Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b6cd10f2-c8be-40db-8268-4bc21b6ae126","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Csak 12 órára foglalhatják el a tiltakozók a hidat a rendőrség, illetve a Kúria döntése szerint.","shortLead":"Csak 12 órára foglalhatják el a tiltakozók a hidat a rendőrség, illetve a Kúria döntése szerint.","id":"20250407_kuria-engedelyez-hadhazy-24-oras-tuntetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6cd10f2-c8be-40db-8268-4bc21b6ae126.jpg","index":0,"item":"edb5d65b-5a37-45aa-8d41-8de18fca1752","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_kuria-engedelyez-hadhazy-24-oras-tuntetes-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 19:19","title":"A Kúria nem engedélyezte Hadházy 24 órás hídfoglalását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2a3c789-a011-479d-9f6a-263aea90767f","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A legtöbb eltűntet Bosznia-Hercegovinában tartják számon.","shortLead":"A legtöbb eltűntet Bosznia-Hercegovinában tartják számon.","id":"20250407_delszlav-haboru-eltunt-emberek-adatbazis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2a3c789-a011-479d-9f6a-263aea90767f.jpg","index":0,"item":"dc9399e0-871b-4403-bb85-ee21ace65e98","keywords":null,"link":"/elet/20250407_delszlav-haboru-eltunt-emberek-adatbazis","timestamp":"2025. április. 07. 06:35","title":"Harminc év telt el a délszláv háború óta, de 11 ezer embert még mindig keresnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6eb04b39-49a2-4089-b1ca-e62cf71dda3b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Összesen közel 2 millió nőnek nem kell majd szja-t fizetnie – plusz annak a 170 ezernek, akik négy vagy több gyerekük miatt már most sem fizetnek. Ám a cégek befagyaszthatják a bruttó béreket, az szja-mentességgel kedvezményezett nők tehát béremeléstől eshetnek el. Így végső soron mélyülhet a nemek közti bérszakadék. ","shortLead":"Összesen közel 2 millió nőnek nem kell majd szja-t fizetnie – plusz annak a 170 ezernek, akik négy vagy több gyerekük...","id":"20250407_hvg-szja-mentesseg-hatasai-nok-munkaeropiac-ado-diszkriminacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6eb04b39-49a2-4089-b1ca-e62cf71dda3b.jpg","index":0,"item":"2f4263c1-53d6-4e19-bcf7-33b7c37fa2ac","keywords":null,"link":"/360/20250407_hvg-szja-mentesseg-hatasai-nok-munkaeropiac-ado-diszkriminacio","timestamp":"2025. április. 07. 13:31","title":"Árt a nőknek Orbánék diszkriminatív adórendszere, hiába nőhet az anyák nettója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e56c62d5-e633-4d84-a07d-6a2b9e40ee70","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Generációjának egyik legtehetségesebb építészeként emlékeznek rá.","shortLead":"Generációjának egyik legtehetségesebb építészeként emlékeznek rá.","id":"20250407_Z-Halmagyi-Judit-epitesz-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e56c62d5-e633-4d84-a07d-6a2b9e40ee70.jpg","index":0,"item":"da805f18-d2a4-4ae6-add5-951958e0e238","keywords":null,"link":"/elet/20250407_Z-Halmagyi-Judit-epitesz-meghalt","timestamp":"2025. április. 07. 10:24","title":"Meghalt Z. Halmágyi Judit építész, több fontos budapesti épület tervezője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd36016e-80bf-4fce-8264-88fe3ae96b9c","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Alapjogokat nem lehet hitelvek szerint korlátozni, mert a világvallások előírásai gyakorta természetellenesek. Vélemény.","shortLead":"Alapjogokat nem lehet hitelvek szerint korlátozni, mert a világvallások előírásai gyakorta természetellenesek. Vélemény.","id":"20250407_revesz-sandor-tizparancsolat-szexualitas-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd36016e-80bf-4fce-8264-88fe3ae96b9c.jpg","index":0,"item":"9a812a37-b970-41dc-907a-9da78ac73a98","keywords":null,"link":"/360/20250407_revesz-sandor-tizparancsolat-szexualitas-velemeny","timestamp":"2025. április. 07. 08:00","title":"Révész Sándor: Természetellenes tízparancsolat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10a46f31-a60a-4efb-ab96-47abcd55aefb","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Egy évvel a választások előtt egyre nagyobb nyomás nehezedik Orbán Viktor első számú kihívójának támogatóira. Mert aki szembeszegül a kormányfővel, annak nem csupán azzal kell számolnia, hogy megrágalmazzák. Anna Tillack, a német közszolgálati média, az ARD bécsi tudósítója Jászberénybe és Szolnokra is elkísérte Magyar Pétert, aki az országot járja.","shortLead":"Egy évvel a választások előtt egyre nagyobb nyomás nehezedik Orbán Viktor első számú kihívójának támogatóira. Mert aki...","id":"20250408_ARD-tudositas-Magyar-Peter-orszagjaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10a46f31-a60a-4efb-ab96-47abcd55aefb.jpg","index":0,"item":"54719d73-c830-4637-be84-e087dcc7791f","keywords":null,"link":"/360/20250408_ARD-tudositas-Magyar-Peter-orszagjaras","timestamp":"2025. április. 08. 07:10","title":"Így zaklatják Magyar Péter híveit – az ARD tudósítója országot járt a Tisza vezetőjével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"924f782b-937f-452f-bc6e-ad6e326a5ab5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megérkezett a felfrissített Mercedes S-osztály, mely többek közt továbbfejlesztett önvezetéssel kecsegtet.","shortLead":"Megérkezett a felfrissített Mercedes S-osztály, mely többek közt továbbfejlesztett önvezetéssel kecsegtet.","id":"20250407_nagyobb-tempo-mellett-is-filmet-nezhetnek-vagy-olvashatnak-a-mercedes-s-osztaly-soforok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/924f782b-937f-452f-bc6e-ad6e326a5ab5.jpg","index":0,"item":"38d44133-67c2-48ea-8287-09af1c68c0af","keywords":null,"link":"/cegauto/20250407_nagyobb-tempo-mellett-is-filmet-nezhetnek-vagy-olvashatnak-a-mercedes-s-osztaly-soforok","timestamp":"2025. április. 07. 07:21","title":"Nagyobb tempó mellett is filmet nézhetnek vagy olvashatnak a Mercedes sofőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e071b351-a68f-4b9a-b52d-83ef6d8fc60a","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"Jogszabálysértést követett el a közétkeztető, a mulasztás miatt összesen 867-en betegedtek meg a Pest megyei Nagykőrösön – állapította meg a kormányhivatal vizsgálata néhány héttel a tömeges rosszullét után. ","shortLead":"Jogszabálysértést követett el a közétkeztető, a mulasztás miatt összesen 867-en betegedtek meg a Pest megyei...","id":"20250407_Kiderult-hogy-miert-lett-tobb-szaz-ember-rosszul-Nagykoroson-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e071b351-a68f-4b9a-b52d-83ef6d8fc60a.jpg","index":0,"item":"11ac3917-5583-4eff-b6e6-cc4bba1ff9f6","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_Kiderult-hogy-miert-lett-tobb-szaz-ember-rosszul-Nagykoroson-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 05:32","title":"Kiderült, hogy miért lett több száz ember rosszul Nagykőrösön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Azt azért be kell vallani, hogy ha látunk egy hármas Mazdát nem dobban nagyot a szívünk, nem hat az érzelmekre, csupán egy kis hatos utánérzetünk van. A Mazda3 nem külsőségeiben nagyszerű és egyedi. Praktikussága, minősége és használati értéke teszik kiváló autóvá. Hosszú távra tervezték, nem hódol be semmilyen aktuális divatnak, csupán a jó ízlésnek.
Beülve nem lepődünk meg semmin, a Mazdákhoz edzett szem megpihen a letisztult, kör alakú formákon, az ergonomikus és praktikus berendezkedésen, semmi cicoma, semmi luxus nem zavarja egyszerűségét. Sportosságát a fehér számlapú műszerek jelzik. Este természetesen minden vörösben izzik, kevés látványosabb műszerfal van a Mazdáénál. Beüléskor először kék a háttér, ez meg is marad, csak a számok és a műszerek váltanak át vörösbe. Igazi showműsor. A Mazda hatosból is ismerős antracit színű középkonzolról csak a középső fenti tárolórekeszt hiányoltam.
A váltó, és a kézifék karja, akárcsak a kormány a TX felszereltségben bőrborítást kapott. Mind a négy ablakunk elektromos, hatlemezes cédétárhoz Bose hangrendszer dukál, kár, hogy az mp3-lejátszási mód nem fért bele. Automatikus a klíma. Akárcsak a világítás.
A két első ülés között dupla és nagy méretű tároló dobozt találunk, az ajtók oldalzsebei szűkek, de van még elöl két zárható pohártartónk. Mind a négy ajtóban is elhelyezhetünk egy-egy félliteres palackot, így szomjazni biztosan nem fogunk. A kesztyűtartó méretes, a csomagtartó is meglepően nagy és jól kihasználható. Nyílásával van csak gond, túl nagy tárgyakat nem tudunk bepakolni, még akkor sem, ha a hátsó üléspad előredönthető. 12 voltos csatlakozónk nincs sem elöl, sem hátul.
A zoom-zoom és a sportos jelleg csak a külsőségekben van meg, a Mazda3 sokkal inkább komfortosabb, emberre szabottabb. Hátulra is kényelmes a beszállás, jó ott is az üléshelyzet. Kihajtható kartámaszt is rejt a hátsó pad, a harmadik felnőtt kicsit szorongani fog, de ha úgy adódik, öt személlyel is teljesít a Mazda3. Kiszállni a hátsó sorból annál nehezebb, mivel nem nyílik eléggé ki az ajtó.
A biztonsági övek becsatolására nem csak a vezetőt, vagy az anyósülésen utazót figyelmezteti, hanem mind az öt ülésen vannak érzékelői, így mindenkit arra ösztönöz, hogy kösse be magát. A visszapillantó fölötti kis kijelzőn látja a sofőr, hogy ki nem tette ezt meg.
Mindig is tetszett a Mazda könnyű szerkezete, az ajtók lehelet finoman működnek, flottul csukódnak. Biztonságunkról hat légzsák és továbbfejlesztett kipörgésgátló gondoskodik.
[[ Oldaltörés: Nem izompacsirta, de jól megy (Oldaltörés) ]]
Nagyon tetszett a futómű, a pontos, jó fogású kormány, és az egyhatos motorra sem lehetett panaszom. Bár nem egy izompacsirta, de 105 lónak az erejével könnyedén mozgatja ezt a nehéznek nem mondható kasztnit. Nagyobb iramban az autó stabilitása már nem tökéletes, így jobb, ha a kresz által előírt tartományban autózunk, abból baj nem lehet. 100 környékén erősödik a menet-, és a motorzaj.
Gyorsulása nem a legjobb, sokszor voltam úgy, hogy menni kellett volna, ébresztgettem a mocit, amely elég álmosan reagált noszogatásomra. Míg a városban elég neki az ötös, előzéskor és autópályán vissza kell váltogatni, hogy összegyűjtse a manőverhez szükséges nyomatékot. Aki valóban sportolni akar, annak jó hír, hogy tavasszal itthon is elérhető lesz a leggyorsabb Mazda, a 260 lovas Mazda3 MPS. Igaz, nem lesz olcsó.
Nagy gázzal szeret indulni a Mazda, erről le kell szoktatni, mert félő, hogy a fogyasztáson ez a játékosság látszani fog. Napokba telt, amíg finoman, alig a pedálhoz érve barátkoztunk össze. A fogyasztás miatt nem kellett volna aggódnom, a teszt végén kiderült, hogy 350 kilométer megtétele után, 7,7 liter benzin elfogyasztásával beérte száz kilométerenként.
A pici joystick váltó parádésan dolgozik, öröm neki munkát adni, igaz, az áttételeknek köszönhetően városban nem kell túl gyakran izmozni, ötösben szépen elfurikázgattunk. A váltóbotot borító kis kupak azonban megadta magát és könnyedén lejárt. Bár a vastagabb kipufogó vég nem csupán dísz, a hangját hallani nem nagyon lehet. Ezt az élvezetet a mérnökök meghagyták a kétliteres motor kiváltságának.
Cégautónak tökéletesen megfelel, főleg ebben a szedán változatban. Jó motorral, igen jól felszerelve nem kerül többe 4,5 millió forintnál. Flottautóként ideális választás, hisz a Mazdák híresek megbízhatóságukról és elnyűhetetlenségükről. Ráadásul ez már a ráncfelvarrott változat, még ha nem is kiabálnak a változások. Új a lámpák rajzolata, az első és a hátsó lökhárító, új könnyűfém keréktárcsákat kapott az autó, nagyjából ennyit változtattak rajta a japánok. Feladata, hogy olyan sikeres modellje legyen a gyártónak, mint amilyen a 323-as volt egykor.
A Mazda Brit Nemzetközi Autókiállításon tartja az új Mazda MX-5 elektromos működtetésű keménytetővel szerelt változatának, valamint a Mazda BT-50 pickup európai premierjét.
Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.
A Mazda bejelentette, hogy augusztus végén legördült gyártósoráról a Mazda3 (Japánban Axela) egymilliomodik példánya. Ezt az eredményt három évvel és két hónappal a Mazda egyes számú hofui gyáregységében 2003 júniusában beindított gyártás megkezdése után sikerült elérni, ami rekord a cég életében, mivel ilyen rövid periódus alatt még sohasem gyártottak egymillió darabot egyetlen Mazda modellből sem.
A Mazda új hétszemélyes crossover szabadidőautóját április 12-én a New York-i autókiállításon mutatják be a sajtónak és a közönségnek. A CX-7 nagyobbik testvérét kifejezetten az amerikai piacra tervezték. A Mazda standján bemutatkozik még a hármas sorozat legizmosabb tagja, a Mazda3 MPS (Amerikában Mazdaspeed3) is.
A Japánban már megismert, hidrogénnel és benzinnel egyaránt működő hibrid Mazda RX-8 RE sportautó augusztus 22-én Európának is bemutatja, hol tart a japán gyártó a környezetkímélő fejlesztésekben.
A Mazda hivatalosan is bemutatta a nagy érdeklődéssel várt Mazda CX-7 szabadidőautót. A legújabb fejlesztésű SUV még tavasszal megérkezik a Mazda-kereskedőkhöz.
Megérkezett Európába az exkluzív kivitelű, nagy teljesítményű Mazda6 MPS „kistestvére”, a teljesen új fejlesztésű Mazda3 MPS. A Mazda legújabb csúcsmodellje születésétől fogva atletikus: nem csak roppant gyors, de legalább annyira igényes is.