szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hámas sorozat csúcsmodellje, az Audi S3 is készen áll a rajtra, 265 ló erejével és quattro állandó összkerékhajtással. Színtiszta vezetési élmény elérésére törekszik, amelyhez kiváló mindennapi használhatóság párosul.

© audi.hu
5,7 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, és a gyorsulásnak csak a 250 km/órás tempó elérésekor szakad vége. A kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű FSI benzinmotor agresszív erejével, pörgősségével és zengő hangjával bizonyítja képességeit kiegyensúlyozott viselkedésű, nagyteljesítményű erőforrásként.

Ez az erő a hatfokozatú sebességváltón és a quattro állandó összkerékhajtási rendszeren keresztül jut el a 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon feszülő gumiabroncsokig. Az S3 új S sport felfüggesztései extrém sportos vezetési stílust tesznek lehetővé, az elérhető legmagasabb szintű kényelem mellett. Energikusan reagál a kormánymozdulatokra, pontos és biztos kezelhetőséget kínál, valamint a quattro technológiának köszönhetően kanyarokban a lehető leghatékonyabb kigyorsítást teszi lehetővé.

Utastér: sportos atmoszféra

© audi.hu
Az utastér sportos hangulatot áraszt, a legjobb minőségű anyagokkal és gondos megmunkálással. Legmeghatározóbb elemei a hatékony oldaltámaszokkal ellátott sportülések, a fekete vagy kérésre ezüstszínű tetőkárpit, illetve a különleges számokkal és mutatókkal ellátott műszeregység.

A pedálok, a sebességváltó gomb és a szellőzőrostélyok alumíniumhatásúak, a dekorbetétek zongorafekete, alumínium vagy nyírfaszürke színben rendelhetők. A bőrbevonatú sport kormánykeréken, a műszeregységen, a sebességváltó gombon és a küszöbléceken vörös és ezüst S3 emblémák találhatók. Az ülések szövet/bőr kombinált kárpitozással készülnek, de opcióként Alcantara/bőr vagy teljes bőrkárpitozás is rendelhető. A kéttónusú bőrüléseket középső részükkel megegyező színű varrás díszíti.


Négy hengerből hozza ki a maximumot (Oldaltörés)

Az S3 erőforrása mindent tud, ami egy erőteljes sportmotortól elvárható. A 2.0 TFSI, amely egyesíti a közvetlen befecskendezéses és a turbófeltöltéses technológiát, 195 kW (265 LE) teljesítményt nyújt, 6000 percenkénti fordulatszámon. Ráadásul már 2500 percenkénti fordulatszámnál lenyűgöző, 350 Nm nyomatékot kínál – és ez a vonóerő nem is csökken egészen 5000 percenkénti fordulatszámig. Vegyes használatban a 2.0 TFSI újabb előnyös tulajdonságáról tesz bizonyságot, mindössze 9,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként.

© audi.hu
Az új motor az A3-ban alkalmazott erőforrás továbbfejlesztett változata, amely azonban alapvető változtatásokon esett át. Az új, nagyobb turbina- és kompresszorlapátokkal ellátott turbótöltő 1,2 bar töltőnyomást állít elő. Az átalakított töltőlevegő-hűtő jelentősen csökkenti az összesűrített levegő hőmérsékletét, így növelve az égéshez nélkülözhetetlen légtömeget. A hatalmas erőt erősebb csapszeggel ellátott dugattyúk és új csapágyakkal szerelt erősített hajtórudak viszik át a főtengelyre. A motorblokk merevebb lett, valamint a hengerfejet új, rendkívül hőálló ötvözetből készítették.

A turbós motor tömege mindössze 152 kilogramm, ami kevesebb a közvetlen versenytársak hasonló erőforrásainál, és a tengelyek közötti súlyelosztásra is kedvező hatással bír. Kompakt méreteinek köszönhetően a 2.0 TFSI keresztben is beépíthető, ami rendkívül jótékonyan befolyásolja az S3 utas- és csomagterének méretét.

Sportosan kemény karakteréhez illően az új Audi S3 hatfokozatú, szűk fokozatelosztású, kézi kapcsolású sebességváltóval készül. A kapcsolási utak hossza lerövidült, még sportosabb és pontosabb váltásokat téve lehetővé. Akárcsak valamennyi Audi S típus, az új S3-ban is mind a négy kerék hajtott, amiről a quattro állandó összkerékhajtási rendszer gondoskodik. A nyomatékot a súlyelosztás javítása miatt hátul elhelyezett, elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló osztja el a mindenkori körülményeknek megfelelően – kellő tapadást és maximális menetbiztonságot nyújtva. Az erőátvitel valamennyi elemét megerősítették, hogy megbirkózzanak a motor tekintélyes nyomatékával.

A rugók és a lengéscsillapítók keményebbek, a karosszéria 25 milliméterrel alacsonyabbra került, mint az alapkivitelű felfüggesztéssel szerelt A3 esetében. Az első felfüggesztés tömegét alumíniumból készült lengőkarok és bekötések csökkentik. A merevebb futóműágyazások és az elektromechanikus kormányzás sportosabb karakterisztikája még nagyobb dinamizmust és precizitást eredményez. A 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák és 225/40 méretű abroncsok biztos tapadásról gondoskodnak. A 17 hüveloykes, sport fékbetéteket tartalmazó fékrendszer maximális lassulást biztosít, a feketére festett féknyergek S3 emblémát viselnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Minden úton otthonosan mozog a nagy Audi

Az Audi már az allroad quattro első generációjával is osztatlan sikert aratott. Az A6 Avant műszaki alapjaira épült típus immár 2000 óta töltötte be a mindenfajta úton, minden évszakban jól használható „nagy Audi” szerepét. Most utódja mutatkozik be a nemzetközi sajtónak: az új A6 allroad quattro még tágasabb, markánsabb, sokoldalúbb és még több luxust kínál elődjénél. Neve pedig egyben tulajdonságaira is utal: az allroad még kedvezőbb hajtási és menetdinamikai adottságokat kínál – a műutakon és azoktól távol egyaránt.

hvg.hu Autó

Dízel versenyautóval akar bajnok lenni az Audi

Harmincezer kilométernyi tesztelés és 1500 órányi fékpadi próba után június 17-18-án az Audi AG az autógyártók között elsőként dízelmotoros versenyautóval száll be a versengésbe, hogy megszerezze a franciaországi Le Mans-ban megrendezett legendás 24 órás versenyen a végső győzelmet.

MTI/hvg.hu Autó

Befejezték a régi Audi TT gyártását

Legördült az Audi TT Coupé első generációjának utolsó darabja a gyártósorról, ezzel befejeződött ennek a típusnak a gyártása Győrött, az Audi Hungaria Motor Kft.-nél. A sportkocsi új generációját is Győrött szerelik össze, az új modell sorozatgyártása néhány héten belül megkezdődik. Az új modell magyarországi bemutatójára szeptemberben kerül sor.

hvg.hu Autó

Németországban készül a legújabb Audi terepjáró

Eldőlt, hogy Németországban készítik majd az új Audi Q5-öt. Az új típus 2008-tól az ingolstadti gyárban készül majd . Az elkövetkező években mintegy 300 millió eurós befektetésre van szükség a gyártósorok kiépítéséhez.

MTI Autó

Országúti szervizflottát állított fel az Audi

Országúti szervizflottát állított fel az Audi Magyarországon. A gyárilag felszerelt 23 speciális Audi gépkocsit péntekenadta át az országszerte működő Audi-szervizeknek a Porsche Hungaria, a márka kizárólagos magyarországi importőre.

MTI/hvg.hu Autó

Imádják az Audit a kínaiak

A német Audi autógyár - a Volkswagen-csoport tagja - az első negyedévben 19 ezer 161 autót adott el Kínában, Hongkongot is beleértve, 126 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedévben.

hvg.hu Autó

Dízel Audik győztek a 24 órás versenyen

Az Audi AG a motorsport történetének fontos fejezetét nyitotta meg a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésével. Az új Audi R10 TDI az első dízelmotoros autó, amelynek sikerült megnyernie a világ vitathatatlanul legkeményebb autóversenyét.

MTI/hvg.hu Autó

Hajómotort is gyárt az Audi Győrben

Ezentúl nagyobb motorcsónakokba és kisebb yachtokba is gyárt motorokat az Audi győri gyára. Az idén 500 motort szerelnek össze, eddig a legtöbb megrendelés Floridából érkezett.

automenedzser.hu Autó

Csúcshifi az Audi zászlóshajójában

1989-ben az Audi volt az első európai autógyár, amely prémium kategóriájú hangrendszert kínált luxuskategóriájú autóihoz: a Bose céggel közösen kifejlesztett rendszert a V8-as modellben hozták forgalomba. Az Audi most még egy fokkal tovább lép: a Bang&Olufsennel együttműködésben teljesen új típusú, magas hangzáshűségű audio-rendszert tesz elérhetővé zászlóshajójában, az A8-ban.