szerző:
automenedzser.hu

Vállalkozóknak és családcentrikus férfiaknak tökéletes megoldás az Európában igen népszerű Citroen Berlingo. Nyaralásban világbajnok.

Az Isztrián nem éreztem magam egyedül a Berlingóban, minden szembejövő tíz autóból egy biztosan Berlingo volt, hiába, aki ésszel gondolkodik és családja van, nyaralni Berlingóval megy. Hisz ez autó világbajnok nyaralásban.

Nem fárad és nem fáraszt

© Citroën
A Berlingo első benyomásra kissé teherautós, érződik rajta, hogy tervezésekor kettős célra készült: kisáruszállítónak és praktikus egyterűnek. Furgon természete a kilátás, az üléshelyzet és a vezetés kényelmének javára válik. Az üléspozíciót elsőre fenntartással fogadtam, bár szeretem magasról szemlélni a forgalmat. Az általam csak Picasso-üléseknek nevezett székek a hosszú teszt során bizonyítottak: soha, egyetlen percig sem éreztem fájdalmat a hátamban, gerincemben, azaz szinte tökéletesnek mondható ez az ülés. 4-500 kilométer levezetése után sem fájt egyetlen porcikám sem. Jót tett a kihajtható kartámasz is, amely az autó szélességének köszönhetően pont a könyököm alá illeszkedett, és nem kellett, mint a C3-asban, az anyósülés kartámaszát használnom.

© hvg.hu
Száz fölött komoly szélzajjal kell számolnunk. Pályatempónál hangos zenével sem tudjuk elnyomni, kilencven környékén azonban még nagyon csendes az autó, leengedett ablakokkal is. Ha mi bírjuk a zajt, akkor jó, mert a motor is bírja, bármilyen meglepő, de megpakolva ez a magas, áramvonalasnak nem éppen nevezhető monospace (pontosabban ludospace) ropja a 150-es tempót is, sőt erre még egy tízessel könnyedén rá tudtam tenni. A motor alapjáraton is picit zajos, de 1500-as fordulat fölött szépen muzsikál. A dízelszív 90 lóerejével meg voltam elégedve.

[[ Oldaltörés: Felemás, de praktikus belső (Oldaltörés) ]]


© Citroën
Felemás megoldásokban dúskál, PSA-sokszínűség jellemzi a belsőt. Szinte nincs olyan típusa a francia testvérgyárnak, amiből ne kapott volna a Berlingo egy kapcsolót, egy kormányt, egy kart, egy rádiót, egy kijelzőt vagy egy csavart. A vezetőoldalon a tükörállítás kézzel történhet, a másik oldalon ugyanezt elektromosan végezhetjük el. A belső borítás tömény műanyag, többféle minőségben és színben. Nem luxus, de teljesen funkcionális, nem zörögnek, nem kopognak és nem irritálják a bőrt. Ne felejtsük el, ez az autó teljesen felszerelve sem kerül többe 3,8 milliónál. Az első ablakok elektromos vezérlésűek, hátul csak buktatni lehet az ablakokat, így a szellőzés nem a legjobb. Hasznosabb lett volna eltolható ablakokat szerelni hátulra, mint ahogy néhány versenytárs ezt tette. Az ajtók, az eltolható oldalajtók viszont fantasztikusak, még akkor is, ha az egyik nehezen működött belülről, a feleségem kezénél erősebb rántásra volt szükség néha ahhoz, hogy kinyíljon.

© hvg.hu
Dugóban vagy várakozáskor leengedett első ablakokkal és kinyitott hátsó ajtókkal igazi felüdülés volt ülni a kocsiban még tűző napon is. A parkolás is baromi egyszerű vele, hisz nem kell attól félnünk, hogy a gyerek rávágja a szomszéd autóra, vagy falra az ajtót. A praktikus oldalajtóknak csak egy hátrányuk van, hogy szűkre szabták a nyílását, így egy kövér ember valószínűleg nem fér át rajta. Akárcsak elöl, hátul is fejedelmi a tér, bátran állíthatom, hogy öt felnőtt, legyen akár vízilabdás, kényelmesen elfér, sőt mindegyikük bepakolhat egy-egy jókora táskát is. Hátul teljesen sík a padló.

Kifogott rajtam a csomagtartó

© hvg.hu
A csomagtartó mérete mellett nem lehet elmenni szó nélkül. A nyaralás világbajnoka ugyanis verhetetlen pakolásban. Szinte az egész házat magunkkal vittük a tíznapos útra, de még a kalaptartót sem kellett igénybe venni. Az utastérben csak a térképeket, útravaló italokat és némi pézsét tároltunk, minden egyéb elfért az egy hatalmas felfelé nyíló ajtóval megközelíthető csomagtérbe. Később sem kellett gondolkodni, hogy a felfújt krokit, a matracot vagy a gumicsónakot vigyük, némi átalakítással mindhárom állat felfújt állapotban befért a hatalmas légterű Berlingóba. A Moduboard névre hallgató kerekes és rögzíthető bevásárlókocsinak is nagy hasznát vettük. Ez szintén Picasso-tartozék.

Nem tetszett

Hátsó ajtók szűkös nyílása, nehézkes nyitása
Nagy szélzaj
Csak a vezetői oldalon figyelmeztet a biztonsági öv bekapcsolására

Tárolóból rengeteg van a váltó környékén, az ajtózsebek mélyek. A kinyitható hátsó asztalkák mellett kellemes meglepetést okozott, amikor felfedeztem, a hátsó padlóba rejtett két lecsukható tárolót, ahová kényelmesen el lehetett rejteni iratokat, fényképezőgépet, vagy kamerát. Elöl két pohártartó, hátul három. Fiók az anyósülés alatt, napellenző fölött, hálós tartó hátsó ablakok fölött.

[[ Oldaltörés: Baráti futómű, jó kormányzás (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
A nagy hasmagasságnak köszönhetően nem riadtunk meg a rossz utaktól, bár Horvátországban keresni kellett a kátyúkat és a bordákat, vagy a felfestetlen útszakaszokat. Letérve az útról, akár mezőn is mehettünk. A szervokormány is jól teljesített, segítségével a parkolás sem jelentett gondot. Bár a körbelátás elfogadható volt, az autó hosszát szokni kellett. Magas építése ellenére sem imbolyog még nagyobb tempónál és erős szélben sem. A Kvarner-öböl szerpentinjeitől sem ijedt meg. A futómű külön dicséretet érdemel, teljesen érdektelen volt, hogy milyen burkolaton megyünk, a kocsi soha nem rázott, nem hullámzott, nem pattogott, kiegyenlítette a legmakacsabb úthibákat is (ez főleg a pesti utakra értendő). Jó gumik is voltak rajta, a 185/65-es méretű Bridgestone abroncsok jól tapadtak a nagy melegben.

Tetszett
Futómű
Csomagtér
Olcsó alapár
Alacsony fogyasztás
A központi zár visszajelzőjének a ledje ötezer kilométer után feladta. Ennyi, több hibát nem találtam. Talán még azt jegyezném meg, hogy 12 Voltos csatlakozó nincs a csomagtérben. Cserébe megnyugtatott, hogy az 1600 kilométeres út során 94 liter gázolajat kért az autó, azaz megúsztam 5,8 literes átlagfogyasztással. A világbajnokok már csak ilyen szerények.

  


Citroen Berlingo 1,6 HDi Multispace (Plus ABS)
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1560
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő90 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 215 Nm 1750-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2693
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4137/1724/1819
Csomagtér624-2800 liter
Saját tömeg (kg) 1311
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 160
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 12,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 6,7
Országúti 4,7
Vegyes5,4
Tesztfogyasztás5,8
CO2 kibocsátás (g/Km) 143
ÁRA A tesztelt autó ára 3,83 millió Ft.


Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Profi Citroen-flotta kisvállalkozóknak

A korábbi Citroen Entreprise áruszállító sorozat mostantól Profi néven fut. Az eddigi C2-es, C4-es flottát a napokban törzskönyvezett C1-es Profi egészíti ki, amelynek alapára nettó 1,69 millió forinttól indul.

hvg.hu Autó

2 az 1-ben - vezérelt váltó a Citroentől

Április 5-én, Jean-Martin Folz, a PSA Peugeot Citroën elnöke új gyártóegységet avatott fel a Valenciennes-i gyárban, ahol a vezérelt MC típusú hatfokozatú mechanikus sebességváltók (MCP váltók) készülnek majd.

automenedzser.hu Autó

Cégautó piperetükörrel

A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.

hvg.hu Autó

Buggyt mutat be a Citroën Madridban

Az eddigi legteljesebb és legmodernebb típuskínálatát felvonultatva készül a május 25. és június 4. között tartott madridi autószalonra. A cég az új Jumper mellett, a hagyományos csomagterű új gépkocsiját, a C-Triomphe modellt is kiállítja.

hvg.hu Autó

Megújult a Citroën Jumper

A Citroënt hosszú évek óta a könnyű haszongépjármű piac meghatározó szereplőjeként tartják számon. A könnyű haszongépjármű piaci tendenciákat folyamatosan követő típuskínálatnak köszönhető, hogy 2005-ben a Citroën 10,2 százalékos piaci részesedést ért el Európa 26 országában.

hvg.hu Autó

Növekedtek a Citroën eladásai

Az év első hat hónapjában világszerte 763 ezer Citroënt adtak el, ami 2005 első félévéhez viszonyítva 5 százalékos fejlődést jelent. A fejlődés mértéke csak a második negyedévet figyelembe véve 5,5 százalék volt, ami 399 ezer eladott gépjárműnek felel meg.

hvg.hu Autó

Jelentős növekedés a Citroënnél

A Citroën az év első negyedévében összesen 2050 személy-, illetve haszongépjárművet értékesített, ami a piac 9,2 százalékos bővülésénél intenzívebb, több mint 30,4 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A Citroën ezzel a 8. legnépszerűbb márka Magyarországon. Piaci részesedése 4,3 százalék, ami 0,7 százalékponttal magasabb a 2005 első negyedévinél.

automenedzser.hu Autó

Kiugrasztja a kisördögöt

Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.

automenedzser.hu Autó

Forradalmi váltó a dízel C4-esben

Júniustól nálunk is rendelhető a Citroen C4 modellje az új elektrohidraulikus sebességváltóval is, amely forradalmasíthatja az automatikus váltók piacát és amelyet Versailles-ban volt alkalmunk kipróbálni. A HDi 110 FAP dízelmotorhoz kapcsolódó hatfokozatú, elektronikusan vezérelt MCP-váltó a kedvezőbb fogyasztás mellett az vezetési kényelmet és élményt biztosít.

hvg.hu Autó

Wuhanból jönnek majd a Citroënek és a Peugeot-ok

A PSA Peugeot Citroën és a Dongfeng Motor Group Company Ltd. a DPCA - Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles kínai közös vállalat a Hubei tartományban található Wuhan települést választotta az új termelési egység színhelyéül, amely évente 150 ezer gépjármű gyártására szolgál majd.

hvg.hu Világ

Kihívó és mulatságos a jövő Citroënje

Az autózás újfajta élvezetét hirdeti a Citroën új, piros belsejű Bolognában bemutatott tanulmányautója. A kreatív kísérletezés gyümölcseként megszületett jármű elsődleges feladata a vezetés felhőtlen élvezetének megteremtése.

hvg.hu Autó

Három Citroën a Szardínia ralin

A 2006-os FIA rali világbajnokság első hat futama után Sébastien Loeb, Daniel Elena és a Kronos Total Citroën csapat, négy egymást követő győzelmének köszönhetően az élen áll mind a pilóták, mind a konstruktőrök versenyében.

automenedzser.hu Autó

A jövő hírnöke

A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.

A világhírű építészt sátánizmussal is vádolták, mégis mindenki vele akart terveztetni

A világhírű építészt sátánizmussal is vádolták, mégis mindenki vele akart terveztetni

Igaz, hogy 21 milliárd forint ez a lakás, de adnak hozzá egy Aston Martin Vulcant

Igaz, hogy 21 milliárd forint ez a lakás, de adnak hozzá egy Aston Martin Vulcant

Térey János posztumusz kötete: mintha érezte volna a közelgő véget

Térey János posztumusz kötete: mintha érezte volna a közelgő véget

Amikor a szexbotrány újraválasztást vagy Pro Urbe díjat ér - politikusi botrányhistória

Amikor a szexbotrány újraválasztást vagy Pro Urbe díjat ér - politikusi botrányhistória

Betépve vezette a kamiont a tatabányai férfi

Betépve vezette a kamiont a tatabányai férfi

Joker a Szezám utcába költözött – videó

Joker a Szezám utcába költözött – videó