szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Azt mindannyian tudjuk, hogy a Skoda Octavia kategóriája egyik legvonzóbb ajánlata. Kombiban szinte verhetetlen, azonban sportkocsiként is megállja a helyét. Faggattuk a legerősebb Skodát.

© hvg.hu
Úgy fel van matricázva ez a tesztautó, hogy nem lehet nem észrevenni. Az utcán minden tekintet megakad a kék-fehér rácsozáson. De ha nem lenne rajta matrica, akkor is garantáltan észrevennék, arról a csikorgásról, ahogy a Turbo FSI motor hajtotta erőgép elindul.

A 200 paci ereje sportos, gyors, de ugyanakkor kellemes autózást tesz lehetővé. Kombival így még nem száguldoztam, mint az RS-sel. El is kaptak a rendőrök, igaz, csak azért állítottak meg, hogy megkérdezzék: kombiban is van RS? A rendőröket különösen érzékenyen érinti a téma, hisz nekik van Octavia kombijuk, van RS-sük is csak ugye, nem egyben. Nekem meg volt.

Ha én ügyvezető lennék, a kecske és a káposzta kérdés megoldásaként könnyen lehet, hogy ilyen cégautót választanék. Nem annyira hivalkodó, hisz Skoda, megbízható, brutál izmos (de ez ránézésre nem derül ki), a család is befér, bevásárolni, utazni is lehet vele, sőt még 240 környékén élvezkedni is.

Sportkocsi nagycsaládosoknak

© Skoda
A sportkocsi kedvelők és a családosok, sőt a nagycsaládosok is jól érzik magukat benne. Ez az autó amellett, hogy ezerszám nyeli el a csomagokat, öt személy kényelmes szállításáról is gondoskodik. Az ülések oldaltartásuk kiváló, kétféle anyaggal (bőr és szövet) borítottak. Ilyen fényűző belteret én még Skodában nem láttam: a minőség, az igényesség, a precizitás és az ergonómia iskolapéldája. Harmóniáját esti megvilágítása teszi felejthetetlenné.

Elég jól fel van szerelve a kicsike: tempomat, eső-, guminyomás - és fényérzékelő automatika, kísérőfény, tolatóradar, kétzónás digitális klíma, hatlemezes CD-tár, ablakok, tükrök elektromosak. A jó kilátást xenon-fényszórók és ködlámpák segítik.

© hvg.hu
A legerősebb Octavia is elbírta volna a Haldex-kuplungos összkerekes hajtást, hisz, ha gyakorlatlanok vagyunk és odalépünk neki, akkor könnyen kipördülhetünk, igaz valamennyire az ESP megfogja az autót.

Hibaként csak a visszapillantók szűkösségét és a korlátozott hátralátást említeném, de parkolóradarral (képben és hangban) ez sem tétel. Ez az autó mindenre fel van készülve. Egyetlen komolyabb kifogás az autó biztonsági rendszerét érheti, a nyolc légzsák dacára csak a vezető biztonsági övének bekapcsolására figyelmeztet hang- és képi jelzés.

[[ Oldaltörés: A tiltott zóna (Oldaltörés) ]]


© hvg.hu
A kormány nem multifunkciós, de kényelmes közelségben van minden gomb, így nem is hiányzik. Fogása jó, kis betét jelzi, hogy komolyabb gépben ülünk. A hatfokozatú váltó gombja és a kézifék karján is ott a megkülönböztetés nyoma. De hogy is felejtenénk el, hogy milyen kocsiban ülünk? Betoljuk kettesbe és padlógáz. A kilométerórát 270-ig skálázták, ha jól kapcsolunk 240-ig eljuthatunk, nekem elég volt jóval kevesebb ahhoz, hogy levegyem az összes kalapomat a kocsi előtt. Bár utólag sajnáltam, hogy nem ruháztam be egy matricába, és megnézzem mennyi a vége. A fordulatszámérőn 6500 és 7000 között jelölték be a piros mezőt, én nem jártam ebben a tiltott zónában, a kocsi hangja így is meggyőző volt, német autótól ne várjunk karcosabb hangot.

© hvg.hu
A 280 Nm-es nyomaték már 1800-as fordulattól a rendelkezésünkre áll, így az előzések soha nem jelentenek problémát. Ez a nyomaték nem a csúcsa a nyomatékos motoroknak, de itt a 200 ló nyerítése adja meg a hangot. 7,3 másodperc alatt lép százra, nem rossz ez egy kombi Skodától. Mindegy, hogy nyolcvannal, 140-nel vagy kétszázzal megyünk, az autó mindig ugyanolyan kezesen, hangtalanul és lenyűgözően viselkedik.

A fék nem teketóriázik, harapós, határozott. Futóműve parádés, sportos és az úthibákat sem érzi. A 18 hüvelykes peres kerekek és az első-hátsó kötények ellenére az autó alja elég magasan van ahhoz, hogy ne féljünk attól, hogy odaverjük.

Dugóban nagyon fárasztó vele a haladás, bár jó benne a zene (a Skoda Auto Audience valódi hifi minőségben szól, tucatnyi hangszóróval sugároz), de hely kell, hogy meglóduljon. Kár vele pöfékelni a városban, annál is inkább mert szereti a gyomrát, 200 lóerő ide, 200 lóerő oda, a 12,7 litert bezabálta száz kilométerenként.

[[ Oldaltörés: A Skoda Octavia RS Combi adatai (Oldaltörés) ]]



Skoda Octavia RS Combi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1986
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő200 lóerő 5100-6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 280 Nm 1800-5000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2577
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4579/1769/1451
Csomagtér580-1620 liter
Saját tömeg (kg) 1415
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 238
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)7,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,9
Országúti 6-6,2
Vegyes7,8-7,9
Tesztfogyasztás12,7
CO2 kibocsátás (g/Km) 187-190
ÁRA Az autó alapára 7,0752 millió Ft.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!