szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Renault hármasfogatot kínál a kompakt egyterűek (MPV) szegmensében: az ötüléses új Scénic-et és Grand Scénic-et, valamint a hétüléses Grand Scénic-et. Az új Scénic modernizációja számos stílusbeli változást eredményezett, új színválasztékkal és mívesebb belső térkiképzéssel, miközben az új felszereltségi szintekhez modernebb, strapabíróbb anyagok készültek.

A Scénic és a hétüléses Grand Scénic erősségeit kombinálva a Renault a vásárlói igények változását követve mutatja be az ötüléses Grand Scénic-et, amely kiemelkedő méretű csomagtérrel és rakodási lehetőségekkel rendelkezik a szegmensében.

Grand Scénic
© Renault
Az új Scénic, és az öt-, illetve hétüléses Grand Scénic széles motorválasztékkal rendelhető, köztük négy, common-rail technológiájú dízelmotorral és négy, 16 szelepes benzinessel. A hajtásláncot öt- és hatsebességes manuális sebességváltó, valamint proactive automataváltó teszik teljessé, köztük a vadonatúj, Renault-Nissan Szövetség által közösen készített AJ0 típusjelű hatsebességes egységgel. Ezen erőforrások mindegyike agilis és környezetbarát, kategóriája legalacsonyabb széndioxid kibocsátási értékeivel.

Az új Scénic a már eddig is bizonyított aktív biztonsági felszerelések mellett a Scénic II passzív biztonsági rendszerét is továbbviszi, amely már elnyerte az Euro NCAP töréstesztjén az ötcsillagos minősítést. A Renault-Nissan Szövetség C padlólemezére épülő új Scénic, és az öt- illetve hétüléses Grand Scénic a Renault észak-franciaországi üzemében, Douai-ben készülnek.

Átalakított formák és új felszereltségi szintek

Az új Scénic dizájnja az eddigi Scénic irányzat továbbfejlesztése, ugyanakkor sokkal modernebbnek hat, számos formai újításnak köszönhetően. Az orr-rész új, karakteresre formázott, V-alakú hűtőmaszkot kapott, amely a legutóbb bemutatott Renault modellek egységes formai ismertetőjegye. A lökhárító alsó részén található légbeömlő nyílás szélesebb lett, ennek következtében a ködlámpák távolabb kerültek egymástól. Az új, divatosabb fényszóró dizájnt elliptikus halogén vagy xenon egység egészíti ki, míg a hátsó lámpák LED-es megoldásúak.

Intelligensen átgondolt belső

A hétüléses Grand Scénicnél nagyobb csomagterével a legújabb Grand Scénic verzió eddig soha nem látott rakodási flexibilitást és teret kínál az egyterűek szegmensében. A hétüléses változat meglévő, 104 liternyi utastéri rakodóhelyei mellett, az egyébként a harmadik üléssor által elfoglalt padló alatti hely felszabadul, így 32 liternyi extra rakodóhely keletkezik. Az ötüléses Grand Scénic hátsó utasai számára így ülés alatti tárolórekeszek is rendelkezésre állnak. A harmadik üléssor opcionális elérhetősége (az eddigi szériával szemben) egyben azt is lehetővé tette, hogy a Grand Scénic hátsó padlósíkját alacsonyabbra helyezzék, még nagyobb csomagteret és kényelmesebb elhelyezekedést garantálva a hátsó utasoknak.

Kifinomult vezethetőség

Renault Scénic
© Renault
Az új Scénic és az öt-, valamint hétüléses Grand Scénic négyféle dízelmotorral – melyek mindegyike common rail technológiájú – és négyféle, 16 szelepes benzines erőforrással rendelhető. A dízelmotorok 1.5 és 2.0 liter közötti hengerűrtartalommal kaphatók, teljesítményük pedig 86-150LE (63-110kW) közötti. Az 1.9 és 2.0 literes motorokat periodikusan megújuló részecskeszűrővel szerelik fel. A négy benzinmotor közül a legkisebb az 1.4 literes, a legnagyobb pedig a 2.0 literes turbós erőforrás, 98-tól 165 lóerős teljesítményig (72-120kW).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

hvg.hu Autó

Egy Renault a jövőből

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.

automenedzser.hu Autó

Logan, a legolcsóbb dízel

Megérkezett Magyarországra a Dacia Logan dízel változata. A benzines nagy siker volt tavaly, az öngyulladós erőforrás újabb vevőket csalogathat a Renaulthoz tartozó román márkához, bár hazánkban még mindig idegenkednek a keleti népautótól.

automenedzser.hu Autó

Renault Mégane - Felfrissített Mégane változatlan áron

Az ötféle, egyedi és különleges karosszériaváltozattal (Berline, Coupé, Limousine, Grandtour és Coupé-Cabriolet, valamint a nagyteljesítményű Mégane Renault Sport verzió) készülő Mégane dinamikus stílusjegyeit újfajta, elkeskenyedő fényszórókkal, átdolgozott hűtőmaszkkal és lökhárítókkal, átlátszó hátsó lámpatestekkel, illetve új stílusú keréktárcsákkal és abroncsokkal tették még karakteresebbé. A Mégane kettes fázisként elnevezett újdonság ára maradt a régi, miközben minőségi és technikai előrelépés jellemzi.

MTI/hvg.hu Autó

Közel 900 ezer Scenicet hív vissza a Renault

A Renault világszerte közel 900 ezer - 2005 december közepéig gyártott - autóját hívja vissza a második Scenic-generáció járművei közül, mivel ezeknél "rendkívüli körülmények között" mindkét külső övvégrögzítés a hátsó ülésekről leválhat.

MTI Autó

Nőtt a Renault bevétele

A Renault bevétele 7,1 százalékkal nőtt az első negyedévben annak ellenére, hogy jelentősen csökkent modelljeinek európai eladása.

MTI/hvg.hu Autó

A Renault tovább fejleszti a Dacia gyárat

A francia Renault tovább korszerűsíti az Európában igen népszerű Loganokat előállító, román Dacia-gyárat, miután az idei év első felében minden eddigi rekordot megdöntött e személygépkocsik értékesítése.

MTI/hvg.hu Autó

Érdeklődik a Renault a General Motors iránt

A Renault és a részlegesen az érdekeltségébe tartozó Nissan - a General Motors egyik fő részvényese szerint - részesedést szerezhetnének a GM-ben. A Renault egyelőre nem nyilatkozott az ügyben, az illetékes, a GM részvénytőkéjének mintegy 10 százalékát birtokló Tracinda már a két nagy járműipari csoport közeledéséről folyó tárgyalásokról tett említést pénteken.

hvg.hu Világ

Megújult a Renault Mégane

Mind a hat karosszéria-változatában megújult a Renault középkategóriás húzóautója, a Mégane. A motorkínálat gazdaságos és erős dízelekkel bővült. Itthon márciustól kapható a felfrissített autó.

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.

hvg.hu Autó

RS: a legördögibb Renault Clio

Az új Clio Renault Sport méltó örököse a Clio Renault Sport 2.0 16V-nek, és közvetlenül profitál a Renault Forma-1-es technológiájából. Kategóriájában a világon elsőként használ hátsó diffúzort, amit az autósport csúcskategóriájában már évtizedek óta sikerrel alkalmaznak. A szintén újdonságnak számító oldalsó hűtőnyílás-kilépőkkel együtt pedig kiemelkedően jó aerodinamikai hatékonyságot eredményez.