Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ba00b3e4-df56-4b40-abb4-c40559bbbe11","c_author":"Dulai Péter","category":"360","description":"Petróczi András mindenkit megtévesztett, amikor kétségbeesetten nyilatkozott a médiában. A ma 25 éve történt, megdöbbentő gyilkosságot szenvtelenül mesélte el újra és újra, majd a tárgyalóteremben már azt mondta, nagyon szerette az édesanyját. Védője szerint a sajtóban azzal is szították a közhangulatot, hogy a színésznő fiatalkori fotóját mutogatták, amin még csinos volt. Petróczi valódi motivációi valószínűleg örökre rejtve maradnak, ami tény, hogy felbujtóként súlyosabb ítéletet kapott, mint maga a gyilkos.","shortLead":"Petróczi András mindenkit megtévesztett, amikor kétségbeesetten nyilatkozott a médiában. A ma 25 éve történt...","id":"20250309_Soproni-Agi-halala-evfordulo-anya-gyilkossag-fiatal-elkovetok-eletfogytiglan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba00b3e4-df56-4b40-abb4-c40559bbbe11.jpg","index":0,"item":"6347ddca-9cd7-4ed8-8b98-c9d4c9d70040","keywords":null,"link":"/360/20250309_Soproni-Agi-halala-evfordulo-anya-gyilkossag-fiatal-elkovetok-eletfogytiglan","timestamp":"2025. március. 09. 15:30","title":"„Egy szem lányomat megölette az egy szem unokám” – az egész országot sokkolta Soproni Ágnes halála","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6100acc9-30fa-4374-8bec-3511a7b06713","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Reakció a Magyar Kereskedelmi- és Iparkamara gazdasági évnyitóján elhangzottakra. Vélemény.","shortLead":"Reakció a Magyar Kereskedelmi- és Iparkamara gazdasági évnyitóján elhangzottakra. Vélemény.","id":"20250308_Farkas-Zoltan-Kutyaharapast-szorevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6100acc9-30fa-4374-8bec-3511a7b06713.jpg","index":0,"item":"ede7d2be-7395-4710-91b7-68f501786335","keywords":null,"link":"/360/20250308_Farkas-Zoltan-Kutyaharapast-szorevel","timestamp":"2025. március. 08. 15:23","title":"Farkas Zoltán: Kutyaharapást szőrével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hatvanhat ember pedig közel egymilliót nyert. ","shortLead":"Hatvanhat ember pedig közel egymilliót nyert. ","id":"20250308_Egy-szerencses-elvitte-a-4-milliardot-az-otos-lotton-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79.jpg","index":0,"item":"e21b8da8-cab0-468e-8089-c88d3459f13b","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Egy-szerencses-elvitte-a-4-milliardot-az-otos-lotton-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 20:38","title":"Egy szerencsés elvitte a 4 milliárdot az ötös lottón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"653084c0-c34b-4bb5-9b46-1005713d2516","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Gyertek velünk, foglalkozzunk közösen nőügyekkel! – mondja. ","shortLead":"Gyertek velünk, foglalkozzunk közösen nőügyekkel! – mondja. ","id":"20250308_Magyar-Peter-nonap-uzenet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/653084c0-c34b-4bb5-9b46-1005713d2516.jpg","index":0,"item":"720a7271-9f7a-4be9-a07c-d116f7d45c82","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Magyar-Peter-nonap-uzenet-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 09:53","title":"„Segítsetek, hogy segíthessünk” - Magyar Péter nőnap alkalmából üzent","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3999bbf6-37b4-4952-bb65-e3f33c58cb6f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Még egy mutató, amiben utolsó helyen állunk az Európai Unióban, a bolgárok is messze lepipálnak minket.","shortLead":"Még egy mutató, amiben utolsó helyen állunk az Európai Unióban, a bolgárok is messze lepipálnak minket.","id":"20250309_noi-kutatok-es-noi-mernokok-aranya-eurostat-statisztika-nonap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3999bbf6-37b4-4952-bb65-e3f33c58cb6f.jpg","index":0,"item":"62bcdffd-5609-4b26-9c5f-93029235a83d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_noi-kutatok-es-noi-mernokok-aranya-eurostat-statisztika-nonap","timestamp":"2025. március. 09. 13:04","title":"Hiába Orbán Viktor csokrai, térképen is kiüti a szemet, akkora a nők lemaradása Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39d2b5ec-0825-4886-a4db-b7dcf1eff6fc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Játsszon a mesterséges intelligencia – no persze ne azért, hogy szórakozzon, hanem hogy megmutassa, mire képes. Amerikai kutatók tesztelő eszköze ezúttal a Nintendo közkedvelt Super Mario Bros. játéka volt.","shortLead":"Játsszon a mesterséges intelligencia – no persze ne azért, hogy szórakozzon, hanem hogy megmutassa, mire képes...","id":"20250308_nintendo-super-mario-bros-jatek-banchmark-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39d2b5ec-0825-4886-a4db-b7dcf1eff6fc.jpg","index":0,"item":"2aaa186b-92e2-4a0d-b64e-31806eedb3d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_nintendo-super-mario-bros-jatek-banchmark-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. március. 08. 20:03","title":"Meg kell mutatnia, mit tud? Akkor játsszon kicsit a Marióval a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8ec8f22-40ce-4a9f-a06f-da04a8858cf4","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Új-Zélandon nemrég jogi személyként ismerték el a Taranaki-hegyet, és ez nem az első ilyen döntés a távoli országban. Ilyen intézkedésekre szükség van, hiszen nem tiszteljük eléggé a természetet. Litkai Gergely össze is gyűjtotte, hogy miből ért(ene) az ember, így került teljes más megvilágításba a Piroska és a farkas meséje, a három kismalac építkezési projektjei, de Tiborcz István befektetései és Deutsch Tamás bizottsági szereplése is az Európai Parlamentben. ","shortLead":"Új-Zélandon nemrég jogi személyként ismerték el a Taranaki-hegyet, és ez nem az első ilyen döntés a távoli országban...","id":"20250308_duma-aktual-termeszetvedelem-ertek-jog-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8ec8f22-40ce-4a9f-a06f-da04a8858cf4.jpg","index":0,"item":"24fc556f-3a12-4ec2-aea5-afc3070bc812","keywords":null,"link":"/360/20250308_duma-aktual-termeszetvedelem-ertek-jog-video","timestamp":"2025. március. 08. 19:30","title":"Duma Aktuál: Deutsch Tamás esete a tüdőlövést kapott szárcsával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"341f3e20-b73c-482a-860c-e28d3ff0ce0c","c_author":"Imre Réka - Siteri Nóra","category":"itthon","description":"„Ideje, hogy az ország letegye a politikai bulvárt, és azért álljon ki, ami valóban fontos” – mondta a HVG-nek annak a sok ezer embernek az egyike, aki az egészségügy méltatlan helyzete miatt tüntetett szombaton a Kossuth Lajos téren. ","shortLead":"„Ideje, hogy az ország letegye a politikai bulvárt, és azért álljon ki, ami valóban fontos” – mondta a HVG-nek annak...","id":"20250309_mok-orvosok-tuntetes-video-mosz-apolok-szakszervezet-kamara-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/341f3e20-b73c-482a-860c-e28d3ff0ce0c.jpg","index":0,"item":"07f88f7b-de36-43c7-9845-24f904c8aa81","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_mok-orvosok-tuntetes-video-mosz-apolok-szakszervezet-kamara-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 09:14","title":"„Lassan 50 éves vagyok, az én számat már nem fogja be senki” – tízezren nézték meg, van-e még jövője az egészségügynek, vagy el kell innen menni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szinte szűz volt még, alig 800 kilométert futott előttem. Azt csináltam vele, amit akartam, mindent megtett nekem. Az együtt töltött háromnapos frigy übergotti hangulata kiradírozhatatlan emlékezetemből. Meghajtottam az Audi S8-ast.
Remegő inakkal és a megtiszteltetéstől megrendülten, félve és büszkén ültem be az autózás, az autóipar egyik csúcsának számító remekműbe, az Audi S8-asba. Amikor a szerkesztőségben ódákat kezdtem zengeni az S8-ról, az egyik kollégám egy Bentley fotóit dugta az orrom alá. Bentley ide vagy oda, számomra az autózás csúcsát mégiscsak az S8 jelenti. Mondom ezt úgy, hogy a nagy konkurensek (VW Phaeton, BMW 750 Li, Mercedes-Benz S65 AMG) még nem voltak nálunk. Ami késik, nem múlik. Kevés autó tudja azt, hogy ha rálépünk a gázra bedugul a fülünk, miközben gyakorlott kezecskéi masszírozzák a derekunkat.
A légrugózástól az állítható fűtóműig, az adaptív távolságkövető tempomattól a szellőztethető és masszírozó bőrülésekig, a közel kétmillió forintos Bang&Olufsen hifitől a kanyarkövető bi-xenon fényszórókig minden létező extrával felszerelték a legdrágább és legerősebb Audit. Legdrágább, hisz 36 millió forintba kerül, legerősebb, hisz 5,1 másodperc alatt van százon. A kételkedőknek mondom: 5,2 literes 450 lovas Lamborghini motor hajtja. Mellette a miniszterelnöki A8-as fapados cégautó.
Száz literes tankja ellenére a megtehető legnagyobb távolág tankolás nélkül 380 kilométer, ezzel fogad a trip computer. Nem valami biztató kilátások, már ami a pénztárcánkat illeti, de hát egyszer élünk. Visszafogottan vezettem a kezes monstrumot, néha egy-egy lámpánál mutattam meg, hogyan dübörög a tíz henger. Igaz, ellenfél sosem volt. Aki esetleg keménykedett volna, abban elakadt a lélegzet, ezüst Godzillám feltartóztathatatlanul süvített át a városon, megnyíltak a sávok, elpárologtak a dugók. A fogyasztás nem titok: a Lambo limuzin az együtt szolgált háromszáz kilométer során 19,3 literes átlagfogyasztással elégedett meg. 98-ast eszik a drága.
A bődületes erejű luxus versenyautó közel 300 kilométeres végsebességgel dicsekedhetne, ha nem lenne leszabályozva 250-nél. Ez mindkettőnknek megnyugvást jelentett, így nem is mentem el vele a végsőkig, nem volt ugyanis hely az M5-ös bevezető szakaszán. Ezzel az autóval nem kunszt 230-at menni, annál perverzebb nagy lendülettel haladni városon belül. Olyan erővel szakítja fel az aszfaltot, hogy szinte látni, ahogy feltorlódik a levegő mögöttünk. Légnyomás erejével felér az elindulás, a tiptronic váltó sportfokozatában az autóban ülők szinte elájulnak a félelemtől, én a vezető ülésben a gyönyörűségtől. Ez a legdrágább menet a hullámvasúton. Megfordul a világ, olyan mintha magunk mögé kerülnénk.
A gyorsítások és fékezések kiélvezése után inkább a komfortos, kényelmes utazás mellett döntöttem. Elektromos tetőt fel, masszírozós funkciót be, Bang&Olufsent a maximumra: a külvilág teljesen megszűnt. Mint egy orgonakoncerten a Farkas utcai templomban. Semleges lebegése, a születés pillanatára emlékeztet. A hifi alkalmazkodik a külső viszonyokhoz, gyorsításra erősödik a hangerő, de a klíma bekapcsolására is.
Hatalmas méretei ellenére nagyon könnyen vezethető az S8. Az állítható légrugózásnak és a korlátlanul variálható duplabőr üléseknek köszönhetően akár magasan is ülhetünk, a 20 hüvelykes titán kerek, amelyeken 275/35-ös Dunlop papucsok feszültek, semmilyen úthibával nem zavarnak. Csak suhanunk, hangtalanul és rezzenéstelenül. A duplafalú ablakok tökéletesen szigetelnek, ha hallani akarjuk a Lambo hangját, akkor a tetőablakot kell leengednünk, lehajtott oldalsó ablakoknál elviselhetetlen a szélzaj és a huzat. A klíma természetesen négyzónás, ülésfűtés hátul is van, a hátsó ülések is elektromosan állíthatók, memóriásak. A külső tükrök is elektrokróm borításúak, így senki nem fog belevillantani a szemünkbe. A biztonsági öv magasságát, a kormány helyzetét elektromosan lehet beállítani.
Az ortopéd ülések minden irányba állíthatók, felfújhatók, leengedhetők, keményíthetők, kinyújthatók stb. Mindent minőségi bőr, kevlár, fa vagy alumínium borít. Még a mennyezet és a padló is puha, selymes.
Minden elektromos funkció működik akkor is, ha levettük a gyújtást és kihúztuk a kulcsot. Könnyű az autó dolga, hisz annyira fejlett, hogy ujjlenyomatot is olvas. Ezzel is elindíthatjuk az autót, nem kell bedugni a kulcslyukba a kulcsot. Az olvasónak mégsem ez a fő feladata, hanem, hogy tárolja a személyre szabott beállításokat. Így akár négy sofőr adatai is naprakészen lehívhatók ujjlenyomataik révén. A rögzítőfék elektromechanikus, egy kis alumínium kapcsoló felel érte.
Esti megvilágításban Las Vegas fogad bennünket, csillog-villog a rengeteg műszer, visszajelző. A kísérő fények az egész autót körbe burkolják. A parkolókban is ő a sztár, már ha beférünk, a hazai bevásárlóközpontokat nem az S8-asra szabták. Bár elsődlegesen nem ez a feladata, de az S8 családi, praktikus kocsiként is helytáll: hatalmas a helykínálat, sok a hasznos tárolórekesz, óriási a csomagtartó.
[[ Oldaltörés: Kanyarban nem jól lát az ACC (Oldaltörés) ]]
A kormányon lévő fülekkel is átvehetjük az irányítást, ám az automatikus váltó a világ egyik legjobban eltalált műszeregysége, megbízhatunk működésében. Az adaptív távolságkövető tempomat (ACC) jó móka, előre beállított sebesség/idő/távolság (időközöket állapít meg, és ezt tartja; minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb a távolság méterekben. Négy beállítás közül a harmadikban 1,8 másodperces időközt hagy a rendszer az előttünk haladó autóhoz képest, 100 km/órás sebességnél ez 50 kilométeres követési távolságnak felel meg.) függvények alapján biztonságos követési távolságban követhetjük az előttünk haladókat, legyünk autópályán vagy városi forgalomban. A rendszer 30-200 kilométer/órás sebességek között működik, 30 alatt hang- és fényjelzéssel figyelmeztet arra, hogy fékezzünk és vegyük át a parancsnokságot. Használata inkább autópályán javallott, néhány apró tétovázása figyelmeztetett arra, hogy a legfejlettebb műszaki alkalmazások sem tökéletesek és 100 százalékos biztonságúak. Kanyarban a radar nem mindig látja az előttünk haladót, így erőteljesen gyorsítani kezd (ha nagyobb sebességre van beállítva a tempomat), az elénk bevágó járművet, kerékpárost is későn veszi észre.
Életmentő haszna ráfutásos baleseteknél van, amikor nem mindegy, hogy 130-cal vagy 30-cal csapódunk az előttünk hirtelen lefékező járműbe, ha netán elszundítottunk. Mindenről több kijelzőn is értesülhetünk, az összes fontos adat megjelenik a két műszeróra között színes kijelzőn, de piktogramok is jelzik a távolságkövető tempomat működését. Az MMI szórakoztató központ nagyméretű színes kijelzőjén követhetjük a navigációs rendszer, a tévé, a hifi műsorát, de itt látjuk a magunk mögött megbúvó holtteret. Parkoláskor színes kamera és segédvonalak jelzik az optimális parkolási helyzetet, a rendszer a kormányozásban is tippeket ad, a tükrök parkolási pozícióba állnak, így ez az autó humán erőforrás nélkül is sofőrös limuzin, ha így nézzük az árát, nem is sok.
Ebben a nagyon drága és szuperbiztonságos autóban komoly és meglepő hiányosság, hogy csak a vezető biztonsági övének a bekapcsolására figyelmeztet. Lehet, hogy ezen a szinten már ciki a csipogás, a biztonság azonban mindennél fontosabb. A milliárdos is kösse be magát. Ami még zavart az autóban, hogy beépített telefon előkészítéssel adják, ennek hiányában pedig a saját telefonom nem tudott kapcsolódni Bluetooth-on keresztül az MMI-rendszerhez, így ezt a kényelmi funkciót nem élvezhettem. Ezzel véget is ért a negatív megjegyzések listája.
[[ Oldaltörés: Tíz henger szimfóniája (Oldaltörés) ]]
Az S8 tavaly év végi debütálásával a cég történetében először az Audi egy tízhengeres motort épített be egy közúti autóba. A V10-es motor teljesen új fejlesztés, amelynek megalkotásakor a fejlesztők a Lamborghini Gallardo szuper sportautónál szerzett tapasztalatokra és szakértelemre támaszkodtak. A motor egyik legfontosabb újdonságát az FSI közvetlen benzinbefecskendezés alkalmazása jelenti. Ezt a szívet azóta az S6 is megkapta, igaz ott csak 435 lóerőt teljesít.
Az S8 modell 5204 köbcenti lökettérfogatú motorja percenkénti 7000 fordulatszámon 450 lóerőt ad le, maximális nyomatéka 540 Nm, amelynek 90 százaléka már 2300 percenkénti fordulatszámon rendelkezésre áll. Az Audi luxus limuzinja tulajdonképpen megegyezik egy magasabb kategóriájú sportautó menetteljesítményével. Az új S8 5,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h sebességre és könnyedén eléri az elektronikusan korlátozott 250 km/h végsebességet.
Az S8-ast hatfokozatú tiptronic váltóval szerelték fel, amelynek végáttétele alacsonyabb, mint az Audi A8 modellé, s a vezérlését a dinamikusabb fokozatváltásokra hangolták. Az új S8 az Audinál már megszokott módon quattro állandó összkerékhajtással juttatja a motor teljesítményét az útra, amelynek új generációja az aszimmetrikus/dinamikus nyomatékelosztóval még agilisabbá teszi a luxus limuzin dinamikus karakterét. A központi differenciálzár a hajtóerő 40 százalékát az első, míg 60 százalékát a hátsó kerekekhez juttatja, így a hangsúly enyhén a hátsó kerekekre esik, aminek következtében rendkívül agilis vezethetőség jön létre.
A fékrendszer 18 hüvelykes, mind a négy keréken belső szellőzésű féktárcsákat tartalmaz, amelyek az autó teljesítményéhez mérten kellően túlméretezettek. Az A8 W12-esnél már bemutatott kerámia féktárcsák az S8-ashoz opcionális felszereltségként rendelhetők. Ez utóbbiakhoz a Rábaringen volt szerencsém, ahol a gyári Audi tesztpilóták 180-nal oldalra dőlve ragasztották fel a két S8-ast az oválkanyar szinte függőleges síkjára, majd közel 200-ról állóhelyzetbe fékeztek úgy, hogy a kerekek nem csúsztak meg, a bekötés, a kapaszkodás és a kitámasztás ellenére én majdnem felkenődtem a szélvédőre.
1989-ben az Audi volt az első európai autógyár, amely prémium kategóriájú hangrendszert kínált luxuskategóriájú autóihoz: a Bose céggel közösen kifejlesztett rendszert a V8-as modellben hozták forgalomba. Az Audi most még egy fokkal tovább lép: a Bang&Olufsennel együttműködésben teljesen új típusú, magas hangzáshűségű audio-rendszert tesz elérhetővé zászlóshajójában, az A8-ban.
Hiába, akárki akármit mond, pirosban a legszebb. Szinte kinéztük egymást a győri Audi gyár parkolójában. Igaz, ismertem már, hisz már jó egy hete találkoztunk Pesten is. Az csak futó kaland volt, de a mai… Komoly történet. Annyira belemelegedtünk, hogy 240-ig nem is álltunk le. A legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé bemutatóján jártunk.
A hámas sorozat csúcsmodellje, az Audi S3 is készen áll a rajtra, 265 ló erejével és quattro állandó összkerékhajtással. Színtiszta vezetési élmény elérésére törekszik, amelyhez kiváló mindennapi használhatóság párosul.
Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.
Az Audi AG a motorsport történetének fontos fejezetét nyitotta meg a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésével. Az új Audi R10 TDI az első dízelmotoros autó, amelynek sikerült megnyernie a világ vitathatatlanul legkeményebb autóversenyét.
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.