Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5860ae81-5511-4c2d-b640-9081c3d6dbc2","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Ha az ellenfél nem nehezíti meg túlságosan a csapat dolgát, majd megteszik a saját játékosok – gondolhatják most az Udinese szurkolói.","shortLead":"Ha az ellenfél nem nehezíti meg túlságosan a csapat dolgát, majd megteszik a saját játékosok – gondolhatják most...","id":"20250222_olasz-foci-tizenegyes-udinese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5860ae81-5511-4c2d-b640-9081c3d6dbc2.jpg","index":0,"item":"97145571-fedc-4c01-a21b-77fdd648db6f","keywords":null,"link":"/sport/20250222_olasz-foci-tizenegyes-udinese","timestamp":"2025. február. 22. 12:44","title":"Balhé az olasz bajnokságban: csapattársak estek egymásnak, hogy ki rúgja a tizenegyest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f68a29e-4910-4c87-be30-9cf9b007bc63","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kalocsai kórház azt közölte, hogy a gyermekosztályra jelentkező orvos bérigénye az ellátandó betegek alacsony számához viszonyítva irreálisan magas, az általa kialakult bérfeszültség pedig az egész telephely működését veszélyezteti. Kunetz Zsombor szerint „ócska kommunista trükk” az orvos bérigényére kenni, hogy egy megyei intézmény a megye egy részében nem tudja ellátni a feladatát.","shortLead":"A kalocsai kórház azt közölte, hogy a gyermekosztályra jelentkező orvos bérigénye az ellátandó betegek alacsony...","id":"20250221_kalocsa-gyermekgyogyaszat-szuleszet-osztalybezaras-korhaz-kunetz-zsombor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f68a29e-4910-4c87-be30-9cf9b007bc63.jpg","index":0,"item":"c59cc930-411d-4643-a697-1a5d03f23f03","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_kalocsa-gyermekgyogyaszat-szuleszet-osztalybezaras-korhaz-kunetz-zsombor","timestamp":"2025. február. 21. 13:06","title":"Átszervezik a gyermekgyógyászati ellátást Kalocsán, civilek tüntetni fognak a megtartásáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c55df40-0225-40d3-a050-351fb1edd987","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy utasnak sem esett baja a ceglédi vonatbalesetnél, de a tilos jelzés ellenére a sínre hajtó autó vezetője és utasa is meghalt. A Budapest–Szeged vonalon jókora késésekre kell felkészülni.","shortLead":"Egy utasnak sem esett baja a ceglédi vonatbalesetnél, de a tilos jelzés ellenére a sínre hajtó autó vezetője és utasa...","id":"20250222_mozdony-auto-tuz-cegled-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c55df40-0225-40d3-a050-351fb1edd987.jpg","index":0,"item":"5f6e31b1-bcdc-4192-a351-6846bae113cd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250222_mozdony-auto-tuz-cegled-baleset","timestamp":"2025. február. 22. 12:02","title":"Égett egy mozdony Cegléden, miután belehajtott egy autó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár még eltart egy ideig, hogy az emberszerű robotok általánossá válnak, úgy tűnik, a nagy technológiai vállalatok igencsak komolyan veszik ezek fejlesztését. A kérdés tehát nem az, hogy tényleg lesznek-e ilyenek, hanem az, hogy mikor jelennek meg.","shortLead":"Bár még eltart egy ideig, hogy az emberszerű robotok általánossá válnak, úgy tűnik, a nagy technológiai vállalatok...","id":"20250221_nagy-technologiai-vallalatok-erofeszitesei-humanoid-robotok-meta-apple-robotika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3.jpg","index":0,"item":"2bb82ec7-8111-4f4f-956d-cf60751a1675","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_nagy-technologiai-vallalatok-erofeszitesei-humanoid-robotok-meta-apple-robotika","timestamp":"2025. február. 21. 16:03","title":"Az MI után máris itt a következő hullám? Valami nagyon emberi, valami nagyon gépi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc8a8408-1a6f-4c4c-9af4-9f63f1096f52","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hétvégi emelés jön.","shortLead":"Hétvégi emelés jön.","id":"20250221_Nem-sokaig-tartott-az-arcsokkenes-a-benzinkutakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc8a8408-1a6f-4c4c-9af4-9f63f1096f52.jpg","index":0,"item":"a737413d-72c7-49f3-a1c1-777aa81e6ad7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_Nem-sokaig-tartott-az-arcsokkenes-a-benzinkutakon","timestamp":"2025. február. 21. 10:45","title":"Nem sokáig tartott az árcsökkenés a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e4bd06e-a3d5-4dbe-9b56-01530b36c241","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több év tesztelgetést követően néhány piacon tényleg jöhet az olcsóbb YouTube-csomag, ami jobb az ingyenes élménynél, de kevesebb a normál előfizetésnél. ","shortLead":"Több év tesztelgetést követően néhány piacon tényleg jöhet az olcsóbb YouTube-csomag, ami jobb az ingyenes élménynél...","id":"20250222_google-youtube-lite-megjelenes-olcsobb-elofizetes-reklamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e4bd06e-a3d5-4dbe-9b56-01530b36c241.jpg","index":0,"item":"37394b62-e98c-4e43-8c70-3beecf62bb99","keywords":null,"link":"/tudomany/20250222_google-youtube-lite-megjelenes-olcsobb-elofizetes-reklamok","timestamp":"2025. február. 22. 08:03","title":"Fizetne keveset, hogy kevesebb reklám legyen a YouTube-on? Hamarosan megteheti, tényleg jön a YouTube Lite","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f1e652a-fdc2-4a81-90ce-94115b7aabe1","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"A tőkepiac pozitív fejleményként értékeli, hogy az űripari fejlesztéseknél december óta egyre szorosabb a kapcsolat a 4iG és a SpaceX között. A tulajdonos Elon Musk pedig a lehető legjobb pozícióban van ahhoz Donald Trump első embereként, hogy a saját érdekei mentén mozgassa a szálakat.","shortLead":"A tőkepiac pozitív fejleményként értékeli, hogy az űripari fejlesztéseknél december óta egyre szorosabb a kapcsolat...","id":"20250220_4iG-arfolyam-tozsde-Jaszai-Gellert-Elon-Musk-uripar-spacex","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f1e652a-fdc2-4a81-90ce-94115b7aabe1.jpg","index":0,"item":"be5d9a39-7856-43da-8e64-099758ed801f","keywords":null,"link":"/kkv/20250220_4iG-arfolyam-tozsde-Jaszai-Gellert-Elon-Musk-uripar-spacex","timestamp":"2025. február. 21. 05:45","title":"Kétszeresére nőtt a 4iG árfolyama, amióta Jászai Gellért Elon Muskkal barátkozik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e4eaea8-ee62-44c5-b02c-879b1546a5c9","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"A Ford Capri az amerikai márka öreg kontinensre szánt sportautója, sok európai számára maga a megtestesült nyolcvanas évek. Pedig a modell története régebbre nyúlik vissza, mostani megújulásával pedig folytatja a Ford pár éve elkezdett új fejezetét. ","shortLead":"A Ford Capri az amerikai márka öreg kontinensre szánt sportautója, sok európai számára maga a megtestesült nyolcvanas...","id":"20250220_fordmagyarorszag_uj-Ford-Capri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e4eaea8-ee62-44c5-b02c-879b1546a5c9.jpg","index":0,"item":"c6c3774c-fd94-4c9a-9b45-67ec7cb9f569","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250220_fordmagyarorszag_uj-Ford-Capri","timestamp":"2025. február. 21. 11:30","title":"Új Ford Capri: Európa Mustangja most is a jövőbe vezet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""}]
Elődjénél korszerűbb műszaki kivitelben és gazdagabb felszereltséggel lép színre az új Mercedes-Benz Vario. A 6 és 7,5 tonna közötti megengedett össztömeg-kategóriát képviselő robosztus és sokoldalú nagy szállítójármű legfrissebb változata Euro 4-es besorolású motorokat és új váltókat kapott, továbbá megújult a pilótafülkéje és felépítményének bizonyos részei. Az új generációs Vario már rendelhető Magyarországon.
Továbbra is hagyományos erényei számítanak a Mercedes-Benz Vario fő erősségének: felettébb robosztus, nagy teherbírású, és számtalan változata létezik. Kapható belőle dobozos felépítményű, kabinos alvázú, fix platójú és billenőplatójú, továbbá dupla kabinú kivitel is. Mindezek mellett nagyban fokozza vonzerejét a különösen funkcionális és tágas sofőrkabin.
A Vario új generációja a BlueTec technológiára és az SCR rendszerre épülő alacsony károsanyag-kibocsátású Euro 4-es motorokkal készül. A DaimlerChrysler új BlueTec dízeltechnológiája lényegében magukra a továbbfejlesztett motorokra és a hatékony kipufogógáz-tisztításra épül. A kiváló hatásfokú égésnek köszönhetően tiszított kipufogógázéval vetekszik a motorból távozó kipufogógáz koromrészecske- és finompor-tartalma. Ennek köszönhetően nincs szükség külön részecskeszűrőre. A nitrogén-oxidokat vizes karbamid oldat, AdBlue hozzáadásával ártalmatlan nitrogénre és vízgőzre bontja szét az e célra szolgáló SCR-katalizátor.
A Vario változatlanul az OM 904 LA motorcsalád erős és rugalmas négyhengeres turbódízel tagjaival készül. A 4,25 literes motorok közös jellemzője a teljesen elektronikus motorvezérlés, a hengerenként három szelep, a közvetlen befecskendezés, valamint a hengerenkénti külön befecskendező-szivattyú. A Vario BlueTec- változatai az alábbi névleges teljesítménnyel és maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhetnek:
Kézi kapcsolású és automata váltó több sebességfokozattal
A Vario az erőátvitel terén is szolgál újdonsággal. Míg két kisebb teljesítményű változata eddig ötsebességes kézi váltóval került forgalomba, mostantól valamennyi hat sebességfokozattal gazdálkodik. A felár ellenében immár mindegyik motorváltozathoz rendelhető ötfokozatú nyomatékáthidaló automata (korábban négyfokozatú volt) még kényelmesebb váltást szavatol. Az új váltókkal nemcsak dinamikusabbá, hanem egyúttal gazdaságosabb működésűvé is vált a Vario.
A Vario pilótafülkéje esztétikai szempontból is sokat fejlődött. Már beszálláskor feltűnik benne a zsebbel ellátott új, elegáns ajtókárpit és a kerékdob korábbitól eltérő borítása. Nem kevésbé szembeötlő részlet a fekete és szürke színű műszerfal. Szintén újak a kárpitok, valamint a mennyezetburkolat és a szövethuzatok.
A Mercedes Car Group 2006 márciusában világszerte erőteljes pozitív fejlődést mutatott: a forgalom 17 százalékos növekedésével az értékesített darabszám az előző év azonos időszakában regisztrált 118 ezer járműről 138 ezer 400-ra emelkedett. Ezzel fennállásának legeredményesebb értékesítési hónapját zárta.
Nőies stílusa ellenére már az elején le kell szögeznem, hogy ez a kiskocsi minden ízében Mercedes, a címben elrejtett utalás nem jött be, kis piros bombázóm egy megbízható, kényelmes, pontosan irányítható és elegáns kocsi. Kicsit egyterű, kicsit kupé, kicsit terepjáró – ezért különleges. Az embernek az az érzése, hogy egy nagyon komoly autóban ül, és valóban, technikailag és minőségileg nem lehet kifogás. A motor és a futómű nem tetszett.
Igazi versenyautóra emlékeztetnek az új Mercedes-Benz SLR 722 Edition jellemzői. A számos részletében újjávarázsolt sportautó teljesítménye tovább nőtt, futóművét újrahangolták.
Az új Mercedes-Benz Sprintert két helyszínen, Düsseldorfban és Ludwigsfelde-ben gyártják. A ludwigsfelde-i gyárban a platós járművek és az alvázak gyártása folyik. Az új termékhez egy teljesen új, a legmodernebben automatizált berendezésekkel ellátott gyártósort hoztak létre. Így ott egy új építőcsarnok mellett egy új fényezőműhely is keletkezett.
Megújult a legnépszerűbb Mercedes-Benz busz, a Citaro. A sorozatgyártás 1998-as kezdete óta a típus közel 15 ezer képviselője járult hozzá a nemzetközi ismertséghez: Európa szinte minden nagyvárosának utcáján közlekedik, Londontól Madridig, Párizstól Isztambulig és Berlintől Rómáig.
Minden ízében Mercedes ez az autó, benne egyetlen cégvezető sem szégyenkezik, Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.
Az osztrák Firmenwagen (Cégautó) nevű szakmagazin olvasói a luxuskategóriában a Mercedes-Benz S-osztálynak adományozták a megtisztelő „Fleet Car of the Year 2006“, vagyis „A 2006. év cégautója” címet.