Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"960c5c3a-899c-4542-9347-ea92f27047c4","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Mélyre ás a zCast már az év elején: az élelmet adó talajról szól az idei első adás. Mitől romlanak a talajok? Mi lesz így a mindennapi betevőnkkel? Mit lehet tenni a talajegészségért? Hogyan futott fel a regeneratív talajművelés, mi az a no till, és tényleg ez ment meg minket? Ki más is tudná tisztázni a kérdéseket, mint a talaj-mikroorganizmusok magyar hangja, Víg Vitália talajökológus.","shortLead":"Mélyre ás a zCast már az év elején: az élelmet adó talajról szól az idei első adás. Mitől romlanak a talajok? Mi lesz...","id":"20250205_talajegeszseg-talajpusztulas-talajerozio-regenerativ-mezogazdasag-talajokologia-till-vagy-no-till-szantas-zcast-vig-vitalia-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/960c5c3a-899c-4542-9347-ea92f27047c4.jpg","index":0,"item":"f55fb5a3-6a5d-4e56-ac9e-fe0714ead616","keywords":null,"link":"/zhvg/20250205_talajegeszseg-talajpusztulas-talajerozio-regenerativ-mezogazdasag-talajokologia-till-vagy-no-till-szantas-zcast-vig-vitalia-ebx","timestamp":"2025. február. 05. 15:30","title":"zCast: Kiszipolyozzuk a talajt, pedig mindennapi betevőnk múlik rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af034707-2d35-4f31-a451-cb11e267304c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az álnéven szignózott kép a szakemberek szerint nagy valószínűséggel a holland mester elveszett alkotása lehet.","shortLead":"Az álnéven szignózott kép a szakemberek szerint nagy valószínűséggel a holland mester elveszett alkotása lehet.","id":"20250205_Eredeti-van-Gogh-ot-talaltak-egy-amerikai-garazsvasaron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af034707-2d35-4f31-a451-cb11e267304c.jpg","index":0,"item":"4a7b5020-2dda-40f7-9d43-63f57ac777fe","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_Eredeti-van-Gogh-ot-talaltak-egy-amerikai-garazsvasaron","timestamp":"2025. február. 05. 14:04","title":"Eredeti Van Gogh-festményt találtak egy amerikai garázsvásáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfi életét Szlovákiában mentették meg, azóta beperelte az ügyeletet szervező Országos Mentőszolgálatot.","shortLead":"A férfi életét Szlovákiában mentették meg, azóta beperelte az ügyeletet szervező Országos Mentőszolgálatot.","id":"20250204_komarom-ugyelet-szlovakia-belcsavarodas-omsz-nngyk-hiba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b.jpg","index":0,"item":"9f5fb890-2310-4998-84e8-8dfcada242e9","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_komarom-ugyelet-szlovakia-belcsavarodas-omsz-nngyk-hiba","timestamp":"2025. február. 04. 05:43","title":"Az NNGYK szerint hibázott az orvosi ügyelet, amikor vizsgálat nélkül elküldte a bélcsavarodásos komáromi férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2061e6bb-34e2-4275-9738-44cb77f759dd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók vizsgálata alapján úgy tűnik, a gyerekek és a 65 év felettiek esetében ugyanannyit beszélnek a nők és a férfiak, ám egy bizonyos korosztályban felborul ez az egyensúly.","shortLead":"Amerikai kutatók vizsgálata alapján úgy tűnik, a gyerekek és a 65 év felettiek esetében ugyanannyit beszélnek a nők és...","id":"20250204_nok-ferfiak-beszed-mennyisege-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2061e6bb-34e2-4275-9738-44cb77f759dd.jpg","index":0,"item":"4ff14bf2-03ac-4d07-8d8b-786ed6c8c781","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_nok-ferfiak-beszed-mennyisege-vizsgalat","timestamp":"2025. február. 04. 20:03","title":"Új vizsgálat bizonyítja: a nők többet beszélnek, mint a férfiak – de nem mindig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"285d0eb8-4cb5-4da0-a055-d8b4e5106c39","c_author":"Murányi Gábor","category":"360","description":"1990-ben az MDF‒SZDSZ-paktum mondta ki: a köz médiái függetlenek lesznek. Az ehhez ragaszkodó tévéelnök, a most tíz éve elhunyt Hankiss Elemér – ahogy a rádiót irányító Gombár Csaba – hamar szembetalálta magát a megváltozott kormányzati szándékokkal.","shortLead":"1990-ben az MDF‒SZDSZ-paktum mondta ki: a köz médiái függetlenek lesznek. Az ehhez ragaszkodó tévéelnök, a most tíz éve...","id":"20250205_hvg-szdsz-mdf-paktum-1990-hankiss-elemer-teveelnok-gombar-csaba-radioelnok-mediahaboru-1992","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/285d0eb8-4cb5-4da0-a055-d8b4e5106c39.jpg","index":0,"item":"0f0a27f2-981a-4151-b3b9-2bd80c4faa27","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-szdsz-mdf-paktum-1990-hankiss-elemer-teveelnok-gombar-csaba-radioelnok-mediahaboru-1992","timestamp":"2025. február. 05. 19:45","title":"„A kormány, amely úgy hiszi, el tud dönteni mindent, elképesztően felelőtlen” – Hankiss Elemér harca a nagy médiaháborúban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"459a32a6-a732-486a-8879-32d36d25b1a2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A szakértők a légszennyezettség miatt kongatják a vészharangot.","shortLead":"A szakértők a légszennyezettség miatt kongatják a vészharangot.","id":"20250204_tudorak-adenokarcinoma-legszennyezettseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/459a32a6-a732-486a-8879-32d36d25b1a2.jpg","index":0,"item":"9b807c59-cb6a-4c85-82be-e31802170283","keywords":null,"link":"/elet/20250204_tudorak-adenokarcinoma-legszennyezettseg","timestamp":"2025. február. 04. 08:38","title":"Egyre többször diagnosztizálnak tüdőrákot olyanoknál, akik soha nem dohányoztak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b41adc30-566d-43e5-8c18-fda3528dd893","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök politikai igazgatója az „elmúlt nyolc évet” tizenötre cserélte, de arra is maradt ideje, hogy Magyar Pétert kritizálja.","shortLead":"A miniszterelnök politikai igazgatója az „elmúlt nyolc évet” tizenötre cserélte, de arra is maradt ideje, hogy Magyar...","id":"20250205_Orban-Balazs-email-interju-MAV-egeszsegugy-nyugdij-szuleszet-mutet-gyermekvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b41adc30-566d-43e5-8c18-fda3528dd893.jpg","index":0,"item":"24b47c7e-09d2-4c5d-88b6-3d4038bd4b03","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Orban-Balazs-email-interju-MAV-egeszsegugy-nyugdij-szuleszet-mutet-gyermekvedelem","timestamp":"2025. február. 05. 08:15","title":"Orbán Balázs értékelte az ország helyzetét, és arra jutott, minden a 2010 előtti kormány hibája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"531d9ec1-5284-4ee7-bc4d-b1fa42c2e477","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Korábban csak nullás közüzemi számla bemutatása után volt lehetőség a szolgáltatás felfüggesztésére.","shortLead":"Korábban csak nullás közüzemi számla bemutatása után volt lehetőség a szolgáltatás felfüggesztésére.","id":"20250204_MOHU-Marcius-1-tol-mar-a-minimalis-fogyasztas-igazolasa-is-eleg-a-szemetszallitas-szuneteltetesehez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/531d9ec1-5284-4ee7-bc4d-b1fa42c2e477.jpg","index":0,"item":"e5657b8b-ea42-4729-baa4-f0a493143a85","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_MOHU-Marcius-1-tol-mar-a-minimalis-fogyasztas-igazolasa-is-eleg-a-szemetszallitas-szuneteltetesehez","timestamp":"2025. február. 04. 15:31","title":"MOHU: Március 1-től már a minimális fogyasztás igazolása is elég a szemétszállítás szüneteltetéséhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Lancer félelmetes ellenfél a versenypályákon. De hétköznapi tesztautónk is az, a mindennapokban teljesít: megbízható, pontos, visszafogott és nem túl drága. Kiváló cégautó.
Ralis álmokat idéző tesztautónk teljesen hangtalan, az Evo-feelinget felejtsük el, hiába egyezik az autó fara, műszerfala, váza. A lényeges elemek, a bivalyerős motor, a ralis futómű, az intelligens felfüggesztés és a mindent összehangoló fejlett elektronika csak a 10 milliós alapáron vesztegetett Evo IX kiváltsága. Persze ezt a laikusok nem tudják, a könnyűfém kerekek és a hatalmas hátsó szárny hamis képet kelt.
Az autóval kapcsolatban az átlagos, a középszerű, az egyszerű jelzők jutnak az eszünkbe, de ettől még kiváló termék a Lancer. Nem túl feltűnő, bár kétségtelen, hogy a hátsó légterelő mindenkiben megmozgatja a fantáziát, de viszont nagyon precíz, jól kihasználható, tökéletesen megfelel céljának. Ilyennek képzelem el az ideális cégautót.
A kuplung puha, mint a vaj, a fékek, a kormány is az. A váltó tökéletes összhangban van a motorral, a sebesség kapcsolása könnyed, természetes. Alapjáraton többször is ráindítottam, teljesen hangtalan. A kormány fogása meglepően jó. A bajuszkapcsolók nem változtak. Fedélzeti számítógép nincs az autóban, így a pillanatnyi fogyasztásról nincs tudomásunk, majd a kútnál kiderül a turpisság. Sportos rokonságról árulkodnak még a műszerek fehér számlapjai. Éjszakai fényekben kifejezetten tetszetős a belső, az órák vörösben izzanak.
A Subaru Legacyban is felfedezett száz forintos kínai szivargyújtót itt is megtaláljuk, legalább nem felárért adják, mint néhány európai gyártó. Van kukánk is. A magnó alatt egy hatalmas üreg tátong, nem túl szép így a műszerfal, amelynek méretei nagyautósak, ám szerény berendezése lehangoló. Ami fontos, az megtalálható benne. A puritánság példaképe. Egyszerűségének harmóniáját vétekként töri meg egy Clarion mp3-as magnó csillogása. A gazdagabb felszereltség velejárója a kormány és a váltó bőr borítása, valamint az automatikus klímaberendezés. Légzsákból hat van, a biztonságra adnak, az ABS alapból jár.
Az ülések oldaltartása megfelelő, bár minőségük nem túl jó, puhák, de beállításuk követi a hát vonalát. Deréktámaszunk nincs, a fejtámláknak csak a magasságát lehet állítani. A műanyagok egyben vannak, nem zörögnek. A felnyitható könyöktámaszt nem az én könyökömre öntötték, ha annak nem is, de cédék és lomok tárolására kiválóan alkalmas, bár az autó életéből eltelt fél év és 7 ezer kilométer során a teteje megadta magát, nem lehetett lecsukni tökéletesen.
A kesztyűtartó szűk, akárcsak az ajtók oldalzsebei, pohártartóból kettő van. Tárolókkal rosszul áll a Lancer, viszont van egy méretes csomagtartója. Teljesen sík padlót nem kapunk, de a hátsó ülések egyharmad-kétharmad arányban dönthetők. Az oldalsó visszapillantók méretesek, kategóriájában talán a legjobbak. Kellenek is, ugyanis a középső visszapillantó használhatatlan a hatalmas hátsó szárny és a középső fejtámla miatt.
Az autó távolról úgy néz ki, mint egy kicsit megnövelt Suzuki szedán. A megújulás nem túlzottan látványos, kapott egy Focusos lámpa párt előre, hátulra egy izmos szárnyat és egy új cockpitot belülre. Ennyi. Az előző orr markánsabb volt. A Lancer dizájnban, praktikumban és újításban messze elmarad versenytársaitól, a Corollától, a hármas Mazdától, vagy éppen a Honda Civictől. Ám műszaki tartalomban ott van, ár-érték arányban pedig messze jobb a konkurenseknél.
Az autó belső méretei ellenére nagy, hátul is bőven elférünk, még hárman is. Csupán a válltérrel szűkösködtek a tervezők, a fej- és a lábtér fejedelmi. A biztonsági öv bekapcsolására nem figyelmeztet, hallgat, nem villog, nem csipog. A klíma határozottan dolgozik, annak ellenére, hogy hőmérőnk nincs, így legtöbb, amit tehetünk, hogy a leghidegebbre állítjuk a levegő hőmérsékletét.
Az egyhatos motor nagyon jól megy, városban sportosan lehet vele haladni, pillanatok alatt százon van, még vagánykodni, gyorsulni is lehet vele. Érződik benne a ralis vér, stabil a kanyarokban. A fékek túl lágyak és lassúak, ám az autó összességében jól vezethető, jól irányítható. Futóműve komfortos, bírja az úthibákat, a hepehupás utakon enyhén imbolyog, de bátran behajthatunk a legrosszabb útra is. Akár gyorsan is.
Alapjárata 600-650-es fordulaton van, nem csoda, hogy ennyire hangtalan. Mindez úgy, hogy a motort semmi nem takarja, sehol zajcsillapító. Simán eladhatnánk elektromos autóként. A motortérben lötyög a motor, bőven elfér ide a az EVO IX mocija. Az igazi meglepetés akkor ütött meg, amikor beálltam tankolni. Minimum 8-9-es átlagra számítottam az egyhatos motortól és a gyors városi tempótól. A Lancer a 450 kilométeres tesztút során 7,1 liter üzemanyagot kért.
Sokkoló látvány fogadott a Hungaroring boxutcája mögött. Nem a szépen kiállított új Mitsubishik hozták izgalomba az embert, hanem az a három vérpezsdítő Evo kilences, amelyet volt szerencsénk élesben is kipróbálni.
A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!
A Nissan és a Mitsubishi aláírtak egy megállapodást mely alapján a Mitsubishi továbbra is szállítja a Nissan részére a következő-generációs eK Wagon miniautókat a 2006-os pénzügyi év második felében.
Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.
A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.