Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fc74b186-0a14-4d07-93cf-03b8eb028bdc","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A tárcavezető szerint ez már a sokadik alkalom, hogy az Európai Bizottság károkat okoz az európai gazdaságnak.","shortLead":"A tárcavezető szerint ez már a sokadik alkalom, hogy az Európai Bizottság károkat okoz az európai gazdaságnak.","id":"20250523_Szijjarto-Peter-Donald-Trump-vamok-brusszel-europai-unio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc74b186-0a14-4d07-93cf-03b8eb028bdc.jpg","index":0,"item":"4767544a-429b-4ae5-b7fd-13ccf0b3444a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_Szijjarto-Peter-Donald-Trump-vamok-brusszel-europai-unio","timestamp":"2025. május. 23. 17:03","title":"Szijjártó Péter a Trump által belengetett újabb vámokról: Brüsszel alkalmatlan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"627a0d79-398f-49c2-9141-d27db41272e6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egymillió lépéses túrája végén Magyar Péter megérkezett Nagyváradra, ahol a HVG stábja is várta az egyre jobban felduzzadó menetet. Az alábbi, közel 40 perces élő közvetítésünkben visszanézheti, milyen volt a hangulat, és kik csatlakoztak a tiszások belvárosi sétájához.","shortLead":"Egymillió lépéses túrája végén Magyar Péter megérkezett Nagyváradra, ahol a HVG stábja is várta az egyre jobban...","id":"20250524_Magyar-Peter-Nagyvaradon-eloben-jelentkezik-a-HVG-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/627a0d79-398f-49c2-9141-d27db41272e6.jpg","index":0,"item":"61ec440d-3908-43ef-9ecb-ebfdbaf9057d","keywords":null,"link":"/itthon/20250524_Magyar-Peter-Nagyvaradon-eloben-jelentkezik-a-HVG-ebx","timestamp":"2025. május. 24. 12:35","title":"„Már nem a Fidesz diktálja a tempót” – így vette be Magyar Péter Nagyváradot (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4eb4be6d-4efe-4cf6-a3ad-c4e4f3787fb3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A német cég főüzemével osztoznak majd a gyártáson.","shortLead":"A német cég főüzemével osztoznak majd a gyártáson.","id":"20250523_Reszben-elviszik-az-Audi-Q3-gyartasat-Gyorbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4eb4be6d-4efe-4cf6-a3ad-c4e4f3787fb3.jpg","index":0,"item":"709be6a6-d0ef-4e29-94d1-137f069169f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_Reszben-elviszik-az-Audi-Q3-gyartasat-Gyorbol","timestamp":"2025. május. 23. 12:52","title":"Részben elviszik az Audi Q3 gyártását Győrből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01ce8fe7-258a-4dee-b30b-51c4eb9f481a","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"Ahogy egyre több fronton vív reménytelen jogcsatákat az Orbán-kormány az EU Bíróságán, úgy válik mind világosabbá a stratégiája: ha bukik, akkor sem veszít, mert nem vagy csak részben hajtja végre az ítéletet. Egy új kormány könnyen jogi aknamezőn találhatja magát.","shortLead":"Ahogy egyre több fronton vív reménytelen jogcsatákat az Orbán-kormány az EU Bíróságán, úgy válik mind világosabbá...","id":"20250523_hvg-unios-jog-eub-orban-kormany-jogallam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01ce8fe7-258a-4dee-b30b-51c4eb9f481a.jpg","index":0,"item":"28ec1de8-9df9-40cb-9982-0cb4a5ca38ce","keywords":null,"link":"/360/20250523_hvg-unios-jog-eub-orban-kormany-jogallam","timestamp":"2025. május. 23. 06:30","title":"Ha bukik, ha nem, drágán megfizetünk azért, hogy a Fidesz-kormány újra és újra átgázol az uniós jogon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a239cb0-9854-4ea5-9e80-e76cdda1fa17","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Németország a II. világháború óta most először telepít hosszú távra katonai egységeket Litvánia területére. ","shortLead":"Németország a II. világháború óta most először telepít hosszú távra katonai egységeket Litvánia területére. ","id":"20250523_Nemetorszag-kozel-5000-katonaval-jarul-hozza-Litvania-vedelmehez-Friedrich-Merz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a239cb0-9854-4ea5-9e80-e76cdda1fa17.jpg","index":0,"item":"ec58b14d-7dca-4ca4-8cda-745dae626fc9","keywords":null,"link":"/vilag/20250523_Nemetorszag-kozel-5000-katonaval-jarul-hozza-Litvania-vedelmehez-Friedrich-Merz","timestamp":"2025. május. 23. 14:29","title":"Németország több ezer katonával járul hozzá Litvánia védelméhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6c22232-86c7-47d1-bb31-af8e551f3b80","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.","shortLead":"Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba...","id":"20250523_Tota-W-Arpad-hvg-azert-viz-ur-harcosok-klubja-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6c22232-86c7-47d1-bb31-af8e551f3b80.jpg","index":0,"item":"14b81b10-2651-45c5-8ae2-742736653163","keywords":null,"link":"/360/20250523_Tota-W-Arpad-hvg-azert-viz-ur-harcosok-klubja-velemeny","timestamp":"2025. május. 23. 09:43","title":"Tóta W. Árpád: Ez nem a vége. Lesznek még ötleteik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai elnök szerint az EU-t elsősorban azért hozták létre, hogy kihasználja az Egyesült Államokat a kereskedelem terén.","shortLead":"Az amerikai elnök szerint az EU-t elsősorban azért hozták létre, hogy kihasználja az Egyesült Államokat a kereskedelem...","id":"20250523_donald-trump-vamhaboru-egyesult-allamok-europai-unio-50-szazalekos-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2.jpg","index":0,"item":"31395fa4-ee68-4d0e-9960-8d2aba4a6499","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_donald-trump-vamhaboru-egyesult-allamok-europai-unio-50-szazalekos-vam","timestamp":"2025. május. 23. 14:48","title":"Trump 50 százalékos vámmal sújtaná az Európai Uniót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1c69c81-589c-4a5d-bc14-77ca6b053e3f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokat tud, kéznél van, kényelmes, így nem csoda, ha gyakran használják a diákok házi feladataik készítésénél a mesterséges intelligenciát, ami – tanáraik szerint – egyfajta csalás. De mi van akkor, ha éppen a tanár az, aki nem boldogul a MI nélkül?","shortLead":"Sokat tud, kéznél van, kényelmes, így nem csoda, ha gyakran használják a diákok házi feladataik készítésénél...","id":"20250523_tandij-visszaterites-boston-tanar-mesterseges-intelligencia-chatgpt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1c69c81-589c-4a5d-bc14-77ca6b053e3f.jpg","index":0,"item":"c8d2c16f-f06d-41ce-868e-260475b589c7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_tandij-visszaterites-boston-tanar-mesterseges-intelligencia-chatgpt","timestamp":"2025. május. 23. 08:03","title":"Visszakövetelte a tandíjat egy diák, miután kiderült, hogy a tanár ChatGPT-t használt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Lancer félelmetes ellenfél a versenypályákon. De hétköznapi tesztautónk is az, a mindennapokban teljesít: megbízható, pontos, visszafogott és nem túl drága. Kiváló cégautó.
Ralis álmokat idéző tesztautónk teljesen hangtalan, az Evo-feelinget felejtsük el, hiába egyezik az autó fara, műszerfala, váza. A lényeges elemek, a bivalyerős motor, a ralis futómű, az intelligens felfüggesztés és a mindent összehangoló fejlett elektronika csak a 10 milliós alapáron vesztegetett Evo IX kiváltsága. Persze ezt a laikusok nem tudják, a könnyűfém kerekek és a hatalmas hátsó szárny hamis képet kelt.
Az autóval kapcsolatban az átlagos, a középszerű, az egyszerű jelzők jutnak az eszünkbe, de ettől még kiváló termék a Lancer. Nem túl feltűnő, bár kétségtelen, hogy a hátsó légterelő mindenkiben megmozgatja a fantáziát, de viszont nagyon precíz, jól kihasználható, tökéletesen megfelel céljának. Ilyennek képzelem el az ideális cégautót.
A kuplung puha, mint a vaj, a fékek, a kormány is az. A váltó tökéletes összhangban van a motorral, a sebesség kapcsolása könnyed, természetes. Alapjáraton többször is ráindítottam, teljesen hangtalan. A kormány fogása meglepően jó. A bajuszkapcsolók nem változtak. Fedélzeti számítógép nincs az autóban, így a pillanatnyi fogyasztásról nincs tudomásunk, majd a kútnál kiderül a turpisság. Sportos rokonságról árulkodnak még a műszerek fehér számlapjai. Éjszakai fényekben kifejezetten tetszetős a belső, az órák vörösben izzanak.
A Subaru Legacyban is felfedezett száz forintos kínai szivargyújtót itt is megtaláljuk, legalább nem felárért adják, mint néhány európai gyártó. Van kukánk is. A magnó alatt egy hatalmas üreg tátong, nem túl szép így a műszerfal, amelynek méretei nagyautósak, ám szerény berendezése lehangoló. Ami fontos, az megtalálható benne. A puritánság példaképe. Egyszerűségének harmóniáját vétekként töri meg egy Clarion mp3-as magnó csillogása. A gazdagabb felszereltség velejárója a kormány és a váltó bőr borítása, valamint az automatikus klímaberendezés. Légzsákból hat van, a biztonságra adnak, az ABS alapból jár.
Az ülések oldaltartása megfelelő, bár minőségük nem túl jó, puhák, de beállításuk követi a hát vonalát. Deréktámaszunk nincs, a fejtámláknak csak a magasságát lehet állítani. A műanyagok egyben vannak, nem zörögnek. A felnyitható könyöktámaszt nem az én könyökömre öntötték, ha annak nem is, de cédék és lomok tárolására kiválóan alkalmas, bár az autó életéből eltelt fél év és 7 ezer kilométer során a teteje megadta magát, nem lehetett lecsukni tökéletesen.
A kesztyűtartó szűk, akárcsak az ajtók oldalzsebei, pohártartóból kettő van. Tárolókkal rosszul áll a Lancer, viszont van egy méretes csomagtartója. Teljesen sík padlót nem kapunk, de a hátsó ülések egyharmad-kétharmad arányban dönthetők. Az oldalsó visszapillantók méretesek, kategóriájában talán a legjobbak. Kellenek is, ugyanis a középső visszapillantó használhatatlan a hatalmas hátsó szárny és a középső fejtámla miatt.
Az autó távolról úgy néz ki, mint egy kicsit megnövelt Suzuki szedán. A megújulás nem túlzottan látványos, kapott egy Focusos lámpa párt előre, hátulra egy izmos szárnyat és egy új cockpitot belülre. Ennyi. Az előző orr markánsabb volt. A Lancer dizájnban, praktikumban és újításban messze elmarad versenytársaitól, a Corollától, a hármas Mazdától, vagy éppen a Honda Civictől. Ám műszaki tartalomban ott van, ár-érték arányban pedig messze jobb a konkurenseknél.
Az autó belső méretei ellenére nagy, hátul is bőven elférünk, még hárman is. Csupán a válltérrel szűkösködtek a tervezők, a fej- és a lábtér fejedelmi. A biztonsági öv bekapcsolására nem figyelmeztet, hallgat, nem villog, nem csipog. A klíma határozottan dolgozik, annak ellenére, hogy hőmérőnk nincs, így legtöbb, amit tehetünk, hogy a leghidegebbre állítjuk a levegő hőmérsékletét.
Az egyhatos motor nagyon jól megy, városban sportosan lehet vele haladni, pillanatok alatt százon van, még vagánykodni, gyorsulni is lehet vele. Érződik benne a ralis vér, stabil a kanyarokban. A fékek túl lágyak és lassúak, ám az autó összességében jól vezethető, jól irányítható. Futóműve komfortos, bírja az úthibákat, a hepehupás utakon enyhén imbolyog, de bátran behajthatunk a legrosszabb útra is. Akár gyorsan is.
Alapjárata 600-650-es fordulaton van, nem csoda, hogy ennyire hangtalan. Mindez úgy, hogy a motort semmi nem takarja, sehol zajcsillapító. Simán eladhatnánk elektromos autóként. A motortérben lötyög a motor, bőven elfér ide a az EVO IX mocija. Az igazi meglepetés akkor ütött meg, amikor beálltam tankolni. Minimum 8-9-es átlagra számítottam az egyhatos motortól és a gyors városi tempótól. A Lancer a 450 kilométeres tesztút során 7,1 liter üzemanyagot kért.
Sokkoló látvány fogadott a Hungaroring boxutcája mögött. Nem a szépen kiállított új Mitsubishik hozták izgalomba az embert, hanem az a három vérpezsdítő Evo kilences, amelyet volt szerencsénk élesben is kipróbálni.
A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!
A Nissan és a Mitsubishi aláírtak egy megállapodást mely alapján a Mitsubishi továbbra is szállítja a Nissan részére a következő-generációs eK Wagon miniautókat a 2006-os pénzügyi év második felében.
Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.
A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.