szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Ma Magyarországon a 18-29 évesek mintegy ötöde tervezi, hogy új személygépkocsit vásárol az elkövetkezendő 1-2 évben – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos PMX nevű kutatásának legfrissebb adataiból.

© PLT
Jelenleg a magyar háztartások mintegy 44 százaléka rendelkezik személygépkocsival. Ez az érték alig magasabb az öt évvel ezelőtt mért 43 százalékos adatnál. A háztartások 11 százaléka tervezi, hogy az elkövetkező 1-2 évben beruház egy új autóba. Érdekes módon ez az arány elmarad az ezredfordulón mért értéktől. 2000-ben még a megkérdezettek 15 százaléka számolt be vásárlási terveiről.

Legnagyobb arányban a fiatal, az életpályája elején álló 18-29 éves fiatalok nyilatkoztak úgy, hogy új autót szeretnének vásárolni. Persze az ő körükben a legnagyobb a bizonytalanság a várható jövedelmük alakulásában, így nem biztos, hogy tényleg ők lesznek a legfontosabb célcsoportjai az autós hirdetéseknek.

A folyamatos közlekedési dugók ismeretében némiképp különös, hogy az országban Budapesten alacsonyabb az autótulajdonosok aránya, mint vidéken. Budapesten a lakosság csak 38 százalékkal rendelkezik autóval, míg vidéken az ellátottság minden településtípus tekintetében meghaladja a 45 százalékot.

Talán nem meglepő, hogy a nyugdíjas háztartások mindössze 23 százalékában találhatunk személygépjárművet, míg a 40-49 éves korcsoportban a legmagasabb (mintegy 54 százalékos) azok aránya, akiknek saját autójuk van. Jellemző azonban, hogy a nyugati trendekkel ellentétben az autóval rendelkező magyar háztartások 87 százaléka csak egy kocsival rendelkezik, és csak 13 százalék a két vagy több autót is tulajdonló háztartások aránya. Ez a teljes lakosságra vetítve mindössze 6 százalékot jelent.

A felmérés szerint a hazánkban üzemben lévő autók több mint négyötöde (83 százaléka) benzinhajtású. Bár az értékesített új autók között a dízelüzeműek egyre nagyobb arányt képviselnek, ez a magyar autóállomány szerkezetében még nem okozott nagy változást az öt évvel ezelőtt mért értékekhez képest.

Az iskolai végzettség és az autó-tulajdonlás közötti kapcsolatban a trend nem, csak a különbségek nagyságrendje feltűnő: míg a nyolc általánossal sem rendelkezők háztartásában mindössze az esetek 12 százalékában van saját autó, addig a felsőfokú végzettségűek körében 67 százalékos ugyanez az arány.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

A GM letaszította a VW-t a kínai trónról

Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.

automenedzser.hu Autó

Tizenhat tipp, hogyan spórolj a benzinnel

Sok kicsi sokra megy, szabad szemmel is látszik, hogyan kúszik lassan fel a benzin ára. A nyár folyamán hozzá kell szoknunk, hogy a térségben továbbra is a legdrágábban, 300 forint felett kaphatunk egy liter benzint. Íme tizenhat ötlet, hogyan spórolhat az üzemanyaggal.

automenedzser.hu Autó

2007 legvagányabb autói (galériával)

2007 az izgalmas autók éve lesz, ám a formabontó dizájn és forradalmian új technológiák, valamint csodaszép kupék, kabriók és sportkocsik mellett jövőre várható a flottakirály VW Golf Variant, az Audi A5, a megújult Ford Mondeo és a kisautók piacát felkavaró Skoda Fabia. Lássuk az újdonságokat!

automenedzser.hu Autó

Hidrogén: a Föld megmentője, de mikor?

A hidrogénmeghajtású autók időről-időre a magazinok címlapjára kerülnek, mint technológiai messiások, amelyek véget vetnek a globális felmelegedésnek, s pontot tehetnek az olajhoz kötődő társadalmi feszültségek végére. A kérdés már csak az, mikor érkezik el a hidrogén-kánaán?

automenedzser.hu Autó

Magyarországon olcsó az autó

Az Európai Unió tagállamaiban változatlanul jelentősen különbözik az új autók ára. Általánosságban elmondható, hogy az átlagos listaár - adók nélkül - Finnországban, Dániában és Magyarországon a legalacsonyabb, míg Németországban és Csehországban a legmagasabb. Az egyes modelleknél a különbség eléri a 30 százalékot is.

automenedzser.hu Autó

Magyarországon nem is drága a benzin?

Az elmúlt hetekben többször is emelték az üzemanyag árát, olyan hét is akadt, amikor nyolc forinttal drágult a 95-ös benzin. Az autótulajdonosoknak az lehetett az érzése, hogy ilyen mértékű drágulás máshol nem fordulhat elő. Pedig ha megnézzük az EU energetikai bizotságának adatait kiderül, hogy Írország kivételével itthon emelkedett a legkevésbé az üzemanyag ára.

automenedzser.hu Autó

Mennyiért lehet kabriónk?

Forrónak ígérkezik a nyár. Az autózás legizgalmasabb, legszabadabb formája a kabriózás. Tetőt le, irány az élet! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.

automenedzser.hu Autó

Folyik a vér a magyar utakon

Miközben Magyarországon riasztó baleseti statisztikák látnak napvilágot, a MOL és a Suzuki tévéreklámjainak trükkfelvételein autók száguldoznak vidáman, keresztül-kasul a fővároson, fittyet hányva a legelemibb KRESZ-szabályokra is. Legalább ne hirdessük a macsó vezetést!

automenedzser.hu Autó

Mi teszi a presztízsautót?

A nagyobb, jobban felszerelt autó természetesen drágább, mint egy szerény képességű kiskocsi. De mitől kerül egy presztízs- vagy egy luxusautó akár milliókkal többe, mint az azonos műszaki tartalmú középkategóriások?

automenedzser.hu Autó

Autók, amelyek megmentették a világot

Felejtsük el a varázslatos Pussy Galore-t és a többi kebelcsodát, sőt a felrázott martinit is tegyük félre. Nézzük inkább azokat a csodamasinákat, amelyekkel James Bond mindig győz. Tűzön, víz alatt, levegőben.

automenedzser.hu Autó

Autóvásár a neten

Használt autót adni-venni az interneten gyors, közvetlen és egyáltalán nem a legbiztosabb módja a minőségi adásvételnek. De a legelterjedtebb, legkézenfekvőbb és legkényelmesebb.