Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"52129ee3-50cd-40cd-8fec-603a53bb34be","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Tíz év után újraindul a Ki Mit Tube, a Free Monkeys Production gyártásában. A YouTube-on futó online versenyre április 25-én indult a nevezés.","shortLead":"Tíz év után újraindul a Ki Mit Tube, a Free Monkeys Production gyártásában. A YouTube-on futó online versenyre április...","id":"20250429_online-verseny-Ki-mit-Tube-one","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52129ee3-50cd-40cd-8fec-603a53bb34be.jpg","index":0,"item":"833b2ffa-094e-476e-b15e-35538f9798e2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_online-verseny-Ki-mit-Tube-one","timestamp":"2025. április. 29. 14:24","title":"Elindult a nevezés a Ki Mit Tube-ra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"392630c9-cadb-4705-9be6-290d98a8e5f5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az M4-es autóút közelében található hulladéktelep kapott lángra.","shortLead":"Az M4-es autóút közelében található hulladéktelep kapott lángra.","id":"20250429_ketezer-negyzetmeter-szemet-tuz-cegled","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/392630c9-cadb-4705-9be6-290d98a8e5f5.jpg","index":0,"item":"5870d461-9081-4a29-8efa-6bf3d05cf55a","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_ketezer-negyzetmeter-szemet-tuz-cegled","timestamp":"2025. április. 29. 10:41","title":"Kétezer négyzetméteren lángol a szemét Cegléd mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80a525c8-601b-4a1c-8897-1217d64dd34d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Áprilisban még lassul a pénzromlás, utána az infláció várhatóan 4 százalék körül fog ingadozni. A vámháborús környezetben sok a bizonytalanság, jósolni is nehéz, marad a jegybanki szigor, beleértve a 6,5 százalékos alapkamatot.","shortLead":"Áprilisban még lassul a pénzromlás, utána az infláció várhatóan 4 százalék körül fog ingadozni. A vámháborús...","id":"20250429_Varga-Mihaly-Vege-az-inflaciocsokkenesnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80a525c8-601b-4a1c-8897-1217d64dd34d.jpg","index":0,"item":"91a7f6c5-0bd7-447f-bafb-6f01b9614a25","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Varga-Mihaly-Vege-az-inflaciocsokkenesnek","timestamp":"2025. április. 29. 16:03","title":"Varga Mihály: Vége az infláció csökkenésének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9aeccee3-3eac-4a4c-9f90-696e82d6a795","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az önkormányzat megszorításokat vezetett be, törölték az összes rendezvényt, és felfüggesztették a támogatások kifizetését.","shortLead":"Az önkormányzat megszorításokat vezetett be, törölték az összes rendezvényt, és felfüggesztették a támogatások...","id":"20250428_rabapordany-koltsegvetes-szaj-es-koromfajas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9aeccee3-3eac-4a4c-9f90-696e82d6a795.jpg","index":0,"item":"79d9559b-eec0-44a9-84ac-d0214be7b8f6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_rabapordany-koltsegvetes-szaj-es-koromfajas","timestamp":"2025. április. 28. 16:48","title":"Megroggyant a száj- és körömfájásjárvány miatt Rábapordány költségvetése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b279c207-1263-416d-ba73-338621742876","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszter szerint győzni fog a Fidesz jövőre, mert az ellenfél politikája „annyi, hogy minden szar”.","shortLead":"A miniszter szerint győzni fog a Fidesz jövőre, mert az ellenfél politikája „annyi, hogy minden szar”.","id":"20250429_lazar-janos-pedofilok-halalbuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b279c207-1263-416d-ba73-338621742876.jpg","index":0,"item":"3390ba81-8f20-4e94-b3a9-662c82e876ca","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_lazar-janos-pedofilok-halalbuntetes","timestamp":"2025. április. 29. 21:45","title":"Lázár János a pedofilok elleni halálbüntetésről: Nézzék meg, hogy a következő hónapokban mi történik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2fcf5c12-be83-41ad-ab4b-7d334d8ebb3f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Döntően 25 fok körüli hőmérséklettel.","shortLead":"Döntően 25 fok körüli hőmérséklettel.","id":"20250429_napsutes-25-fok-csapadekmentes-ido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2fcf5c12-be83-41ad-ab4b-7d334d8ebb3f.jpg","index":0,"item":"5ebc7afc-c15a-499d-a97a-5a635dde10d7","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_napsutes-25-fok-csapadekmentes-ido","timestamp":"2025. április. 29. 06:23","title":"Napos, csapadékmentes keddünk lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07d14a3f-a3d8-4655-9bda-16e712a55440","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Zelenszkij manipulációnak nevezte Putyin kezdeményezését.","shortLead":"Zelenszkij manipulációnak nevezte Putyin kezdeményezését.","id":"20250429_ukrajnai-haboru-haromnapos-tuzszunet-putyin-zelenszkij-kreml","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07d14a3f-a3d8-4655-9bda-16e712a55440.jpg","index":0,"item":"dfaddda9-f00c-4551-ac63-a77bd6ebbe89","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_ukrajnai-haboru-haromnapos-tuzszunet-putyin-zelenszkij-kreml","timestamp":"2025. április. 29. 16:10","title":"A Kreml szerint Ukrajna térfelén pattog a labda a háromnapos tűzszünet ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7aff477b-a21a-40e5-82cc-5bdd2c665440","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottságnál továbbra is téma, hogy Magyarország kilépett a Nemzetközi Büntetőbíróságból (ICC). Bár az ICC nem uniós intézmény, mégis EU-s jogot sérthet a magyar döntés.","shortLead":"Az Európai Bizottságnál továbbra is téma, hogy Magyarország kilépett a Nemzetközi Büntetőbíróságból (ICC). Bár az ICC...","id":"20250429_Nemzetkozi-Buntetobirosag_kotelezettsegszegesi-eljaras-eu-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aff477b-a21a-40e5-82cc-5bdd2c665440.jpg","index":0,"item":"7b1a2581-c5db-4bd8-ad2c-2ae90b756a1d","keywords":null,"link":"/eurologus/20250429_Nemzetkozi-Buntetobirosag_kotelezettsegszegesi-eljaras-eu-ebx","timestamp":"2025. április. 29. 15:17","title":"Uniós jogot sérthet, hogy Magyarország kilép a Nemzetközi Büntetőbíróságból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1905-től kezdve, amikor Mlada Boleslavban az első gépkocsi elhagyta a gyárat, a Škoda Auto tízmillió gépkocsit gyártott. A jubileumi gépkocsit, egy ezüstszínű Octavia Combi Elegance 2.0 TDi modellt, amely július 13-án gördült le a futószalagról, a cseh külügyminisztérium háttérintézményeként működő „Cseh Központok”-nak ajándékozták.
Az autógyártás története Mlada Boleslavban 1905-ben kezdődött, amikor az alapítók, Laurin és Klement úgy döntöttek, hogy az eredeti tevékenységet, a kerékpárgyártást, majd röviddel utána a motorkerékpár-gyártást beszüntetik. A legelső mlada boleslavi autó a Voiturette „A” modell volt, egy kis méretű, elérhető árú gépkocsi, amelyből száz darab készült. Laurin és Klement már a gépkocsigyártás kezdetén elérte, hogy termékeik megjelenjenek a világpiacon, az autók még Új-Zélandra és Japánba is eljutottak. A korai években elért műszaki színvonalat jól dokumentálja, hogy itt gyártottak a világon először nyolchengeres motort, amelyet 1907-ben az L&K FF modellbe építettek be.
Az egyes típusok sorozatnagysága legfeljebb néhány száz volt, az első olyan kocsi, amelynek legyártott darabszáma meghaladta az ezret, az 1925 és 1929 között készített L&K-Škoda 110-es típus volt. A következő évek tipikus és népszerű típusai közé számított a Popular (1934-1946), amelynek Monte Carlo néven sportváltozata is készült, valamint a Škoda Superb (1934-1949), amely 1935-ben elnyerte a „legelegánsabb autó” díjat. A Popularnál jelentős műszaki áttörés történt: a harmincas évek közepéig a Škodák létra-alvázzal készültek, ezt követően pedig központi csőalvázzal. Az ötvenes években a Škoda 1200-assal (1952-1961) tértek át a teljesen fémből készült karosszériára, az 1000 MB-vel kezdődően pedig bevezették az önhordó karosszériát.
A Škoda 1000 MB típussorozat, amelyet 1964 és 1969 között gyártottak, már a fejlesztés során nagy figyelmet keltett, a megjelenésekor a nemzetközi tesztekben kapott elismerés, valamint az úttörő alumínium motor megalapozta a 443 ezer 141-es darabszámot elért típus kedveltségét. Az új 1000 MB gyártásának megkezdése indokolta, hogy a mlada boleslavi gyár területét majdnem kétszeresére növelték, ekkor kezdődött a farmotoros korszak, s 1990-ig gyártottak ilyen autókat. 1959 és 1971 között készült a Škoda Octavia, 1959 és 1964 között a Škoda Felicia, későbbi névrokonaik neves elődei, amelyek ugyanolyan kedveltek voltak a vevők körében, mint utódaik ma.
A 120-asból fogyott a legtöbb (Oldaltörés)
A gyár története során a legnagyobb darabszámban eladott típusok közé tartozik a Škoda 105-120 (a Rapid, Garde és 130 változatokkal együtt), amelyből 1976 és 1990 között összesen 2 millió 8740 gépkocsit gyártottak, és a Škoda Favorit (1987-1995), amelyből 1 millió 77 ezer 136 darabot adtak el. A Favorit hozta meg a visszatérést az orrmotorhoz, sőt, az elsőkerék hajtás ennél a típusnál jelent meg először. Egyidejűleg a Favorit az utolsó olyan típus, amelyet még a Volkswagen-konszern általi átvétel (1991) előtt fejlesztettek ki. Utána a Felicia következett, amelyből 1994 és 2001 között 1 millió 420 ezer 441 darabot gyártottak, majd a jelenleg készített Fabia, Octavia és Superb típusok, amelyek legyártott összes darabszáma hárommillió gépkocsit tesz ki.
A Volkswagen-konszern belépése a Škoda autógyár történetének egyik legfontosabb mérföldköve. Az eredetileg egy típusból évi 170 ezer darabot előállító és a világ 30 országába (túlnyomórészt Közép- és Kelet-Európába) exportáló autógyár termelése több mint háromszorosára nőtt, és jelenleg négy típus szerepel a kínálatában. Csupán a Volkswagen belépésétől számított időszakban több mint ötmillió darab szárnyas nyíl emblémát viselő gépkocsi került ki a gyártósorokról. Az eddigi belföldi gyártóhelyek (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí) mellett a Bosznia-Hercegovinában, Ukrajnában, Indiában és Kazahsztánban működő gyárak mellett előkészület alatt áll az oroszországi és a kínai gyártás is, ami alátámasztja a Škoda nemzetközi terjeszkedésével kapcsolatos hosszú távú stratégiát. Ebben az évben a cég várhatóan átlépi a félmilliós határt a legyártott és eladott gépkocsik darabszámát illetően.
A Skoda merészséget tanúsított a designban és új piacokra tör – így kommentálták a szakmédiában az új és szokatlan autó bemutatását a Genfi Autószalonon. A Roomsternek nagy a térkínálata, az újszerű belsőtér-kialakítás, valamint a változtatható ülésrendszer révén az átalakíthatóság és az egyéni igényekhez igazítás új korszakát vezeti be. Az itthon is bemutatott autót szeptemberben lehet megvásárolni. Itthoni árat még nem tudni, Németországban drágán indul.
A Fabia WRC megérkezésével új névvel, új csapattal indul a Skoda a hazai ralibajnokságban. Az Octavia WRC után Fabia WRC-vel rajthoz álló Turi Tamás és Tóth Imre nem titkolt célja a bajnoki cím elnyerése.
Az Brno-i Autotec Vásáron a Škoda Auto csehországi premierként bemutatja a Roomster N1-es kishaszonjármű változatát, valamint a teljes típuskínálatot, amelyeket a vállalkozók, iparosok és cégek számára alakítottak ki.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
A Kvasinyban található Škoda-gyárban megkezdődött a Roomster sorozatgyártása. Az év végéig legkevesebb 15 ezer Roomster gyártását tervezi a cég, az üzem napi termelését fokozatosan emelik majd 190 darabra.
2005 őszén mutatták be a nagyközönségnek a sportos családi autók koncepciójának cseh változatát a frankfurti autószalonon. A Škoda Octavia RS és az Octavia Combi RS fejlesztésekor az ésszerűség elvét követték a mérnökök, amikor a nagyon erős motort, a kiforrott műszaki tartalmat, a biztonságos, családi méretű karosszériát és a magas vezetési komfortot próbálták meg ötvözni a valóban dinamikus menettulajdonságokkal.