Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cfc80c58-054d-464d-af27-7ab9fd3273a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Voyager–2 űrszonda negyven évvel ezelőtt furcsa mágneses mezőket mért a két bolygónál, most egy számítógépes szimuláció adhat magyarázatot a jelenségre.","shortLead":"A Voyager–2 űrszonda negyven évvel ezelőtt furcsa mágneses mezőket mért a két bolygónál, most egy számítógépes...","id":"20241127_uranusz-neptunusz-felszine-magneses-mezo-voyager-2-viz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfc80c58-054d-464d-af27-7ab9fd3273a0.jpg","index":0,"item":"c33667f2-a65c-4e6b-9348-f46b6eaab2c6","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_uranusz-neptunusz-felszine-magneses-mezo-voyager-2-viz","timestamp":"2024. november. 27. 15:03","title":"Óriási óceánok boríthatják az Uránusz és a Neptunusz felszínét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e3c04e6-05f4-4751-a9e5-9b525b0eed92","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20241128_Marabu-Feknyuz-Nem-kell-az-unio-penze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e3c04e6-05f4-4751-a9e5-9b525b0eed92.jpg","index":0,"item":"3404bc87-52b0-40df-a415-24c8e2a7e02a","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Marabu-Feknyuz-Nem-kell-az-unio-penze","timestamp":"2024. november. 28. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Nem kell az unió pénze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9727382b-ecee-4122-a457-7164605915cb","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"„Hagyd abba a gyilkolást” – üzente a moszkvai bíróság előtt álló képviselő, akit egyszer már elítéltek hét évre.","shortLead":"„Hagyd abba a gyilkolást” – üzente a moszkvai bíróság előtt álló képviselő, akit egyszer már elítéltek hét évre.","id":"20241127_borton-alekszej-gorinov-moszkvai-kepviselo-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9727382b-ecee-4122-a457-7164605915cb.jpg","index":0,"item":"adb3725a-2d4c-43b7-80a5-73d83585f818","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_borton-alekszej-gorinov-moszkvai-kepviselo-vademeles","timestamp":"2024. november. 27. 12:01","title":"Bepoloskázott rabok segítségével emeltek újabb vádat egy börtönben ülő moszkvai képviselő ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbfbfb6b-297b-4eaf-b58b-9b806aa71ea9","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Iga Swiatek fáradtságra vett be egy olyan gyógyszert, ami tiltott szert tartalmazott.","shortLead":"Iga Swiatek fáradtságra vett be egy olyan gyógyszert, ami tiltott szert tartalmazott.","id":"20241128_eltiltas-dopping-iga-swiatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbfbfb6b-297b-4eaf-b58b-9b806aa71ea9.jpg","index":0,"item":"4059bb2d-4065-4b2e-ac31-e8200941a3e2","keywords":null,"link":"/sport/20241128_eltiltas-dopping-iga-swiatek","timestamp":"2024. november. 28. 16:08","title":"Eltiltást kapott doppingért a volt világelső teniszező","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10da728e-fdbc-46f7-90c5-1781d6fcbd0b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az Egyesült Államok szerint Ukrajnának nem fegyverekből, hanem katonákból van hiánya.","shortLead":"Az Egyesült Államok szerint Ukrajnának nem fegyverekből, hanem katonákból van hiánya.","id":"20241127_ukrajna-sorozas-sorkatonasag-oroszorszag-haboru-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10da728e-fdbc-46f7-90c5-1781d6fcbd0b.jpg","index":0,"item":"b1edeef4-5a0e-4077-94d0-44e126f882d2","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_ukrajna-sorozas-sorkatonasag-oroszorszag-haboru-usa","timestamp":"2024. november. 27. 21:51","title":"Az USA azt akarja, hogy az ukránok csökkentsék 25-ről 18-ra a sorozás alsó korhatárát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9565b2d1-566e-4072-92e6-f53c2fa56e52","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azután kezdték el ellenőrizni az új vízórákat a városban, hogy többen is panaszt tettek a vízfogyasztás megugrása miatt.","shortLead":"Azután kezdték el ellenőrizni az új vízórákat a városban, hogy többen is panaszt tettek a vízfogyasztás megugrása miatt.","id":"20241127_vizoraket-erd-pontossag-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9565b2d1-566e-4072-92e6-f53c2fa56e52.jpg","index":0,"item":"7b008fee-3a24-4ef4-9ba8-569da7046009","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_vizoraket-erd-pontossag-vizsgalat","timestamp":"2024. november. 27. 07:58","title":"A vizsgált vízórák kétharmada megbukott Érden a pontossági vizsgálaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f75d2b2c-8b0d-41d1-ab5e-6fd2e8e3ba7e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A zászlóshajó kategóriás Maextro S800 a gyártó szerint nagyobb, mint a kínai autók 99,99 százaléka.","shortLead":"A zászlóshajó kategóriás Maextro S800 a gyártó szerint nagyobb, mint a kínai autók 99,99 százaléka.","id":"20241127_huawei-maextro-s800-luxusauto-a-maybachra-es-a-rolls-roycera-tamad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f75d2b2c-8b0d-41d1-ab5e-6fd2e8e3ba7e.jpg","index":0,"item":"fefc8904-8ce8-4ffb-9dd2-f037243010c1","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_huawei-maextro-s800-luxusauto-a-maybachra-es-a-rolls-roycera-tamad","timestamp":"2024. november. 27. 08:41","title":"A Huawei új luxusautója már a Maybachra és a Rolls-Royce-ra támad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"746a1221-a8f3-4911-a146-18d6229ba8c5","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Jim Abrahams, a Zucker–Abrahams–Zucker-trió oszlopos tagja 80 éves volt.","shortLead":"Jim Abrahams, a Zucker–Abrahams–Zucker-trió oszlopos tagja 80 éves volt.","id":"20241127_Meghalt-Jim-Abrahams-Airplane-Csupasz-pisztoly-Top-Secret-poengyarosa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/746a1221-a8f3-4911-a146-18d6229ba8c5.jpg","index":0,"item":"44b610cb-0313-4f2e-8e7e-ee98bb47c72a","keywords":null,"link":"/kultura/20241127_Meghalt-Jim-Abrahams-Airplane-Csupasz-pisztoly-Top-Secret-poengyarosa","timestamp":"2024. november. 27. 09:34","title":"Meghalt Frank Drebin atyja, a Csupasz pisztoly, az Airplane! és a Top Secret poéngyárosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Amikor korábbi cikkeimben hiányoltam azt a bizonyos latin temperamentumot a Seat új modelljeiből, nem gondoltam, hogy lesz egy modell, amely jó értelemben átesik a ló túlsó oldalára. A Leon Monster a mediterrán életérzés izgalmát és szépségét pávaként mutogatja, ennél vadabban és ízlésesebben feltuningolt és kicicomázott gyári autóhoz még nem volt szerencsém.
Túlzások nélkül állíthatjuk, brutális látvány tárul elénk, a spanyolok mindent beleadtak. Van a Seatnak két hivatalos tuningautója, a Cupra és az FR. A Monster mindkettőn túltesz. Tartalomban nem tud annyit, de jobban néz ki azoknál.
A közhelyesen alfás fílinget ez az autó teljesíti be a legjobban. Gyönyörűek a vonalai, a hátrafelé felpúposodó far, amelyen dob egy nagyot a hatalmas szárny. Nincs olyan négyzetcentiméter a karosszérián, amelyet ne lehetnek kiállítani az Iparművészeti Múzeumban.
Belül ennyire nem látványos a Monster, minden puskaport ellőttek a külső építésére, a sportkormány és a sportülések, azonban kitesznek magukért. Oldaltartásuk kitűnő, pihentetőnek azonban nem pihentető, inkább hajszolós, feszes tempót diktáló trón.
A kormány szinte extrémen jó, az üléshuzat vörös varrata és majd este, a teljesen vörösbe öltöző fények mutatják, hogy milyen a szenvedély színe. A középkonzol ürességével, pici gombjaival nem nagyon tudok mit kezdeni. Jó, praktikus, de valahogy nem elég latinos, bár kétségtelen, hogy rendhagyó. A fejtámlák állíthatók minden irányba, a középső visszapillantó tükör elektrokróm.
A Stylance szériát nagyon felextrázták, van itt mi szem-szájnak ingere, tempomat, sötétben felkapcsolódó lámpák, kísérőfény, mp3-as hifi, dupla klíma, kormányról vezérelhető telefon stb.
A praktikum terén nem remekel a Leon, tárolórekeszből van egy nyitott cédétartónk, két pohártartó, a kesztyűtartó minimális, az oldalzsebek szintén, hátul meg gyakorlatilag nincs semmi tárolóhely. Nagyon hasznos rejtekhely viszont az ülés alatt elhelyezett fiók, rendőri gazoltatásnál jól jöhet (nem fegyverre gondoltam, hanem az iratok tárolására, nincs elöl, mégis kéznél van). Magam mögött kényelmesen elférek, öt felnőtt kényelmére nem vennék mérget. A hátsó ülést nem lehet síkba ledönteni. Van csomagtere, ötszemélyes, kényelmes, de ez a Leon másért érdekes, a szörnyeteg mivolta teszi sztárrá.
Mielőtt gőgtől és büszkeségtől felfújtan elszállnánk, ne felejtsük, hogy ez az autó egy turbódízel, jelentősen felpiszkálták, ugyanakkor DSG-váltóval (automatizált kapcsolású váltó, kettős kuplunggal) társították. Hogy fog ez menni? - gondoltam. Indítás, full gáz: néhány pillanatig semmi, aztán bődületesen felordít a nappalimba kívánkozó, kipufogónak nevezett műalkotás, átvergődünk egy kis turbólyukon majd, nesze neked dízel, nesze neked automatikus váltó… Fantasztikus érzés ahogy hátba vág a gép, szinte érződik, ahogy forr a gázolaj az égéstérben. A O.CT chiptuningja valóságos szörnyeteget faragott a már pőrén is rendkívüli teljesítményekkel rendelkező kompaktból.
A fokozatmentes hatsebességes váltót lehet kézi üzemben is használni, de minek, annyira pontosan és jól vált az automatika, hogy nem érdemes vele kínlódni. Persze van, aki ezt a műfajt szereti (de akkor miért vesz automatát?). A sportfokozatot annál inkább érdemes piszkálni, ekkor ugyanis 7-800 fordulatot még elenged váltás előtt a számítógép, így sokkal pörgősebb lesz az életünk. A váltó környékén egyre kell vigyázni, a sportfokozat és az üres nagyon közel van, amikor visszarántjuk sportból normálba, akkor könnyen üresbe tehetjük a verdát, amiben az a jó, hogy olyankor felbőg a motor. Sajnos csak ilyenkor hallgathatjuk igazán basszusát, menet közben Bartókot sem zavarná.
Monster cucc
Megnevezés
Nettó eladási ár
7,5x18 alufelni, darabja
47 662 Ft
kipufogó
112 560 Ft
tükörborítás
17 431 Ft
belépőléc
33 226 Ft
belső dekor
23 161 Ft
gumi, darabja
71 460 Ft
kilincsborítás
9 988 Ft
optikai tuning
336 819 Ft
munkadíj
Kb. 380 000 Ft
csiptuning
Kb. 150 000 Ft
[[ Oldaltörés: Nitrós vaddisznó (Oldaltörés) ]]
A műszerfal közepén található a fordulatszámmérő, ahogy illik egy sportautóhoz, bár ebben az esetben ez nem nagy élvezet, hisz, dízelről lévén szó, a piros zónát messze elkerüli a mutató. A kilométerórát 240-ig skálázták, ilyen messze azért nem mentem el, 170 is elég volt nekem.
Olyan kipufogó véget varázsoltak a kocsi fenekére a tervezők, hogy még annak is összefut a szájában a nyál, akit egyébként hidegen hagynak az autók. Leginkább egy felbőszített vaddisznó orrával tudnám párhuzamba hozni. Ezt a kocsit nem lehet nem észrevenni. Exhibicionisták és egotúltengésben szenvedő vezetők akár még cégautónak is használhatják, bár ez az autó alapvetően egy különleges, egyedi cucc.
Ha a gázpedált arra használjuk, amire teremtették, akkor elfelejthetjük, hogy dízel a verda. Ember legyen a talpán, aki tud kapaszkodni a kormányba. Nem tréfa. Nincs olyan kocsisor, amelyet ne lehetne megelőzni vagy egyben, vagy egyenként. Új határok nyílnak meg ezzel az autóval. Az oldalán szereplő szlogen: a szenvedély legvadabb formája, ezúttal nem kamu. Ez tényleg nagyon vad. Kétezres fordulatig dízelkocsi, afölött versenyautó. Méghozzá nitrós.
A 140 lovas kétliteres motorból az O.CT mérnökei 185 pacit sajtoltak ki, nyomatékát pedig 444 Nm-re húzták fel 320-ról. A piros lámpánál egy másodperccel később indul a gép, de legalább tíz másodperccel előzi meg a többit a következőnél. Mindezt úgy, hogy a 350 kilométeres tesztúton 7,7 literes átlagfogyasztást mértem.
Ára nagyon borsos, tesztautómért 8,5 milliót kérnek. Meg kell dolgozni az egyediségért. A Monster készletet egyébként a kisebb motorokhoz is megvásárolhatjuk így már akár 4-5 millióért is lehet ilyen kreatúránk. A kocsi alapára Stylance felszereltséggel 140 lovas motorral, Monster cucc és plusz extrák (mp3, eső-, világításszenzor, bi-xenon, ESP, sportfutómű, kétzónás klíma) nélkül 5,99 millió forint.
A kormánynak csak a kinézete sportos, működése lágy, pontos, a fékek harapósak, a futómű feszes és közvetlen, az út minden hibáját megérzi, ebben az sem segít, hogy gyönyörű 18-as BBS-felnijein 225/45-ös Pirelli Pzero Rosso gumik feszülnek. A Budafoki út felújítatlan szakaszán eléggé szenved. A vaskos A oszlopoktól nehéz kilátni, de ki akar itt kilátni, sokkal inkább látszódni akarjunk, feltűnni. Nem lesz nehéz. Ez a lényege: villogj és látszódj. A körbelátás pocsék. Érzésből kell vezetni.
Az Ibiza klasszikus példája annak, hogy ha a forma és a tartalom nincs összhangban, akkor az egyhetes teszt nem tud meggyőzni az autó erősségeiről. A felfrissített dízel Ibizám külseje szép, vonzó és izgalmas, de frigid. Belseje szellemtelen, felejthető, és ha megszólal, jobb ha menekülünk.
Az Altea XL-t u gyanaz a sportos és innovatív stílus jellemzi , mint amelyet kisebb testvére kapcsán elsőként mutatott be a gyár, de most a családok igényeit igyekszik kielégíteni, akik első és legfontosabb dologként a tágas belső térre és a méretes csomagtartóra koncentrálnak.
A Seat a London Motor Show-n bemutatta a martorelli gyárban készülő új Leon Cuprát, amelyet James Thompson WTCC és Jason Plato BTCC túraautó-pilóták lepleztek le.