Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cfd6f03e-8234-4405-b2be-fddaf6fdcc50","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"cegauto","description":"Talán nem véletlenül húsvét előtt jött a figyelmeztetés.","shortLead":"Talán nem véletlenül húsvét előtt jött a figyelmeztetés.","id":"20250417_Tobbmillios-koveteles-es-behajtas-is-lehet-a-vege-ha-valaki-ittasan-okoz-balesetet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfd6f03e-8234-4405-b2be-fddaf6fdcc50.jpg","index":0,"item":"504a14c0-aea7-4b91-809f-e6f1ecd9fa76","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Tobbmillios-koveteles-es-behajtas-is-lehet-a-vege-ha-valaki-ittasan-okoz-balesetet","timestamp":"2025. április. 17. 18:34","title":"Többmilliós követelés és behajtás is lehet a vége, ha valaki ittasan okoz balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dffa4373-7c10-4b35-a111-c777460c0653","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gossip Girl és a Buffy, a vámpírok réme sztárja, Michelle Trachtenberg 39 éves korában halt meg idén februárban; hogy miért, az csak most derült ki.","shortLead":"A Gossip Girl és a Buffy, a vámpírok réme sztárja, Michelle Trachtenberg 39 éves korában halt meg idén februárban...","id":"20250417_Kiderult-mi-okozta-Michelle-Trachtenberg-halalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dffa4373-7c10-4b35-a111-c777460c0653.jpg","index":0,"item":"6ebbcc86-3a76-407d-8fdc-287838128d58","keywords":null,"link":"/elet/20250417_Kiderult-mi-okozta-Michelle-Trachtenberg-halalat","timestamp":"2025. április. 17. 08:23","title":"Kiderült, mi okozta Michelle Trachtenberg halálát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80ff5446-d84d-4082-9430-887e6d44dee5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A kislányt a lakóhelyétől 400 kilométerre találták meg egy 27 éves férfinál.","shortLead":"A kislányt a lakóhelyétől 400 kilométerre találták meg egy 27 éves férfinál.","id":"20250417_emberrablas-10-eves-kislany-roblox-discord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80ff5446-d84d-4082-9430-887e6d44dee5.jpg","index":0,"item":"91269952-4614-4a8b-9fde-139f595d2cb9","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_emberrablas-10-eves-kislany-roblox-discord","timestamp":"2025. április. 17. 14:25","title":"Elrabolt egy férfi egy 10 éves kislányt, akivel a Robloxon ismerkedett meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jelek szerint komolyan mérlegeli egy saját közösségi oldal indítását a ChatGPT fejlesztője, már egy belső prototípus is elkészülhetett belőle.","shortLead":"A jelek szerint komolyan mérlegeli egy saját közösségi oldal indítását a ChatGPT fejlesztője, már egy belső prototípus...","id":"20250416_openai-sajat-kozossegi-oldal-inditasa-fejlesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf616d1-354e-436d-95f9-92030f46c0ee.jpg","index":0,"item":"822ab603-223b-49dd-a21a-35a1931baa09","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_openai-sajat-kozossegi-oldal-inditasa-fejlesztes","timestamp":"2025. április. 16. 12:33","title":"Saját közösségi oldalt indíthat az OpenAI, Elon Musknak is odaszúrna vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a","c_author":"HVG","category":"360","description":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","shortLead":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","id":"20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a.jpg","index":0,"item":"53f34006-2ad0-4fea-b7a0-145b99c14bf2","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","timestamp":"2025. április. 18. 10:45","title":"Könyvkiadót indított az egyik legismertebb magyar haditudósító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed680962-953c-4897-a65f-9ded51305b42","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Álmaikat kergetve, agrármérnökként, de zöldségtermesztéshez zöldfülűen költöztek vidékre, hogy ökogazdálkodásba vágjanak Dezsény Zoltánék. Közel tíz év megfeszített munkája után állt össze kis léptékű, vegyes ökológiai zöldségtermesztéssel foglalkozó kertészetük. A társalapító nem rejti véka alá, hogy vannak buktatók, és hogy a munka összetettségéhez képest szerény a jövedelem, mégsem elégedetlen. „Magával ragadott a szabadság és a teremtést magában hordozó életforma” – mondja. Egy adás (nem csak) azoknak, akik vidéken gazdálkodva kezdenének új életet. ","shortLead":"Álmaikat kergetve, agrármérnökként, de zöldségtermesztéshez zöldfülűen költöztek vidékre, hogy ökogazdálkodásba...","id":"20250416_zcast-podcast-okologiai-gazdalkodas-videki-ujrakezdes-magosvolgy-dezseny-zoltan-kozossegi-mezogazdasag-zoldsegtermesztes-tereny-nograd-cserhat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed680962-953c-4897-a65f-9ded51305b42.jpg","index":0,"item":"c0945567-dfb4-4aa7-a941-89d89060291e","keywords":null,"link":"/zhvg/20250416_zcast-podcast-okologiai-gazdalkodas-videki-ujrakezdes-magosvolgy-dezseny-zoltan-kozossegi-mezogazdasag-zoldsegtermesztes-tereny-nograd-cserhat","timestamp":"2025. április. 16. 17:55","title":"zCast: Újrakezdenél vidéken? Egy sikeres ökogazdaság mutatja meg, hogyan érdemes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06058656-3895-4d7b-81c4-825c1b9773ad","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kép címe: E jelben győzni fogsz. Meg is magyarázta, hogy ez mit jelent.","shortLead":"A kép címe: E jelben győzni fogsz. Meg is magyarázta, hogy ez mit jelent.","id":"20250417_veszabo-noemi-orban-viktor-ajandek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06058656-3895-4d7b-81c4-825c1b9773ad.jpg","index":0,"item":"bd309a20-c9b3-43ee-a1ce-7c6ff766bbae","keywords":null,"link":"/elet/20250417_veszabo-noemi-orban-viktor-ajandek","timestamp":"2025. április. 17. 14:31","title":"A Munkácsy-díjat nyert giccsfestő egy korábbi kötcsei piknikre a saját művét vitte ajándékba Orbánnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2275638-b829-4c2a-a194-b6ea35e58b14","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Európai elvbarátainak nagy része erős kifejezésekkel határolódik el az amerikai elnöktől. Semmi sem kínosabb a szuverenisták számára, mint hogy egy külföldi nagyhatalomtól függenek.","shortLead":"Európai elvbarátainak nagy része erős kifejezésekkel határolódik el az amerikai elnöktől. Semmi sem kínosabb...","id":"20250416_hvg-trump-eu-szuverenistak-orban-le-pen-meloni-weidel-salvini-wilders","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2275638-b829-4c2a-a194-b6ea35e58b14.jpg","index":0,"item":"d3f0829d-88ad-4759-8e25-efdd91cab66a","keywords":null,"link":"/360/20250416_hvg-trump-eu-szuverenistak-orban-le-pen-meloni-weidel-salvini-wilders","timestamp":"2025. április. 16. 15:30","title":"Nagyot koppant a Trumpot megváltóként váró európai szélsőjobb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
A vaskos kormány nagyon jó fogású, pontosan és gyorsan reagál a vezető akaratára, szinte előre tudja, mit kell tenni. A műszerfal, a középkonzol a skandináv egyszerűség és praktikusság csúcsa. A korábbi Volvók túlzsúfolt műszerfala után az új belső tér a protestantizmus szerénységének és fennköltségének iskolapéldája. Egy cédé-nyílás, négy tekerő és egy távirányítóhoz hasonlító kezelőpanel. Ezekkel mindent bekapcsolhatunk, állíthatunk. Az ülések koloniális bőrfotelek kényelmével vetekednek, panaszunk az ergonómiára sem lehet. A kapcsolók közelsége természetes. Intelligens és ízléses a beltér. A skandináv dizájnak és a skandináv stílusnak maradéktalanul megfelelő az enteriőr. A fedélzeti számítógép adatai magyarul jelennek meg a sötétben éjszakai üzemmódra váltó kijelzőn. A kormány multifunkciós, az audiorendszer és a sebességtartó automatika vezérelhető rajta.
A Volvo V50 tervezői úgy gondolták, hogy mivel kombi az autó, ezért tárolórekeszből nem sokat raktak az autóba. A nagy kesztyűtartó mellett van egy kinyitható könyöktámaszunk, és némi helyünk a vékony lebegő középkonzol mögött. Egy pénztárca, vagy egy kisebb fényképezőgép odafér. A többi cuccnak ott a 417 literes csomagtér és a sok apróságot befogadó hátsó ülések mögötti nyitható, hosszanti tárolórekesz. Érdekes, hogy nincs elöl pohár-, vagy palacktartónk. Ami annak látszik, az biztonságosan nem tartja meg a félliteres palackokat. Hátul jobb a helyzet, a középső kartámaszban minden van.
A 180 lovas D5 turbódízellel szerelt kombi nagyon izgalmas autó, ha kell fogcsikorgatva, az aszfaltot maga alá gyűrve, de úgy megindul, ahogy azt egyébként egy Volvótól el is várjuk. A motor együtt a Geartronic váltóval főnyeremény, ha én Volvót vennék, mindegy, hogy milyen típusút, ezzel a motorral kérném. Ezt azután mondom, hogy az S60 kétliteres turbója is lenyűgözött. De a 110 newtonméterrel több nyomaték, a 3 tizeddel jobb gyorsulás és a 2-3 literrel kevesebb átlagfogyasztás meggyőzőbb. A V50-es ráadásul nem kapható a kétliteres turbóval, így kombiban egyértelműen a D50 a legtökéletesebb választás, igaz egyben a legdrágább is.
A kilométerórát 260-ig skálázták, az autó végsebessége ennél jóval kevesebb: 225 kilométer óránként. Nem próbáltam ki, de hihetünk a svédeknek. Bár nagyon erős a kísértés, a V50-es kényelme és felépítése nem készteti az embert a száguldásra. Alig mentem vele 120-at, egyszerűen nem a cikázás a lényege, még akkor sem, ha a szekvenciális kapcsolgatásokkal könnyedén meg lehet vadítani. Kiegyensúlyozott, nyugodt autó, nem kell vele sietni, jó benne lenni. De ha ráfekszünk a gázra, akkor jutalmul élvezhetjük a mélyre hangolt kipufogók hangját. Vérpezsdítő muzsika. De ami egyik oldalt öröm, az a másikon bánat is.
A motorra csak egy panaszunk lehet: a hangja. Aki nem szereti a dízel traktorhangját, az ezt az autót utálni fogja. Főként hidegen nagyon erős a motorzaj, de nagy sebességnél is hallhatjuk, hogy öngyulladós fickó van alattunk. Futóműve kitűnő, komfortos, a macskakövek sem hozzák ki a sodrából. A komolyabb kátyúk azonban megijesztik, és ilyenkor rendesen felüt. A váltó nagyon finoman dolgozik, semmit nem érzünk abból, ahogyan sebességet vált az automatika. Téli üzemmóddal is ellátták, ilyenkor még inkább figyel arra, nehogy a kerekek megcsússzanak a nyomaték megváltozása miatt.
Az autót körbe műanyag borítással látták el, kőfelverődések ellen és parkolóban ajtót rácsapó társaink ellen egy minimális védelemmel így fel vagyunk szerelkezve, de mindenre a Volvónál sem gondolhatnak. Tesztautóm motorháztetején diónyi bemélyedés tátongott, egy bevásárlóközpont parkolójának nem kért szuvenírjeként.
A csomagtartó nyílás alja is műanyag, így bepakoláskor nem sértjük fel a fényezést. Az ajtók könnyedek, a csomagtér-ajtó egyenesen pilla könnyű, gondot okozott, hogyan hajtsam le úgy, hogy ne forduljanak hátra a járókelők a robajra. Alig kell hozzáérni, megérinteni, elég, ha hívogatjuk.
Tesztautóm igen jól felszerelt példány volt, a Summum felszereltségre még legalább 0,5 millió forintot rátettek a Volvónál, így az ülésfűtés, a bi-xenon fényszórók ugyanúgy természetesek, mint a kétzónás klíma, a csomagtér-roló, a kísérőfény, a 16 hüvelykes könnyűfém kerekek.
Alapban kapjuk viszont a hatalmas rakteret, amely az ülések síkba döntésével, az anyós ülés ledöntésével akár háromméteresre is növelhető. Nagyon rendben van a kocsi, igaz ennek megfelelően az ára is az, tesztautóm 10,5 milliót ért, Summum felszereltséggel, ezzel a motorral 9,89 milliót kérnek ezért az autóért. Vezetői autónak ezzel együtt tökéletes a V50. Gazdája mindig büszke lesz rá. Olyan vezetőknek ajánlott, akiknek nem érzik cikinek a praktikusságot, a családszeretett és a sportos haladást.
Főként városi használatban a 180 lovas gépünk 8,4 liter gázolajjal beérte 100 kilométerenként. Ez az érték egy ilyen autónál elfogadhatónak, mondható, ha a városi gyári adatot nézzük (9,7 liter) akkor kifejezetten jó, ha pedig az átlagot (7 liter), akkor rossz.
A sofőr és az utasok biztonságára intelligens vezető-információs rendszer (a kormánymozdulatokat figyelve visszatartja például a bejövő hívást, ha éppen nem tudnánk fogadni), és dinamikus menetstabilizáló ügyel, a szabadalmaztatott különleges orrész elnyeli az ütközési energiákat. Úgy tervezték, hogy motor nélkül törték össze a tesztautót, és csak ezután, a megmaradt helyre préselték be az erőforrást, így az esetlegesen bekövetkező balesetben jóval nagyobb az elöl ülők túlélési esélye. A műszerfal alatt megerősített kereszttartó védi az utasok térdét és lábát.
Mind az öt biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet a rendszer, az alapfelszereltség része a hat légzsák, az oldalütközés-védelmi rendszer, és az ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelem. A biztonsági övek nagyon könnyen bekapcsolhatók, kisgyerekek is egyedül köthetik be magukat.
A svéd Volvo beindítja Kínában az S40 alsó-középkategóriás személyautók gyártását. A Ford-konszernhez tartozó márka képviselő Pekingben bejelentették, hogy a versenyképesség érdekében a kínai S40-esek teljes gyártási folyamata helyben folyik majd
Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.
Az új S80 megalkotásakor a magasfokú komfortra, a kellemes vezethetőségre és a világszínvonalú biztonságra összpontosítottak. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új S80 sorozat ütőkártyája.
A Challenge Bibendum 2006 innovációs autóipari kiállításon bemutatták azt a Volvo V70-est, amely ötféle hajtóanyaggal képes haladni. A benzin mellett szereti a hitánt, a biometánt, a földgázt és az E85 bioetanolt.