szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.

© hvg.hu
Hogy mit keres Ábel a címben? Amellett, hogy a kisautó meglátogatta Tamási Áron szülőházát is, nagy tettet hajtott végre. Bátor próbán bizonyított, amikor Ábelként megbirkózott a nagy rengeteggel.

Sajátos komfort, karcos indulás

Túlzott komfortot nem vártam az autótól, az ülésnek csak a dőlésszögét és a helyzetét lehet állítani, a kormány együtt mozog a műszeregységgel, sok gomb nem zavar be, az ergonómia elfogadható. A hosszú út során egy pillanatig sem éreztem fájdalmat a hátamban. Nem kell tehát komfort-, vagy sportülés, masszázs funkció, a 107-es puritán ülése bírja kilóimat.

© hvg.hu
Az egyliteres motor karcosan indul, a váltó nagy utat jár be, kissé bizonytalan főként az egyes és a rükverc kapcsolásakor. Látszik, hogy nem Peugeot fejlesztés. A kocsi több apától és több anyától származik, jellegzetes Peugeot-elemet alig találni benne, annál több minden utal a Toyotára. A belső sem francia, a leglátványosabb elemek tervei a felkelő nap országában születtek valamelyik felhőkarcoló teraszán. Teljesen idegen a Peugeot-feelingtől például a korábban a Coltban látott sötétben világító tenyérnyi műanyag fűtéspanel. A kormány fogása jó, elsőre megtetszett. A váltóval azonban később sem tudtam megbarátkozni.

[[ Oldaltörés: Kisautó kisautós jellemzőkkel (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
A futómű nagyon feszes, „sportos” (értsd: jól ráz), a kiskocsi pattog az úton, a hátsó fertályon erőteljes zörgés hallatszik, valószínűleg a pótkerék és az apróságok felfüggesztése nem a legtökéletesebb. Ne feledjük azonban, hogy ez egy minimálautó, fiatalok városi kis vagánya, nőies, finom, aranyos. Tele kisautós mellékhatásokkal. Aki ilyent vesz számíthat ezekre (pattogós futómű, hangos motor, nagy menet- és szélzaj, szűk hely, nincs csomagtér, ez az zörög stb.). Ha felsoroltuk a kisautó kellemetlen velejáróit, mondjuk el, miért jók ezek: könnyű kezelhetőség, minimális fogyasztás, olcsó ár, jó értéktartás, megbízhatóság női szívekre hat. stb. A zörgések eleinte zavarók, ám, amint bepakoljuk a fél házat, minden ilyen zaj megszűnik, a járása kisimul, szinte ugrik örömében, ég a kalandtól a kis hamis.

© hvg.hu
„Praktikumát” erősen rontja, hogy a jobb oldali elektromos ablakemelőt bal oldalon nem lehet működtetni, így ha nem ül mellettünk senki, elég bonyolult átnyúlni és le-, illetve felengedni. Ez a mutatvány ráadásul balesetveszélyes. A másik ilyen hiányosság, hogy hiába van öt ajtónk, ebből csak kettőnek nyitható az ablaka. A hátsó ajtók ablaka csak kipattintható, szellőztetésre nem alkalmas. Szerencsére a klíma jól működött. Egyetlen műszeregysége túl sok információt nem árul el, a sebességet, az üzemanyag tank állapotát és a megtett kilométereket mutatja. Minek is bonyolítani?

Nem tetszett az autóban, hogy nagyon alacsony az alja, így vigyázni kell, merre járunk vele. Városban ez nem lehet probléma, de Erdélyben az volt. A magasabb rendű utak sokkal jobbak, mint nálunk, de városokban és alsóbbrendű utakon a helyzet katasztrofális. Ilyenkor bajban van a 107-es. Lassan járj, tovább érsz – érvényes erre is a mondás –, és olcsóbabban megúszod. A hosszú tesztút során 4,9 liter benzint fogyasztott száz kilométeres átlagban.

[[ Oldaltörés: Tetszett a hangja (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
De aranyos, de cuki. Mindenfelé ezt hallottam, ha meglátták, ha megmutattam. És ez így is van. Nagyon jól eltalált a formaterve, ami igaz az ikertestvérekre is. A három kistesó közül a Peugeot érkezett utoljára. Ez az oka annak, hogy nagyon kevés fut a hazai utakon belőle. Ára kicsit borsos, de minőséget és tartósságot kapunk a pénzünkért. Ráadásul eszméletlenül pörög a kisautó. Üvöltő torokkal másztunk át a Hargitán, hangja jól esett, sportos utóérzéseket keltett bennem. Három henger, 70 lóerő, 825 kiló. Megy ám, csak ne emelkedjünk.

Emberfeletti küzdelemről tett tanúbizonyságot, éles szerpentineken kaptatott felfelé, vészjóslóan sötét és sűrű erdőkön keresztül kivilágítatlan szekerek és őrült módjára közlekedő Daciák között. Nagy emelkedőkön 40-50-nél többet nem tudtam kisarcolni belőle, de sík úton simán repesztettünk megpakolva 120-130-cal. Csúszós, füves úton rendesen kipörög a kerék. A szervó mellett ABS, két légzsák, klíma, cédés rádió, elektromos ablakok voltak az extralistán. A 107-et jelenleg két felszereltségi szinten lehet megvásárolni, tesztautóm volt a jobbik, a gazdagabb Junior-csomaggal ellátott.

© hvg.hu
Jó a körbelátás, azt kell megszoknunk, hogy a mögöttünk jövők ránk tapadnak, legalábbis ezt érezzük, olyan hirtelen van vége a kocsinknak. Csomagtartónk szinte nincs, 139 litere alapban alig nyel el valamit, a nyaraláshoz az egyik hátsó ülést lehajtottuk, így kábé 400-500 literes tér szabadult fel a csomagoknak. Cégautónak is elmegy, lóti-futi városi futárkocsinak kiváló, ott ahol nem kell sok csomagot és sok utast szállítani. Fő célcsoportja az egyedülálló fiatal, aki vidám és bohó.


Peugeot 107 1.0 Junior
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 998
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 68/6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 93/3600-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2340
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3430/1630/1470
Csomagtér139-751 liter
Saját tömeg (kg)  825
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 157
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 13,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi  5,5
Országúti  4,1
Vegyes4,6
Tesztfogyasztás4,9
CO2 kibocsátás (g/Km) 109
ÁRA A tesztelt autó ára 2,55 millió Ft.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Bemutatják a legerősebb Peugeot-ot - galériával

A tanulmányautók megalkotásának célja gyakran az, hogy a gyártók szeretnék magasabb szintre tenni a mércét, kitolni a határokat, és az újdonság tesztelésével elérni a kivételest. A képzelettel társított szakértelemnek és szenvedélynek köszönhetően született meg a 908 RC, amelyet a szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatnak be.

automenedzser.hu Autó

Csendes pusztító

A 407 kupé álomautó. Minden csupa bőr, lendületes vonalak, bődületes motor, elegáns belső tér, csúcstechnika, exhibicionista forma. Izmos luxuskocsi, csak néma.

hvg.hu Autó

Tesztelték a brutál Peugeot-ot

A Genfi Autószalonon tavaly márciusban bemutatkozott Peugeot 207 R CUP a leendő 207 Super 2000 versenyautó előfutára volt. A Peugeot Sport műhelyében megszületett lejújabb oroszlán az eredeti ütemezésnek megfelelően folytatja útját murván és aszfalton egyaránt.

hvg.hu Autó

Megújult a Peugeot Boxer

1995 és 2005 között a könnyű haszongépjárművek piaca Európában 60 százalékkal bővült, a darabszám 1 millió 291 ezerről 2 millió fölé nőtt. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 ezerről 166 ezer darabra nőttek. A piac fejlődésével összhangban a Peugeot júniusban bevezeti új generációs furgonját, az új Boxert.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 1007 - Űrneszesszer vidám kalandokhoz

Ezt az autót közelről látni, beülni és vezetni kiváltság, hisz egy ritka madárról van szó. Ritkaságának oka nem különcsége és városi praktikuma, hanem borsos ára. Ha egymilliót le lehetne faragni az alapárból, ez az autó valóban a városi dzsungelek kiirthatatlan kaméleonja lenne.

hvg.hu Autó

Biturbó dízelszív a Peugeot 407-ben

A 407 és a HDi motor nyerő páros. Európában a Peugeot 407 eladásainak 79 százalékát, Franciaországban pedig 87 százalékát adja ez a kombináció. Mostantól nálunk is kapható a krómcsíkos hűtőmaszkkal felfrissített 407-es az új, 2,2 literes, részecskeszűrős (FAP) 170 lovas biturbó HDi motorral is.

hvg.hu Autó

Dízel versenyautóval harcol Le Mansban a Peugeot

Peugeot egy új technológiai kihívásnak szeretne megfelelni: megnyerni a világ egyik legrangosabb és legmegerőltetőbb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt, méghozzá egy HDi dízelmotorral hajtott és dízel részecskeszűrő rendszerrel ellátott gépkocsival. Idén az Audi dízel versenyautója nyerte meg a viadalt. A Peugeot 2007-től versenyez a 908-assal.

automenedzser.hu Autó

A reformminiszter autója

Végre egy igazi cégautó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt a motort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.

hvg.hu Autó

Wuhanból jönnek majd a Citroënek és a Peugeot-ok

A PSA Peugeot Citroën és a Dongfeng Motor Group Company Ltd. a DPCA - Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles kínai közös vállalat a Hubei tartományban található Wuhan települést választotta az új termelési egység színhelyéül, amely évente 150 ezer gépjármű gyártására szolgál majd.