Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b5ef0f1d-785a-452e-89d0-bbaed909cd61","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Meglehetősen furcsa Mészáros Lőrinc exvejének kartellügye. Amely egyébként Mészáros Ágnes kartellügye is, 2022-ben, a válás előtt még érdekelt volt férje cégében. A szóban forgó közbeszerzést Mészáros Lőrinc érdekeltsége nyerte, a kartellező exvő ajánlata a bírálatig sem jutott. A legfurcsább, hogy az amúgy közbeszerzésbajnok Homlok Zsolt miért pont a válás környékén “buktatta le magát”. Gyanítható, hogy a jogállam kicsavarásával kiosztott NER-büntetésről van szó.","shortLead":"Meglehetősen furcsa Mészáros Lőrinc exvejének kartellügye. Amely egyébként Mészáros Ágnes kartellügye is, 2022-ben...","id":"20250102_homlok-zsolt-rigo-csaba-meszaros-agnes-gvh-kartell-kozbeszerzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5ef0f1d-785a-452e-89d0-bbaed909cd61.jpg","index":0,"item":"cfb3383a-63ac-4200-8721-9d1898222f97","keywords":null,"link":"/360/20250102_homlok-zsolt-rigo-csaba-meszaros-agnes-gvh-kartell-kozbeszerzes","timestamp":"2025. január. 02. 17:30","title":"A lebukás idején Mészáros Lőrinc lánya is érdekelt volt exférje \"brutális\" kartellezésért megbírságolt cégében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A rendőrség a lakosság segítségét kéri. ","shortLead":"A rendőrség a lakosság segítségét kéri. ","id":"20250102_37-es-ut-balesetveszely-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"2f40904b-b24b-487d-993c-d21c683d3b63","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_37-es-ut-balesetveszely-rendorseg","timestamp":"2025. január. 02. 18:55","title":"Életveszélyes trükkökkel próbálja megállítani a sofőröket egy férfi a 37-es főúton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa2be71c-6c9c-4b0b-b9c1-c958921deb0d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Négy év pereskedés után sikerült elérni, hogy bocsánatot kérjen az önkormányzat a férfitől. ","shortLead":"Négy év pereskedés után sikerült elérni, hogy bocsánatot kérjen az önkormányzat a férfitől. ","id":"20250102_Jegyzo-per-onkormanyzat-gyamsag-elmebeteg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa2be71c-6c9c-4b0b-b9c1-c958921deb0d.jpg","index":0,"item":"de6be8ee-8f56-44dc-a39e-7b06b82d7333","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Jegyzo-per-onkormanyzat-gyamsag-elmebeteg","timestamp":"2025. január. 02. 14:55","title":"Elmebeteggé akart nyilváníttatni egy ramocsaházi férfit a jegyző, amiért kérdéseket tett fel a falu helyzetéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"046c91d1-d6cd-41e6-a200-0db81c1ee50d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az újévi beszédében jelentette be az ország elnöke, hogy a franciák elhagyják a legfontosabb támaszpontjukat.","shortLead":"Az újévi beszédében jelentette be az ország elnöke, hogy a franciák elhagyják a legfontosabb támaszpontjukat.","id":"20250103_franciaorszag-afrika-elefantcsontpart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/046c91d1-d6cd-41e6-a200-0db81c1ee50d.jpg","index":0,"item":"a6cc3e0b-82dc-4bf3-a74e-a7ee87132ee7","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_franciaorszag-afrika-elefantcsontpart","timestamp":"2025. január. 03. 11:35","title":"Tovább olvad a francia befolyás Afrikában, Elefántcsontpartról is menniük kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1683a2b-4ee2-4cd2-884b-78fc43821437","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sejtekbe is behatolnak a mikroműanyagok, melyekből elképesztő mennyiségű oldódik ki a filteres teák fogyasztásával – mutat rá egy új vizsgálat.","shortLead":"A sejtekbe is behatolnak a mikroműanyagok, melyekből elképesztő mennyiségű oldódik ki a filteres teák fogyasztásával –...","id":"20250103_mikromuanyag-szennyezes-teafilterek-kioldodas-sejtek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1683a2b-4ee2-4cd2-884b-78fc43821437.jpg","index":0,"item":"55465d73-6886-41e3-a2eb-91bf28f5a0e1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_mikromuanyag-szennyezes-teafilterek-kioldodas-sejtek","timestamp":"2025. január. 03. 20:03","title":"1,2 milliárd mikroműanyag-részecske lehet a teája minden milliliterjében – döbbenetes eredményekre jutott egy friss kutatás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c282ab5c-4ebf-4db8-b928-2a31c2fb7ce8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A nemzet rozmárja már ódzkodik a jeges víztől, de még elbúcsúzna Budapesten is a Dunától.","shortLead":"A nemzet rozmárja már ódzkodik a jeges víztől, de még elbúcsúzna Budapesten is a Dunától.","id":"20250104_schirilla-gyorgy-uszas-iras-borton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c282ab5c-4ebf-4db8-b928-2a31c2fb7ce8.jpg","index":0,"item":"ab4133ab-496b-458c-b57a-9db8c8af2a37","keywords":null,"link":"/elet/20250104_schirilla-gyorgy-uszas-iras-borton","timestamp":"2025. január. 04. 09:18","title":"Schirilla György elárulta: Baracskán ült, mert feltört egy sírt és ellopott egy motort","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f202576-afd0-4df0-b613-36e16d0ba93d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Veres püspök január elsején együttérzését fejezte ki az egyházi tisztségviselők áldozatai felé, majd arról írt, hogy összehangolt támadás zajlik a katolikus egyház ellen.","shortLead":"Veres püspök január elsején együttérzését fejezte ki az egyházi tisztségviselők áldozatai felé, majd arról írt...","id":"20250103_gyurcsany-ferenc-veres-andras-jezus-templom-egyhazi-bantalmazas-zaklatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f202576-afd0-4df0-b613-36e16d0ba93d.jpg","index":0,"item":"4e566ec2-7e2c-4aa2-bc43-57d8c207691a","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_gyurcsany-ferenc-veres-andras-jezus-templom-egyhazi-bantalmazas-zaklatas","timestamp":"2025. január. 03. 10:41","title":"Gyurcsány szerint Veres András püspököt Jézus kikergetné a templomból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fce4c913-3069-443a-81ce-87cabe07f9fb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apple csavarna egyet az iPhone SE nevén, ami valószínűleg 2025 tavaszán érkezik majd meg. Hogy mennyiért, arról egy koreai oldal írt részleteket.","shortLead":"Az Apple csavarna egyet az iPhone SE nevén, ami valószínűleg 2025 tavaszán érkezik majd meg. Hogy mennyiért, arról...","id":"20250102_apple-iphone-se-4-neve-iphone-16e-mennyibe-kerul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fce4c913-3069-443a-81ce-87cabe07f9fb.jpg","index":0,"item":"ed147bdf-d066-4226-af5c-536dd4d07a4a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_apple-iphone-se-4-neve-iphone-16e-mennyibe-kerul","timestamp":"2025. január. 02. 12:03","title":"Meglepő névvel jöhet ki a legolcsóbb iPhone, és már azt is sejteni, mennyibe fog kerülni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Míg a japán gyártók csak beszélnek arról, hogy az európai ízlés diktálja autóik formatervét, addig a koreai gyártók ezt meg is valósítják. A SantaFe a Hyundai büszkesége, a legeurópaibb és legszebb ázsiai terepjáró.
A koreai gyártók, jelen esetben a Hyundai, jól eltalálták azt az európai ízlésvilágot, amelynek segítségével sok autót tudnak eladni. Az autó vonalainak megrajzolásakor európai, amerikai és ázsiai formai megoldásokat is elcsentek, így az autó megállja a helyét minden piacon. Különleges formavilága egy új Hyundai arcot vetít előre. Ha a Hyundai ezt fogja követni, akkor sikerekre számíthat. A SantaFe egy új dimenzió bemutatkozását közvetíti, a koreai márka célkeresztbe vette az európai és észak-amerikai vásárlókat. Sikertörténet a márka történetében, eladásai ugrásszerűen nőnek, még a magyar piacon is. Akinek még vannak emlékei a régi SantaFéről igen meglepődik, ha meglátja milyen utakra tévedt az új.
Az autó orrán feltűnik az a korábban az Audi Q7-ben megismert elnyúló fényforrás, amely az első lámpák alatt húzódik végig. Az Audiban led-lámpák világítanak, a Hyundaiban pedig egy matt fénycsík. Annyira karakteres arcot ad az autónak, mint például a BMW nagyon eltalált fénygyűrűi.
Jó minőségű bőr, minőségi műanyag, fémes borítás fogad a beltérben, a műszerek megvilágítása kék, a funkcionalitás, az ergonómia és a gazdag felszereltség tengerében már nem is zavar a rikítóan bordó fabetét. Kár, hogy nem ment még ki Koreában a divatból. A SantaFé belseje ízléses, modern. Kényelmes jó tapintású minden. Éjszakai fényben is nagyon tetszetős, a műszerórák elegánsak, jól leolvashatók, informatívak. A kormány két irányba állítható, multifunkciós, városban is jól uralható vele a hatalmas autó.
A hifi mp3-at is játszik, dupla digitális klímánk van, kapcsolható a központi differenciálzár, kiiktatható az ESP, szekvenciálisan is kapcsolható az ötfokozatú automatikus váltó. Mindehhez 2,2 literes nyomatékos dízelmotor tartozik, hét személyes utastérrel – mi kellhet még? A középső tükör elektrokróm, iránytűvel a terepezéshez, a két szélső visszapillantó hatalmas, jól lehet látni benne az autó körvonalait. Nagy az autó, de ez nem megy a külalak kárára. Nagyon szép a SantaFe, sokkal európaibb, sokkal elegánsabb, sokkal finomabb, mint bármelyik távol-keleti összkerekes.
A tetőablak elektromosan nyitható, az első ülések elektromos mozgatásúak, fűthetők. Kényelmesek, oldaltartásuk minimális. A hátsó sorokra is gondoltak a Hyundainál, nem csupán palacktartóval látták el mind a két hátsó sort, hanem külön fűtésszabályzóval a műszerfalról a hátsó sorok fűtését, hűtését is megoldották. Így a klíma kettő plusz egyzónás. A hátsó sor háttámlája pihentető pozícióba is dönthető, de ha csomagot akarunk szállítani, akkor előrehajtásával hatalmas rakteret kaphatunk. A leghátsó sor ülései többek, mint kényszerülések, két felnőtt, igaz féloldalasan, vagy széttett lábakkal ülve, hosszabb úton is elfér. A be- és kiszállás az utolsó sorban inkább gyerekeknek való feladat, nekik kifejezetten kényelmes a legtávolabbi üléseken helyet foglalniuk. A felnőtteket a lábtér szűkössége zavarhatja, a fej- és a válltér elégséges. A leghátsó sorban is függönylégzsák ügyel az utasok testi épségére.
A két vezetőülés közötti multifunkciós tároló doboz alsó méretes rekesze hűthető. Tároló rekesz, pohártartó mindenütt van, az ajtókban, a középkonzol tetején, a váltó előtt, a váltó mögött, az első ülések között, a hátsó könyöktámaszban. A hátsó ablakok sötétítettek, ezzel kompenzálja a Hyundai, hogy az autóhoz, legalábbis a hétszemélyes változathoz nem jár kihúzható csomagtér takaró fólia. Rögzítő hálót viszont kapunk az autóhoz, a kialakított rögzítési pontokkal együtt.
Futóműve kiegyenlíti az úthibákat, mozgása hajós, kissé imbolygós, a hátsó sorokban enyhén dobál, ennek ellenére a vezetőülésben a menetkomfort hibátlan. Tesztautóm 18 hüvelykes kerekeken szaladt, terepen is bírta a gyűrődést, igaz a veszélyesebb szakaszokat kihagytam, már csak tiszteletből is. A SantaFe alapvetően egy nagy szabadidőautó, terepjárásra csak korlátozottan alkalmas: mezőn, földúton, sárban, hóban, domboldalon, 50 centis vízmosásokon elboldogul, de sziklás, komolyabb terepszögeket igénylő akadályokon elakad.
A nagy kerekeknek is köszönhetően magas az autó, mélygarázsokban folyton lehajtottam fejem, nehogy beverjem a mennyezetbe. Méreteiben, szolgáltatásaiban és tulajdonságaiban összevethető a nagy német terepjárókkal, szabadidőautókkal. Az egyik német lap legutóbb holtversenyben a Touareggel hozta ki győztesnek a SantaFét, igaz a jóval olcsóbb ár erős érv a koreai mellett.
A tempomat kicsit lemarad az akaratunktól. A sebesség fokozására és csökkentésére a kormányról vezérelhető gombok segítségével nyílik lehetőség, a gombok lenyomását azonban egy-két másodperces késéssel reagálja le a motorvezérlő elektronika. Apróság, hozzá lehet szokni.
Kényelmes tempóban király a SantaFe, de ha menekülésre vagy kiugrásra van szükség, ha odalépünk neki, a 2,2 CRDi hangos bőgéssel és izgalmas gyorsulással szégyeníti meg a közönséget. A sebességre sem lehet panaszunk, megy, mint a golyó. Az autópályás haladásnál a tempót visszaveti a kormány kis holtjátéka, erősen kell markolni a volánt, be kell célozni a sávot. A kormány túl lágy ekkora autóhoz. 160 volt a legnagyobb sebesség, amivel haladtam.
Fogyasztása meglepően jól alakult: a SantaFe, a közel hatszáz kilométeres tesztút során megelégedett 9,1 liter gázolajjal száz kilométerenként vegyes használatban.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.
A dél-koreai gyártó a prémium terepjárók kategóriájában is meg kívánja szorongatni a nagy német és japán gyártókat. A Hyundai Veracruz a BMW X5 és a Lexus RX350 ellenében küzd a vásárlók kegyeiért.
Az edmunds.com amerikai autós portál a 2007-es Kia Rio-t és testvérét a Hyundai Accentet nevezte meg a „A szerkesztők ajánlata” díj nyerteseként a 15 ezer dollár alatti szedán kategóriában. A Kia Rio5 15 ezer dollár alatti kombi kategória győztese lett.