szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új Mercedes-Benz Conecto alacsonypadlós városi autóbusszal az EvoBus GmbH a kelet-európai piacok új szegmensét célozza meg. Az új autóbusz következetes továbbfejlesztése a korábbiakban a közép- és kelet-európai piacokon, valamint Törökországban kínált félalacsony padlós Conecto C változatnak, amellyel közös megnevezést is visel.

A Conecto korábbi verziója
© daimlerchrysler
Az új Mercedes-Benz Conecto 2007 közepére tervezett piaci bevezetését követően leváltja az eddigi Conecto C félalacsonypadlós változatot, helyébe egy újfajta, alacsonypadlós kivitelű városi busz lép. Ezzel a 12 méteres hosszúságú autóbusz az utasok kényelme és a menetkomfort vonatkozásában magasabb színvonalat nyújt. További előnye, hogy az üzemeltető szempontjait is figyelembe véve a robusztus és gazdaságos járművet alacsony karbantartási és javítási költségigény, továbbá a magas gyártási színvonal révén nagy értékállóság jellemzi. A kialakítási koncepcióra jellemző a különösen kiváló ár-értékarány, a 94 (Euro 4) személy szállítására alkalmas busz már szériakialakításban is igen gazdag felszereltséggel rendelkezik. A Mercedes-Benz Conecto a Mercedes-Benz Türk A.S. DaimlerChrysler-leányvállalat Hoşdere városban található autóbusz-üzemének korszerű gyártócsarnokaiban készül a világszerte érvényes DaimlerChrysler minőségi standardnak megfelelően KTL (katodikus merítő fényezés) technológiával. A Conecto-sorozat szólóbusza 2007 végére kiegészül egy 18 méteres csuklósbusz-változattal is.

A következetesen megvalósított alacsonypadlós technikának köszönhetően az új háromajtós Mercedes-Benz Conecto igen utasbarát jellemzőkkel rendelkezik. A beszállást a kívánságra rendelhető kneeling-berendezés (az ajtóoldalon történő padlószint billentés) beszerelésével a megálló szintjéhez lehet igazítani és ezáltal lényegesen megkönnyíteni. A beszállási magasság az első ajtónál 320 milliméter, a középső és hátsó ajtóknál pedig 340 milliméter. A kneeling-funkciónak köszönhetően a beszállási magasság mintegy 70 milliméterrel tovább csökkenthető. Ez különösen a járásukban korlátozott, tolókocsis, vagy idősebb utasok, valamint a babakocsival utazók ki-beszállását könnyíti meg.

Az alacsonypadlós koncepció a három igen széles kialakítású, 1250 milliméteres nyílású ajtóval kombinálva gyors utascserét tesz lehetővé. Ez különösen a frekventált, nagyforgalmú városi vonalakon előnyös. Az ülések kialakítása modern, kényelmes és igen jól megközelíthető. A nagy ablakfelületek, a zöldes színezésű oldalablakok a vezetőnek optimális kilátást, az utasoknak pedig tágas, kellemes, jól átlátható utasteret kínálnak. Korszerű útvonal- és utasinformációs tájékoztató rendszer, továbbá világos, barátságos beltér jellemzik az új Conecto modern és harmóniát sugárzó megjelenési képét. Az üléseket és a kapaszkodókat sínrendszer segítségével rögzítik. Így a ki-, beépítés és esetleges átalakítás felépítmény-változtatás nélkül lehetséges.

Erős motor, ideális méretek (Oldaltörés)



A funkcionális buszvezető-munkatér ergonomikus és biztonságos kezelést tesz lehetővé. Az egyénileg szabályozható fűtés-szellőzésrendszerrel rendelkező vezetőteret az utastértől ajtó választja el. A kormányoszlop pneumatikusan állítható. A legfontosabb működtető-kezelőszervek optimális elérhetőségben helyezkednek el, a centrális elrendezésű műszerek egy pillantásra ellátják a vezetőt a szükséges információkkal. A vezetőülés fölötti üregek beépítési lehetőséget kínálnak például rádió, kihangosító berendezés, vagy az utastájékoztató rendszer kezelőszervei számára.

11,95 méter hosszával, 2,55 méter járműszélességével és 3,06 méter magasságával az új Mercedes-Benz Conecto ideális méretekkel rendelkezik a városi forgalomra, amelyben a fordulóképesség és a maximális utasszállítási kapacitás a legfőbb szempont. Az utastér az Euro 4-kivitelű változatban 26 ülő- és 68 állóhelyével összesen 94 utas számára kínál helyet, az Euro 3-kivitelben pedig még 3 utassal több utazhat. A Conecto fordulási köre 21,54 m.

Az Európai Unióra már mindenhol érvényes Euro 4 kibocsátási normák hatálya alá eső országok buszüzemeltetői számára kapható a Mercedes-Benz Conecto környezetbarát Blue-Tech-dízeltechnológiás Euro 4 motor-konfigurációval is. Az OM 906 LA hathengeres turbódízel soros motor Euro 4 kivitelű változatban 210 kW (286 LE) teljesítményű, 2200 ford/perc nyomatéknál és korábban már kellőképpen bizonyított, például a Mercedes-Benz Citaro városi autóbuszban. A szériakialakítás részét képezi az ABS blokkolásgátló, valamint az ASR kipörgésgátló, továbbá az EBS elektronikus fékrendszer. Az automata váltóba integrált retarder az üzemi fékkel közös vezérlés révén finom, rángatásmentes fékezést tesz lehetővé. Ezen túlmenően lényegesen csökken a fékút, és a fékkopás minimumra csökken.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Itthon is bestseller a Mercedes-Benz C-osztály

A C-osztály modellváltás előtti évében is a Mercedes-Benz programjának legtöbbet értékesített modellje: hat éve alatt világszerte több mint kétmillió járművet szállítottak ki ügyfelek részére. Ezzel az eredménnyel az aktuális modellcsalád – amely limuzinból, T-modellből és sportkupéból áll - a vállalat történetének legtöbbet értékesített C-osztálya.

MTI/hvg.hu Autó

Cseh és lengyel buszok helyett győrit vettek a Volán-társaságok

A győri Kravtex Kft. 141 Credo típusú elővárosi autóbuszt ad át 18 Volán-vállalatnak november végéig - mondta Krankovics István ügyvezető igazgató. Az üzlet annak nyomán jött létre, hogy a győri cég megnyerte az ÁPV Rt. tulajdonában lévő Autóbusz Invest Kft. pályázatát. Az autóbusz alapkivitel beszerzését a Volán vállalatok jegyzett tőkéjének 9 milliárd forinttal történő emelésével finanszírozza a főtulajdonos ÁPV Rt.

hvg.hu Autó

Üzemanyagcellás Toyota buszok közlekednek Nagoya repterén

A március közepén bevezetett járműveket ezentúl szélesebb körben, a nagoyai Centrair reptér vonzáskörzetében és a reptéren beül is alkalmazzák. Az üzemanyagcellás FCHV-buszokat a Toyota és a Hino együttműködésben gyártja.

hvg.hu Autó

Intelligens biztonságot kínál az új Mercedes

Négyévi gyártás után, közel egymillió eladott járművet követően mutatták be a Mercedes-Benz E-osztály új generációját, amelynek a látszat ellenére mintegy 2000 alkatrésze módosult.

automenedzser.hu Autó

VW Touran teszt: varázslatos turnébusz

Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.

hvg.hu Autó

Orosz buszok Rába futóművel

Két újabb szállítási szerződést írt alá orosz partnereivel a Rába Futómű Kft., melyek révén megerősíti pozícióját az orosz midibusz- és városi autóbusz futómű szegmensekben.

hvg.hu Autó

Intelligens világítás a Mercedestől

A Mercedes-Benz bemutatta intelligens világítási rendszerét, amellyel az adaptív fényszórók új generációja indul el szériagyártásban. Ez a világítás alkalmazkodik mindenféle menet- és időjárási körülményhez. Az országút- vagy autópálya világítás által 50 méterrel növekszik a vezető látótávolsága. Része a kanyarmegvilágítás és az oldalra kikanyarodó világítás, valamint az úttest szélét jobban láthatóvá tevő kibővített ködvilágítás.

hvg.hu Autó

Citaro lett az év busza

A 2007-es év busza címet mostantól a Mercedes-Benz Citaro LE Ü Low Entry távolsági autóbusz mondhatja magáénak. A 15 európai ország autóbusz szakújságíróiból álló nemzetközi zsűri hosszas vizsgálódás és tesztutak megtétele után az európai autóbuszok számára legelőkelőbb elismerést adományozta ennek a járműnek.

hvg.hu Autó

Bővül a Mercedes-Benz értékesítési és szervizhálózata

Bővül a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. által forgalmazott Mercedes-Benz transzporterek értékesítési- és szervizhálózata: június 1-jétől új értékesítési- és szervizpontok szolgálják ki a csillagos márka ügyfeleit.