szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tanulmányautók megalkotásának célja gyakran az, hogy a gyártók szeretnék magasabb szintre tenni a mércét, kitolni a határokat, és az újdonság tesztelésével elérni a kivételest. A képzelettel társított szakértelemnek és szenvedélynek köszönhetően született meg a 908 RC, amelyet a szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatnak be.

© Peugeot
A tervezők olyan négyszemélyes, rendkívül dinamikus stílussal felruházott limuzint kívántak létrehozni, amely az autózás eddig ismeretlen élményét nyújtja a bent ülőknek. Megalkuvás nélküli autót, amely ötvözi a sportos lelkületet, a kényelmet, a luxust és a környezetvédelmet.

© Peugeot
A 908 RC-t a 2007-től a Le Mans Series futamokon indítani kívánt modellekhez kifejlesztett HDi FAP dízelmotorral szerelik fel. A V-alakban elhelyezett, 12-hengeres, 5,5 liter lökettérfogatú motor ereje felülmúlja a korábbi dízelekét; legnagyobb teljesítménye 700 lóerő nyomatékmaximuma egészen kivételes, meghaladja az 1200 Nm-t. A 100 fokban nyitott V erőforrás súlypontját a lehető legalacsonyabbra helyezték. A két kipufogórendszer végén elhelyezett egy-egy részecskeszűrő igazi környezetbarát autóvá teszi a 908 RC-t.

A 908 RC eredetisége abban rejlik, hogy a motort sajátosan középre és hátra helyezték kereszt elrendezésben, így igyekeztek azt kompakttá tenni. A hatsebességes, szekvenciálisan irányított sebességváltó, amelyet az óriási nyomaték üzembiztos leadására alkottak meg, szintén rendkívül kompakt, és a motor alatt kapott helyet.

A hajtószerkezet elhelyezkedése méretes csomagtartó kialakítását tette lehetővé, amely a hátsó tengely mögött található, és egyáltalán nem befolyásolja az utastér tágasságát. Ennek a felépítésnek a másik előnye az előretolt vezetőülés, amely a maximumig fokozza a vezetőnek és az utasoknak nyújtott élvezetet.

© Peugeot
A 908 RC megteremtői kiemelt figyelmet fordítottak a belső hangulat kialakítására. Az autó felépítéséből adódóan előretolt utastérnek és a három négyzetméternyi, hatalmas üvegfelületnek köszönhetően a bent ülők tökéletes egységet alkotnak az úttal és a külső környezettel. Az óriási szélvédő különleges formája maximális látómezőt biztosít (akár az RC tanulmányautókban). A szélvédő magasan a vezető fölé nyúlik, a középső rugótorony vonalába, ahol az üvegtető kezdődik.

© Peugeot
A karosszéria előimpregnált karbon kompozitból, valamint autoklávban, vákuumban polimerizált alumínium méhkas formából készült. Az önhordó váz hátsó része magában foglal egy csöves szerkezetű bölcsőt, ehhez kapcsolódnak a mechanikai elemek és a futóművek. A futóművek nyomatékmentesített, kettős első és hátsó alsó háromszög lengőkarból állnak, ezeket a 407-ből kölcsönözték.

A fékezésről négy monoblokk, kerámia karbon kompozitból készült tárcsa gondoskodik, amely a kis tömege mellett kiváló hőhatásfokú. A kerékabroncsokra elöl Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20, hátul 285/30 R21 gumikat feszítettek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Wuhanból jönnek majd a Citroënek és a Peugeot-ok

A PSA Peugeot Citroën és a Dongfeng Motor Group Company Ltd. a DPCA - Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles kínai közös vállalat a Hubei tartományban található Wuhan települést választotta az új termelési egység színhelyéül, amely évente 150 ezer gépjármű gyártására szolgál majd.

hvg.hu Autó

Biturbó dízelszív a Peugeot 407-ben

A 407 és a HDi motor nyerő páros. Európában a Peugeot 407 eladásainak 79 százalékát, Franciaországban pedig 87 százalékát adja ez a kombináció. Mostantól nálunk is kapható a krómcsíkos hűtőmaszkkal felfrissített 407-es az új, 2,2 literes, részecskeszűrős (FAP) 170 lovas biturbó HDi motorral is.

hvg.hu Autó

Új fejezetet nyit a Peugeot 207-es

Megérkezett Magyarországra is a kultikus 200-as széria legújabb üdvöskéje, a nagyon várt 207-es. Az autó tulajdonságai meggyőzőek, induló ára viszont magas.

automenedzser.hu Autó

Csendes pusztító

A 407 kupé álomautó. Minden csupa bőr, lendületes vonalak, bődületes motor, elegáns belső tér, csúcstechnika, exhibicionista forma. Izmos luxuskocsi, csak néma.

hvg.hu Autó

Tesztelték a brutál Peugeot-ot

A Genfi Autószalonon tavaly márciusban bemutatkozott Peugeot 207 R CUP a leendő 207 Super 2000 versenyautó előfutára volt. A Peugeot Sport műhelyében megszületett lejújabb oroszlán az eredeti ütemezésnek megfelelően folytatja útját murván és aszfalton egyaránt.

automenedzser.hu Autó

A reformminiszter autója

Végre egy igazi cégautó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt a motort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.

hvg.hu Autó

Megújult a Peugeot Boxer

1995 és 2005 között a könnyű haszongépjárművek piaca Európában 60 százalékkal bővült, a darabszám 1 millió 291 ezerről 2 millió fölé nőtt. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 ezerről 166 ezer darabra nőttek. A piac fejlődésével összhangban a Peugeot júniusban bevezeti új generációs furgonját, az új Boxert.

hvg.hu Autó

Dízel versenyautóval harcol Le Mansban a Peugeot

Peugeot egy új technológiai kihívásnak szeretne megfelelni: megnyerni a világ egyik legrangosabb és legmegerőltetőbb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt, méghozzá egy HDi dízelmotorral hajtott és dízel részecskeszűrő rendszerrel ellátott gépkocsival. Idén az Audi dízel versenyautója nyerte meg a viadalt. A Peugeot 2007-től versenyez a 908-assal.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 1007 - Űrneszesszer vidám kalandokhoz

Ezt az autót közelről látni, beülni és vezetni kiváltság, hisz egy ritka madárról van szó. Ritkaságának oka nem különcsége és városi praktikuma, hanem borsos ára. Ha egymilliót le lehetne faragni az alapárból, ez az autó valóban a városi dzsungelek kiirthatatlan kaméleonja lenne.