szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.

© Mazda
A kombi vezetése során korábban tapasztalt élményeket a hatos ezúttal egy új felszereltségi szinttel gazdagítja. A Pluslinehoz és az erősebb dízelmotorhoz jár a dinamikus stabilitás kontrol (DSC), a kipörgésgátló (TCS), a xenon fényszóró, a fényszórómosó. A hatoshoz alapáron is kapunk vezető-, utasoldali-, oldal- és függönylégzsákot (négyet), elektronikus fékerőelosztóval kiegészített blokkolásgátlót, a TE felszereltségi szinttől esőérzékelős ablaktörlőt, lámpatestbe integrált ködlámpákat (elöl, hátul), fényérzékelős fényszórót, automata légkondit és tempomatot.

© Mazda
A belső szép, egyszerű és barátságos, a kormány multifunkciós. Nem túl feszes, ráadásul a szervó is túl sokat segít. A hatfokozatú manuális váltó rövid úton jár, de nem túl kemény és nem is puha, valahol a kettő között. Sportos vezetésre nem alkalmas, persze a motor sem egy erőművész. Amit ígér, azt adja, extra teljesítményt, vad ritmusváltást ne várjunk tőle. De kiegyensúlyozott, erőteljes haladást igen. Tempomattal hatvannál ezret forog a főtengely, nagyon kulturált a járása. Igazi utazóautó, 90-100 között a legjobb vele közlekedni. De nagy sebességnél is jól vizsgázott, 120 fölött kezd izgalmassá válni a hatos vezetése. Szereti, ha az unalmas városi tempó után egy kicsit magasabb hőfokon is üzemelhet. Ideális cégautó, ezzel a felszereltséggel középvezetők imádni fogják. A megtett négyszáz kilométer során átlagban hét liter gázolajat kért a megbízhatósági listák élét évek óta uraló Mazda6. Mind az öt biztonsági öve bekapcsolására figyelmeztet a fedélzeti számítógép, ezért a tulajdonságáért is piros pontot érdemel a hatos.

[[ Oldaltörés: A kelleténél hangosabb a legerősebb dízel (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Hangos az autó, a kombi vezetésekor nem tűnt ennyire traktorosnak a dízelmotor. A motorzaj mellett a menetzaj is zavaró, ez valószínűleg a téligumik számlájára írható, mert nyáron a kombiban nem tapasztaltam. Az anyagválasztás és az ülések oldaltartása megfelelő, ám kicsit puhán ülünk. A könyöktámasz sok apróságot képes elnyelni, pohártartónk van elöl és hátul is bőségesen, praktikum terén nem áll rosszul a hatos. Csak a hátsó ajtók oldalzsebét spórolták le. Sötétben vörös szín uralkodik a beltérben, kellemes, időtálló és otthonos a hangulat. A beszállás nagyon kényelmes, öt felnőtt gond nélkül utazhat benne hosszú távon is.

© hvg.hu
A futómű franciásan kényelmes, nagyobb úthibákon áthimbálózik, a kisebbeket meg sem érzi. Kanyartulajdonságai kiválóak, egészen merész íveket lehet vele autózni. Rossz minőségű földúton is nagyon jól megy, egyáltalán nem szenved. A visszapillantókból jó a kilátás, a hátsó fejtámlák elbújnak az ülésekben, az elektrokróm borítást hiányoltam a tükrökből. Az ablaktörlés esőérzékelős, de ködszitálásban nem működik, ilyenkor hiányzott egy lassú fokozat. A hatos szedán csomagtere hatalmas, 505 literes, csak győzzük megpakolni.

Műszaki adatok


Mazda6 CD143 Plusline
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1998
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő143 lóerő 3500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 360 Nm 2000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2675
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4690/1780/1435
Csomagtér505 liter
Tömege (kg)1560
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 205
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,5
Országúti 5,1
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás7,0
CO2 kibocsátás (g/Km) 167
ÁRA A tesztautó ára 6,6799  millió Ft

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: hess, stressz!

Jól felextrázva, egyhatos pörgős benzinmotorral , komfortosra hangolt futóművel és az enyhén sportosnak mondható menetdinamikával verhetetlen ár/érték arányt kínál a megújult hármas Mazda.

hvg.hu Autó

Bemutatóautókat árusít ki a Mazda

Best of Mazda 2006 elnevezéssel indít értékesítési kampányt a Mazda magyarországi értékesítési hálózata. A kampányban a márkakereskedések egyedülállóan kedvező áron kínálnak bemutató és tesztautókat, illetve egyedi ajánlatokkal szolgálnak a raktárkészleten található modellek egy részére.

hvg.hu Autó

A Mazda-dizájn új jelszava: áramlás

Nagare néven egy teljesen új tanulmányautót mutat be a Mazda november 29-én, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon. A tavalyi szalonon bemutatott három rendkívül sikeres tanulmányautó – a Sassou, a Senku és a Kabura – nyomdokain haladva a Nagare a Mazda jövőbeli formatervezési elképzeléseire tesz utalásokat.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: hatos dobás

Nagy tér, elegancia, funkcionalitás, ésszerű dizájn és megújult sportos dízelmotor jellemzik a kedvező áron kapható Mazda6 sportkombit.

automenedzser.hu Autó

Mazda5 teszt: menő jövő

Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.

hvg.hu Autó

Itthon is rendelhető a leggyorsabb Mazda

Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.

hvg.hu Autó

RX-8-teszt: ne vigy minket kísértésbe

Beszélhetnek nekem Ferrariról, Maseratiról, Lamborghiniről, Aston Martinról, amíg nem próbálom ki őket, a Mazda RX-8 lesz számomra a versenykocsik non plus ultrája. Minden porcikájában tombol az adrenalin. Beszállás csak erős idegzetűeknek!