szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A román kormány visszavásárolja a dél-koreai Daewoo autógyártó cég romániai üzemét és azt újra értékesíti majd egy másik autógyártónak - jelentette ki a román gazdasági miniszter, Ioan Codrut-Seres.

Craiován gyártják
© GM Media
A Daewoo romániai üzeme nem került a General Motors-hoz, amikor az amerikai óriás - még 2002-ben - megvette a Daewoo Motors céget. A dél-koreaiak és a románok közötti megállapodás értelmében ugyanis a romániai Daewoo üzemben még 2007. végéig folyik a gyártás. A román miniszter szerint a GM mellett az ugyancsak amerikai Ford, a francia Renault és a kínai Chery autógyártó vállalat is érdeklődik a Craiova városában lévő Daewoo üzem iránt amely az idén július végéig csaknem 14 ezer autót szerelt készre, kapacitásai azonban évi 130 ezer autó előállítására képesek.

Június végén vált ismertté, hogy a világ legnagyobb autógyára, az amerikai General Motors (GM) további kelet-európai gyártóhelyek iránt érdeklődik, és úgy tűnik, hogy Romániában talált is újabbat, jelentette akkor a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). A kiszemelt hely Craiova, a csődbe ment Daewoo gyára lenne, ahol a GM Chevrolet márkájú kocsikat szeretne gyártani. A GM egyik szóvivője csak annyit felelt a frankfurti lap megkeresésére, hogy "érdeklődéssel figyeljük a román autópiac fejlődését", konkrét tárgyalások azonban nincsenek. A lap szerint a partner a román kormány lenne, amely 51 százalékos részesedéssel rendelkezik a craiovai üzemben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

A koreaiak feljöttek a hatodik helyre

A detroiti központú, hetente megjelenő autós magazin, az Automotive News vizsgálata alapján a Hyundai-KIA konszern a világ hatodik legnagyobb autógyártó vállalata a világon.

automenedzser.hu Autó

A GM letaszította a VW-t a kínai trónról

Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.

MTI/hvg.hu Autó

A Renault tovább fejleszti a Dacia gyárat

A francia Renault tovább korszerűsíti az Európában igen népszerű Loganokat előállító, román Dacia-gyárat, miután az idei év első felében minden eddigi rekordot megdöntött e személygépkocsik értékesítése.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

automenedzser.hu Autó

K.O.-val győznek az ázsiai autók Amerikában

Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.