Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"20a484fb-29ca-4c2c-836e-6243a9a1419d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A titokzatos, varázslatos és határfeszegető előadó júliusban lép fel nálunk.","shortLead":"A titokzatos, varázslatos és határfeszegető előadó júliusban lép fel nálunk.","id":"20250129_Elso-onallo-budapesti-koncertjere-keszul-a-norveg-alt-pop-szupersztar-AURORA","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a484fb-29ca-4c2c-836e-6243a9a1419d.jpg","index":0,"item":"9b15f15d-dad4-40d6-a08c-db080f78345b","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Elso-onallo-budapesti-koncertjere-keszul-a-norveg-alt-pop-szupersztar-AURORA","timestamp":"2025. január. 29. 10:19","title":"Első önálló budapesti koncertjére készül a norvég alt-pop szupersztár, AURORA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05a1ca14-9ff2-4058-aed4-31e8f11a0838","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Porsche Taycan GTS-sel elért produkció a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.","shortLead":"A Porsche Taycan GTS-sel elért produkció a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.","id":"20250129_46-percig-folyamatosan-driftelt-egy-porsche-taycan-gts","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05a1ca14-9ff2-4058-aed4-31e8f11a0838.jpg","index":0,"item":"ee593f09-431a-4b47-968f-bf8eb159e10d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_46-percig-folyamatosan-driftelt-egy-porsche-taycan-gts","timestamp":"2025. január. 29. 07:59","title":"46 percig folyamatosan drifteltek egy Porschéval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"504a2f21-1752-41d1-a80d-7cc4f8ce7616","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A szakaszon pótlóbusz közlekedik.","shortLead":"A szakaszon pótlóbusz közlekedik.","id":"20250129_baleset-villamosok-kozlekedes-buda-moricz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/504a2f21-1752-41d1-a80d-7cc4f8ce7616.jpg","index":0,"item":"45051b49-af41-42aa-8487-cfb406164a6b","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_baleset-villamosok-kozlekedes-buda-moricz","timestamp":"2025. január. 29. 08:05","title":"Baleset miatt nem járnak a villamosok Albertfalva kitérő és a Móricz Zsigmond körtér között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f77f287b-12c9-485d-a12a-fd3655907710","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfi fellebbezett, de a törvényszék elutasította a kérését.","shortLead":"A férfi fellebbezett, de a törvényszék elutasította a kérését.","id":"20250130_till-tamas-gyilkossag-borton-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f77f287b-12c9-485d-a12a-fd3655907710.jpg","index":0,"item":"89cfb146-2b5c-4f6a-a0fe-2b43372b7f6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_till-tamas-gyilkossag-borton-letartoztatas","timestamp":"2025. január. 30. 13:50","title":"Április közepéig biztosan letartóztatásban marad Till Tamás feltételezett gyilkosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b41e9d61-cdab-4ec4-a905-d389bdd5a6e8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy napja még csak több millió font adóelkerülésről szóltak a vádak, most viszont már milliárdos tételekről van szó. ","shortLead":"Egy napja még csak több millió font adóelkerülésről szóltak a vádak, most viszont már milliárdos tételekről van szó. ","id":"20250129_Roman-Abramovics-adoelkerules-ado-Chelsea","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b41e9d61-cdab-4ec4-a905-d389bdd5a6e8.jpg","index":0,"item":"d134afb4-378f-46f0-bdcb-2a2a1a31ca6e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Roman-Abramovics-adoelkerules-ado-Chelsea","timestamp":"2025. január. 29. 09:14","title":"Egymilliárd fontot követelhetnek Roman Abramovicstól adóelkerülés miatt, a Chelsea neve is szóba került","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e371f56f-0075-4a2e-a4a9-ee6473bbdc92","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Perecre, töltött káposzta, paprikás csirke és halászlé, mindez lefojtva csokigolyóval és kolbicével? Tzuyang megcsinálta, aztán még evett.","shortLead":"Perecre, töltött káposzta, paprikás csirke és halászlé, mindez lefojtva csokigolyóval és kolbicével? Tzuyang...","id":"20250129_koreai-zabalogep-vasarcsarnok-eves","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e371f56f-0075-4a2e-a4a9-ee6473bbdc92.jpg","index":0,"item":"8d412d8c-a1c2-466e-9e06-3f411f41b9b1","keywords":null,"link":"/elet/20250129_koreai-zabalogep-vasarcsarnok-eves","timestamp":"2025. január. 29. 15:53","title":"A koreai zabálógép elment a Fővám téri Nagyvásárcsarnokba, és pont az történt, amire mindenki számított","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sikertelenül próbálta a Fidesz-KDNP megakadályozni a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, hogy Karácsony Gergely keresztülhúzza az arab befektetők és a kormány ingatlanbizniszét arra a területre, ahová a Mini-Dubajt tervezik. A közgyűlés minden más frakciója a főpolgármester mellé állt, így a főváros élhet az elővásárlási jogával.","shortLead":"Sikertelenül próbálta a Fidesz-KDNP megakadályozni a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, hogy Karácsony...","id":"20250129_A-Fideszen-kivul-mindenki-megszavazta-a-kozgyulesben-Karacsony-javaslatat-amellyel-a-fovaros-blokkolna-a-Mini-Dubaj-beruhazast-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d.jpg","index":0,"item":"698b0c6a-b344-4ca6-9542-f1c3f08b9f3a","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_A-Fideszen-kivul-mindenki-megszavazta-a-kozgyulesben-Karacsony-javaslatat-amellyel-a-fovaros-blokkolna-a-Mini-Dubaj-beruhazast-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 18:13","title":"A Fideszen kívül mindenki megszavazta a közgyűlésben Karácsony javaslatát, amellyel a főváros blokkolná a Mini-Dubaj beruházást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68456b5f-2d6b-455d-adee-44f8edce3eb9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Lampert Benedek ezúttal az Endurance nevű hajó, valamint annak utolsó expedícióját örökítette meg új képein a jól ismert kockák és figurák segítségével.","shortLead":"Lampert Benedek ezúttal az Endurance nevű hajó, valamint annak utolsó expedícióját örökítette meg új képein a jól...","id":"20250130_lampert-benedek-lego-fotos-endurance-hajo-jatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68456b5f-2d6b-455d-adee-44f8edce3eb9.jpg","index":0,"item":"c478901d-5f07-43f1-9c69-ec389f16a791","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_lampert-benedek-lego-fotos-endurance-hajo-jatek","timestamp":"2025. január. 30. 08:03","title":"110 éves expedíció és egy elsüllyedt hajó elevenedik meg a legós fotózás magyar mesterének új képein","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.
Nem volt eddig szerencsém a kabriókkal, vagy eső esett vagy havazott. Az Eos azonban más, benne gyönyörködtek a napsugarak. Éjjel-nappal nyitott tetővel utaztam, a sárga irigység nem ártott, a torkom viszont nagyon begyulladt a fene nagy szabadságvágy kiteljesülésében. Szagolni a benzingőzt, ez a lényege.
Megint egy kicsit közelebb kerültünk ahhoz az igazsághoz, miszerint csak páratlan számozású Golfból lesz kabrió. Ám téved, aki azt hiszi, hogy az Eos a Golf nyitott változata. Erős túlzással a Passatot lehet felfedezni méltóságteljes méreteiben. Válasszuk inkább az arany középutat, nevezzük a Jetta kabriójának. Ilyen felszereltséggel, ilyen kényelemmel, ilyen motorral, ilyen áron nehéz jobbat találni a kabriók mezőnyében. Bármennyire is drágának tűnik az autó, az árrangsorban értékének megfelelő helyen van, az Opel Astra TwinTop és a BMW Z4 között.
Bézs bőrbelső fogad, diófa utánzatú betétekkel. A luxus kihangsúlyozását nem lehet félreérteni, a VW nem a francia kupé-kabriók sorát akarta gazdagítani az Eos-szal, hanem megmutatta, milyen a kínálat csúcsa. Ez sajnos az árcédulán sem marad rejtve, tesztautóm izmos motorral és minden jóval felszerelve megközelítette a 10 millió forintot. Az Eos abban is különbözik a többi kupé-kabriótól, hogy valóban négyszemélyes, hátul is használható, feladja a leckét a kategóriában.
A fényűző belsőben ismerős minden kezelőszerv, kapcsoló, kijelző. Csak a kijelző és a műszerfal megvilágítása változik Golfról Jettára, Passatról Octaviára. Éjszaka vörös és kék izzás fogad.
A jármű belsejét új koncepció szerint alakították ki. Míg a funkciós és kezelőelemek (például a világítás, a légkondicionáló vagy a rádiórendszerek kapcsolói) más típusokból tűnhetnek ismerősnek, az Eos számos alapvető eleme teljes egészében új fejlesztés. Ezek közé tartoznak a vezetőtér egyes részei, az ajtó- és oldalkárpitok, a hátsó ülés és a kifejezetten kabriók számára kifejlesztett légkondicionáló. A Volkswagen első ízben kínál mindehhez elektromos működtetésű easy-entry üléseket, amelyek megjegyzik a vezető és az első utas üléspozíciójának hosszirányú helyzetét, s miután a hátsó utasok be- vagy kiszálltak, gombnyomásra pontosan ugyanoda állnak vissza. Ezekbe az elektromos működtetésű, 12 irányban állítható ülésekbe deréktámaszt is építettek. A fautánzatú műanyag betét nem túl szép, a nemes bőr belső igazit kívánt volna, bár minek.
A kormány kis méretű, multifunkciós, de nem elég sportos a fogása. A váltó halálosan precíz, élvezet vele kapcsolni. A műszerfal elrendezése optimális. A kilátást zavarja a két hátsó fejtámla, közöttük tudunk kinézni. Nem csupán a középső visszapillantó tükör sötétedik el erős fényre (elektrokróm), hanem a baloldali is, jelentősen megkönnyítve az esti autózást. Jobboldalon miért nem az?
Minden tárolórekeszt meg kell becsülnünk, mert sok hely nem áll a rendelkezésünkre. Az ajtók zsebei elég tágasak, van két pohártartónk, egy nyitható kartámaszunk és egy minimális csomagtartónk. Nyitott tető mellett 205 liter áll rendelkezésre, míg a tető zárt helyzetében a csomagtér eléri a 380 litert is. A csomagtér-fedél már alapkivitelben is elektromos záró rendszer segítségével csukódik az utolsó millimétereken. A hátsó ülésben integrált, lezárható rakodónyílást alakítottak ki.
[[ Oldaltörés: Szagolni a benzingőzt (Oldaltörés) ]]
A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően 2006 májusában megjelent a Volkswagen Eos. A négyüléses új Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes kabrió-, toló- és kupé-tetőt (CSC-tető). A keménytető kompakt módon csukódik össze, és erőteljes formavilágot kölcsönöz. A 25 másodperc alatt teljes egészében kinyíló, illetve összecsukódó CSC-tető első része átlátszó üvegszerkezettel készül, és panoráma-üvegtető módjára önállóan nyitható vagy 35 milliméterrel fel is emelhető. A tető így még zárt állapotában is éppoly világos, mint amilyen barátságos belső hangulatról gondoskodik. Másfelől a hosszan előre ívelő CSC-tetőnek köszönhetően az Eos szélvédőkeretét igen rövidre alakíthatták ki, ami hamisítatlan szabadság érzést biztosít. Harmadszor pedig mindez a karosszéria arányainak is előnyére válik; a tetővonal hosszan ível, a hátsó rész izmosnak, míg összhatása igényesnek hat.
A kabriótető lenyitását óvatosan kell végeznünk, ugyanis legalább harminc centire hátranyúlik a felnyíló csomagtartó fedél, ami alá majd besimul a tető. Dugóban, vagy forgalmas helyen nagy körültekintéssel végezzük el ezt a látványos műveletet. A tető mozgatásakor különösen vigyázzunk a gyerekekre, nehogy odapiszkáljanak, ahová nem szabad. A tetővel kapcsolatos harmadik észrevétel, ami óvatosságra int, hogy a csomagtartóban csak a kijelölt zónába szabad pakolni, ha kabriózni is akarunk. Egyébként vagy a tető issza meg a levét, vagy csomagokból préseljük ki a szuszt.
Nyitott tetővel, felhúzott ablakokkal ugyanolyan zenei élményt lehet varázsolni a kocsiba, mint amilyen a Szigeten a Medúza sátorban volt. Bent tombol ritmus, fent figyelnek a csillagok. Nagyon jól szól a zenegép, pedig semmi különleges extrával nincs felspécizve, csak persze Dynaudio fejlesztés.
A VW-konszern legkorszerűbb motorja duruzsol a motortérben, a 200 lovas TFSI erőforrás hatalmas lendülettel hajtja a kabrió mivolta miatt jó nehéz autót. A futómű kemény és feszes, ami illik az autó dinamikájához, de nem annyira illik a kabriózáshoz. Tartani kell a kormányt, mert ez az autó pillanatokon belül 150-en van, egy sima előzésnek indul a művelet és könnyen ámokfutás lehet a vége. A motort nem hatja meg, hogy éppen Golf GT-ben, Skoda Octavia RS-ben vagy Seat Leon FR-ben van, megy mint az állat. Ilyenkor a kabriózás bizony csorbát szenved, nagy sebességnél, inkább szenvedtem, de a tetőt nyitva hagytam. A megfázás jött magától.
A gázpedállal óvatosan kell bánni, egyrészt mert brutálisan erős a gép, másrészt fogyaszt is a drága. Az 500 kilométeres úton 10,4 liter benzint fogyasztott vegyes üzemben, amelynek során Győrig is eljutottam.
Egyik este megrémisztett a gázpedál leragadása és az alapjárati villanymotor megzavarodása. Egy padlógázas indulásnál az történt az autóval, mint korábban a 11 éves Tipómmal, ugrálni kezdett a fordulatszám 1000 és 2000 között. Egy gyors újraindítás megoldotta a problémát, ami többször nem jelentkezett, igaz nem is padlóztam le gyakran. Ha meg is tettem, a poros úton bizony dolgoztak a fékek rendesen a megálláson. Kicsit nagyobb féktárcsákat el tudnék képzelni erre az izmos autóra, mert ha ez a velem együtt közel 1,7 tonna megindul, bizony kell valami, ami visszafogja a kétszáz lovat.
A biztonságos utazás nem csupán az autóban ülő felnőttek, hanem a gyermekek számára is rendkívül fontos. A Volkswagen fejlesztői egyebek mellett a legkisebb utasok biztonságára is ügyelnek, ezért a VW-modellekben számos, a gyermekek biztonságát szolgáló elem a szériafelszereltség részét képezi.
Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.
Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.
A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.
A Volkswagen Crafter többre is képes, amint azt az Atacama tanulmány is jól szemlélteti. A Design Center Wolfsburg az áruszállítóból egy határozott fellépésű terepest faragott, amelyet a dél-amerikai Atacama sivatagról neveztek el.
A Volkswagen Haszonjárművek a düsseldorfi Caravanexpón (augusztus 26. – szeptember 3.) a szabadidőjárművek terén több újdonságot is bemutat. A VW haszonjármű részlege a Sonora névre keresztelt California speciális modellt és a no limit nevű tanulmányautót mutatja be.