szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.

© Nissan
A negatívumok sorát a váltóval kezdem, darabosan jár, sőt néha roppan egyet váltás közben. Engem ez zavart, de lehet, hogy csak azért, mert a Note-teszt előtt sokáig prémium autókkal közlekedtem. Ezen a véleményen volt barátom is, akinek Thaliája van, és kifejezetten jónak találta a Note váltóját.

Az ülőlap rövid, a háttámla és az ülés pozíció annak ellenére kényelmes, hogy sok variálási lehetőséget nem kínálnak az ülések. Kiváló a kilátás, kissé terepjárósan érezzük magunkat. A nagy tükrökkel a parkolás is könnyű, az autó jól uralható, jól belátható, méretei barátságosak, nők is bátran szerethetik.

Távozz tőlem luxus!

© Nissan
Puritán a Note, a családokra tervezték és nem a luxusra, illetve a kényelemre vagy a dinamizmusra. Azért az utóbbi kettőből is csepegtettek bele a tervezők. A luxusból csak a cédés rádió és a manuális klíma volt tesztautóm extralistáján (együtt 150 ezer forintért).

A motor annyira hangtalan alapjáraton, hogy többször is ráindít az ember. Ha nagyon erőltetjük, akkor gyorsan is tudunk haladni. Csak idő és türelem kell hozzá, amíg a nem túl karcos motor behevül. Autópályán nagy sebességnél vegyük figyelembe, hogy magas az autó kialakítása. Kilencven fölött megjön a hangja is, innentől kifejezetten hangos. Cikázni nem fogunk vele, de nyugodt családi kirándulásokra, városi használatra kiváló és költségtakarékos megoldás, még akkor is, ha alapára kissé magasnak tűnik. Takarékossága és egyszerűsége kiváló cégautóvá teszi, aki Note-flottát vásárol, az bízhat benne, hogy sok gondja nem lesz.

A csúcsverzió műszerfala
© Nissan
Első utam során bepánikoltam, mert felvillant a műszerfalon egy kis kék ikon. Hűtőfolyadékkal van gond, hal meg a motor? Nem tudtam elképzelni mi a fene lehet. Megálltam szakirodalmat olvasni, kiderült, hogy semmi baj, sőt, a Note így figyelmeztet, hogy a moci még nem érte el az üzemi hőmérsékletet, kíméljem a gépet, ha hosszú távra tervezek vele. A hatszáz kilométeres tesztút végén a Note erőssége is bemutatkozott: keveset fogyaszt, száz kilométeres átlagban 6,66 liter benzinnel beéri vegyes használatban.

[[ Oldaltörés: Egyhangú belső, izgalmas külső (Oldaltörés) ]]



© Nissan
A motort nem nevezném sem nyomatékosnak, sem erősnek, egy alap egynégyes motor, túl sokat ne várjunk tőle, ám abban biztosak lehetünk, hogy hosszú távra fektetünk be egy Nissanba. Ezek az autók elnyűhetetlenek, gondozásmentesek, és szépek. Bármennyire egyszerű a belseje a Note-nak és fantáziátlan menettulajdonsága, a formája határozottan megragadó. Összegyúrták mindazt a képzelőerőt, amiből a Micra és a Murano született. Az autó orra a sportos, agresszív terepjáróra hasonlít, méretes első lámpáinak formája a filigrán Micrával mutat rokonságot. Ám az autó magas kialakítása és az optikailag felkunkorodó hátsó része egy új dizájn bevezetéséről árulkodnak.

© Nissan
Az autót hátulról és oldalról nem lehet összetéveszteni, a tetősíkból kiemelkedő bumeráng alakú hátsó lámpák még a legmostohább időjárási körülmények között is jól láthatóak, feltéve, ha felkapcsoljuk a világítást. A Note okos autó, a gyújtás elvételekor leoltja a tompított fényt, így nem kell bajlódnunk a lámpákkal, mindig bekapcsolva tarthatjuk. Másik intelligens megoldása a hátramenetben az első ablaktörlőkhöz csatlakozó hátsó törlő. A biztonsági öv bekapcsolására vehemensen figyelmeztet.

A műszerfal kialakítása Nissan-os, a kapcsolók is azok. Nem túl minőségi az anyagválasztás, sok fantázia nem maradt a belső tervezésre, de legalább egyben van minden, zörgést, nyiszogást még a 16 ezer kilométert futott tesztautóban sem tapasztaltam. Nem tetszett ugyanakkor az ülésszövetek minősége.

A hátsó üléspad eltolható

© Nissan
Bár a családokra tervezték, sok pakolóhellyel nem kényeztet a Note. A szűk ajtózsebekkel nem számolhatunk, van egy kettős pohártartónk (fél literes palack nem fér be), egy hatalmas méretű hűthető kesztyűtartónk, külön térkép- és irattartóval, egy hátsó pohártartónk. A középkonzol tetején is találunk egy jókora tárolót, de hátul például semmit. A csomagtér nagysága csak akkor feltűnő, ha előbbre toljuk a hátsó üléspadot, mert ez is jár alapban a Note-hoz. Ilyenkor valóban óriási a terünk, bár az ülések alapban nem teljesen síkban dönthetők. Ha a hátsó üléssort kattanásig hátratoljuk, akkor a csomagtér normál méretű, a hátsó sorok kényelme azonban osztályelső, ami a láb- és fejteret jelenti. Alapban a Note-hoz nem jár a magasabb felszereltségi szinteken elérhető duplafalú csomagtér padló, mint ahogy a gyerekek kényelmét szolgáló, első ülések háttámlájából kihajtható praktikus asztalkákért is egy jobban felszerelt Note-ba kell befektetnünk.


Nissan Note 1,4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1386
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő88 lóerő 5200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 128 Nm 3200-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2600
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4083 / 1691 / 1550
Csomagtér280-437-1332 liter
Saját tömeg (kg) 1167
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 165
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)13,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes6,3
Tesztfogyasztás6,6
CO2 kibocsátás (g/Km) 150
ÁRA 3,099 millió Ft-tól

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Februárban érkezik Qashqai, a legújabb Nissan

A Nissan szeptember 6-án mutatta be Párizsban az új kompakt crossover modelljét, a Qashqait. A tavalyelőtt Genfben megismert tanulmányautó alapján kifejlesztett kocsit Európában 2007 februárjában kezdik el értékesíteni.

automenedzser.hu Autó

Nissan Note teszt: családi kalandokhoz

A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.

automenedzser.hu Autó

Nissan Pathfinder teszt: Szépséges szörnyeteg

Csupa bőr, csupa kényelem, csupa kényeztetés. A Nissan Pathfinder a terepjárók között is méltóságot vív ki méreteivel és pazarságával. Kár, hogy menettulajdonságai nem ennyire meggyőzőek. Nem a sietős emberek autója, de azoké, akik mindig odaérnek.

hvg.hu Autó

Százmilió Nissant gyártottak eddig

Júniusban gyártották le a 100 milliomodik Nissan gépkocsit. 76 millió 640 ezret Japánban és mintegy 23,5 milliót a földgolyó más részein.

automenedzser.hu Autó

Nissan Murano teszt: a szépségkirály

Valami őrült álom gyümölcse ez az autó. Nem lehet egészen normálisnak nevezni azt az embert, aki a Nissan 350Z sportkocsit ötvözi a Nissan Patrol terepjáróval. A Murano ebből a frigyből született, egy igazi csodabogár a szó legjobb értelmében.

automenedzser.hu Autó

Nissan Navara teszt: Szexis nagyvas

Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.

MTI/hvg.hu Autó

Nissan szalont nyitott a Gablini

A Gablini Kft. 17 évi Peugeot forgalmazás után szeptember elsején elindítja a Nissan márka forgalmazását is: az M3 melletti telephelyén autószalon létesült és nyílik meg Magyarország első Nissan márkakereskedői off-road próbapályája is.

Szlávik János arra tippel, még karácsony előtt tetőzhet a járvány

Szlávik János arra tippel, még karácsony előtt tetőzhet a járvány

A magyarok fele még mindig szegénynek érzi magát

A magyarok fele még mindig szegénynek érzi magát

Hatalmasat nőtt a gyógyszertárak forgalma november elején

Hatalmasat nőtt a gyógyszertárak forgalma november elején