Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már az ingyenes felhasználók előtt is nyitott a ChatGPT memóriája, mely egyúttal jobb is lett. A funkcióval tetszőlegesen elmenthet fontos dolgokat is, hogy később már ne kelljen elmondania a chatbotnak.","shortLead":"Már az ingyenes felhasználók előtt is nyitott a ChatGPT memóriája, mely egyúttal jobb is lett. A funkcióval...","id":"20250604_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-memoria-funkcio-ingyenesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8.jpg","index":0,"item":"f0117545-b1ec-4ccc-903d-438f975d0314","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-memoria-funkcio-ingyenesseg","timestamp":"2025. június. 04. 14:03","title":"Ingyenes lett az egyik legjobb ChatGPT-funkció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1451621-5454-4b23-bd5e-78c0e0369c31","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"10 helyett 5 év után igényelhető állampolgárságról és erősebb munkavállalói jogokról is szavazhatnak vasárnap az olaszok. A jobboldali pártok viszont azt remélik, hogy a részvétel az érvényességi küszöb alatt marad.","shortLead":"10 helyett 5 év után igényelhető állampolgárságról és erősebb munkavállalói jogokról is szavazhatnak vasárnap...","id":"20250605_Konnyebben-megszerezheto-allampolgarsagrol-is-szavaznak-hetvegi-referendumukon-az-olaszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1451621-5454-4b23-bd5e-78c0e0369c31.jpg","index":0,"item":"0a5d71b9-58b0-4fc9-8e44-2e56435b92ab","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_Konnyebben-megszerezheto-allampolgarsagrol-is-szavaznak-hetvegi-referendumukon-az-olaszok","timestamp":"2025. június. 05. 11:52","title":"Az olaszok népszavazáson dönthetnek az állampolgársághoz jutás könnyítéséről, Salvini strandolásra buzdít voksolás helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"221dea4c-057c-41a6-a651-47732ac06f9e","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Fideszes körökben sem lehet valami vonzó a propaganda: a kormánybarát nagy hírportálok nézettsége a közpénzből fizetett Facebook-hirdetések és a mind gyakoribb vezetőcserék, tulajdonosváltások ellenére is esik. Ez is szerepet játszhatott abban, hogy a Fidesz átstrukturálja sajtóját, és az online térben erősítene harcosaival.","shortLead":"Fideszes körökben sem lehet valami vonzó a propaganda: a kormánybarát nagy hírportálok nézettsége a közpénzből fizetett...","id":"20250606_hvg-lekattannak-fideszes-media-atszervezes-fogyatkozo-olvasok-kattintas-szamok-facebook-hirdetesek-origo-mandiner-index-olvasottsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/221dea4c-057c-41a6-a651-47732ac06f9e.jpg","index":0,"item":"39ed1508-9982-49c9-b11a-1eb2de0ddcdc","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-lekattannak-fideszes-media-atszervezes-fogyatkozo-olvasok-kattintas-szamok-facebook-hirdetesek-origo-mandiner-index-olvasottsag","timestamp":"2025. június. 06. 06:30","title":"Zuhan a Fidesz-média – visszaütött Orbán mondása, hogy „a szív végül legyőzi a pénzt”?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lakosság 9 százalékos inflációt vár egy évre előretekintve, ez a hivatalos előrejelzések több mint duplája. A lakosság megtakarítási kedve nő, a nyugdíjpénztári megtakarítások feltörését sem tervezi a nagy többség.","shortLead":"A lakosság 9 százalékos inflációt vár egy évre előretekintve, ez a hivatalos előrejelzések több mint duplája...","id":"20250605_Hiaba-kuzd-Nagy-Marton-a-lakossag-meg-mindig-borzasztoan-magas-inflaciot-var","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"354d0905-048f-4924-bda8-5fee7b3f10f1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_Hiaba-kuzd-Nagy-Marton-a-lakossag-meg-mindig-borzasztoan-magas-inflaciot-var","timestamp":"2025. június. 05. 10:25","title":"Hiába küzd Nagy Márton, a lakosság még mindig borzasztóan magas inflációt vár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"590aa05f-40dc-4787-9820-2382a4deadfa","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bíróság főtanácsnoka megállapította, hogy a magyar gyermekvédelmi törvénynek a pedofilokat a melegekkel összemosó módosításai számos ponton sértik az uniós jogot. A főtanácsnok szerint a magyar érvelés alaptalan és elfogadhatatlan.","shortLead":"Az Európai Bíróság főtanácsnoka megállapította, hogy a magyar gyermekvédelmi törvénynek a pedofilokat a melegekkel...","id":"20250605_pedofiltorveny-europai-birosag-jogallamisag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/590aa05f-40dc-4787-9820-2382a4deadfa.jpg","index":0,"item":"1603322e-aad8-405d-9a8b-52fcdbceaf2f","keywords":null,"link":"/eurologus/20250605_pedofiltorveny-europai-birosag-jogallamisag-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 10:36","title":"EU bírósági vélemény a pedofiltörvényről: Magyarország alapvető jogokat tagad meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43c1a0a6-e84f-48b4-9571-0a43bf65c2d1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A tüntetők a Mediaworks szerkesztősége előtt tiltakoztak a Metropol felhívása ellen, hogy fotózzanak az utcán rövid szoknyás nőket.","shortLead":"A tüntetők a Mediaworks szerkesztősége előtt tiltakoztak a Metropol felhívása ellen, hogy fotózzanak az utcán rövid...","id":"20250604_metropol-rovidszoknyaa-fotopalyazat-tuntetes-mediaworks","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43c1a0a6-e84f-48b4-9571-0a43bf65c2d1.jpg","index":0,"item":"b1ab431c-6090-4690-9dcf-5de16c22db5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_metropol-rovidszoknyaa-fotopalyazat-tuntetes-mediaworks","timestamp":"2025. június. 04. 20:33","title":"„A zaklatás nem újságírás!” – A Metropol „rövidszoknyás fotópályázata” ellen tüntettek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2823259-d469-4d07-a1e5-c33d87ad7317","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Egy igazán kirívó sebességtullépés 8000 euróba is kerülhet. ","shortLead":"Egy igazán kirívó sebességtullépés 8000 euróba is kerülhet. ","id":"20250605_DGorogorszag-tobbezer-euros-buntetesek-gyorshajtasert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2823259-d469-4d07-a1e5-c33d87ad7317.jpg","index":0,"item":"c4b45436-062a-4700-9483-6ad3b5a5d655","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_DGorogorszag-tobbezer-euros-buntetesek-gyorshajtasert","timestamp":"2025. június. 05. 06:54","title":"Drasztikusan emelik a közlekedési bírságokat Görögországban: jönnek a többezer eurós büntetések","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az autógyárak és az élelmiszeripar is számolni kezdett, mi lesz most, hogy 25 helyett már tényleg 50 százalék vámot kell fizetni az USA-ba bevitt acél és alumínium után.","shortLead":"Az autógyárak és az élelmiszeripar is számolni kezdett, mi lesz most, hogy 25 helyett már tényleg 50 százalék vámot...","id":"20250604_trump-usa-van-acel-aluminium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172.jpg","index":0,"item":"2801f2b6-209d-43c2-8549-35154e2359f7","keywords":null,"link":"/kkv/20250604_trump-usa-van-acel-aluminium","timestamp":"2025. június. 04. 08:04","title":"Kétszeresére emelte fel Trump az egyik legfontosabb vámot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.
Nem volt eddig szerencsém a kabriókkal, vagy eső esett vagy havazott. Az Eos azonban más, benne gyönyörködtek a napsugarak. Éjjel-nappal nyitott tetővel utaztam, a sárga irigység nem ártott, a torkom viszont nagyon begyulladt a fene nagy szabadságvágy kiteljesülésében. Szagolni a benzingőzt, ez a lényege.
Megint egy kicsit közelebb kerültünk ahhoz az igazsághoz, miszerint csak páratlan számozású Golfból lesz kabrió. Ám téved, aki azt hiszi, hogy az Eos a Golf nyitott változata. Erős túlzással a Passatot lehet felfedezni méltóságteljes méreteiben. Válasszuk inkább az arany középutat, nevezzük a Jetta kabriójának. Ilyen felszereltséggel, ilyen kényelemmel, ilyen motorral, ilyen áron nehéz jobbat találni a kabriók mezőnyében. Bármennyire is drágának tűnik az autó, az árrangsorban értékének megfelelő helyen van, az Opel Astra TwinTop és a BMW Z4 között.
Bézs bőrbelső fogad, diófa utánzatú betétekkel. A luxus kihangsúlyozását nem lehet félreérteni, a VW nem a francia kupé-kabriók sorát akarta gazdagítani az Eos-szal, hanem megmutatta, milyen a kínálat csúcsa. Ez sajnos az árcédulán sem marad rejtve, tesztautóm izmos motorral és minden jóval felszerelve megközelítette a 10 millió forintot. Az Eos abban is különbözik a többi kupé-kabriótól, hogy valóban négyszemélyes, hátul is használható, feladja a leckét a kategóriában.
A fényűző belsőben ismerős minden kezelőszerv, kapcsoló, kijelző. Csak a kijelző és a műszerfal megvilágítása változik Golfról Jettára, Passatról Octaviára. Éjszaka vörös és kék izzás fogad.
A jármű belsejét új koncepció szerint alakították ki. Míg a funkciós és kezelőelemek (például a világítás, a légkondicionáló vagy a rádiórendszerek kapcsolói) más típusokból tűnhetnek ismerősnek, az Eos számos alapvető eleme teljes egészében új fejlesztés. Ezek közé tartoznak a vezetőtér egyes részei, az ajtó- és oldalkárpitok, a hátsó ülés és a kifejezetten kabriók számára kifejlesztett légkondicionáló. A Volkswagen első ízben kínál mindehhez elektromos működtetésű easy-entry üléseket, amelyek megjegyzik a vezető és az első utas üléspozíciójának hosszirányú helyzetét, s miután a hátsó utasok be- vagy kiszálltak, gombnyomásra pontosan ugyanoda állnak vissza. Ezekbe az elektromos működtetésű, 12 irányban állítható ülésekbe deréktámaszt is építettek. A fautánzatú műanyag betét nem túl szép, a nemes bőr belső igazit kívánt volna, bár minek.
A kormány kis méretű, multifunkciós, de nem elég sportos a fogása. A váltó halálosan precíz, élvezet vele kapcsolni. A műszerfal elrendezése optimális. A kilátást zavarja a két hátsó fejtámla, közöttük tudunk kinézni. Nem csupán a középső visszapillantó tükör sötétedik el erős fényre (elektrokróm), hanem a baloldali is, jelentősen megkönnyítve az esti autózást. Jobboldalon miért nem az?
Minden tárolórekeszt meg kell becsülnünk, mert sok hely nem áll a rendelkezésünkre. Az ajtók zsebei elég tágasak, van két pohártartónk, egy nyitható kartámaszunk és egy minimális csomagtartónk. Nyitott tető mellett 205 liter áll rendelkezésre, míg a tető zárt helyzetében a csomagtér eléri a 380 litert is. A csomagtér-fedél már alapkivitelben is elektromos záró rendszer segítségével csukódik az utolsó millimétereken. A hátsó ülésben integrált, lezárható rakodónyílást alakítottak ki.
[[ Oldaltörés: Szagolni a benzingőzt (Oldaltörés) ]]
A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően 2006 májusában megjelent a Volkswagen Eos. A négyüléses új Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes kabrió-, toló- és kupé-tetőt (CSC-tető). A keménytető kompakt módon csukódik össze, és erőteljes formavilágot kölcsönöz. A 25 másodperc alatt teljes egészében kinyíló, illetve összecsukódó CSC-tető első része átlátszó üvegszerkezettel készül, és panoráma-üvegtető módjára önállóan nyitható vagy 35 milliméterrel fel is emelhető. A tető így még zárt állapotában is éppoly világos, mint amilyen barátságos belső hangulatról gondoskodik. Másfelől a hosszan előre ívelő CSC-tetőnek köszönhetően az Eos szélvédőkeretét igen rövidre alakíthatták ki, ami hamisítatlan szabadság érzést biztosít. Harmadszor pedig mindez a karosszéria arányainak is előnyére válik; a tetővonal hosszan ível, a hátsó rész izmosnak, míg összhatása igényesnek hat.
A kabriótető lenyitását óvatosan kell végeznünk, ugyanis legalább harminc centire hátranyúlik a felnyíló csomagtartó fedél, ami alá majd besimul a tető. Dugóban, vagy forgalmas helyen nagy körültekintéssel végezzük el ezt a látványos műveletet. A tető mozgatásakor különösen vigyázzunk a gyerekekre, nehogy odapiszkáljanak, ahová nem szabad. A tetővel kapcsolatos harmadik észrevétel, ami óvatosságra int, hogy a csomagtartóban csak a kijelölt zónába szabad pakolni, ha kabriózni is akarunk. Egyébként vagy a tető issza meg a levét, vagy csomagokból préseljük ki a szuszt.
Nyitott tetővel, felhúzott ablakokkal ugyanolyan zenei élményt lehet varázsolni a kocsiba, mint amilyen a Szigeten a Medúza sátorban volt. Bent tombol ritmus, fent figyelnek a csillagok. Nagyon jól szól a zenegép, pedig semmi különleges extrával nincs felspécizve, csak persze Dynaudio fejlesztés.
A VW-konszern legkorszerűbb motorja duruzsol a motortérben, a 200 lovas TFSI erőforrás hatalmas lendülettel hajtja a kabrió mivolta miatt jó nehéz autót. A futómű kemény és feszes, ami illik az autó dinamikájához, de nem annyira illik a kabriózáshoz. Tartani kell a kormányt, mert ez az autó pillanatokon belül 150-en van, egy sima előzésnek indul a művelet és könnyen ámokfutás lehet a vége. A motort nem hatja meg, hogy éppen Golf GT-ben, Skoda Octavia RS-ben vagy Seat Leon FR-ben van, megy mint az állat. Ilyenkor a kabriózás bizony csorbát szenved, nagy sebességnél, inkább szenvedtem, de a tetőt nyitva hagytam. A megfázás jött magától.
A gázpedállal óvatosan kell bánni, egyrészt mert brutálisan erős a gép, másrészt fogyaszt is a drága. Az 500 kilométeres úton 10,4 liter benzint fogyasztott vegyes üzemben, amelynek során Győrig is eljutottam.
Egyik este megrémisztett a gázpedál leragadása és az alapjárati villanymotor megzavarodása. Egy padlógázas indulásnál az történt az autóval, mint korábban a 11 éves Tipómmal, ugrálni kezdett a fordulatszám 1000 és 2000 között. Egy gyors újraindítás megoldotta a problémát, ami többször nem jelentkezett, igaz nem is padlóztam le gyakran. Ha meg is tettem, a poros úton bizony dolgoztak a fékek rendesen a megálláson. Kicsit nagyobb féktárcsákat el tudnék képzelni erre az izmos autóra, mert ha ez a velem együtt közel 1,7 tonna megindul, bizony kell valami, ami visszafogja a kétszáz lovat.
A biztonságos utazás nem csupán az autóban ülő felnőttek, hanem a gyermekek számára is rendkívül fontos. A Volkswagen fejlesztői egyebek mellett a legkisebb utasok biztonságára is ügyelnek, ezért a VW-modellekben számos, a gyermekek biztonságát szolgáló elem a szériafelszereltség részét képezi.
Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.
Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.
A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.
A Volkswagen Crafter többre is képes, amint azt az Atacama tanulmány is jól szemlélteti. A Design Center Wolfsburg az áruszállítóból egy határozott fellépésű terepest faragott, amelyet a dél-amerikai Atacama sivatagról neveztek el.
A Volkswagen Haszonjárművek a düsseldorfi Caravanexpón (augusztus 26. – szeptember 3.) a szabadidőjárművek terén több újdonságot is bemutat. A VW haszonjármű részlege a Sonora névre keresztelt California speciális modellt és a no limit nevű tanulmányautót mutatja be.
Az éjszaka sem volt eseménytelen a techguru és az elnök hirtelen kitört csatájának fényében, Musk Trump kongresszusi felelősségrevonására szólított fel, míg Steve Bannon felvetette, hogy a Tesla-vezér is egy illegális bevándorló lehet és szerinte a milliárdost ki kellene toloncolni az országból.