szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A wörthi gyárban, a világ egyik legnagyobb szerelőüzemében elkészült a hárommilliomodik jármű. A jubileum-autót, egy Actros 1841 LS Bluetec 5 típusú járművet a francia Villefranche-sur-Sa ône székhelyű Transport Alloin cég vezetése vehette át.

© mercedes-benz.hu
1965-ben került le a wörthi a gyártósorról az első teherautó, egy LP 608. Ugyanabban az évben a gyár már Európa legnagyobb tehergépkocsi-gyártó üzemének számított. Az NG, LK és SK építési sorozatokat 1996-ban követte az Actros, amely 1999-ben már a százezredik járművel ünnepelhette első jubileumát.

Időközben több mint 400 ezer Actros, 100 ezret meghaladó számú Axor és 200 ezer Atego került le a wörthi szalagokról. Ezen kívül (2002 óta) az Unimog és (2003 óta) az Econic típusok is itt készülnek. Napjainkban a   wörthi gyár a maga 10 ezer dolgozójával a legnagyobb teherautógyártó üzem világviszonylatban. Naponta átlagosan 400 jármű hagyja el a gyártócsarnokokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Bővül a Mercedes-Benz értékesítési és szervizhálózata

Bővül a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. által forgalmazott Mercedes-Benz transzporterek értékesítési- és szervizhálózata: június 1-jétől új értékesítési- és szervizpontok szolgálják ki a csillagos márka ügyfeleit.

automenedzser.hu Autó

Mercedes-Benz B-osztály teszt: nem B-ligás

Minden ízében Mercedes ez az autó, benne egyetlen cégvezető sem szégyenkezik, Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.

hvg.hu Autó

Célba ért a IV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

A IV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra 70 oldtimere május 27-én Nagykanizsán ért célba 550 kilométer megtétele után. Az összesített pontszámok alapján a legjobb eredményt (489 pont) az 51-es rajtszámmal induló Veégh Attila és Gáspár Béla páros érte el az 1974-es Mercedes-Benz SL-lel.

hvg.hu Autó

Jobb kihasználhatóságot ígér az új Mercedes Vario

Elődjénél korszerűbb műszaki kivitelben és gazdagabb felszereltséggel lép színre az új Mercedes-Benz Vario. A 6 és 7,5 tonna közötti megengedett össztömeg-kategóriát képviselő robosztus és sokoldalú nagy szállítójármű legfrissebb változata Euro 4-es besorolású motorokat és új váltókat kapott, továbbá megújult a pilótafülkéje és felépítményének bizonyos részei. Az új generációs Vario már rendelhető Magyarországon.

hvg.hu Autó

Legördült az első új Mercedes-Benz Sprinter

Az új Mercedes-Benz Sprintert két helyszínen, Düsseldorfban és Ludwigsfelde-ben gyártják. A ludwigsfelde-i gyárban a platós járművek és az alvázak gyártása folyik. Az új termékhez egy teljesen új, a legmodernebben automatizált berendezésekkel ellátott gyártósort hoztak létre. Így ott egy új építőcsarnok mellett egy új fényezőműhely is keletkezett.

hvg.hu Autó

Megérkezett az új generációs Mercedes-Benz Citaro

Megújult a legnépszerűbb Mercedes-Benz busz, a Citaro. A sorozatgyártás 1998-as kezdete óta a típus közel 15 ezer képviselője járult hozzá a nemzetközi ismertséghez: Európa szinte minden nagyvárosának utcáján közlekedik, Londontól Madridig, Párizstól Isztambulig és Berlintől Rómáig.

Autó

Mercedes-múzeum nyílt Stuttgartban

Az elmúlt hét végén megnyílt Stuttgartban a Mercedes-Benz Múzeum. A kiállításon 160 történelmi jelentőségű autót lehet megtekinteni. A DaimlerChrysler számításai szerint a világ legnagyobb autómúzeumát évente 1 millióan keresik majd fel.