Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fd2b7583-103b-43ec-9fef-059afb1f02cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Megérkezett a mesterségesintelligencia-alapú új funkció a Windows 11 Jegyzettömbjébe, ami bármilyen szöveget képes átfogalmazni. Már amennyiben előfizet a cég egyik csomagjára.","shortLead":"Megérkezett a mesterségesintelligencia-alapú új funkció a Windows 11 Jegyzettömbjébe, ami bármilyen szöveget képes...","id":"20250305_microsoft-windows-11-jegyzettomb-rewrite-mesterseges-intelligencia-megjelenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd2b7583-103b-43ec-9fef-059afb1f02cf.jpg","index":0,"item":"8fa75910-fb28-44b2-9617-7e397bdb615e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_microsoft-windows-11-jegyzettomb-rewrite-mesterseges-intelligencia-megjelenes","timestamp":"2025. március. 05. 13:03","title":"Jön a ChatGPT a windowsos Jegyzettömbbe, de csak akkor, ha fizet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Úgy tudni, egy szélesebb körű megállapodás is szóba került az összes túsz szabadon bocsátásáról.","shortLead":"Úgy tudni, egy szélesebb körű megállapodás is szóba került az összes túsz szabadon bocsátásáról.","id":"20250305_usa-hamasz-tuszok-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5.jpg","index":0,"item":"a4e8dcdb-f498-4b8c-8d93-690c76d3c7d0","keywords":null,"link":"/vilag/20250305_usa-hamasz-tuszok-targyalas","timestamp":"2025. március. 05. 18:59","title":"Reuters: Titokban tárgyal a Trump-kormányzat a Hamásszal amerikai túszok elengedéséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39742d1c-2acd-4968-9a18-750df41be53f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Tőkeemelést hajtottak végre a Dorothea Hotelt üzemeltető cégben. Több mint egymilliárd forint a kisebbségi tulajdonostól jött, amely mögött egy Tiborcz Istvánhoz köthető magántőkealap áll, amibe az állam is beszállt 50 milliárd forint „kríziskezelési” pénzzel.","shortLead":"Tőkeemelést hajtottak végre a Dorothea Hotelt üzemeltető cégben. Több mint egymilliárd forint a kisebbségi...","id":"20250305_Rejtelyes-forrasbol-15-milliard-forintot-pumpaltak-Tiborcz-Istvan-luxusszallodajaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39742d1c-2acd-4968-9a18-750df41be53f.jpg","index":0,"item":"9b53ec0f-7624-4ea7-bb40-64d470476698","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_Rejtelyes-forrasbol-15-milliard-forintot-pumpaltak-Tiborcz-Istvan-luxusszallodajaba","timestamp":"2025. március. 05. 09:38","title":"Rejtélyes forrásból 1,5 milliárd forintot pumpáltak Tiborcz István luxusszállodájába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5018d2cd-f83f-40a4-af0e-cde8bf2ddf40","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Van rá tudományos magyarázat.","shortLead":"Van rá tudományos magyarázat.","id":"20250306_Miert-idegesit-minket-ha-visszahalljuk-a-sajat-hangunkat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5018d2cd-f83f-40a4-af0e-cde8bf2ddf40.jpg","index":0,"item":"5f03de74-742a-4f1b-9ede-f66028374e76","keywords":null,"link":"/elet/20250306_Miert-idegesit-minket-ha-visszahalljuk-a-sajat-hangunkat","timestamp":"2025. március. 06. 07:01","title":"Miért idegesít minket, ha visszahalljuk a saját hangunkat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99009184-0356-4a39-b8e0-d76a11e1186a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kamatok csökkenése már látszik a bankok 2024-es eredményein, a különadó is sokat elvitt tőlük, de az inflációkövető díjemeléseken nagyot kaszáltak.","shortLead":"A kamatok csökkenése már látszik a bankok 2024-es eredményein, a különadó is sokat elvitt tőlük, de az inflációkövető...","id":"20250305_bankok-nyereseg-rekord-ado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99009184-0356-4a39-b8e0-d76a11e1186a.jpg","index":0,"item":"65d45aab-48fe-444b-bf3c-dfeed34850d8","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_bankok-nyereseg-rekord-ado","timestamp":"2025. március. 05. 13:08","title":"Soha nem látott nyereséget hoztak össze a magyar bankok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ef5c1d4-580e-4011-96aa-57231b72872b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A vádak nemcsak a rapper karrierjében és vállalkozásaiban tettek kárt, de Jay-Z állítása szerint érzelmi traumát okoztak feleségének, Beyoncénak is.","shortLead":"A vádak nemcsak a rapper karrierjében és vállalkozásaiban tettek kárt, de Jay-Z állítása szerint érzelmi traumát...","id":"20250305_Jay-Z-beperelte-a-not-aki-azzal-vadolta-hogy-13-eves-koraban-megeroszakolta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ef5c1d4-580e-4011-96aa-57231b72872b.jpg","index":0,"item":"d8fc08c3-15bd-4c85-afef-1c9c3c975a11","keywords":null,"link":"/elet/20250305_Jay-Z-beperelte-a-not-aki-azzal-vadolta-hogy-13-eves-koraban-megeroszakolta","timestamp":"2025. március. 05. 14:05","title":"Jay-Z beperelte a nőt, aki azzal vádolta, hogy 13 éves korában megerőszakolta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25687fc3-669b-4e07-a0db-5fd14c19165c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Erőszakos összecsapások törtek ki Görögországban egy korábbi, 57 halálos áldozatot követelő vasúti katasztrófa miatt. Kiriákosz Micotákisz görög miniszterelnök jobbközép kormánya bizalmatlansági szavazás elé néz.","shortLead":"Erőszakos összecsapások törtek ki Görögországban egy korábbi, 57 halálos áldozatot követelő vasúti katasztrófa miatt...","id":"20250306_athen-utcai-zavargas-vonatbaleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25687fc3-669b-4e07-a0db-5fd14c19165c.jpg","index":0,"item":"b6a9c6a9-79db-4a4a-a495-8f9648204704","keywords":null,"link":"/vilag/20250306_athen-utcai-zavargas-vonatbaleset","timestamp":"2025. március. 06. 14:15","title":"Utcai zavargások kezdődtek Athénban egy halálos vasúti baleset miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elérhető árú elektromobilitás ígéretével kecsegtet a vadonatúj kis Volkswagen ID. EVERY1.","shortLead":"Az elérhető árú elektromobilitás ígéretével kecsegtet a vadonatúj kis Volkswagen ID. EVERY1.","id":"20250306_villanyautot-mindenkinek-ime-a-vw-legolcsobb-uj-elektromos-id-every1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111.jpg","index":0,"item":"fcd9cfb8-ace8-4efb-841a-dde6e2e2dd8f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250306_villanyautot-mindenkinek-ime-a-vw-legolcsobb-uj-elektromos-id-every1","timestamp":"2025. március. 06. 06:53","title":"Villanyautót mindenkinek: íme a VW legolcsóbb új elektromos ID modellje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Míg a japán gyártók csak beszélnek arról, hogy az európai ízlés diktálja autóik formatervét, addig a koreai gyártók ezt meg is valósítják. A SantaFe a Hyundai büszkesége, a legeurópaibb és legszebb ázsiai terepjáró.
A koreai gyártók, jelen esetben a Hyundai, jól eltalálták azt az európai ízlésvilágot, amelynek segítségével sok autót tudnak eladni. Az autó vonalainak megrajzolásakor európai, amerikai és ázsiai formai megoldásokat is elcsentek, így az autó megállja a helyét minden piacon. Különleges formavilága egy új Hyundai arcot vetít előre. Ha a Hyundai ezt fogja követni, akkor sikerekre számíthat. A SantaFe egy új dimenzió bemutatkozását közvetíti, a koreai márka célkeresztbe vette az európai és észak-amerikai vásárlókat. Sikertörténet a márka történetében, eladásai ugrásszerűen nőnek, még a magyar piacon is. Akinek még vannak emlékei a régi SantaFéről igen meglepődik, ha meglátja milyen utakra tévedt az új.
Az autó orrán feltűnik az a korábban az Audi Q7-ben megismert elnyúló fényforrás, amely az első lámpák alatt húzódik végig. Az Audiban led-lámpák világítanak, a Hyundaiban pedig egy matt fénycsík. Annyira karakteres arcot ad az autónak, mint például a BMW nagyon eltalált fénygyűrűi.
Jó minőségű bőr, minőségi műanyag, fémes borítás fogad a beltérben, a műszerek megvilágítása kék, a funkcionalitás, az ergonómia és a gazdag felszereltség tengerében már nem is zavar a rikítóan bordó fabetét. Kár, hogy nem ment még ki Koreában a divatból. A SantaFé belseje ízléses, modern. Kényelmes jó tapintású minden. Éjszakai fényben is nagyon tetszetős, a műszerórák elegánsak, jól leolvashatók, informatívak. A kormány két irányba állítható, multifunkciós, városban is jól uralható vele a hatalmas autó.
A hifi mp3-at is játszik, dupla digitális klímánk van, kapcsolható a központi differenciálzár, kiiktatható az ESP, szekvenciálisan is kapcsolható az ötfokozatú automatikus váltó. Mindehhez 2,2 literes nyomatékos dízelmotor tartozik, hét személyes utastérrel – mi kellhet még? A középső tükör elektrokróm, iránytűvel a terepezéshez, a két szélső visszapillantó hatalmas, jól lehet látni benne az autó körvonalait. Nagy az autó, de ez nem megy a külalak kárára. Nagyon szép a SantaFe, sokkal európaibb, sokkal elegánsabb, sokkal finomabb, mint bármelyik távol-keleti összkerekes.
A tetőablak elektromosan nyitható, az első ülések elektromos mozgatásúak, fűthetők. Kényelmesek, oldaltartásuk minimális. A hátsó sorokra is gondoltak a Hyundainál, nem csupán palacktartóval látták el mind a két hátsó sort, hanem külön fűtésszabályzóval a műszerfalról a hátsó sorok fűtését, hűtését is megoldották. Így a klíma kettő plusz egyzónás. A hátsó sor háttámlája pihentető pozícióba is dönthető, de ha csomagot akarunk szállítani, akkor előrehajtásával hatalmas rakteret kaphatunk. A leghátsó sor ülései többek, mint kényszerülések, két felnőtt, igaz féloldalasan, vagy széttett lábakkal ülve, hosszabb úton is elfér. A be- és kiszállás az utolsó sorban inkább gyerekeknek való feladat, nekik kifejezetten kényelmes a legtávolabbi üléseken helyet foglalniuk. A felnőtteket a lábtér szűkössége zavarhatja, a fej- és a válltér elégséges. A leghátsó sorban is függönylégzsák ügyel az utasok testi épségére.
A két vezetőülés közötti multifunkciós tároló doboz alsó méretes rekesze hűthető. Tároló rekesz, pohártartó mindenütt van, az ajtókban, a középkonzol tetején, a váltó előtt, a váltó mögött, az első ülések között, a hátsó könyöktámaszban. A hátsó ablakok sötétítettek, ezzel kompenzálja a Hyundai, hogy az autóhoz, legalábbis a hétszemélyes változathoz nem jár kihúzható csomagtér takaró fólia. Rögzítő hálót viszont kapunk az autóhoz, a kialakított rögzítési pontokkal együtt.
Futóműve kiegyenlíti az úthibákat, mozgása hajós, kissé imbolygós, a hátsó sorokban enyhén dobál, ennek ellenére a vezetőülésben a menetkomfort hibátlan. Tesztautóm 18 hüvelykes kerekeken szaladt, terepen is bírta a gyűrődést, igaz a veszélyesebb szakaszokat kihagytam, már csak tiszteletből is. A SantaFe alapvetően egy nagy szabadidőautó, terepjárásra csak korlátozottan alkalmas: mezőn, földúton, sárban, hóban, domboldalon, 50 centis vízmosásokon elboldogul, de sziklás, komolyabb terepszögeket igénylő akadályokon elakad.
A nagy kerekeknek is köszönhetően magas az autó, mélygarázsokban folyton lehajtottam fejem, nehogy beverjem a mennyezetbe. Méreteiben, szolgáltatásaiban és tulajdonságaiban összevethető a nagy német terepjárókkal, szabadidőautókkal. Az egyik német lap legutóbb holtversenyben a Touareggel hozta ki győztesnek a SantaFét, igaz a jóval olcsóbb ár erős érv a koreai mellett.
A tempomat kicsit lemarad az akaratunktól. A sebesség fokozására és csökkentésére a kormányról vezérelhető gombok segítségével nyílik lehetőség, a gombok lenyomását azonban egy-két másodperces késéssel reagálja le a motorvezérlő elektronika. Apróság, hozzá lehet szokni.
Kényelmes tempóban király a SantaFe, de ha menekülésre vagy kiugrásra van szükség, ha odalépünk neki, a 2,2 CRDi hangos bőgéssel és izgalmas gyorsulással szégyeníti meg a közönséget. A sebességre sem lehet panaszunk, megy, mint a golyó. Az autópályás haladásnál a tempót visszaveti a kormány kis holtjátéka, erősen kell markolni a volánt, be kell célozni a sávot. A kormány túl lágy ekkora autóhoz. 160 volt a legnagyobb sebesség, amivel haladtam.
Fogyasztása meglepően jól alakult: a SantaFe, a közel hatszáz kilométeres tesztút során megelégedett 9,1 liter gázolajjal száz kilométerenként vegyes használatban.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.
A dél-koreai gyártó a prémium terepjárók kategóriájában is meg kívánja szorongatni a nagy német és japán gyártókat. A Hyundai Veracruz a BMW X5 és a Lexus RX350 ellenében küzd a vásárlók kegyeiért.
Az edmunds.com amerikai autós portál a 2007-es Kia Rio-t és testvérét a Hyundai Accentet nevezte meg a „A szerkesztők ajánlata” díj nyerteseként a 15 ezer dollár alatti szedán kategóriában. A Kia Rio5 15 ezer dollár alatti kombi kategória győztese lett.