szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elődjénél korszerűbb műszaki kivitelben és gazdagabb felszereltséggel lép színre az új Mercedes-Benz Vario. A 6 és 7,5 tonna közötti megengedett össztömeg-kategóriát képviselő robosztus és sokoldalú nagy szállítójármű legfrissebb változata Euro 4-es besorolású motorokat és új váltókat kapott, továbbá megújult a pilótafülkéje és felépítményének bizonyos részei. Az új generációs Vario már rendelhető Magyarországon.

© daimlerchrysler
Továbbra is hagyományos erényei számítanak a Mercedes-Benz Vario fő erősségének: felettébb robosztus, nagy teherbírású, és számtalan változata létezik. Kapható belőle dobozos felépítményű, kabinos alvázú, fix platójú és billenőplatójú, továbbá dupla kabinú kivitel is. Mindezek mellett nagyban fokozza vonzerejét a különösen funkcionális és tágas sofőrkabin.

A Vario új generációja a BlueTec technológiára és az SCR rendszerre épülő alacsony károsanyag-kibocsátású Euro 4-es motorokkal készül. A DaimlerChrysler új BlueTec dízeltechnológiája lényegében magukra a továbbfejlesztett motorokra és a hatékony kipufogógáz-tisztításra épül. A kiváló hatásfokú égésnek köszönhetően tiszított kipufogógázéval vetekszik a motorból távozó kipufogógáz koromrészecske- és finompor-tartalma. Ennek köszönhetően nincs szükség külön részecskeszűrőre. A nitrogén-oxidokat vizes karbamid oldat, AdBlue hozzáadásával ártalmatlan nitrogénre és vízgőzre bontja szét az e célra szolgáló SCR-katalizátor.

A Vario változatlanul az OM 904 LA motorcsalád erős és rugalmas négyhengeres turbódízel tagjaival készül. A 4,25 literes motorok közös jellemzője a teljesen elektronikus motorvezérlés, a hengerenként három szelep, a közvetlen befecskendezés, valamint a hengerenkénti külön befecskendező-szivattyú. A Vario BlueTec- változatai az alábbi névleges teljesítménnyel és maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhetnek:

-  95 kW (129 LE) – 2200 ford./perc, 500 Nm – 1200-1600 ford./perc, 
- 115 kW (156 LE) – 2200 ford./perc, 610 Nm – 1200-1600 ford./perc, 
- 130 kW (177 LE) – 2200 ford./perc, 675 Nm – 1200-1600 ford./perc.

Kézi kapcsolású és automata váltó több sebességfokozattal

A Vario az erőátvitel terén is szolgál újdonsággal. Míg két kisebb teljesítményű változata eddig ötsebességes kézi váltóval került forgalomba, mostantól valamennyi hat sebességfokozattal gazdálkodik. A felár ellenében immár mindegyik motorváltozathoz rendelhető ötfokozatú nyomatékáthidaló automata (korábban négyfokozatú volt) még kényelmesebb váltást szavatol. Az új váltókkal nemcsak dinamikusabbá, hanem egyúttal gazdaságosabb működésűvé is vált a Vario.

A Vario pilótafülkéje esztétikai szempontból is sokat fejlődött. Már beszálláskor feltűnik benne a zsebbel ellátott új, elegáns ajtókárpit és a kerékdob korábbitól eltérő borítása. Nem kevésbé szembeötlő részlet a fekete és szürke színű műszerfal. Szintén újak a kárpitok, valamint a mennyezetburkolat és a szövethuzatok.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

17 százalékkal nőtt a Mercedes forgalma

A Mercedes Car Group 2006 márciusában világszerte erőteljes pozitív fejlődést mutatott: a forgalom 17 százalékos növekedésével az értékesített darabszám az előző év azonos időszakában regisztrált 118 ezer járműről 138 ezer 400-ra emelkedett. Ezzel fennállásának legeredményesebb értékesítési hónapját zárta.

automenedzser.hu Autó

Mercedes-Benz A-osztály - Itt a piros, hol a Merci

Nőies stílusa ellenére már az elején le kell szögeznem, hogy ez a kiskocsi minden ízében Mercedes, a címben elrejtett utalás nem jött be, kis piros bombázóm egy megbízható, kényelmes, pontosan irányítható és elegáns kocsi. Kicsit egyterű, kicsit kupé, kicsit terepjáró – ezért különleges. Az embernek az az érzése, hogy egy nagyon komoly autóban ül, és valóban, technikailag és minőségileg nem lehet kifogás. A motor és a futómű nem tetszett.

hvg.hu Autó

Legördült az első új Mercedes-Benz Sprinter

Az új Mercedes-Benz Sprintert két helyszínen, Düsseldorfban és Ludwigsfelde-ben gyártják. A ludwigsfelde-i gyárban a platós járművek és az alvázak gyártása folyik. Az új termékhez egy teljesen új, a legmodernebben automatizált berendezésekkel ellátott gyártósort hoztak létre. Így ott egy új építőcsarnok mellett egy új fényezőműhely is keletkezett.

hvg.hu Autó

Megérkezett az új generációs Mercedes-Benz Citaro

Megújult a legnépszerűbb Mercedes-Benz busz, a Citaro. A sorozatgyártás 1998-as kezdete óta a típus közel 15 ezer képviselője járult hozzá a nemzetközi ismertséghez: Európa szinte minden nagyvárosának utcáján közlekedik, Londontól Madridig, Párizstól Isztambulig és Berlintől Rómáig.

automenedzser.hu Autó

Mercedes-Benz B-osztály teszt: nem B-ligás

Minden ízében Mercedes ez az autó, benne egyetlen cégvezető sem szégyenkezik, Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.

hvg.hu Autó

Az év cégautója az S-Mercedes

Az osztrák Firmenwagen (Cégautó) nevű szakmagazin olvasói a luxuskategóriában a Mercedes-Benz S-osztálynak adományozták a megtisztelő „Fleet Car of the Year 2006“, vagyis „A 2006. év cégautója” címet.