Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bb1a4251-d41b-4ec2-b320-64f58eceafdc","c_author":"HVG","category":"360","description":"A világ nem lett jobb hely, de nem lett sokkal rosszabb sem. Mi lenne, ha Észak-Korea atomrakétát indítana el Washington D.C. felé? Hogyan válaszolna az Egyesült Államok? És mit tenne Oroszország? Milyen volt a trendi nő a szocializmusban és mit csinált a híresen bohém cseh író macskája? Miközben egy távolabbi világban megszületett egy nagy színész, egy közelebbiben egy másik. A nagybetűk szerelmesei a HVG szubjektív könyvmustrájában beléphetnek a képzelet és a valóság világába, ahol az információ diktatúrájáról elmélkedő filozófus és a jövőt egy üvegbúrában elképzelő fantaszta ugyanazt gondolja: minden csak a képzelet műve.","shortLead":"A világ nem lett jobb hely, de nem lett sokkal rosszabb sem. Mi lenne, ha Észak-Korea atomrakétát indítana el...","id":"20241125_hvg-konyvmustra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb1a4251-d41b-4ec2-b320-64f58eceafdc.jpg","index":0,"item":"43508641-08d8-4f7a-8cc0-cfc6aa17d05c","keywords":null,"link":"/360/20241125_hvg-konyvmustra","timestamp":"2024. november. 25. 19:00","title":"Könyvet adna vagy kapna karácsonyra? A HVG szubjektív könyvmustrájával segítünk a döntésben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39f059de-8766-40e7-9889-7e5672130e41","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Bár változott a munkavédelmi törvény, továbbra is a munkáltató felelős a dolgozója egészséges munkafeltételeiért. A látszólagos enyhítés sok cégvezetőt vezetett félre, főleg a kkv-k hozhatnak rossz döntéseket.","shortLead":"Bár változott a munkavédelmi törvény, továbbra is a munkáltató felelős a dolgozója egészséges munkafeltételeiért...","id":"20241126_hvg-egeszseg-2024-maganegeszsegugy-munkakori-alkalmassagi-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39f059de-8766-40e7-9889-7e5672130e41.jpg","index":0,"item":"766a359c-4341-4254-a0ba-e877b502e90a","keywords":null,"link":"/360/20241126_hvg-egeszseg-2024-maganegeszsegugy-munkakori-alkalmassagi-vizsgalat","timestamp":"2024. november. 26. 09:30","title":"Azt hallotta, hogy megszűnik a kötelező munkaköri alkalmassági vizsgálat? Akkor félrevezették","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1587ee64-d923-4b54-82d4-f7cf1da21a37","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Kövesligethy Radó Szeizmológiai Obszervatórium tájékoztatása szerint előre tervezett tűzszerész tevékenységről van szó, amely a hét közepéig tart.","shortLead":"A Kövesligethy Radó Szeizmológiai Obszervatórium tájékoztatása szerint előre tervezett tűzszerész tevékenységről van...","id":"20241126_honvedseg-robbantas-foldrenges-tatarszentgyorgy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1587ee64-d923-4b54-82d4-f7cf1da21a37.jpg","index":0,"item":"c7665bda-02c4-4a79-a83e-c3c59183f831","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_honvedseg-robbantas-foldrenges-tatarszentgyorgy","timestamp":"2024. november. 26. 06:17","title":"Robbantgatott a honvédség, többen földrengést észleltek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ac22e28-06ad-4855-a4d2-046faabcd228","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„Amikor először mentem szavazni, azt sem tudtam, hogy kell rendesen kitölteni a szavazólapot” – emlékezett vissza.","shortLead":"„Amikor először mentem szavazni, azt sem tudtam, hogy kell rendesen kitölteni a szavazólapot” – emlékezett vissza.","id":"20241127_Hermanyi-Mariann-a-kozeleti-erdeklodesrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ac22e28-06ad-4855-a4d2-046faabcd228.jpg","index":0,"item":"ec02d0bd-9944-4f95-87b6-961f6484fd6b","keywords":null,"link":"/kultura/20241127_Hermanyi-Mariann-a-kozeleti-erdeklodesrol","timestamp":"2024. november. 27. 12:04","title":"Hermányi Mariann az aktív közéleti érdeklődéséről: az a furcsa, ha valaki nem foglalkozik ezzel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40c9a9f4-6f0c-49eb-a3d0-35b02bf73c02","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"A titkosszolgálat irányítja az orosz hálózatot Afrikában – nyilatkozta a francia közszolgálati rádiónak a Wagner-hadsereg egykori összekötő tisztje.","shortLead":"A titkosszolgálat irányítja az orosz hálózatot Afrikában – nyilatkozta a francia közszolgálati rádiónak...","id":"20241126_Putyin-Afrika-titkosszolgalat-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40c9a9f4-6f0c-49eb-a3d0-35b02bf73c02.jpg","index":0,"item":"0d3b2ea9-e22c-4a02-a07b-a23e442e9ea5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_Putyin-Afrika-titkosszolgalat-media","timestamp":"2024. november. 26. 10:47","title":"Putyin az ukrajnai háború alatt is folyamatosan nyomul előre Afrikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egy nem várt eseményre hivatkozott.","shortLead":"Egy nem várt eseményre hivatkozott.","id":"20241126_Nagy-Marton-nemet-gazdasag-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd.jpg","index":0,"item":"a83df788-d015-4b12-85b0-e601c558f2ab","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_Nagy-Marton-nemet-gazdasag-trump","timestamp":"2024. november. 26. 09:29","title":"Nagy Márton elmagyarázta, miért lett olyan rossz a magyar gazdaság idei éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"793cf47b-65c2-45c6-a936-359cb5b01de0","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Mesterembert például nem lehet majd kifizetni így.","shortLead":"Mesterembert például nem lehet majd kifizetni így.","id":"20241127_SZEP-kartyas-lakasfelujitas-kiderult-pontosan-mekkora-osszeg-milyen-celra-hasznalhato-fel-2025-ben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/793cf47b-65c2-45c6-a936-359cb5b01de0.jpg","index":0,"item":"3cee18ee-eada-42cd-a130-e6798b7760b9","keywords":null,"link":"/ingatlan/20241127_SZEP-kartyas-lakasfelujitas-kiderult-pontosan-mekkora-osszeg-milyen-celra-hasznalhato-fel-2025-ben","timestamp":"2024. november. 27. 11:53","title":"SZÉP-kártyás lakásfelújítás: kiderült, pontosan mekkora összeg és milyen célra használható fel 2025-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A vizsgálatok harmadik fázisában nem teljesített jobban a placebónál a Cassava Sciences kísérleti gyógyszere, aminek a fejlesztése már eddig is botrányoktól volt hangos.","shortLead":"A vizsgálatok harmadik fázisában nem teljesített jobban a placebónál a Cassava Sciences kísérleti gyógyszere, aminek...","id":"20241127_alzheimer-gyogyszer-kutatas-kudarc-cassava-sciences","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218.jpg","index":0,"item":"579ee6b7-ba14-43b4-ae36-12bf63046cc6","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_alzheimer-gyogyszer-kutatas-kudarc-cassava-sciences","timestamp":"2024. november. 27. 13:03","title":"Látványos kudarcot vallott az egyik kísérleti Alzheimer-gyógyszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 407 kupé álomautó. Minden csupa bőr, lendületes vonalak, bődületes motor, elegáns belső tér, csúcstechnika, exhibicionista forma. Izmos luxuskocsi, csak néma.
A legszebb Peugeot - tudom, ezt már a 307 CC-nél is elsütöttem. A 407 kupé elbűvölő, mind formáját, mind menetteljesítményeit tekintve. Méreteit szokni kell, a 406 kupéval a Peugeot hagyományokat átörökítő szépség a 407-ben jócskán megnőtt. Feminin jellegét robosztusságának köszönhetően el is veszítette, inkább egy kőkemény, de érző szívű mácsó benyomását kelti fenyegető cápa orrával, vigyorgó kopoltyúival.
A 407-es átdolgozott belseje jellemzi, de ha jobban alkalmazkodunk az enteriőrhöz beugranak a 307 CC és egyes Citroenek jellemzői is, így például a középkonzol egy az egyben a C5-ös szériatartozéka. Különleges látványt és hasznot nyújt a kis képernyős színes kijelző, amely a navigációs funkciók kivételével rendelkező fedélzeti számítógép adatait teszi könnyen leolvashatóvá.
Bluetooth protokollon keresztül kommunikál az erre képes telefonnal, így pillanatokon belül létrehozható a kapcsolat és szabályosan, kihangosítóval is beszélhetünk. Már ha lesz időnk, a 407-es kupé ugyanis féltékeny teremtés, nem hagyja az embert egy pillanatig sem békén, kéreti magát, és amit akar, azt megkapja tőlünk. Tökéletes csábító. Hogy mit akar? Száguldozni, pörögni, menni, gumit csikorgatni. Ez utóbbi természetesen, az ESP-nek köszönhetően megvalósíthatatlan álom marad, a 407-es olyan stabil, hogy ember legyen a talpán, aki ezzel a felszereltséggel (épeszű keretek) között megcsúsztatja, kipörgeti. A versenysportok világából átvett kettős háromszög lengőkarral ellátott első felfüggesztés nagyfokú vezetési kényelmet biztosít. A hátsó, többlengőkaros integrált hidraulikus lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztés még a legélesebb kanyarokban is tökéletes stabilitást garantál.
A műszerfal elegáns, a bajusz kapcsolók és a kézzel varrott bőr kormány a többi testvérből lehet ismerős. Egyedi autó egyedi kormányt kívánt volna. Narancs és vörös színek dominálnak éjszaka. A kanyarkövető bixenon fényszórók automatikusan bekapcsolnak szürkületkor. Az ülések memóriásak, kényelmesek és sportosak, oldaltartásuk kiváló. Ülésfűtés, elöl-hátul parkolóradar, rükvercben lebillenő visszapillantók, esőérzékelő ablaktörlő, kétzónás klíma – igazán full extrás autó.
Bőr és alumínium barátságát példázza a váltó és a kézifékkar bevonata. Bár a kocsi vérbeli sportautó, igaz, nem a legvadabb 211 lovas benzines változat - valószínűleg a vásárlóközönség korára való tekintettel -, a pedálokról száműzték a fémes betéteket.
Nem tetszett
Magas ár Nagy fogyasztás Álomba ringató kipufogóhang
Csak minőségi anyagok vannak az utastérben. Ízlésesen osztja meg a gyönyörűen, kézzel kidolgozott bőr hegemóniáját az autó belső terét körbe kettéválasztó alumínium csík. Tárolórekeszből, fiókból, pohártartóból, rejtekhelyből bőven van a nagy kupéban, talán egy kicsivel több is a praktikum, mint ami egy ilyen sportos autóhoz illik.
[[ Oldaltörés: Vadulás egy kattintásra (Oldaltörés) ]]
A futómű a 607-eshez hasonlóan két fokozatba kapcsolható, a sportost akkor érdemes használni, ha éppen sietünk, sorozatban előzünk, vagy a városban cikázni akarunk. A komfort fokozathoz képest hasznát csak ekkor vesszük a keményebb beállításnak. Ugyancsak kétfokozatú a Porsche fejlesztésű tiptronic automatikus váltómű, téli fokozatát értelemszerűen havas úton érdemes használni, a sport gomb ugyanakkor a mennyekbe repíti a pilótát - nem abban az értelemben. Ilyenkor bevadul az automata, levetkőzi szerénységét és igazi, vérengző nőstény oroszlánná válik, aki vad hajszában hajtja fel az élelmet kicsinyei számára.
Ha mindkét sport fokozatot beállítjuk durva száguldásra képes az autónk, feltépi az aszfaltot, felsüvít, duruzsol, és repül. Csajozni nem fogunk vele, mert aki mellénk ül, az csak sikít, majd elájul.
Dízeles tempót ne várjunk tőle, ha kicsit odaléptem neki, úgy meglódult, hogy a gyomrom összeszorult. Kívánja, megköveteli, dominaként megparancsolja, hogy hajszoljuk. A dízel jelleget ebben a szövegösszefüggésben felejtsük el, ez a szív teljesen más értelmet ad ennek a hajtásrendszernek, nem csodálom, hogy az Audihoz hasonlóan a franciák is öngyulladós versenyautón dolgoznak.
Az izgalmas menetnek azonban ára van, az autó 10,9 liter gázolajat fogyasztott az 530 kilométeres tesztút során, ez jóval több, mint amit vártam.
A JBL feliratú hangszórók (tucatnyi) sokat sejtetően és elégedetten kuncogtak össze, amikor a Thiery Corporation összest tartalmazó MP3-korongot becsúsztattam. A hatlemezes cédétárral, erősítővel és rejtett mélynyomóval megerősített cucc igazi élményben részesítette a bent ülőket. Akár egy koncertterem: tökéletes hangzás, finom, érzéki szólamok még a legnagyobb hangerőn is.
Hátul is fejedelmi a kínálat, négy személyre szabva. Magam mögé kényelmesen beférek. Könnyű a be- és kiszállás, az első ülések automatikusan előre, illetve hátrahúzódnak, hogy megkönnyítsék ezeket az amúgy is egyszerű manővereket. A hátsó sorból is könnyű a kibújás, csak meg kell lökni az első ülést, az máris előrehúzódik. A hatalmas ajtók Peugeotosan nehezek, viszont a 307-es Feline-vel és CC-vel ellentétben nem annyira zajosan csukódnak. A keretnélküli ablakoknál szexisebb nincs is. Az üveg kétrétegű és hangszigetelt, így aztán végképp nincs esély arra, hogy halljunk valamit a motor haragjából.
[[ Oldaltörés: A kipufogás csalódás (Oldaltörés) ]]
A hathengeres 2,7 literes 24 szelepes, 204 lóerős, részecskeszűrővel ellátott erőforrás az utolsó generációs biturbó dízelmotor. Maximális nyomatéka 440 Nm, 6 fokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A hangja viszont csalódást kelt. Ez a minden ízében forradalmár sportkocsi olyan hangon üzemel, mind egy 1,1 literes 107-es, sőt annál is halkabban. Nem csupán alapjáraton, de 120-as tempónál is, leengedett ablakkal is. Semmi hang. Felháborító. Pedig annyira vártam a hörgést, azt az üvöltést, amit például a 180 lovas 307 Féline produkál. Nem, a 204 lovas kupé hangtalan. Keresve az okát megvizsgáltam pompás farát, megcsodáltam diffuzorokat mintázó hátsó kötényét, a magasra felpakolt gyönyörű lámpatesteket a széles és sportos dupla kipufogót. Jaj, de mi ez, a krómozott kipufogóvég alatt két vékony csövecske található, pisilésre is alkalmatlan nem hogy bőgetésre. Innentől már nem voltam szerelmes a 407-es kupéba. Hiányzott a hang, hiába az erő, a süket száguldás nem boldogít.
Tetszett
Elragadó forma Parádés motor Sportos váltó, sportos futómű
Vannak olyan vásárolók, akik szeretik az erőt, de nem kívánják fitogtatni, csak csendben évezni. Nekik szánja a Peugeot ezt az autót, nem a fiatal titánoknak. Hang ide, vagy oda, a 235/45-ös 18 hüvelykes P Zero Nero Pirelli gumikon suhanni sem semmi.
Sokszor az volt az érzésem, hogy ez a kocsi nem is a 407-es kupéja, hanem a 607-es háromajtós változata. A 607-est ugyanezzel a motorral volt szerencsém kipróbálni. Szinte hihetetlenül hangzik, de így utólag, a két kocsi ismeretében nekem a 607-es kéne jobban. Ráadásul egy árban vannak. 12 millióért inkább választanám a limuzin sportos luxusát, mint a kupé túl finom sportosságát.
Az utasok biztonsága kiemelt figyelmet kapott a 407 Coupé tervezésénél : frontális védelmi rendszer, megerősített oldalvédelem, 7 légzsák, első biztonsági övek pirotechnikai övfeszítőkkel, 3 Isofix rögzítési pont a hátsó üléseken. Az autó az Euro NCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt ért el.
A PSA Peugeot Citroën és a Dongfeng Motor Group Company Ltd. a DPCA - Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles kínai közös vállalat a Hubei tartományban található Wuhan települést választotta az új termelési egység színhelyéül, amely évente 150 ezer gépjármű gyártására szolgál majd.
A Genfi Autószalonon tavaly márciusban bemutatkozott Peugeot 207 R CUP a leendő 207 Super 2000 versenyautó előfutára volt. A Peugeot Sport műhelyében megszületett lejújabb oroszlán az eredeti ütemezésnek megfelelően folytatja útját murván és aszfalton egyaránt.
1995 és 2005 között a könnyű haszongépjárművek piaca Európában 60 százalékkal bővült, a darabszám 1 millió 291 ezerről 2 millió fölé nőtt. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 ezerről 166 ezer darabra nőttek. A piac fejlődésével összhangban a Peugeot júniusban bevezeti új generációs furgonját, az új Boxert.
Peugeot egy új technológiai kihívásnak szeretne megfelelni: megnyerni a világ egyik legrangosabb és legmegerőltetőbb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt, méghozzá egy HDi dízelmotorral hajtott és dízel részecskeszűrő rendszerrel ellátott gépkocsival. Idén az Audi dízel versenyautója nyerte meg a viadalt. A Peugeot 2007-től versenyez a 908-assal.
Júniustól nálunk is rendelhető a Citroen C4 modellje az új elektrohidraulikus sebességváltóval is, amely forradalmasíthatja az automatikus váltók piacát és amelyet Versailles-ban volt alkalmunk kipróbálni. A HDi 110 FAP dízelmotorhoz kapcsolódó hatfokozatú, elektronikusan vezérelt MCP-váltó a kedvezőbb fogyasztás mellett az vezetési kényelmet és élményt biztosít.
A Féline maga az angyalbőrbe bújt ördög. Szelídnek álcázott bamba harcsaszája azonnal cápavigyorba csap át, ha valaki felhergeli. A 307-es csúcsváltozata annak való, aki a végletekben él, aki nem képes uralkodni vágyai fölött, de tud gyengéd is lenni, olykor racionális, sőt néha könyörtelenül szigorú.
Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.
Végre egy igazi cégautó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt a motort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.
A 407 és a HDi motor nyerő páros. Európában a Peugeot 407 eladásainak 79 százalékát, Franciaországban pedig 87 százalékát adja ez a kombináció. Mostantól nálunk is kapható a krómcsíkos hűtőmaszkkal felfrissített 407-es az új, 2,2 literes, részecskeszűrős (FAP) 170 lovas biturbó HDi motorral is.
Megérkezett Magyarországra is a kultikus 200-as széria legújabb üdvöskéje, a nagyon várt 207-es. Az autó tulajdonságai meggyőzőek, induló ára viszont magas.