Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"98275bf3-077f-495e-94e1-7c577d39e8e4","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Ott még nem dolgozott a veterán politikus.","shortLead":"Ott még nem dolgozott a veterán politikus.","id":"20241231_Az-Agrarminiszterium-allamtitkara-lett-Tallai-Andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98275bf3-077f-495e-94e1-7c577d39e8e4.jpg","index":0,"item":"18cac359-16ed-428d-8d3f-4c7ad32849fc","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Az-Agrarminiszterium-allamtitkara-lett-Tallai-Andras","timestamp":"2024. december. 31. 10:43","title":"Az Agrárminisztérium államtitkára lett Tállai András","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"593bafb1-5912-46a2-b670-29678904ffe8","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Legalábbis majd, amikor belülről korszerűsítik a Parlamentet. Korábban az Országházzal szemben lévő egykori Kúria, majd Néprajzi Múzeum szerepelt a tervben, de ezt most megváltoztatták.","shortLead":"Legalábbis majd, amikor belülről korszerűsítik a Parlamentet. Korábban az Országházzal szemben lévő egykori Kúria, majd...","id":"20250101_Az-Agrarminiszterium-epuletebe-koltozhet-az-orszaggyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/593bafb1-5912-46a2-b670-29678904ffe8.jpg","index":0,"item":"a369ecca-d7b8-4c7c-b094-5d4a1cc7e0c1","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_Az-Agrarminiszterium-epuletebe-koltozhet-az-orszaggyules","timestamp":"2025. január. 01. 10:23","title":"Az Agrárminisztérium épületébe költözhet az országgyűlés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6875e49-7da6-4a70-98a5-748932320759","c_author":"HVG","category":"360","description":"Sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a nemzetközi összefoglaló 4. része.","shortLead":"Sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a nemzetközi összefoglaló 4. része.","id":"20241231_hvg-2024-kronikaja-vilag-4-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6875e49-7da6-4a70-98a5-748932320759.jpg","index":0,"item":"2f3031df-f7f5-4276-98c9-86a3adc9aced","keywords":null,"link":"/360/20241231_hvg-2024-kronikaja-vilag-4-resz","timestamp":"2024. december. 31. 12:15","title":"A grúz zűrzavartól az újvidéki katasztrófán és az amszterdami antiszemita támadásokon át Aszad bukásáig – 2024 krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4160770f-9e36-49c4-b65f-3af37f872f89","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A globális autóipar soha nem látott ütemben alakul át. Több gyártónál is sorsdöntő újdonságok érkeznek idén.","shortLead":"A globális autóipar soha nem látott ütemben alakul át. Több gyártónál is sorsdöntő újdonságok érkeznek idén.","id":"20250101_legjobban-vart-uj-autok-2025-magyarorszagi-modellek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4160770f-9e36-49c4-b65f-3af37f872f89.jpg","index":0,"item":"0dedfdf4-c475-4281-9cde-a5a1c15faa88","keywords":null,"link":"/cegauto/20250101_legjobban-vart-uj-autok-2025-magyarorszagi-modellek-ebx","timestamp":"2025. január. 01. 13:00","title":"10 új autó, amit nagyon várunk 2025-ben – magyarországi modellek is főszerepben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96b6b002-d66e-4a25-9680-a483b4fb85ae","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Brava korai példányai idén már 30. születésnapjukat ünneplik, így akár OT rendszámot is kaphatnak.","shortLead":"A Fiat Brava korai példányai idén már 30. születésnapjukat ünneplik, így akár OT rendszámot is kaphatnak.","id":"20250101_hihetetlen-de-iden-mar-oldtimerek-lehet-az-elso-fiat-brava-bravo-stilo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96b6b002-d66e-4a25-9680-a483b4fb85ae.jpg","index":0,"item":"64ca9fa7-ade1-4399-bf66-3fc41df1ce1c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250101_hihetetlen-de-iden-mar-oldtimerek-lehet-az-elso-fiat-brava-bravo-stilo","timestamp":"2025. január. 01. 07:21","title":"Hihetetlen, de idén már oldtimerek lehetnek az első Fiat Bravák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d2f302a-7161-4e3d-9106-f0b82c1955bc","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Aki értékes ajándékot kap, és megtartja, annak pótdíjat kell befizetnie.","shortLead":"Aki értékes ajándékot kap, és megtartja, annak pótdíjat kell befizetnie.","id":"20241231_A-kormany-az-ev-utolso-napjan-sajat-tagjainak-megvesztegethetetlensegerol-is-gondoskodik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d2f302a-7161-4e3d-9106-f0b82c1955bc.jpg","index":0,"item":"bc0766bf-a00b-477d-aa4b-5594846795c0","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_A-kormany-az-ev-utolso-napjan-sajat-tagjainak-megvesztegethetetlensegerol-is-gondoskodik","timestamp":"2024. december. 31. 22:06","title":"A kormány az év utolsó napján saját tagjainak megvesztegethetetlenségéről is gondoskodik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cc61d1f-020b-4879-8afc-01f15bba39e1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Előzzük meg szilveszterkor a tragédiákat – figyelmeztetett a rendőrség, majd felrobbantottak tűzijátékkal egy tesztbábut. ","shortLead":"Előzzük meg szilveszterkor a tragédiákat – figyelmeztetett a rendőrség, majd felrobbantottak tűzijátékkal...","id":"20241230_Szilveszter-petarda-rendorseg-biztonsag-tuzijatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cc61d1f-020b-4879-8afc-01f15bba39e1.jpg","index":0,"item":"c70b2b9a-ed0f-4d89-8bd2-49c2a456a3f9","keywords":null,"link":"/elet/20241230_Szilveszter-petarda-rendorseg-biztonsag-tuzijatek","timestamp":"2024. december. 30. 18:31","title":"Tesztbábun mutatta be a rendőrség, miért veszélyes, ha eltalál egy petárda szilveszterkor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c03b8c4b-5c68-4b0a-8e0f-b43e3337797f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nemcsak nevet, rendszert is vált a Vodafone. A következő három napban kapcsolja át rendszereit a 2025-ben már One néven működő szolgáltató. A technikai átállás ideje alatt az ügyfélkiszolgálás minden ügyfél számára minden csatornán szünetel, egy sor szolgáltatás és funkció elérhetetlen lesz.","shortLead":"Nemcsak nevet, rendszert is vált a Vodafone. A következő három napban kapcsolja át rendszereit a 2025-ben már One néven...","id":"20241231_vodafone-technikai-atallas-leallas-one-valtas-egyenlegfeltoltes-szamlabefizetes-adatkeret-roaming-elofizetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c03b8c4b-5c68-4b0a-8e0f-b43e3337797f.jpg","index":0,"item":"89a19d71-e67d-4826-9e53-58f847e2162b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_vodafone-technikai-atallas-leallas-one-valtas-egyenlegfeltoltes-szamlabefizetes-adatkeret-roaming-elofizetes-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 08:03","title":"Készüljön, ma indul a Vodafone 40 órás országos leállása, mutatjuk, mik nem fognak működni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Azt azért be kell vallani, hogy ha látunk egy hármas Mazdát nem dobban nagyot a szívünk, nem hat az érzelmekre, csupán egy kis hatos utánérzetünk van. A Mazda3 nem külsőségeiben nagyszerű és egyedi. Praktikussága, minősége és használati értéke teszik kiváló autóvá. Hosszú távra tervezték, nem hódol be semmilyen aktuális divatnak, csupán a jó ízlésnek.
Beülve nem lepődünk meg semmin, a Mazdákhoz edzett szem megpihen a letisztult, kör alakú formákon, az ergonomikus és praktikus berendezkedésen, semmi cicoma, semmi luxus nem zavarja egyszerűségét. Sportosságát a fehér számlapú műszerek jelzik. Este természetesen minden vörösben izzik, kevés látványosabb műszerfal van a Mazdáénál. Beüléskor először kék a háttér, ez meg is marad, csak a számok és a műszerek váltanak át vörösbe. Igazi showműsor. A Mazda hatosból is ismerős antracit színű középkonzolról csak a középső fenti tárolórekeszt hiányoltam.
A váltó, és a kézifék karja, akárcsak a kormány a TX felszereltségben bőrborítást kapott. Mind a négy ablakunk elektromos, hatlemezes cédétárhoz Bose hangrendszer dukál, kár, hogy az mp3-lejátszási mód nem fért bele. Automatikus a klíma. Akárcsak a világítás.
A két első ülés között dupla és nagy méretű tároló dobozt találunk, az ajtók oldalzsebei szűkek, de van még elöl két zárható pohártartónk. Mind a négy ajtóban is elhelyezhetünk egy-egy félliteres palackot, így szomjazni biztosan nem fogunk. A kesztyűtartó méretes, a csomagtartó is meglepően nagy és jól kihasználható. Nyílásával van csak gond, túl nagy tárgyakat nem tudunk bepakolni, még akkor sem, ha a hátsó üléspad előredönthető. 12 voltos csatlakozónk nincs sem elöl, sem hátul.
A zoom-zoom és a sportos jelleg csak a külsőségekben van meg, a Mazda3 sokkal inkább komfortosabb, emberre szabottabb. Hátulra is kényelmes a beszállás, jó ott is az üléshelyzet. Kihajtható kartámaszt is rejt a hátsó pad, a harmadik felnőtt kicsit szorongani fog, de ha úgy adódik, öt személlyel is teljesít a Mazda3. Kiszállni a hátsó sorból annál nehezebb, mivel nem nyílik eléggé ki az ajtó.
A biztonsági övek becsatolására nem csak a vezetőt, vagy az anyósülésen utazót figyelmezteti, hanem mind az öt ülésen vannak érzékelői, így mindenkit arra ösztönöz, hogy kösse be magát. A visszapillantó fölötti kis kijelzőn látja a sofőr, hogy ki nem tette ezt meg.
Mindig is tetszett a Mazda könnyű szerkezete, az ajtók lehelet finoman működnek, flottul csukódnak. Biztonságunkról hat légzsák és továbbfejlesztett kipörgésgátló gondoskodik.
[[ Oldaltörés: Nem izompacsirta, de jól megy (Oldaltörés) ]]
Nagyon tetszett a futómű, a pontos, jó fogású kormány, és az egyhatos motorra sem lehetett panaszom. Bár nem egy izompacsirta, de 105 lónak az erejével könnyedén mozgatja ezt a nehéznek nem mondható kasztnit. Nagyobb iramban az autó stabilitása már nem tökéletes, így jobb, ha a kresz által előírt tartományban autózunk, abból baj nem lehet. 100 környékén erősödik a menet-, és a motorzaj.
Gyorsulása nem a legjobb, sokszor voltam úgy, hogy menni kellett volna, ébresztgettem a mocit, amely elég álmosan reagált noszogatásomra. Míg a városban elég neki az ötös, előzéskor és autópályán vissza kell váltogatni, hogy összegyűjtse a manőverhez szükséges nyomatékot. Aki valóban sportolni akar, annak jó hír, hogy tavasszal itthon is elérhető lesz a leggyorsabb Mazda, a 260 lovas Mazda3 MPS. Igaz, nem lesz olcsó.
Nagy gázzal szeret indulni a Mazda, erről le kell szoktatni, mert félő, hogy a fogyasztáson ez a játékosság látszani fog. Napokba telt, amíg finoman, alig a pedálhoz érve barátkoztunk össze. A fogyasztás miatt nem kellett volna aggódnom, a teszt végén kiderült, hogy 350 kilométer megtétele után, 7,7 liter benzin elfogyasztásával beérte száz kilométerenként.
A pici joystick váltó parádésan dolgozik, öröm neki munkát adni, igaz, az áttételeknek köszönhetően városban nem kell túl gyakran izmozni, ötösben szépen elfurikázgattunk. A váltóbotot borító kis kupak azonban megadta magát és könnyedén lejárt. Bár a vastagabb kipufogó vég nem csupán dísz, a hangját hallani nem nagyon lehet. Ezt az élvezetet a mérnökök meghagyták a kétliteres motor kiváltságának.
Cégautónak tökéletesen megfelel, főleg ebben a szedán változatban. Jó motorral, igen jól felszerelve nem kerül többe 4,5 millió forintnál. Flottautóként ideális választás, hisz a Mazdák híresek megbízhatóságukról és elnyűhetetlenségükről. Ráadásul ez már a ráncfelvarrott változat, még ha nem is kiabálnak a változások. Új a lámpák rajzolata, az első és a hátsó lökhárító, új könnyűfém keréktárcsákat kapott az autó, nagyjából ennyit változtattak rajta a japánok. Feladata, hogy olyan sikeres modellje legyen a gyártónak, mint amilyen a 323-as volt egykor.
A Mazda Brit Nemzetközi Autókiállításon tartja az új Mazda MX-5 elektromos működtetésű keménytetővel szerelt változatának, valamint a Mazda BT-50 pickup európai premierjét.
Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.
A Mazda bejelentette, hogy augusztus végén legördült gyártósoráról a Mazda3 (Japánban Axela) egymilliomodik példánya. Ezt az eredményt három évvel és két hónappal a Mazda egyes számú hofui gyáregységében 2003 júniusában beindított gyártás megkezdése után sikerült elérni, ami rekord a cég életében, mivel ilyen rövid periódus alatt még sohasem gyártottak egymillió darabot egyetlen Mazda modellből sem.
A Mazda új hétszemélyes crossover szabadidőautóját április 12-én a New York-i autókiállításon mutatják be a sajtónak és a közönségnek. A CX-7 nagyobbik testvérét kifejezetten az amerikai piacra tervezték. A Mazda standján bemutatkozik még a hármas sorozat legizmosabb tagja, a Mazda3 MPS (Amerikában Mazdaspeed3) is.
A Japánban már megismert, hidrogénnel és benzinnel egyaránt működő hibrid Mazda RX-8 RE sportautó augusztus 22-én Európának is bemutatja, hol tart a japán gyártó a környezetkímélő fejlesztésekben.
A Mazda hivatalosan is bemutatta a nagy érdeklődéssel várt Mazda CX-7 szabadidőautót. A legújabb fejlesztésű SUV még tavasszal megérkezik a Mazda-kereskedőkhöz.
Megérkezett Európába az exkluzív kivitelű, nagy teljesítményű Mazda6 MPS „kistestvére”, a teljesen új fejlesztésű Mazda3 MPS. A Mazda legújabb csúcsmodellje születésétől fogva atletikus: nem csak roppant gyors, de legalább annyira igényes is.
Az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor nem rúg labdába Bese atya mellett.