Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"efe2eead-9156-4403-a508-10769e0c4e9d","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A kábel Egyiptomot és Európát fogja összekötni.","shortLead":"A kábel Egyiptomot és Európát fogja összekötni.","id":"20250410_Tengerre-magyar-A-4iG-optikai-kabelt-tesz-a-Foldkozi-tenger-ala","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efe2eead-9156-4403-a508-10769e0c4e9d.jpg","index":0,"item":"b4cd0f1d-fe27-4304-9840-9153cf1ca915","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250410_Tengerre-magyar-A-4iG-optikai-kabelt-tesz-a-Foldkozi-tenger-ala","timestamp":"2025. április. 10. 14:15","title":"Tengerre, magyar! – A 4iG optikai kábelt tesz a Földközi-tenger alá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"416d365d-08bc-4cfe-a6b1-b13986af8178","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Puskás Zsoltot március 29. óta nem látták.","shortLead":"Puskás Zsoltot március 29. óta nem látták.","id":"20250409_indiaban-eltunt-magyar-turista-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/416d365d-08bc-4cfe-a6b1-b13986af8178.jpg","index":0,"item":"55cb818b-7d97-416c-a97e-33f23ce3b862","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_indiaban-eltunt-magyar-turista-kutatas","timestamp":"2025. április. 09. 18:27","title":"Magyar turista tűnt el Indiában, nagy erőkkel keresik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c904b112-727c-4dba-8442-c71a172fca98","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Néhány hete elismerte a BKV, hogy az oroszok nem felújították, hanem újragyártották a 3-as metró szerelvényeit, illetve az is kiderült, hogy mikor lehet klíma a kocsikban. A Duma Aktuál csapata ennek örömére felidézte Tarlós István legjobb aranyköpéseit a korábban felmerült problémákról. Mond valakinek valamit a nagy fakockaszabotázs? Az összeesküvés-elméletekből pedig nincs hiány, Litkai Gergelyék elsősorban a hörcsögtulajdonosoknak és a vonatozóknak ajánlják, hogy figyeljenek. ","shortLead":"Néhány hete elismerte a BKV, hogy az oroszok nem felújították, hanem újragyártották a 3-as metró szerelvényeit, illetve...","id":"20250409_duma-aktual-bkk-metrokocsik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c904b112-727c-4dba-8442-c71a172fca98.jpg","index":0,"item":"8a6a5609-493a-4f3a-b10c-aaf5b3c13684","keywords":null,"link":"/360/20250409_duma-aktual-bkk-metrokocsik","timestamp":"2025. április. 09. 18:30","title":"Klímaválság és fakocka: az orosz metrókocsik története soha nem érhet véget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6e1de4c-0bc6-4477-8bca-f2c66db6f395","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnök szerint “lelepleződött a Tisza Párt”, Magyar az országjárásról reagált. ","shortLead":"A miniszterelnök szerint “lelepleződött a Tisza Párt”, Magyar az országjárásról reagált. ","id":"20250410_Magyar-Peter-arrol-hogy-Orban-szerint-el-kellene-tunnie-a-kozeletbol-Jegyezzen-meg-ket-szamot-Tisza-51-szazalek-Fidesz-37-szazalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e1de4c-0bc6-4477-8bca-f2c66db6f395.jpg","index":0,"item":"41d1c375-c01b-4da4-b6d3-4b8367d011c4","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Magyar-Peter-arrol-hogy-Orban-szerint-el-kellene-tunnie-a-kozeletbol-Jegyezzen-meg-ket-szamot-Tisza-51-szazalek-Fidesz-37-szazalek","timestamp":"2025. április. 10. 21:00","title":"Magyar Péter arról, hogy Orbán szerint el kellene tűnnie a közéletből: Jegyezzen meg két számot, Tisza 51 százalék, Fidesz 37 százalék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33511861-a71b-48ba-802c-db564db81caa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az eredeti elképzelés szerint fejjel lefelé állt volna, de útban volt az orosz nagykövetség.","shortLead":"Az eredeti elképzelés szerint fejjel lefelé állt volna, de útban volt az orosz nagykövetség.","id":"20250409_magyar-ketfarku-kutya-part-bekemenet-utvonal-terkep-penisz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33511861-a71b-48ba-802c-db564db81caa.jpg","index":0,"item":"565b2e17-208c-4707-845a-840c3652636b","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_magyar-ketfarku-kutya-part-bekemenet-utvonal-terkep-penisz","timestamp":"2025. április. 09. 15:47","title":"„Esztétikus péniszt” rajzol ki a Kétfarkúak szombati békemenetének útvonala","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe6ed0f6-b66c-439b-b136-7aeaacc5c0c9","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Egy csecsemőt dobnak ki a koncentrációs táborba tartó vagonból – így kezdődik Michel Hazanavicius animációs filmje, A legértékesebb áru. A Némafilmes Oscar-díjas rendezője ezúttal a holokausztról mesél – főleg gyerekeknek, de nem csak nekik. A sokoldalú francia filmessel több más újságíró társaságában Párizsban beszélgettünk.","shortLead":"Egy csecsemőt dobnak ki a koncentrációs táborba tartó vagonból – így kezdődik Michel Hazanavicius animációs filmje...","id":"20250410_nemafilmes-rendezoje-interju-Michel-Hazanavicius-a-legertekesebb-aru-holokauszt-animacios-film-gyerekek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe6ed0f6-b66c-439b-b136-7aeaacc5c0c9.jpg","index":0,"item":"a255afb0-cde8-4cee-a8ab-dcc180a7b37c","keywords":null,"link":"/360/20250410_nemafilmes-rendezoje-interju-Michel-Hazanavicius-a-legertekesebb-aru-holokauszt-animacios-film-gyerekek","timestamp":"2025. április. 10. 19:41","title":"„Nem lehet a gyerek fejéhez vágni, hogy milliókat pusztítottak el a gázkamrákban” ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94990c61-8b62-4af9-892d-ee4d35c8614b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"24 fok is lehet.","shortLead":"24 fok is lehet.","id":"20250410_tavasz-hetvege-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94990c61-8b62-4af9-892d-ee4d35c8614b.jpg","index":0,"item":"cbe31348-7d3c-4fd9-97d1-84d991d517b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_tavasz-hetvege-idojaras","timestamp":"2025. április. 10. 16:46","title":"Hétvégén visszatér a tavasz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d07d9c3-452f-4284-b58c-a3750169cb81","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Szaturnusz Titan nevű holdján, mélyen a felszín alatt lehet ugyan folyékony óceán, ám könnyen lehet, hogy az élethez szükséges szerves anyagok nem tudnak eljutni a vízig. Vagy ha igen, akkor csak minimális mennyiség.","shortLead":"A Szaturnusz Titan nevű holdján, mélyen a felszín alatt lehet ugyan folyékony óceán, ám könnyen lehet, hogy az élethez...","id":"20250410_szaturnusz-titan-hold-foldon-kivuli-elet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d07d9c3-452f-4284-b58c-a3750169cb81.jpg","index":0,"item":"7f801e1e-251c-46cb-a950-54d38f96e22b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_szaturnusz-titan-hold-foldon-kivuli-elet","timestamp":"2025. április. 10. 17:03","title":"Minimális lehet az esélye, hogy élet legyen a Szaturnusz holdján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Első ránézésre egy csinosan átlagos szexis vöröske. Ki gondolná, hogy az FBI képezte ki? Az Altea FR sportkocsis vénákat rejt izgalmas, családias és nőies ruhája alatt. Kipróbáltuk mit tud a legerősebb kétliteres dízel.
Tesztautóm egy vörös szépség, majdnem semmi sem árulkodik arról, hogy valójában egy izomgép. A sportkormány és a műszeregység fehér számlapja jelzi, hogy komolyabb élményekre számíthatunk. Sebességóráját sokat sejtetően 260-ig skálázták.
Pazar felszereltség, szűk utastér
A sebváltó érdekes formája inkább való kisrepülőbe vagy számítógépes konzol gyanánt, elsőre idegenkedtem tőle, hiányoltam a sportos borzongást, viszont működésében nem találtam kifogást. Az FR felszereltsége alapból parádés: dupla digitális klíma, mp3 lejátszós hifi, ülésfűtés, bixenon fényszórók, tempomat (amely a 25-tel való vánszorgást is lehetővé teszi) és sok-sok légzsák. A beltér többféle színű, mintázatú és anyagú műanyagokból tevődik össze, harmonikusan illeszkednek egymáshoz, túlzásnak tartom viszont a középkonzol méreteit: apró gombok, kihasználatlan terek.
A beltér, a műszerek és a kormány a Seat Leon ismerősek. Ott ugyan nem ciripelt rossz úton a műszerfal. Alapvetően két nagyon hasonló kocsiról van szó, egyik inkább sportos kompakt, a másik inkább egyterű. A sok egyezés mellett (szélessége és tengelytávja milliméterre pontosan azonos) az is közös bennük, hogy nem teljesen töltik ki a kategória jellemzőit. Az Altea magassága egyterűs, csomagtartója is megfelelő, de helykínálata nem éri el a kategória élmezőnyét. A Seatnál is érezték ezt, és annak ellenére, hogy nagyon népszerű az autó - itthon is többet látni az utakon, mint Toledót, vagy Leont -, kihozták a hosszított és nagyobb hasznos térrel rendelkező Altea XL-t.
Az FR-címkéket viselő sportülések tartása kitűnő. Kövér emberkék felejtsék el az FR-szériát, bizonyos méret fölött bizonyos testrészek nem férnek be a vezetőülésbe. Ha netán mégis ezt kapnánk cégautónak, ne tiltakozzunk, hanem fogyjunk. Az üléspozíció magas, így a kilátás kedvező, csak azok a fránya vastag A-oszlopok ne lógnának be a képbe.
Az első fertályon az Altea praktikuma nem túl sok dicséretre ad okot, talán csak az első ülések aljából lenyíló fiókocskákat lehetne megemlíteni. Ugyanakkor a hátsó fertályon meglepetések sora vár: a már említett többrekeszes, kétpadlójú csomagtér mellett, a hátsó üléspadok külön-külön előre és hátra tologathatók, miközben az egész hátsó pad síkba dönthető. A csomagoknak nagyon nagy teret adhatunk.
A lehajtható kalaptartóban van egy plusz tárolórekesz, a csomagtartó aljában meg még sok. Egy háklis háziasszony az egész konyháját be tudná pakolni szépen, rendben.
A 170 lovas aggregát nagyon pörög, a turbólyukat befoltozták a mérnökök, így a száguldás exponenciális, feltartóztathatatlan, dízelhez nem méltó. Jó, a felpiszkált Leon vadabb volt, ám arról árulkodott is az agresszivitás. Az Altea FR viszont tökéletes álca, úgy megy, mint egy versenyautó és úgy néz ki, mint egy szexis családi kisbusz. A szép kerekek és a dupla kipufogó nem túl sokat árul el a benne lakozó gonoszról. Élvezetes a piros mezőbe hajszolni az egyébként is Seat-vörösben izzó fordulatszámmérőt. Persze nehéz. Nekem akkor sikerült, amikor elfelejtettem váltani egy izmos indulásnál és ötezernél majd felszálltam. Hangja, mint a benzinesé, férfias, erőteljes, nagyon tetszetős.
120-nál hatosban kétezret fordul percenként a főtengely. Nagy tartalék van benne, 140-ről is úgy gyorsul, mintha egyesben padlógázzal mennénk. Futóműve sportos, de magas építése miatt dimbes-dombos egyenetlenségeken dobál.
Valami perverzió van abban, ahogy ez a magas szépség meglódul egy erős gázfröccsre. A 170 ló nem csak papíron létezik ebben az autóban, ez sikít és karmol (remeg a testem). Olyan családapáknak való, akik nem vetik meg az extrém sportokat. De ügyvezetők, menedzserek hétvégi szórakoztatására is jó ez a kocsi. Tökéletes álca. Nagy élmény városi forgalomban cikázni vele, elég életszerűtlen, de izgalmas és egy kicsit veszélyes is, így az első három számjegyű tempók után visszavettem. Ezért is lett az átlagfogyasztás 7,2 liter száz kilométernként
A forma tökéletes, nem hiába ennyire sikeres a típus. Egy ilyen álcázott motorral kész főnyeremény az autó. Persze az ára jóval borsosabb. A legolcsóbb dízel Altea 105 lóval 5,299 millióba kerül, a 170-es izommotorral, FR-felszereltséggel, dízel részecskeszűrővel 6,67 milliót mutat a pénztárgép.
Az Ibiza klasszikus példája annak, hogy ha a forma és a tartalom nincs összhangban, akkor az egyhetes teszt nem tud meggyőzni az autó erősségeiről. A felfrissített dízel Ibizám külseje szép, vonzó és izgalmas, de frigid. Belseje szellemtelen, felejthető, és ha megszólal, jobb ha menekülünk.
Az Altea XL-t u gyanaz a sportos és innovatív stílus jellemzi , mint amelyet kisebb testvére kapcsán elsőként mutatott be a gyár, de most a családok igényeit igyekszik kielégíteni, akik első és legfontosabb dologként a tágas belső térre és a méretes csomagtartóra koncentrálnak.
A Seat a London Motor Show-n bemutatta a martorelli gyárban készülő új Leon Cuprát, amelyet James Thompson WTCC és Jason Plato BTCC túraautó-pilóták lepleztek le.
Amikor korábbi cikkeimben hiányoltam azt a bizonyos latin temperamentumot a Seat új modelljeiből, nem gondoltam, hogy lesz egy modell, amely jó értelemben átesik a ló túlsó oldalára. A Leon Monster a mediterrán életérzés izgalmát és szépségét pávaként mutogatja, ennél vadabban és ízlésesebben feltuningolt és kicicomázott gyári autóhoz még nem volt szerencsém.
A Seat modellválasztékának egyik legcsábítóbb és legfeltűnőbb modellje, a León FR visszatér a kereskedők bemutatótermeibe. Az Altea FR után a León FR a Seat új generációs modelljeinek második tagja, amely karosszériáján az „FR” (Fórmula Racing) jelzést hordozhatja.
A 21 Kutatóközpont népszerűségi rangsorában Magyar Péter áll az élen, a második Hadházy Ákos. Sulyok Tamás államfő nagyon népszerűtlen, Gyurcsány Ferenc még inkább.