeik egyre nőnek és most már aggasztóan nagy áremelkedést várnak 2025 elejére. Úgyhogy az év eleji átárazásokat érdemes figyelni, hogy okosabbak legyünk – mutatta be az MNB.","shortLead":"Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de...","id":"20250107_mnb-inflacio-profit-arak-dragulas-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1b6687b-c888-4b14-9c9b-f625e6d3ede8.jpg","index":0,"item":"bac16847-5059-4fbe-aab4-8510bf1c5972","keywords":null,"link":"/kkv/20250107_mnb-inflacio-profit-arak-dragulas-inflacio","timestamp":"2025. január. 07. 05:36","title":"A cégek költségei újra nőni kezdtek - meddig úszhatjuk meg, hogy az áraikba is beépítsék ezt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e44917fc-04cc-4438-99da-f9ce5f693b01","c_author":"Bábel Vilmos","category":"itthon","description":"Orbán Viktor egy indiai származású, Magyarországon élő ájurvédikus gyógyító oldalán tűnt fel az indiai Kerala államban, akiről azt mondja, ismeri, de azt már nem árulja el, honnan. Orbán azt is mondta: nem egészségügyi kezelés miatt utazott ki. Nem messze onnan, ahol a miniszterelnök nyaral, van egy ájurvédikus klinika, ahova az indiai ismerőse Magyarországról közvetít betegeket kezelésre. Felhívtuk a klinikát, és beszéltünk valakivel, akit a gyógyító oda közvetített volna kezelésre. ","shortLead":"Orbán Viktor egy indiai származású, Magyarországon élő ájurvédikus gyógyító oldalán tűnt fel az indiai Kerala államban...","id":"20250107_India-kezeles-Orban-ajurveda-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e44917fc-04cc-4438-99da-f9ce5f693b01.jpg","index":0,"item":"114ad09a-bae4-43b5-bdec-0b977a41b1ee","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_India-kezeles-Orban-ajurveda-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 14:32","title":"„Azt mondta, el kellene mennem Indiába” – Orbán ájurvédikus gyógyító ismerőse Keralába közvetít ki magyar betegeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1905-től kezdve, amikor Mlada Boleslavban az első gépkocsi elhagyta a gyárat, a Škoda Auto tízmillió gépkocsit gyártott. A jubileumi gépkocsit, egy ezüstszínű Octavia Combi Elegance 2.0 TDi modellt, amely július 13-án gördült le a futószalagról, a cseh külügyminisztérium háttérintézményeként működő „Cseh Központok”-nak ajándékozták.
Az autógyártás története Mlada Boleslavban 1905-ben kezdődött, amikor az alapítók, Laurin és Klement úgy döntöttek, hogy az eredeti tevékenységet, a kerékpárgyártást, majd röviddel utána a motorkerékpár-gyártást beszüntetik. A legelső mlada boleslavi autó a Voiturette „A” modell volt, egy kis méretű, elérhető árú gépkocsi, amelyből száz darab készült. Laurin és Klement már a gépkocsigyártás kezdetén elérte, hogy termékeik megjelenjenek a világpiacon, az autók még Új-Zélandra és Japánba is eljutottak. A korai években elért műszaki színvonalat jól dokumentálja, hogy itt gyártottak a világon először nyolchengeres motort, amelyet 1907-ben az L&K FF modellbe építettek be.
Az egyes típusok sorozatnagysága legfeljebb néhány száz volt, az első olyan kocsi, amelynek legyártott darabszáma meghaladta az ezret, az 1925 és 1929 között készített L&K-Škoda 110-es típus volt. A következő évek tipikus és népszerű típusai közé számított a Popular (1934-1946), amelynek Monte Carlo néven sportváltozata is készült, valamint a Škoda Superb (1934-1949), amely 1935-ben elnyerte a „legelegánsabb autó” díjat. A Popularnál jelentős műszaki áttörés történt: a harmincas évek közepéig a Škodák létra-alvázzal készültek, ezt követően pedig központi csőalvázzal. Az ötvenes években a Škoda 1200-assal (1952-1961) tértek át a teljesen fémből készült karosszériára, az 1000 MB-vel kezdődően pedig bevezették az önhordó karosszériát.
A Škoda 1000 MB típussorozat, amelyet 1964 és 1969 között gyártottak, már a fejlesztés során nagy figyelmet keltett, a megjelenésekor a nemzetközi tesztekben kapott elismerés, valamint az úttörő alumínium motor megalapozta a 443 ezer 141-es darabszámot elért típus kedveltségét. Az új 1000 MB gyártásának megkezdése indokolta, hogy a mlada boleslavi gyár területét majdnem kétszeresére növelték, ekkor kezdődött a farmotoros korszak, s 1990-ig gyártottak ilyen autókat. 1959 és 1971 között készült a Škoda Octavia, 1959 és 1964 között a Škoda Felicia, későbbi névrokonaik neves elődei, amelyek ugyanolyan kedveltek voltak a vevők körében, mint utódaik ma.
A 120-asból fogyott a legtöbb (Oldaltörés)
A gyár története során a legnagyobb darabszámban eladott típusok közé tartozik a Škoda 105-120 (a Rapid, Garde és 130 változatokkal együtt), amelyből 1976 és 1990 között összesen 2 millió 8740 gépkocsit gyártottak, és a Škoda Favorit (1987-1995), amelyből 1 millió 77 ezer 136 darabot adtak el. A Favorit hozta meg a visszatérést az orrmotorhoz, sőt, az elsőkerék hajtás ennél a típusnál jelent meg először. Egyidejűleg a Favorit az utolsó olyan típus, amelyet még a Volkswagen-konszern általi átvétel (1991) előtt fejlesztettek ki. Utána a Felicia következett, amelyből 1994 és 2001 között 1 millió 420 ezer 441 darabot gyártottak, majd a jelenleg készített Fabia, Octavia és Superb típusok, amelyek legyártott összes darabszáma hárommillió gépkocsit tesz ki.
A Volkswagen-konszern belépése a Škoda autógyár történetének egyik legfontosabb mérföldköve. Az eredetileg egy típusból évi 170 ezer darabot előállító és a világ 30 országába (túlnyomórészt Közép- és Kelet-Európába) exportáló autógyár termelése több mint háromszorosára nőtt, és jelenleg négy típus szerepel a kínálatában. Csupán a Volkswagen belépésétől számított időszakban több mint ötmillió darab szárnyas nyíl emblémát viselő gépkocsi került ki a gyártósorokról. Az eddigi belföldi gyártóhelyek (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí) mellett a Bosznia-Hercegovinában, Ukrajnában, Indiában és Kazahsztánban működő gyárak mellett előkészület alatt áll az oroszországi és a kínai gyártás is, ami alátámasztja a Škoda nemzetközi terjeszkedésével kapcsolatos hosszú távú stratégiát. Ebben az évben a cég várhatóan átlépi a félmilliós határt a legyártott és eladott gépkocsik darabszámát illetően.
A Skoda merészséget tanúsított a designban és új piacokra tör – így kommentálták a szakmédiában az új és szokatlan autó bemutatását a Genfi Autószalonon. A Roomsternek nagy a térkínálata, az újszerű belsőtér-kialakítás, valamint a változtatható ülésrendszer révén az átalakíthatóság és az egyéni igényekhez igazítás új korszakát vezeti be. Az itthon is bemutatott autót szeptemberben lehet megvásárolni. Itthoni árat még nem tudni, Németországban drágán indul.
A Fabia WRC megérkezésével új névvel, új csapattal indul a Skoda a hazai ralibajnokságban. Az Octavia WRC után Fabia WRC-vel rajthoz álló Turi Tamás és Tóth Imre nem titkolt célja a bajnoki cím elnyerése.
Az Brno-i Autotec Vásáron a Škoda Auto csehországi premierként bemutatja a Roomster N1-es kishaszonjármű változatát, valamint a teljes típuskínálatot, amelyeket a vállalkozók, iparosok és cégek számára alakítottak ki.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
A Kvasinyban található Škoda-gyárban megkezdődött a Roomster sorozatgyártása. Az év végéig legkevesebb 15 ezer Roomster gyártását tervezi a cég, az üzem napi termelését fokozatosan emelik majd 190 darabra.
2005 őszén mutatták be a nagyközönségnek a sportos családi autók koncepciójának cseh változatát a frankfurti autószalonon. A Škoda Octavia RS és az Octavia Combi RS fejlesztésekor az ésszerűség elvét követték a mérnökök, amikor a nagyon erős motort, a kiforrott műszaki tartalmat, a biztonságos, családi méretű karosszériát és a magas vezetési komfortot próbálták meg ötvözni a valóban dinamikus menettulajdonságokkal.
Bár a NER prominensei egyértelműen Trump mellett tették le a garast, a WSJ szerint több vitás pont volt a két ország közt, amelyek aligha oldódtak meg mára.