Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"94c2e4da-ade6-435e-ab7a-154b872d5e67","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A BMW i4 M60 xDrive bőven kevesebb, mint 4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.","shortLead":"A BMW i4 M60 xDrive bőven kevesebb, mint 4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.","id":"20250530_a-bmw-600-loero-fole-tolta-az-i4-villanyauto-teljesitmenyet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94c2e4da-ade6-435e-ab7a-154b872d5e67.jpg","index":0,"item":"a94dd8bc-c9db-4096-b9cb-3dbfb4b3d258","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_a-bmw-600-loero-fole-tolta-az-i4-villanyauto-teljesitmenyet","timestamp":"2025. május. 30. 06:41","title":"A BMW 600 lóerő fölé tolta az i4 villanyautó teljesítményét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e10bfc8-db04-4511-b6dd-1ab45dae1a00","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sós Endre az elmúlt két évben megbízott vezetőként irányította az intézményt.","shortLead":"Sós Endre az elmúlt két évben megbízott vezetőként irányította az intézményt.","id":"20250529_budapest-fovarosi-allat-es-novenykert-sos-endre-foigazgato-kinevezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e10bfc8-db04-4511-b6dd-1ab45dae1a00.jpg","index":0,"item":"603cae02-a766-40f0-b195-05afc23e11de","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_budapest-fovarosi-allat-es-novenykert-sos-endre-foigazgato-kinevezes","timestamp":"2025. május. 29. 17:17","title":"Öt év után lett újra kinevezett főigazgatója a budapesti állatkertnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69abe7a1-b64e-4649-beb4-a4ae329757e6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Szerintük akár háromszorosára is emelkedhet a villanyszámla az 50 főnél több dolgozót foglalkoztató cégeknél.","shortLead":"Szerintük akár háromszorosára is emelkedhet a villanyszámla az 50 főnél több dolgozót foglalkoztató cégeknél.","id":"20250529_koszovo-energia-vallalkozok-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69abe7a1-b64e-4649-beb4-a4ae329757e6.jpg","index":0,"item":"6f9447cc-3ea7-498a-8939-1c2a59001d09","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_koszovo-energia-vallalkozok-tuntetes","timestamp":"2025. május. 29. 19:08","title":"A koszovói vállalkozók lezárták a Pristinába vezető utakat, mert nem kapnak többé államilag támogatott energiát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5aa56737-d517-40d2-a354-b5045543f8a3","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Megérkezett Kecskemétre az első három darab a nagyjából 70 milliárd forintba kerülő 12 Skyfox kiképző repülőgépek közül. A gyártó a cseh Aero Vodochody, amelybe már régen bevásárolta magát a NER: a tulajdonrész előbb Szalay-Bobrovniczky Kristófé volt, aztán Hernádi Zsolthoz, majd Habony Árpádhoz került.","shortLead":"Megérkezett Kecskemétre az első három darab a nagyjából 70 milliárd forintba kerülő 12 Skyfox kiképző repülőgépek...","id":"20250530_l39-skyfox-habony-arpad-szalay-bobrovniczky-kristof-leszallitott-repulogepek-magyar-honvedseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5aa56737-d517-40d2-a354-b5045543f8a3.jpg","index":0,"item":"072e0f8c-00b0-46bb-aa44-7ea67f8cd1e2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_l39-skyfox-habony-arpad-szalay-bobrovniczky-kristof-leszallitott-repulogepek-magyar-honvedseg","timestamp":"2025. május. 30. 16:22","title":"Leszállította a Honvédségnek az első három gyakorlógépet a már Habony Árpád résztulajdonában álló cseh gyár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4736a76b-f765-45f6-bfc8-98d8149bf7ec","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Zaur Gurcijev a rakétatámadásokat irányította a 2022-es hadműveletben.","shortLead":"Zaur Gurcijev a rakétatámadásokat irányította a 2022-es hadműveletben.","id":"20250529_oroszorszag-ukrajnai-haboru-mariupol-sztavropol-utcai-robbanas-merenylet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4736a76b-f765-45f6-bfc8-98d8149bf7ec.jpg","index":0,"item":"5a660c82-bedb-4681-8f95-aa800f0dc74d","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_oroszorszag-ukrajnai-haboru-mariupol-sztavropol-utcai-robbanas-merenylet","timestamp":"2025. május. 29. 11:02","title":"Az otthona előtt robbantották fel Mariupol ostromának egyik orosz vezetőjét – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4072eb94-8a9c-4508-a63a-bbb5c94129b5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az utóbbi években már több világsztár vált dollármilliárdossá, miután felfutott szépségápolási brandjét eladta.","shortLead":"Az utóbbi években már több világsztár vált dollármilliárdossá, miután felfutott szépségápolási brandjét eladta.","id":"20250529_Hailey-Bieber-kozel-egymilliard-dollarert-adta-el-harom-eve-alapitott-make-up-markajat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4072eb94-8a9c-4508-a63a-bbb5c94129b5.jpg","index":0,"item":"e71d001e-e8a1-44bc-8d47-b6212c9f0464","keywords":null,"link":"/elet/20250529_Hailey-Bieber-kozel-egymilliard-dollarert-adta-el-harom-eve-alapitott-make-up-markajat","timestamp":"2025. május. 29. 13:38","title":"Hailey Bieber közel egymilliárd dollárért adta el három éve alapított make-up márkáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","shortLead":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","id":"20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a.jpg","index":0,"item":"1b39d26a-4a38-46db-92cd-3296b93f5799","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","timestamp":"2025. május. 30. 15:14","title":"Több osztalékot tudott Garancsi István és Habony Árpád kivenni a kaszinócégükből, mint amennyi a nyereség volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88d59188-40b1-4d49-9a44-36907de12f0b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A felvonulást a tervek szerint június 28-án tartják, a tiltás ellenére.","shortLead":"A felvonulást a tervek szerint június 28-án tartják, a tiltás ellenére.","id":"20250530_budapest-pride-europai-parlament-kepviselo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88d59188-40b1-4d49-9a44-36907de12f0b.jpg","index":0,"item":"5ba67035-3088-4d23-84f7-ecc3b11c731b","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_budapest-pride-europai-parlament-kepviselo","timestamp":"2025. május. 30. 08:41","title":"Már hetven EP-képviselő jelezte, hogy részt vesz a Budapest Pride-on","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Azt mindannyian tudjuk, hogy a Skoda Octavia kategóriája egyik legvonzóbb ajánlata. Kombiban szinte verhetetlen, azonban sportkocsiként is megállja a helyét. Faggattuk a legerősebb Skodát.
Úgy fel van matricázva ez a tesztautó, hogy nem lehet nem észrevenni. Az utcán minden tekintet megakad a kék-fehér rácsozáson. De ha nem lenne rajta matrica, akkor is garantáltan észrevennék, arról a csikorgásról, ahogy a Turbo FSI motor hajtotta erőgép elindul.
A 200 paci ereje sportos, gyors, de ugyanakkor kellemes autózást tesz lehetővé. Kombival így még nem száguldoztam, mint az RS-sel. El is kaptak a rendőrök, igaz, csak azért állítottak meg, hogy megkérdezzék: kombiban is van RS? A rendőröket különösen érzékenyen érinti a téma, hisz nekik van Octavia kombijuk, van RS-sük is csak ugye, nem egyben. Nekem meg volt.
Ha én ügyvezető lennék, a kecske és a káposzta kérdés megoldásaként könnyen lehet, hogy ilyen cégautót választanék. Nem annyira hivalkodó, hisz Skoda, megbízható, brutál izmos (de ez ránézésre nem derül ki), a család is befér, bevásárolni, utazni is lehet vele, sőt még 240 környékén élvezkedni is.
A sportkocsi kedvelők és a családosok, sőt a nagycsaládosok is jól érzik magukat benne. Ez az autó amellett, hogy ezerszám nyeli el a csomagokat, öt személy kényelmes szállításáról is gondoskodik. Az ülések oldaltartásuk kiváló, kétféle anyaggal (bőr és szövet) borítottak. Ilyen fényűző belteret én még Skodában nem láttam: a minőség, az igényesség, a precizitás és az ergonómia iskolapéldája. Harmóniáját esti megvilágítása teszi felejthetetlenné.
Elég jól fel van szerelve a kicsike: tempomat, eső-, guminyomás - és fényérzékelő automatika, kísérőfény, tolatóradar, kétzónás digitális klíma, hatlemezes CD-tár, ablakok, tükrök elektromosak. A jó kilátást xenon-fényszórók és ködlámpák segítik.
A legerősebb Octavia is elbírta volna a Haldex-kuplungos összkerekes hajtást, hisz, ha gyakorlatlanok vagyunk és odalépünk neki, akkor könnyen kipördülhetünk, igaz valamennyire az ESP megfogja az autót.
Hibaként csak a visszapillantók szűkösségét és a korlátozott hátralátást említeném, de parkolóradarral (képben és hangban) ez sem tétel. Ez az autó mindenre fel van készülve. Egyetlen komolyabb kifogás az autó biztonsági rendszerét érheti, a nyolc légzsák dacára csak a vezető biztonsági övének bekapcsolására figyelmeztet hang- és képi jelzés.
A kormány nem multifunkciós, de kényelmes közelségben van minden gomb, így nem is hiányzik. Fogása jó, kis betét jelzi, hogy komolyabb gépben ülünk. A hatfokozatú váltó gombja és a kézifék karján is ott a megkülönböztetés nyoma. De hogy is felejtenénk el, hogy milyen kocsiban ülünk? Betoljuk kettesbe és padlógáz. A kilométerórát 270-ig skálázták, ha jól kapcsolunk 240-ig eljuthatunk, nekem elég volt jóval kevesebb ahhoz, hogy levegyem az összes kalapomat a kocsi előtt. Bár utólag sajnáltam, hogy nem ruháztam be egy matricába, és megnézzem mennyi a vége. A fordulatszámérőn 6500 és 7000 között jelölték be a piros mezőt, én nem jártam ebben a tiltott zónában, a kocsi hangja így is meggyőző volt, német autótól ne várjunk karcosabb hangot.
A 280 Nm-es nyomaték már 1800-as fordulattól a rendelkezésünkre áll, így az előzések soha nem jelentenek problémát. Ez a nyomaték nem a csúcsa a nyomatékos motoroknak, de itt a 200 ló nyerítése adja meg a hangot. 7,3 másodperc alatt lép százra, nem rossz ez egy kombi Skodától. Mindegy, hogy nyolcvannal, 140-nel vagy kétszázzal megyünk, az autó mindig ugyanolyan kezesen, hangtalanul és lenyűgözően viselkedik.
A fék nem teketóriázik, harapós, határozott. Futóműve parádés, sportos és az úthibákat sem érzi. A 18 hüvelykes peres kerekek és az első-hátsó kötények ellenére az autó alja elég magasan van ahhoz, hogy ne féljünk attól, hogy odaverjük.
Dugóban nagyon fárasztó vele a haladás, bár jó benne a zene (a Skoda Auto Audience valódi hifi minőségben szól, tucatnyi hangszóróval sugároz), de hely kell, hogy meglóduljon. Kár vele pöfékelni a városban, annál is inkább mert szereti a gyomrát, 200 lóerő ide, 200 lóerő oda, a 12,7 litert bezabálta száz kilométerenként.
[[ Oldaltörés: A Skoda Octavia RS Combi adatai (Oldaltörés) ]]